2007.03.16.
(El)ár(v)ult egészségügy
Sajtóértesülések szerint
kiverte a biztosítékot az MSZP-frakcióban az egészségbiztosítókról
szóló tervezet, amely nyíltan a több-biztosítós modell mellett
foglal állást, holott a miniszterelnök többször is
nyomatékosította, hogy ez még nincs eldöntve. A felzúdulás
állítólag elegendő volt ahhoz, hogy az Egészségügyi Minisztérium
jogi osztálya az alternatív (egy biztosítós) szisztéma
kidolgozásába is belekezdjen. Ez tulajdonképpen az Országos
Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) átfogó reformját jelentené.
Kérdés persze, hogy annál a megoldásnál egyeztetnek-e az OEP
szakértőivel, a már elkészült jogszabálytervezet megfogalmazásakor
ugyanis – a korábbi ígéretekkel ellentétben – sem a biztosítók,
sem pedig az egészségpénztárak szempontjait nem vették figyelembe.
A több-biztósítós
rendszerről, a vizitdíj bevezetéséről és a szakorvosképzés
átalakításáról dr. Gyenes Géza, a Magyar Orvosi Kamara (MOK)
főtitkára tájékoztatta lapunkat.
-Először
tisztázzuk a fogalmakat. Mit jelent az egy, és mit a
több-biztosítós modell?
-Ez egy fontos kérdés,
mert az, hogy egy biztosító van, vagy több, az még önmagában nem
jelent semmit, hiszen Németországban több-biztosítós rendszer
működik, de másként, mint, amit nálunk akarnak bevezetni. A
szolidaritás elvű biztosító múltja Bismarck koráig vezethető
vissza. Akkor még nem volt egységes német állam, és mindegyik kis
államocskákban létrehoztak egy szolidaritási elvű biztosító
társaságot. 1883-ban fogadta el az akkor még birodalminak nevezett
parlament a kötelező egészségbiztosításról szóló törvényt. E
szerint minden munkavállaló kötelezően tagja egy betegpénztárnak,
s a járulékot a munkaadó és a munkavállaló fele-fele arányban
fizeti. Pontosan így van ma is: az állami felügyelet alatt működő,
összesen 253, úgynevezett „törvényes” betegbiztosító részben
területi alapon, részben szakmák szerint szerveződve jött létre,
de az ezer főnél többet foglalkoztató cégek létrehozhatnak saját
pénztárat is. Régebben nálunk is volt a vasutasoknak külön
biztosítása. Most azt az egészségügyi intézményt akarják elvenni
tőlük, amit az ő biztosítási díjaikból alakítottak ki. Ezért
fenyegetnek sztrájkkal a vasutasok. A több biztosító azt is
jelentheti, hogy nem csak egy olyan szolidaritási elven működő
társadalombiztosítás működik az országban, ami nálunk névelegesen
az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP). Az OEP-et a
rendszerváltást követően úgy tervezték, hogy valóban egy
klasszikus, szolidaritási elven működő pénztár lesz, ehhez viszont
vagyont kellett volna kapnia. Volt neki ugyan egy önálló
döntéshozó apparátusa – az Egészségbiztosítási és
Nyugdíjbiztosítási Önkormányzat -, amit azonban 1998-ban
megszüntettek. Az OEP státusza így sosem lett olyan, mint egy
igazi biztosítóé, hiszen nem volt vagyona, amiből pufferelhette
volna a különböző kiadások növekményéből származó esetleges
többletköltségeket. 1945 előtt a biztosítók vagyonnal is
rendelkeztek, igaz, csak a pénztártagok ellátását biztosították.
Miután a díj befizetése megtörtént, a betegek ellátása nem az
általuk befizetett összeg határáig, hanem a szolidaritási elv
alapján történt. Ha viszont ún. üzleti biztosítók jelenének meg
nálunk – mint Szlovákiában, ahol meg is bukott az üzleti rendszer
- akkor a „több biztosítás” más értelmet nyerne. A
társadalombiztosítás Szlovákiában nem szolidaritási, hanem üzleti
elvre épült, s a létrejött biztosítási társaságok szedték be a
lakosságtól járulékokat. A biztosítók fele az első évben csődbe
ment, és a hozzájuk befizetett összeg gyakorlatilag eltűnt. Tehát
az lakos, aki egy ilyen csődbe ment biztosítónál „vette meg” az
egészségügyi ellátásának egyfajta fedezetére szolgáló biztosítást,
úgy járt, hogy kezelését nem fizette senki.
