2007.06.29. 

A jó zsidók és a gonosz Vatikán

Antikatolikus akciófilm a Tv2-n

Kevesen tudják – persze lapunk régi olvasói ez alól kivételt képeznek -, hogy a Tv2-t működtető norvégiai bejegyzésű cégben meghatározó tulajdonrésszel rendelkeznek Edgar Bromfman, a Zsidó Világkongresszus amerikai elnökének vállalkozásai. Ez a meglehetősen rejtett, többszörös áttételen keresztül érvényesülő birtoklás egyértelműen tetten érhető a földi sugárzás országos jogával rendelkező, tehát mindenki által nézhető kereskedelmi televízió műsorpolitikájában. A Tv2-ben ugyanis minden más televíziónál gyakrabban jelennek meg az Izraelt népszerűsítő, a zsidó törekvések elfogadtatását szolgáló, főleg Hollywoodban készült filmek. Ezek a művészileg értékelhetetlen, az akció és a kaland műfajába tartozó közönségfilmek idealizálják Izraelt és a zsidó embert. Akár az exodusról, akár valamelyik palesztin akció megtorlásáról vagy egy túszszabadításról szól a történet, a zsidó szereplők minden esetben makulátlan bajnokai az emberiességnek, a becsületnek és a tisztességnek. Ellenségeik viszont azt az ördögi gonoszságot képviselik, ami ok nélkül is gyilkol, csupán a pusztítás öröméért. Ezek az amerikai pénzből készülő zsidó propagandafilmek még a történelmi tényeket sem átallják meghamisítani, mint ahogy tették például az Izrael állam megalapításáról szóló vagy a TWA légitársaság repülőgépének elrablását feldolgozó történetekben. Az elvakultságig egyoldalú filoszemitizmus amerikai eredetű produktumaihoz most egy német kalandfilm is csatlakozott, melyben a már megszokott mondandó kiegészül a katolikus egyház sátáni szervezetként történő bemutatásával. A június 15-én, pénteken a Tv2 által az esti órákban műsorra tűzött Az elveszett Jézus-videó nyomában című akció sci-fiben a jó oldalt egy keresztény hitét megtagadó, az egyházat elhagyó német fiatalember és zsidó barátai képviselik, míg a Vatikán embertelen, szadista módszerek alkalmazásától sem visszariadó pokoli erőként jelenik meg a történetben. Jeruzsálemben és a Neveg sivatagban 2002-ben forgatták a filmet, az izraeli biztonsági erők tevékeny közreműködésével. Az alapötlet pedig – melyre az egész cselekmény épül – a science fiction műfajának művelői által már számtalanszor feldolgozott időutazás, ami vonzó, bár mindenféle realitást nélkülöző témaköre a fantasztikus irodalomnak. A film azzal kezdődik, hogy egy régészcsoport – amelynek tagja a főhős is – megdöbbentő leletet talál a sivatagban. A több mint kétezer éve nejlonzacskóba zárt feljegyzések arról tanúskodnak, hogy egy 21. századi időutazó visszatért Jézus korába és videó felvételt készített a Messiásról, melyet jól elrejtett egy rejtvényszerű kóddal megjelölt helyen. Rövid időn belül többen is tudomást szereznek a leletről. Az ásatásokat finanszírozó amerikai üzletember erőszakmentesen, viszonylag tisztességes eszközök alkalmazásával kívánja megszerezni a Jézust ábrázoló videó felvételt, ám felbukkan egy szadista fanatikusokból álló csapat is, amely az inkvizíció jogutódjaként, a katolikus egyház legfelsőbb vezetőinek parancsait teljesítve igyekszik hozzájutni a több mint kétezer éves filmhez. Ez a csapat azután emberséget, kíméletet, szánalmat nem ismerve, a legbrutálisabb kínzások, gyilkosságok által törekszik feladatának teljesítésére, egy magas rangú, a Vatikán legfelsőbb köreibe is bejáratos aberrált pap vezetésével. Sátáni módszereikre jellemző, hogy céljuk elérése érdekében még attól sem riadnak vissza, hogy egy keresztény kolostor teljes szerzetesi közösségét legyilkolják, vagy gyerekeket öljenek. Velük veszi fel a küzdelmet – nemes lelkű, önzetlen és Istenben eltökélten hívő zsidó barátai segítségével – a keresztény hitét megtagadó fiatal német régész. Bár a Vatikánból érkező fanatikus gyilkosok őt is elfogják és megkínozzák, sikerül megszöknie, majd minden akadályt leküzdve diadalmaskodik a gonosz felett. Közben azonban a jó oldalt is súlyos veszteségek érik. Életét veszti a fiatal régész mellett szívvel-lélekkel kiálló zsidó jegyespár férfitagja, ám hősünk és a magára maradt lány gyászát enyhíti, hogy egymásba szeretnek. A végső összecsapásban a gonosszal együtt semmisül meg a Jézusról készült videó felvétel is, ám hősünk néhány másodpercre még bele tud pillantani a kétezer éves képanyagba, és rádöbben, hogy zsidó szerelmével együtt ő lesz a múltba visszatérő időutazó. Ebből a meglehetősen bugyuta történetből egy látványos, akcióelemekkel teli film készült, ami vonzza az átlagos tévénézőt. Ugyanakkor a zsidóságot minden szempontból idealizáló cselekmény a legsötétebb színben tűnteti fel a katolikus egyházat. Az embertelen, szadista gonosztettek fanatikus elkövetői mint a legfelsőbb egyházi vezetés, a hivatalos Vatikán ellentmondást nem tűrő parancsainak végrehajtói jelennek meg a történetben. Filoszemitizmusában és antikatolicizmusában a német készítésű film azokkal a Hit Gyülekezete által terjesztett könyvekkel áll szellemi rokonságban, melyek agyrémszerűen igyekeznek leleplezni a Vatikán által vezetett antiszemita világösszeesküvést. Mindesetre törvényességi szempontból is komoly aggályokat vet fel a Tv2 által bemutatott film, hiszen azáltal, hogy a legkeményebb inkvizíciós eszközök alkalmazásával vádolja – igaz csupán egy képzelt történetben – a katolikus egyház mai irányítóit, alkalmas a vallási gyűlölet felkeltésére, miközben mélységesen sérti a legnépesebb magyarországi egyház híveinek önérzetét, érzékenységét. Úgy látszik, a politikai korrektség fogalmába – amihez a Tv2 mindig is igazodott – a történelmi keresztény egyházak tisztelete, híveik emberi méltóságának elismerése már nem fér bele.

 Varga Imre