2007.05.11. 

Bizalom, OTP-módra

Kevés hazugabb reklámszlogen akad annál a jelmondatnál, amellyel a legnagyobb magyarországi kereskedelmi bank, az OTP népszerűsíti önmagát. A bizalom bankjaként bemutatott pénzintézet ugyanis egyáltalán nem bízik meg lakossági ügyfeleiben, sőt a saját hibáiért is igyekszik rájuk hárítani a felelősséget.

Ilonát is hosszú hónapokon keresztül zaklatta fenyegető levelekkel Csányi Sándor bankja, pedig a 48 éves rokkantnyugdíjas asszony hiánytalanul és késedelem nélkül fizette az OTP-vel szemben fennálló tarozását. A történet körülbelül másfél éve kezdődött, amikor elhunyt Ilona idős édesanyja. Miután az asszonynak nem volt jelentősebb megtakarított pénze, a temetésre kénytelen volt bankkölcsönt felvenni. Felkereste az OTP egyik budapesti fiókját, ahol személyi kölcsön és A-hitel címén összesen 180 ezer forintot adtak át neki. Mivel a rokkantnyugdíjas, súlyosan szívbeteg asszony négyórás munkaidőben dolgozott az egyik kerületi önkormányzatnál – ahonnan is az OTP-nek átutalva kapta fizetését – a megállapodás úgy szólt, hogy a bank a munkáltató által havonta átutalt összegből fogja levonni a törlesztő részleteket. Így is történt, ám fél évvel a kölcsön felvétele után az asszonynak felmondott munkáltatója. Ekkor ő felkereste a bankfiókot, megkérdezve, hogy miként kell fizetnie a törlesztés további részleteit. A bankban közölték vele, hogy az lesz a legegyszerűbb, ha személyesen hozza el és fizeti be minden hónapban az esedékes részletet. Ezután Ilona hónapról hónapra felkereste az OTP-fiókot befizetve a kölcsön részleteit. Körülbelül 8 hónap után azonban a több tízezer forintos tartozásának megfizetésére felszólító, fenyegető hangvételű, a banki tiltólistára vételt is kilátásba helyező levelet kapott az OTP-től. Miután nem tudta, hogy – rendesen fizetve tartozásának részleteit – mivel bőszítette fel ennyire az OTP illetékeseit, felkereste azt a bankfiókot, ahol az egész hitelügyletet intézte. Ott kiderült, hogy tévesen utalták tovább az általa hiánytalanul befizetett pénzösszeget. Ezért elnézést kértek tőle az adminisztratív hibáért, ám hónapokig kellett különféle kérelmeket, beadványokat írnia, amíg a bank orvosolta a saját hibáját. Közben pedig havi rendszerességgel kapta az OTP által küldött fenyegető hangvételű leveleket.

Mint kiderült, az OTP még a fenyegetést, a sértegetést sem adja ingyen. Az ügyfél emberi méltóságát durván sárba tipró levelek darabjáért 800 forintot számolt fel a bank, amit természetesen ráterheltek a rokkantnyugdíjas asszony számlájára, ezzel is növelve tartozását. Ilona esete sajnos nem egyedi, számos banki ügyfelet érnek hasonló vagy még súlyosabb atrocitások. Az OTP menedzsmentjében pedig van annyi pimaszság, arcátlanság, hogy mindezek ellenére is a bizalom bankjaként reklámoztatja a kisemberek sokaságát megtévesztő, meghurcoló pénzintézetet.

 Varga Imre