-A
miniszterelnök viszont azt mondta: az állam garanciát vállal abban
az esetben, ha tönkremenne egy biztosító.
-Minden olyan állam
garanciát vállalt, ahol ezt az üzleti biztosítási modellt vezették
be, így Szlovákia is. Az USA-ban is üzleti biztosítás van, s ennek
eredménye: 48 millió biztosítatlan ember. Magyarország egy kis
ország, s nem engedheti meg, hogy kb. 3 millió lakosát kihagyja a
rendszerből, vagy csak szegény-alapon lássa el, mint
Dél-Amerikában. Ott gyakorlatilag szegény -és gazdag-ellátás
alakult ki. Szlovákiában pedig arra panaszkodtak a kórházigazgatók
: az üzleti biztosítóval kötött szerződés alapján tisztességesen
lejelentették, hogy mit teljesítettek, de ennek csak 70-75%-át
fizették ki nekik. Tehát nesze neked piaci verseny! Az állami
garanciára lehet hivatkozni, de az abszolúte nem biztosíték
semmire. A kötelező társadalombiztosítás esetén valósulhat meg
leginkább a biztosítottak közötti szolidaritás. Ez újraelosztást
jelent. A nagyjövedelmű, egészséges emberek befizetéseiből jut a
szegényebb betegeknek az ellátására, miután a befizetés
jövedelemarányos, a szolgáltatásokból való részesedés pedig az
orvos által megállapított szükséglettel arányos. A
társadalombiztosítás nincs kitéve a piaci működés zavarainak
(csődök, fizetésképtelenség, tulajdonosváltás). Felelős politikát
folytató demokratikus jogállamban a biztosítottnak joga megfelelő
intézményeken keresztül ellenőrizni, hogy társadalombiztosítója
közbizalmat kiérdemlően működik-e.
-Kiknek
kedvez az üzleti modell?
-Megtanultuk már a
magyar és a külföldi példákból, hogy a politikát mindig
megvásárolják bizonyos gazdasági erők. Nyílt titok, hogy
Clintonnak melyik gyógyszergyár, Bushnak melyik vegyipari konszern
volt a támogatója. Ezek az erők megveszik a politikát, s így a
törvénykezésben olyan rendeletek jelennek meg, mellyel csak jól
járhatnak. Ez nálunk is így van. Többen csodálkoztak, hogy
Magyarország kisebbik kormányzópártja fúja a passzátszelet ebben a
kérdésben. Ez nem azért van, mert nagy támogatottsága lenne a
túlzottan liberális eszméknek, hanem mert az SZDSZ-nek ez a
gazdasági érdeke. Úgy hirdetik az üzleti modellt, mint a liberális
ideológia részét. Pedig az igazi liberális ideológiára nem az a
jellemző, hogy a szegény embereket még rosszabb helyzetbe hozza.
Régebben 3 millió koldusról beszéltek, nem sokára 3 millió
hátrányos helyzetű ember országa leszünk. Az is félő, hogy az
üzleti biztosító a profitja érdekében nem fogja biztosítani a
drága ellátásokat. Pedig nem biztos, hogy én „tehetek róla”, hogy
egy bizonyos betegségben szenvedek. Nem kérhetek a kasszánál egy
könnyű kis betegséget, ami olcsón gyógyítható.
Bizony több esetben a betegek
gyógyítása meg lesz tagadva, hiába tudja az orvos a megfelelő
kezelési módot. Rajtunk, orvosokon csattan az ostor, mert nekünk
gyógyítóknak kell megmondani a betegnek, hogy nem lehet – és nem
azért, mert képtelenek vagyunk rá, hanem az üzleti szemlélet miatt
– meggyógyítani őket. Vagy pedig a lehető legolcsóbb
kezelési módszert kell alkalmazni egy-egy esetben, úgy, mint
Angliában, ahol a biztosító konkrétan megmondja a kezelőorvosnak,
hogy mit adhat a betegnek. Az Angliában dolgozó magyar orvosok –
ők nagyon jól érzik magukat „jövedelmi szempontból”, hiszen havi
6000 fontot keresni ott igen szép summa – azért utálják az ottani
rendszert, mert – szándékosan mondok most az adott betegséghez nem
passzoló gyógyszert – ha egy betegnek tüdőgyulladást
diagnosztizálnak, Maripent kell adniuk, mert csak azt fizeti a
biztosító. Ha más gyógyszert írnak fel, olyat, amitől meg is
gyógyul a beteg, akkor a biztosító közli velük: ez volt az utolsó
húzásuk, még egy ilyen eset, és szerződést bontanak velük.
