2007.12.14.
A
politikai pakliból kijátszott zsidó adu
Vámos György legutóbb Gyurcsány Ferencnek írt nyílt levelet.
Mint mondja, zsidó emberként afelől érdeklődött a kormányfőnél,
hogy mikor hagyja abba a kormányoldal a Vámos által zsidó aduként
aposztrofált gyakorlatot. Szerinte a hazai zsidóságnak rövid
időn belül szemléletváltásra és újabb önértékelésre van
szüksége.
– Miért
írt nyílt levelet a miniszterelnöknek?
– Két esemény
is motivált ebben. Gyurcsány Ferenc fogadta a Zsidó Világkongresszus
elnökét, és azt vártam, hogy ha korábban képes volt az egész
kormányt összehívni egy antiszemita kép miatt, akkor most példát
mutat, s nemcsak szóban, hanem tettekben is kiáll a zsidóság
mellett.
– Mire
gondol?
– Arra, hogy
fogja magát, és átnyújtja annak a villának a kulcsát,
amelyben lakik, s amelyet jogtalanul vettek el egy zsidó
tulajdonostól. Persze ezt nem tette meg. A másik eset, hogy a közelmúltban
egy szocialista képviselő Izraelbe küldött vissza egy
izraeli-magyar kettős állampolgárságú fideszes képviselőt.
Gondoltam, van valami hitele a kormányfő korábbi kijelentésének,
miszerint ő is zsidó, ha zsidóznak. Ehhez képest semmilyen módon
nem határolódott el párttársának mondataitól. Ez a tipikus
kettős mérce, az a fajta politikai árnyékjátszma, hogy csak
baloldali zsidó létezik, jobboldali sosem, hiszen ott kizárólag
antiszemiták vannak. A baloldal a történelem folyamán mindig
is kijátszotta az általam csak zsidó adunak hívott kártyát,
azaz antiszemitizmussal, szélsőjobboldalisággal ijesztgetett és
bélyegzett meg bárkit.
– Miért
tenné ezt?
– A politikai
hatalom megtartása érdekében. Ehhez pedig a baloldal mindig
felhasználta a magyar zsidóságot.
– Történelmünk
melyik időszakában kezdődött az ön által említett politikai
játszma?
–
Ez az irányvonal 1945
óta figyelhető meg. Az ötvenes évek politikai vezetői, Rákosi,
Gerő, Révai, Farkas valamint az ÁVH vezetője, Péter Gábor is
zsidó volt, de nem akartak zsidóként élni, ehelyett tevőlegesen
részt vettek a hazai zsidóság kifosztásában. Dénes Béla, a
Magyar Cionista Szövetség vezetője ellen koncepciós pert is
indítottak, melyben a vád többek között a hatalom megdöntésére
irányuló törekvés volt. Mindezek után a politikai vezetők
’56-ban azt kezdték terjeszteni, amire többek között mostanában
Havas Szófia is utalt, hogy a forradalmárok antiszemiták,
nyilasok voltak. A forradalom idején valóban kerestek a felkelők
embereket, köztük zsidókat is, de nem a vallásuk miatt, hanem
azért, mert a gyűlölt államgépezet kiszolgálói voltak.
– Az
ötvenhatos forradalmárok között számos zsidó is harcolt.
– Bizony.
Nickelsburg László például a Keleti pályaudvar parancsnoka,
Angyal István pedig a Tűzoltó utcai forradalmi csoport vezetője
volt. Mindketten Auschwitzból jöttek haza. Renner Péter, a
Corvin köz egyik szakaszparancsnokaként, Bán Róbert pedig a Széna
tériek parancsnokhelyetteseként harcolt. Mindegyiküket kivégezték.
Említhetném még Marián Istvánt, ő a Műegyetem nemzetőrségének
parancsnoka volt, a győri színházi rendezőt, Földes Gábort
vagy a Nagy Imrével és Maléter Pállal együtt kivégzett Gimes
Miklós újságírót. A sort még hosszan folytathatnánk, de ebből
is látszik, mennyire manipulatív volt már akkor a baloldali
kommunikáció. Aztán hatvanhétben újra fordítottak gondolkodásmódjukon.
Az izraeli–arab háború kitörésekor a Szovjetunió és csatlós
államai megszakították diplomáciai kapcsolatukat Izraellel. A
magyar sajtóban és a politikai kommunikációban rendre támadták
a zsidó államot. Majd eljött az álrendszerváltás, és újra
felújítottuk kapcsolatunkat Izraellel, a baloldal pedig rögtön
a hazai zsidóság legnagyobb pártfogójaként lépett elő újra.
– Hogyan
értelmezi mindezt?
– A kilencvenes
évek elején tevékenykedő politikusokat, akik ténylegesen
rendszerváltást akartak, becsapták. Elhitették velük, hogy ez
lehetséges, miközben már azon dolgoztak, hogy az újonnan megszületendő
demokráciát hogyan lehet bemocskolni az antiszemitizmus rémképével.
Az antiszemitizmus rémével, a félelemkeltéssel ugyanis választásokat
lehet, lehetett nyerni. Ezzel csak egy nagy probléma van, hogy
ezek a csoportok gondolataikat nem meggyőződéses zsidóként
hangoztatják, hanem kampányjellegűen. Teszik mindezt úgy, hogy
őket erre a magyar zsidóság jó része nem kérte, és nem
adott arra sem felhatalmazást, hogy antiszemitázzanak. Közülük
jó néhánynak a szülei az állampártot szolgálták, maoista,
sztálinista és ávós gyökereik vannak, és nagyon messze állnak
a liberalizmustól is. Ezek a baloldali és liberális körök az
idős zsidó emberek régi és jogos félelmeit egyaránt felhasználják,
ehhez pedig senkinek, a mostani kormányoldalnak sincs joga.
– Mi
lehet a megoldás a mostani helyzetre?
– A magyar zsidóságnak
szembe kell néznie múltjával. Azzal a tragédiával, hogy hazajön
a háború után a lágerből vagy a munkaszolgálatból, a
felszabadító Vörös Hadsereg pedig beállítja a málenkij
robotra vitt emberek soraiba, akár korábbi fogvatartójával egy
szakaszba, majd túlélve mindezt, az ötvenes években a
kommunista állampárt gépezetének része lesz. Ez nem volt
senkinek kötelező ugyan, mégis rengetegen választották. Le
kell számolni azzal a régen kialakult formával is, hogy csak a
baloldal vagy a liberális párt létezik. Ha valaki nem is így
gondolja közülünk, az is fél kimondani, mert tart attól, hogy
a vele egy társaságba járók mit szólnak majd a véleményéhez.
A jobboldal nyolc évig kormányzott itthon, és egyetlen zsidónak
sem lett semmi baja, sőt a szélsőjobboldali mozgalmakat is
visszaszorították. Mindenki tisztában van azzal is, hogy
Magyarországon nem akar senki zsidókat a Dunába lövetni, csak
a politika pufogtatja ezeket a frázisokat. Ha ezen felülemelkedünk,
akkor képviselhetjük igazán magunkat és léphetünk fel az
ellen, ha tényleg antiszemitizmust tapasztalunk. A
Nagy-Magyarország területéről elszármazottaknak szembe kell nézniük
azzal, hogy vállalják, honnan jöttek, ugyanis ezt nagyon sokan
szégyellik. Vállalni mindezt abban az országban, amely történelmet
írt azzal, hogy önmagával is határos.
(forrás: magyarhirlap.hu) |