2007.05.21.
Csurka
és Fenyvessy az alkotmányozó nemzetgyűlésről
A
Magyar Igazság és Élet Pártja május 20-án, 10 órakor vasárnapi
matinét rendezett a fővárosi Városligetben. A Lámpás-program
keretében az alkotmányozó nemzetgyűlés kérdéseiről tartott
előadást Csurka István a MIÉP elnöke és dr. Fenyvessy Zoltán,
jogász, a párt alelnöke. Széles András citeraművész, a „Népművészet
Ifjú Mestere” a rendezvény előtt – vasárnap révén –
eljátszotta, elénekelte a Boldogasszony anyánk c. katolikus népéneket,
ősi himnuszunkat, majd a beszédek közben és a matiné végén
verbunkokat, huszárnótákat adott elő. Dr.Fenyvessy Zoltán az
alkotmány fejlődésének történetéről tartott előadást.
„Az alkotmányra ráépülő jogszabályok határozzák meg
mindennapjainkat. Döntően befolyásolják: mit tehetünk, s mit
nem. Az első kérdés: találkozik-e az alkotmány és az emberek
igazságérzete. Jogászok mondják olykor: az ítélet lehet,
hogy nem igazságos, de jogszerű. Feltétlenül így kell ennek
lenni? Nem helyes, ha az alkotmány és egy adott jogszabály nem
egyezik a társadalom igazságérzetével, sőt egyenesen ellentétben
áll azzal. Nézzük meg: a jog és az igazság miként függött
össze korábban. Az első esemény, amit a magyar jog kialakulása
szempontjából említeni lehet, az első olyan szabályozás, ami
meghatározta a magyarság működését, nem más, mint a vérszerződés.
Igaz, nem foglalták írásba, de a törzsek előtt kijelentették
és be is tartották…II. Ulászlónál zárul le a jogfejlődés
első szakasza. S ezt maga Werbőczi foglalta össze Hármaskönyvében,
melyet – a latin fordítás miatt- a magyar jog testének is
neveznek. Werbőczi nem csak Ulászló, hanem a korábbi királyok
határon kívül nem esett törvényeit is összegyűjtötte. Ez a
Corpus Iuris…” – emelte ki az alelnök. Majd Fenyvessy
elmondta, hogy nemrég a köztársasági elnök az alkotmányt nem
találta problémásnak, megfelel minden olyan elvárásnak, ami
ma szükséges. A jogász szerint Sólyom László erre az alkotmányra
hivatkozva dobta vissza alkotmánybíró korában a valódi
rendszerváltás irányába ható kezdeményezéseket. „Ez az
alkotmány biztosítja a jogállam működésének feltételeit-
ez igaz. De a visszaéléseket a is biztosítja.”- mondta
Fenyvessy Zoltán. A rendezvény fő előadója, Csurka István
beszédében – többek közt – elmondta: „Semmilyen
feladatnak nem lehet úgy nekimenni, hogy nem készülünk fel rá.
A XX. század legnagyobb történelemfilozófusától, a német
Splengertől fogok idézni egy rövid tételt, ami a Nyugat
alkonya 2. kötetében található. «Az éhhalál és a hősi halál.