Angliában a betegre nem hajlandó költeni a biztosító, s mikor az
orvos közli, hogy más gyógyszer kell, különben az illető meg fog
halni, akkor vállat vonva felelik: senki sem él örökké. Az üzleti
biztosító azért spórol, mert működési költségét, és a profitját is
ki kell termelni.
-Molnár
Lajos miniszter szerint a verseny javítja a szolgáltatás
színvonalát. S legtöbbször a bankokra hivatkozik…
-Ez nem igaz, mert az
üzleti biztosító nem abban érdekelt, hogy a beteg jó szolgáltatást
kapjon, hanem abban, hogy jó profitot tudjon szerezni. Mondhatnám:
egy orvosnak teljesen mindegy – ha jól megfizetik -, hogy egy vagy
több biztosító van Magyarországon. Mi, amikor tiltakozunk ez
ellen, a betegek érdekében tesszük.
-Mi lesz a vizitdíj
következménye?
-Egyre több
veszélyeztetett beteg lesz, olyanok, akik pénzhiányból nem keresik
fel orvosukat. Már csak krónikus állapotban fognak hozzánk
fordulni, így csökken a gyógyulás esélye. A vizitdíj egy olyan
technika, mellyel az állam az egészségügyből hatalmas összegeket
tud kivonni. A háziorvosok bevétele függ a vizitdíj beszedésétől,
hiszen állami támogatásukat már januárban csökkentették, mintegy
kényszerítve őket, hogy a vizitdíjból pótolják a csökkentett
összeget. A kényszer alapja a működésképtelenséggel való
fenyegetés. Tehát magukkal tolnak ki, ha nem szednek vizitdíjat,
és az állami támogatás csökkentése miatt el fogják fogadni a
hálapénzt is. Viszont nincs olyan orvos, aki a vizitdíj
beszedésének üzleti oldalát támogatná, tehát azt keresné, hogyan
tud magasabb díjat kifacsarni a betegből. Az orvosoknak külön
problémát jelentett, hogy a vizitdíj bevezetése előtt egy
hónappal, ötven-kilencvenezer forinttal csökkentette a
háziorvosoknak havonta járó kifizetést az Országos
Egészségpénztár. Megszüntették ugyanis az eddigi havi
huszonöt-harmincezer forintos amortizációs támogatást, illetve 162
forintról 153 forintra csökkentették a betegek után az orvosoknak
járó úgynevezett kártyapénzt, ami önmagában átlagosan harmincezer
forintos kiesést jelent. A gáz, az energia, a gyógyszer árának
emelkedését vagy az inflációt sem építették be a
költségvetésünkbe, ahogy egyetlen fillért sem az emelt összegű
ügyeleti díjra. Úgy gondolják, hogy a kiesést majd a vizitdíj
ellensúlyozza. A háromszáz forintos orvoshoz fordulási díj jó, ha
a veszteségek felét visszahozza. A vizitdíj után adózni is kell,
az állam tehát még itt is bevételhez jut. Lassan úgy néz ki, hogy
mi fizetünk azért, hogy elláthassuk a betegeket. Hiába fogalmaztuk
meg a törvény súlyos hibáit, semmibe vették.
-E
miatt lesz kevesebb magyar orvos hazánkban?
-Ezek
a bevezetett eszközök nem vonzzák a pályára a fiatalokat, mert
látják, hogy mit követelnének tőlük. Az orvosok pedig kényszerből
maradnak a pályán. Az alapellátásban 54 év az átlagéletkor, így
5-10 év múlva az orvosok között demográfiai katasztrófára
számíthatunk. Nem lesz utánpótlás. Ráadásul egy felmérés szerint a
rezidensek 65%-a Nyugat-Európában akar dolgozni, mert nem akar
éhen veszni.
