2007.05.11.
Bizalom, OTP-módra
Kevés
hazugabb reklámszlogen akad annál a jelmondatnál, amellyel a
legnagyobb magyarországi kereskedelmi bank, az OTP népszerűsíti
önmagát. A bizalom bankjaként bemutatott pénzintézet ugyanis
egyáltalán nem bízik meg lakossági ügyfeleiben, sőt a saját
hibáiért is igyekszik rájuk hárítani a felelősséget.
Ilonát
is hosszú hónapokon keresztül zaklatta fenyegető levelekkel Csányi
Sándor bankja, pedig a 48 éves rokkantnyugdíjas asszony hiánytalanul
és késedelem nélkül fizette az OTP-vel szemben fennálló
tarozását. A történet körülbelül másfél éve kezdődött,
amikor elhunyt Ilona idős édesanyja. Miután az asszonynak nem
volt jelentősebb megtakarított pénze, a temetésre kénytelen
volt bankkölcsönt felvenni. Felkereste az OTP egyik budapesti fiókját,
ahol személyi kölcsön és A-hitel címén összesen 180 ezer
forintot adtak át neki. Mivel a rokkantnyugdíjas, súlyosan szívbeteg
asszony négyórás munkaidőben dolgozott az egyik kerületi önkormányzatnál
– ahonnan is az OTP-nek átutalva kapta fizetését – a megállapodás
úgy szólt, hogy a bank a munkáltató által havonta átutalt összegből
fogja levonni a törlesztő részleteket. Így is történt, ám fél
évvel a kölcsön felvétele után az asszonynak felmondott munkáltatója.
Ekkor ő felkereste a bankfiókot, megkérdezve, hogy miként kell
fizetnie a törlesztés további részleteit. A bankban közölték
vele, hogy az lesz a legegyszerűbb, ha személyesen hozza el és
fizeti be minden hónapban az esedékes részletet. Ezután Ilona
hónapról hónapra felkereste az OTP-fiókot befizetve a kölcsön
részleteit. Körülbelül 8 hónap után azonban a több tízezer
forintos tartozásának megfizetésére felszólító, fenyegető
hangvételű, a banki tiltólistára vételt is kilátásba helyező
levelet kapott az OTP-től. Miután nem tudta, hogy – rendesen
fizetve tartozásának részleteit – mivel bőszítette fel
ennyire az OTP illetékeseit, felkereste azt a bankfiókot, ahol
az egész hitelügyletet intézte. Ott kiderült, hogy tévesen
utalták tovább az általa hiánytalanul befizetett pénzösszeget.
Ezért elnézést kértek tőle az adminisztratív hibáért, ám
hónapokig kellett különféle kérelmeket, beadványokat írnia,
amíg a bank orvosolta a saját hibáját. Közben pedig havi
rendszerességgel kapta az OTP által küldött fenyegető hangvételű
leveleket.
Mint
kiderült, az OTP még a fenyegetést, a sértegetést sem adja
ingyen. Az ügyfél emberi méltóságát durván sárba tipró
levelek darabjáért 800 forintot számolt fel a bank, amit természetesen
ráterheltek a rokkantnyugdíjas asszony számlájára, ezzel is növelve
tartozását. Ilona esete sajnos nem egyedi, számos banki ügyfelet
érnek hasonló vagy még súlyosabb atrocitások. Az OTP
menedzsmentjében pedig van annyi pimaszság, arcátlanság, hogy
mindezek ellenére is a bizalom bankjaként reklámoztatja a
kisemberek sokaságát megtévesztő, meghurcoló pénzintézetet.
Varga Imre
|