Az életnek tehát politikai és gazdasági megformáltságúnak
kell lennie, hogy a történelem vonatkozásában formában
legyen. Ezek az oldalak egymásra rétegződnek, egymásra támaszkodnak,
vagy harcolnak egymással, de feltétlenül a politikait illeti
meg az elsőbbség. Az élet fenn akarja tartani és érvényesíteni
akarja magát, vagy még inkább erősebbé akarja tenni magát,
hogy érvényesülhessen. A létáramlatok a gazdasági állapotokban
csak magáért valók, a politikai állapotokban viszont mindig másokkal
való viszonyukban léteznek. Ebben nincs eltérés a legegyszerűbb
egysejtű növények, valamint a szabadon, a térben mozgó
legmagasabb rendű lények csapatai és népei között. Találkoznak
és harcolnak egymás ellen. A két életoldal rangkülönbsége a
halálhoz való eltérő viszonyukból ismerhetők fel. Nincs mélyebb
ellentét, mint az éhhalál és a hősi halál között. A legtágabb
értelembe vett éhség gazdaságilag fenyegeti az életet,
lealacsonyítja, megalázza. De ide tartozik és ide értendő
annak az ellehetetlenülése is, hogy erői teljes mértékben
kifejlődjenek, nem csak a közvetlen veszély, hanem az élettér
szűkössége, a sötét és nyomasztó életkörülmények is. Egész
népek tűntek el megélhetésük sorvadó szegényessége, a
rassz elerőtlenedése következtében. Itt a gazdaságban
valamiben, nem pedig valamiért halnak meg az emberek. Ezzel
szemben a politika egy meghatározó célért feláldozza az
embereket, valamilyen eszméért buknak el. A gazdaság csak tönkreteszi
őket. A háború a nagy dolgok teremtője. Az éhség a megsemmisítője.
A politikában az életet a halál felmagasztosítja, gyakran
olyan ellenállhatatlan erőhöz jutatja, amelynek a puszta léte
már felér a győzelemmel. Az éhség rút, közönséges érzelmeket
ébreszt, szorongást. Félelmet az élettől. Mindezek hatására
a kultúra magasabb formavilága hirtelen összeroskad és kezdetét
veszi az elállatiasodott ember puszta élethalál harca.» Azt
hiszem a jelenlegi magyar helyzetre, az egymást követő kormányok
pusztán csak gazdasági tervezésére, gazdasági kiszolgáltatottságára,
üres ígéreteire és a nép életkörülményeinek, egészségének,
tényleges szükségleteit illető éhezésének körülményeire
és az ezekből következő csökött politikai magatartásra, választásaira,
2004. december 5-ei népszavazási eredményére, valamint a választás
eredményére tökéletesebb magyarázatot, mint amit az idézet
mondatok tragikus freskója felfest aligha adhatnánk. Világos,
hogy az éhhalál nem szó szerint értendő. Igaz, beszélhetünk
gyerekéhezésről is. Az árubőség hatalmas, ám a magyarság mégis
a kiéheztetés állapotában van. Képes újratermelni szellemi
energiáit? Képes saját magából vezető réteget, «Árpád-házat»
kiállítani magából? Képes önmagát megtartó egészségügyi
ellátásban részesíteni? Nem. Kulturális, szellemi, egészségügyi
kiéheztetésről beszélhetünk. Magyarország jelenleg olyan állapotban
él, hogy az világszégyen. Itt, Európa közepén eltűrni ezt a
rendszert és ezt a kormányt, amelyik az utóbbi néhány nap,
vagy hét emlékezetes botrányait szolgáltatja és nem törekszik
arra, hogy megoldást találjon rájuk, az világszégyen számunkra.
Azért, mert eltűrjük. A tűrés a világszégyen. Ide
jutottunk, hogy egy olyan gengszterbanda uralkodik felettünk,
amelyiknek nem is célja a rendteremtés, hanem éppen ellenkezőleg
ezt az állapotot akarja fenntartani…Látszatintézkedések zűrzavara
jellemzi jelenünket. Ki tudja, mely gengszterbanda küzd a másikkal?
Belharcok lehetnek fenn. Ezt mutatják a közelmúlt eseményei.
De mit érünk azzal, ha a Gyurcsány-csapatot pl. Szekeresék váltják
fel? Mindez az alkotmányozással úgy függ össze, hogy nekünk
ebben a helyzetben is meg kell őrizni világos tudásunkat. A világ
egészen új gondolkodást követel! A kor abszurdumai alkotmányért
kiáltanak! Az új alkotmány nem lehet kevesek műve! Az egyenlőség
a legnagyobb mítosz, ami a rabságban tartja 1789 óta a hiszékeny
embereket. Nincs egyenlőség. Aki erősebb, az segítse a gyengébbeket.
Ez lenne a szolidaritás. Ami jelenünkben hiányzik. Mert ma az
erősebb az utolsó könnyig mindent kifacsar a gyengébből.”
m.a. |