-A
szakorvos képzés átalakítással gondolom még többen hagyják el
hazánkat…
-A
szakvizsga rendszer lényege, hogy a rezidensnek az első két évét
az állam finanszírozta, azaz tőle kapott fizetést, azon az
egyetemen keresztül, ahová bejelentkezett szakorvosjelöltnek. Csak
az utolsó időre kellett neki egy munkáltatót keresni, aki
alkalmazta őt. Az új terv szerint csak a kormány által
hiányszakmáknál lesz a képzésük állítólag ingyenes. Igazából még
az alapellátás is hiányszakma. Ennek is az a célja, hogy még több
pénzt szedjenek ki a legnagyobb kasszából, az egészségügyből. Úgy
gondolják, hogy a legegyszerűbb módja a gazdasági egyensúly
megteremtésének ez : vegyünk el évente az egészségügy
milliárdjaiból egy negyednyi szeletet. Mindent megmozgatnak a cél
érdekében, és szakszerűtlenül. Erre egy példa: előbb rúgták ki a
mentősöket, s szüntették meg a mentőszolgálatokat, mint kitalálták
volna a területi kórházakat és az ágyszám-leépítéseket. Holott
fordítva kellett volna. Nem az a fő baj, hogy a betegnek 60-70
km-t kell utaznia a kórházmegszüntetések miatt, hanem az, hogy egy
súlyos betegség (pl. szívinfarktus) esetén nincs, aki beviszi a
kórházba. Ezzel az intézkedéssel is veszélyeztetik a betegek
életét. Első dolog itt is a pénzszerzés volt. Ide tartozik, hogy
’90 után az első kormány azért kezdte el fejleszteni az
alapellátást, mert az a legolcsóbb. Az alapellátás kasszája csupán
60 milliárd forintnyi összeget tartalmaz. A 60-hoz hozzátenni
20-at, az hatalmas fejlődés lenne az alapellátásban. A baj, hogy a
kórházbezárások mellett az alapellátást is nehezíti a rendszert.
Míg a fővárosban sokszor „kihagyják” a háziorvost a betegek, s
rögtön szakorvoshoz mennek, a vidéki emberek rá vannak utalva.
Nekem régebben, vidéken úgy kellett dolgozni, olyan eszközökkel
felszerelni a rendelőmet, hogy minél ritkábban küldjem el a
betegeket vizsgálatokra a nagyvárosba. Egy parasztembernek egy
teljes napja kiesik ilyen esetben, holott maga a vizsgálat csak
másfél óráig tart. Fontos, hogy elérjük: az alapellátásban a beteg
menedzselve legyen. Tehát apró dolgok miatt ne menjen el a
szakellátásba, egyrészt, mert messze van, másrészt: drágább.
Sajnos, mivel elvették az amortizációs alapot tőlünk, ezt nehéz
teljesítenünk. Az általam elmondott sok apró mozaikból összeáll
egy kép: a teljes egészségügyet romba döntik.
-A
kiemelt kórházakkal kapcsolatban régebben csupa jókat ígértek.
-Persze,
mondták: ott meglesz a kellő személyzet, és felszerelés. Ez egy
üres duma, hisz a kiemelt kórházak egy fillérrel sem kapnak
többet, mint régebbi státuszukban. Az sem igaz, hogy egy bezárt,
vagy egy átprofilozott kórházban az akut ágyról „felszabaduló”
sebész, el tudna menni egy olyan kiemelt kórházba, ahová kéne
sebész, mert annak nem emelték meg a finanszírozását, így nem tud
plussz embereket felvenni. Az elmondottakból következik: a
jelenlegi egészségügyi vezetés nem tud rendszerszerűen
gondolkodni, hanem csak azzal törődik, hogy a pénzt milyen
indokkal vonja ki. Azzal nem törődik, hogy ezzel egy
visszafordíthatatlan, katasztrofális helyzetet idéz elő. Ha még az
üzleti jellegű biztosítási modell is bejön, akkor Isten mentse a
magyar állampolgárokat. Persze, az aki gazdag ember, mondhatja:
kimegyek nyugatra és ott kezeltetem magam. De az átlagembernek nem
ez a járható út. Mi pedig, jó érzésű orvosok az átlag betegért
aggódunk, mert belőlük van több, s meg szeretnénk gyógyítani.
