2007.06.29.
A jó zsidók és a gonosz Vatikán
Antikatolikus akciófilm a Tv2-n
Kevesen
tudják – persze lapunk régi olvasói ez alól kivételt képeznek
-, hogy a Tv2-t működtető norvégiai bejegyzésű cégben
meghatározó tulajdonrésszel rendelkeznek Edgar Bromfman, a Zsidó
Világkongresszus amerikai elnökének vállalkozásai. Ez a
meglehetősen rejtett, többszörös áttételen keresztül érvényesülő
birtoklás egyértelműen tetten érhető a földi sugárzás országos
jogával rendelkező, tehát mindenki által nézhető
kereskedelmi televízió műsorpolitikájában. A Tv2-ben ugyanis
minden más televíziónál gyakrabban jelennek meg az Izraelt népszerűsítő,
a zsidó törekvések elfogadtatását szolgáló, főleg
Hollywoodban készült filmek. Ezek a művészileg értékelhetetlen,
az akció és a kaland műfajába tartozó közönségfilmek
idealizálják Izraelt és a zsidó embert. Akár az exodusról,
akár valamelyik palesztin akció megtorlásáról vagy egy túszszabadításról
szól a történet, a zsidó szereplők minden esetben makulátlan
bajnokai az emberiességnek, a becsületnek és a tisztességnek.
Ellenségeik viszont azt az ördögi gonoszságot képviselik, ami
ok nélkül is gyilkol, csupán a pusztítás öröméért. Ezek
az amerikai pénzből készülő zsidó propagandafilmek még a történelmi
tényeket sem átallják meghamisítani, mint ahogy tették például
az Izrael állam megalapításáról szóló vagy a TWA légitársaság
repülőgépének elrablását feldolgozó történetekben. Az
elvakultságig egyoldalú filoszemitizmus amerikai eredetű
produktumaihoz most egy német kalandfilm is csatlakozott, melyben
a már megszokott mondandó kiegészül a katolikus egyház sátáni
szervezetként történő bemutatásával. A június 15-én, pénteken
a Tv2 által az esti órákban műsorra tűzött Az elveszett Jézus-videó
nyomában című akció sci-fiben a jó oldalt egy keresztény hitét
megtagadó, az egyházat elhagyó német fiatalember és zsidó
barátai képviselik, míg a Vatikán embertelen, szadista módszerek
alkalmazásától sem visszariadó pokoli erőként jelenik meg a
történetben. Jeruzsálemben és a Neveg sivatagban 2002-ben
forgatták a filmet, az izraeli biztonsági erők tevékeny közreműködésével.
Az alapötlet pedig – melyre az egész cselekmény épül – a
science fiction műfajának művelői által már számtalanszor
feldolgozott időutazás, ami vonzó, bár mindenféle realitást
nélkülöző témaköre a fantasztikus irodalomnak. A film azzal
kezdődik, hogy egy régészcsoport – amelynek tagja a főhős
is – megdöbbentő leletet talál a sivatagban. A több mint kétezer
éve nejlonzacskóba zárt feljegyzések arról tanúskodnak, hogy
egy 21. századi időutazó visszatért Jézus korába és videó
felvételt készített a Messiásról, melyet jól elrejtett egy
rejtvényszerű kóddal megjelölt helyen. Rövid időn belül többen
is tudomást szereznek a leletről. Az ásatásokat finanszírozó
amerikai üzletember erőszakmentesen, viszonylag tisztességes
eszközök alkalmazásával kívánja megszerezni a Jézust ábrázoló
videó felvételt, ám felbukkan egy szadista fanatikusokból álló
csapat is, amely az inkvizíció jogutódjaként, a katolikus egyház
legfelsőbb vezetőinek parancsait teljesítve igyekszik hozzájutni
a több mint kétezer éves filmhez. Ez a csapat azután emberséget,
kíméletet, szánalmat nem ismerve, a legbrutálisabb kínzások,
gyilkosságok által törekszik feladatának teljesítésére, egy
magas rangú, a Vatikán legfelsőbb köreibe is bejáratos aberrált
pap vezetésével. Sátáni módszereikre jellemző, hogy céljuk
elérése érdekében még attól sem riadnak vissza, hogy egy
keresztény kolostor teljes szerzetesi közösségét legyilkolják,
vagy gyerekeket öljenek. Velük veszi fel a küzdelmet – nemes
lelkű, önzetlen és Istenben eltökélten hívő zsidó barátai
segítségével – a keresztény hitét megtagadó fiatal német
régész. Bár a Vatikánból érkező fanatikus gyilkosok őt is
elfogják és megkínozzák, sikerül megszöknie, majd minden
akadályt leküzdve diadalmaskodik a gonosz felett. Közben
azonban a jó oldalt is súlyos veszteségek érik. Életét
veszti a fiatal régész mellett szívvel-lélekkel kiálló zsidó
jegyespár férfitagja, ám hősünk és a magára maradt lány gyászát
enyhíti, hogy egymásba szeretnek. A végső összecsapásban a
gonosszal együtt semmisül meg a Jézusról készült videó felvétel
is, ám hősünk néhány másodpercre még bele tud pillantani a
kétezer éves képanyagba, és rádöbben, hogy zsidó szerelmével
együtt ő lesz a múltba visszatérő időutazó. Ebből a
meglehetősen bugyuta történetből egy látványos, akcióelemekkel
teli film készült, ami vonzza az átlagos tévénézőt.
Ugyanakkor a zsidóságot minden szempontból idealizáló cselekmény
a legsötétebb színben tűnteti fel a katolikus egyházat. Az
embertelen, szadista gonosztettek fanatikus elkövetői mint a
legfelsőbb egyházi vezetés, a hivatalos Vatikán ellentmondást
nem tűrő parancsainak végrehajtói jelennek meg a történetben.
Filoszemitizmusában és antikatolicizmusában a német készítésű
film azokkal a Hit Gyülekezete által terjesztett könyvekkel áll
szellemi rokonságban, melyek agyrémszerűen igyekeznek
leleplezni a Vatikán által vezetett antiszemita világösszeesküvést.
Mindesetre törvényességi szempontból is komoly aggályokat vet
fel a Tv2 által bemutatott film, hiszen azáltal, hogy a legkeményebb
inkvizíciós eszközök alkalmazásával vádolja – igaz csupán
egy képzelt történetben – a katolikus egyház mai irányítóit,
alkalmas a vallási gyűlölet felkeltésére, miközben mélységesen
sérti a legnépesebb magyarországi egyház híveinek önérzetét,
érzékenységét. Úgy látszik, a politikai korrektség fogalmába
– amihez a Tv2 mindig is igazodott – a történelmi keresztény
egyházak tisztelete, híveik emberi méltóságának elismerése
már nem fér bele.
Varga Imre
|