Tudjuk, van megoldás. S nem örülünk neki, ha azt halljuk: hiába,
nem adunk pénzt a gyógyításra. Ez valójában nem más, mint a
genocídium finomított változata.
Abba
érdekelt az állam, hogy csak 6 millióan legyünk. Jelenleg „túl
sokan” vagyunk. Hadd hulljon a férgese. Több ultraliberális
közgazdász közölte, hogy Magyarország maximum 6 és fél millió
embert tud eltartani. És tessék mondani: hogyan válogassunk össze
4 millió embert? És ezt, mi orvosok, hagyjuk? Önöknek, a sajtó
munkatársainak azért nagy a felelőssége, mert ezeket az
összefüggéseket kell az olvasók elé tárni. Egy laikussal ugyanis
mindent meg lehet etetni. Azt is, hogy mindent megtesz a kormány a
betegekért. Ezt mondja Molnár Lajos is. Ami nem igaz, hiszen
minden lépése a betegek ellen irányul. Igaz, a miniszter nagyon
okosan taktikázik, mert a vizitdíjnál azt gondolták, hogy ha lesz
is lakossági elégedetlenség, az az egészségügyi dolgozók ellen fog
irányulni, hiszen azok a „szemetek” szedik be a pénzt. Az első
napokban a betegek teljesen szolidárisak voltak az orvosokkal:
doktor úr, megértjük magát – mondták.
-Az
egyik vád önök ellen: az egészségügy pazarol.
-Ezen
csak röhöghetünk, hiszen a hivatalos bérek balkáni szinten vannak.
Amerikában, valóban az orvosok mesés jövedelmet kapnak a
biztosítótól, ott megkapják azt a pénzt, ami a befektetett tudás
és felelősség alapján jár. Nálunk az orvosok ügyeletre vannak
kényszerítve, hogy nettó jövedelmük ne 100, hanem 150 ezer forint
legyen. Sőt elvárják tőlük, hogy tovább képezzék magukat és
autójuk is legyen. Nagyon sokan próbálják követni ezeket az
elvárásokat, csak éppen szinte belepusztulnak. Azok az emberek,
akik eddig kimentek a kamarán keresztül nyugatra, mind
egzisztenciális menekültek. A fiatalok tudják, hogy egy jó
pacientúrával bejáratott szakorvos kb. 45 éves korára lehet. Mit
lát: bankos gyerek, közgazdasági végzettséggel, 25-30 éves korára
havi milliót kereshet, és családot alapíthat. Egy orvos legfeljebb
úgy tud megélni, hogy a családját nem látja, mert állandón ügyel.
Emiatt az átlag életkornál korábban hal meg, és szétmehet a
házassága is. Ezt nem kompenzálja az állam. Sőt a kórházleépítések
terén sem. Mechanikusan gondolkodik a minisztérium. Azt mondja: a
fővárosban felszabadul kb. 500 orvos, ők majd oda költöznek, ahol
orvoshiány van. Ez így papíron jól hangzik. Lemegy az orvos pl.
Nyíregyházára, ott kap egy közalkalmazotti alapfizetést. De miből
vegyen lakást, főleg, ha családjával együtt költözik oda? Ilyen
alacsony kereset -196 ezer ft. bruttó - mellett nem kap hitelt
sem. Ilyen esetben sokkal egyszerűbb kimenni külföldre. Ha valaki
nem tudja az adott ország nyelvét, kivesz fél év fizetés nélküli
szabadságot, minden pénzét nyelvtanulásra költi, ami külhonban
hamar megtérül. Ezért nem igaz az, hogy a Budapesten felszabadult
orvosok fogják a vidék orvoshiányát megoldani.
-A
Kormány elfogadta a „minőségi és hatékony gyógyszerrendelés
ösztönzéséről” szóló 17/2007. Kormányrendeletet. Önök szerint ez a
tervezet orvosellenes. Miért?
-Ez
egy szépen megfogalmazott szöveg, de szedjük le róla a sminket, s
nézzük, mi van mögötte. Ez egy negatív ösztönzés. Arról van szó,
amit az angliai példánál említettem. A legolcsóbb gyógyszert kell
adnom. Ha orvos vagyok, és rám van bízva a beteg, azt mondom: a
legjobb tudásom és a paciens egyéni adottságai szerint fogom
meggyógyítani. Tudom: mire allergiás az illető, mit tolerál az
egyén szervezete. Bizonyos esetekben hosszú folyamat eredménye, és
több gyógyszert is ki kell próbálni, míg elérjük azt, hogy ne
legyenek mellékhatások, és az alapbetegséget is meggyógyítsuk. Ez
a rendelet nem csak orvos, hanem betegellenes is. Ha én mégsem a
legolcsóbb gyógyszert adom a betegnek, akkor megbüntet a TB, pedig
csupán a munkámat végeztem. Nem mondanék igazat, ha azt jelenteném
ki: ami a legolcsóbb, az eleve nem jó. Csak éppen nem lehet
átlagolni. Nem igaz, hogy azért írja fel a drágább gyógyszert az
orvos, mert a gyógyszergyáraktól kenő pénzt kap. Ha én egyszer
beállítottam egy vérnyomást, senki sem tudott meggyőzni, hogy más
gyógyszert írjak fel. Külön probléma, hogy állandó adminisztrációs
munkára késztetik az orvost. Egy betegre alig marad háziorvosként
3-4 percem, mert a rendelőben töltött többi időt elviszi a
vizitdíj -és a gyógyszerfelírási adminisztráció. Ugyanis azt írja
a rendelet: ha én mégsem a biztosító által ajánlott gyógyszert
írom fel a betegnek, akkor igazoltatnom kell a beteggel, hogy
felvilágosítottam róla, hogy ez mivel jár. Így az orvos-beteg
nexus is megromlik.
-A
kötelező tagság eltörlését mindhárom kamara támadta, a jogszabályt
azonban Sólyom László köztársasági elnök ennek ellenére aláírta. A
MOK elnöke ezután bejelentette, hogy az Alkotmánybírósághoz
fordulnak a törvény miatt. Megszületett már a döntés?
-Természetesen
nem. Az Alkotmánybíróság a mi beadványainkat nem szokta gyorsan
elbírálni. Erre egy példa: 1996-ban az akkori ügyeletet szabályzó
közalkalmazotti törvény rendelkezéseit alkotmányellenes volta
miatt kifogásoltuk, de az Alkotmánybíróság csak 10 év múlva hozta
meg döntését. A kamarai döntéssel elvették tőlünk az etikát, s
ráerőszakolták az ÁNTSZ-re. Ott azt hitték, hogy két-három havonta
lesz egy-egy ügy. S miután elmondtuk, hogy csupán a MOK országos
etikai bizottsága másodfokon „egy megyei bíróság ügyanyagával”
foglalkozik nap mint nap, akkor megdöbbentek. Ugyanis a miniszter
ehhez a feladathoz pénzt nem adott nekik. Mi nem azért
ragaszkodunk az etikához, mert nekünk az egy „buli”, hanem azért,
mert mi legalább jól tudjuk csinálni.
-Sokan
politikai bosszút emlegetnek.
-Mi
szakmai, az ellenzék pedig politikai kritikát gyakorol. Amikor a
kormánynak nincs szakmai ellenérve, hisz a jogszabály kimondja,
hogy a kamara kifogásait a miniszternek meg kell válaszolni, akkor
azt mondják: politizálunk. Szilvásy miniszter mondta egyszer : az
a bajunk magukkal, hogyha valamit mondanak a rádióban, akkor
másnap a Mikola ugyanazt mondja. No és? Ebből nem következik az,
hogy én fideszes vagyok. Régebben Kökény Mihályék hallgatták, mit
mond a kamara, és azt felhasználva támadták a kormányt. Ebből
következik, hogy 1998 és 2002 közt én, személy szerint, aki mindig
ugyanabból a megközelítésből beszélek, kommunistának, majd később
Fidesz-bérencnek lettem kikiáltva. A kötelező kamarai tagság
eltörlésének legfőbb oka az volt, hogy mi következetesek vagyunk.
Ezért „bemostak nekünk”. Cél: váltsa le az orvostársadalom a
vezetőségét. Viszont az orvosok azt látják, hogy ez a kormányzat
és Molnár Lajos orvos-és betegellenes, így nem fordulnak saját
vezetésükkel szembe. S amire nem számolt a miniszter: régi
tagságunk 70%-a újra belépett hozzánk.
Medveczky
Attila |