2008.12.19.
Történelemhamisító történészek
A
rendszerváltás óta folyamatosan tart a történelemhamisítás:
a múlté, a jövőé, a jelené egyaránt. (A személyi hatalmi
viszonyok Nyugat által kierőszakolt átmentése tekintetében részben
maga a rendszerváltás is történelemhamisításnak bizonyult.)
E tevékenység szinte önálló szakmává nőtte ki magát:
kialakult a társadalomtól minden értelemben egyre inkább elkülönülő,
a történelemhamisítást hivatásként űző, elvtelenül összetartó,
főleg az SZDSZ holdudvarába tartozó értelmiségi csoport. Ezért
az itt felvetett kérdések reális értékeléshez szem előtt
kell tartani, hogy az SZDSZ, minden ellenkező állítással
szemben, az egyetlen szélsőséges párt hazánkban, s
magyarellenesség is jellemzi. Ezt nemcsak az jelzi, hogy az
elnevezéséből eleve hiányzik a „magyar” szó, hanem hogy tűzzel-vassal
tőlünk idegen, országunknak jóvátehetetlen károkat okozó
neoliberális politikát érvényesít, s nem is titkoltan mindig
azt támogatja, ami nem magyar és nem természetes. Nemcsak történészek
tartoznak e csoportba, természetesen, de a figyelem jogosan terelődik
rájuk, mivel néhányan feltűnően aktivizálódnak, s hibát
hibára halmoznak, elfogult, hamis, s nem kizárt, hogy rendelésre
készülő állításaikkal tudományos, erkölcsi, politikai határokat
lépnek át. Számukra a történelem non est magistra vitae. Nem
is történelmet írnak, hanem vádaskodó aktuál-politikai
eszmefuttatást. Magyarellenes beütésekkel telített történelmietlen
nézeteket hangoztatnak, s alaptalanul az antiszemitizmus vádjával
illetik mindazokat, akik megkérdőjelezik állításaikat. A
szocialista-neoliberális hatalom támogatását élvezve, hazugságon,
rágalmazáson, manipuláción alapuló törekvéseikkel segítik
elő, hogy minden jelen legyen a magyar közéletben, kivéve az
igazat és az igazit.
A kifejezetten magyarellenessé vált alaptalan, ezért
jogtalan antiszemitázás azonban nálunk is törvényszerűen szülheti
a jogos antiszemitizmust. Ez a kifejezés már a középkorban
megjelent az Ibériai félszigeten, majd világszerte elerjedt, ma
elsősorban Közel-Keleten használatos. Ne rökönyödjön meg
rajta senki, hiszen a történelemből ismerünk jogos
szovjetellenességet, Amerika-ellenességet, antifasizmust,
antiliberalizmust, antiimperializmust, antikommunizmust, stb. A
világon mindennek megvan az ellenpárja, a s kivételezés eleve
fel is borítaná az egyensúlyt. E kifejezés azonban itt és
most nem jelent zsidóellenességet. Olyanok ellen irányul, akik
érvek hiányában faji vonalra terelnek minden vitát, mások címkézésére
feljogosítottnak érzik magukat, s közülük egyesek a múlt történelmietlen
felhánytorgatásával érvelve, úgy vélik, hogy származásuknál
fogva, eleve megkérdőjelezhetetlen tisztelet, politikai előjogok,
na és főleg extra anyagi javak járnak nekik, akkor is, ha
kevesebbel, vagy semmivel nem járulnak hozzá az elosztandó
nemzeti össztermékhez. Nekünk a „Szedd magad” mozgalmat ajánlják,
miközben önmaguk a közös vagyonunkból a „szedd meg magad”
privatizációs gyakorlatát folytatják. Ezért a jelenségek,
események értékelésekor a „Kinek hasznos?” kérdése
lebegjen a szemünk előtt, és válaszoljuk is meg! Magunknak is
és itt az ideje, hogy nyilvánosan is. Ők ugyanis az elkülönült
érdekeik szempontjából készült értékelésüket szertekürtölik
minden hírközlő eszközben, anélkül, hogy erre társadalmi igény
lenne, sőt a sajátos érdekeiket nemzeti érdekké kiáltják
ki. Szembeötlően szélsőséges eljárásukat azzal próbálják
leplezni, hogy másokat neveznek ki szélsőségeseknek. Tehetik,
mert a jelenlegi kormány biztosítja a hatalmi hátteret mélységesen
erkölcstelen, tudományosan védhetetlen, gyakorlatilag törvényellenes
törekvéseikhez. Ezért együtt fognak bukni. Nézzünk néhány
konkrétumot. Történészeik egy csoportja „Antiszemita közbeszéd
Magyarországon” címmel időszakonként könyvet ad ki,
amelyben befeketítik Magyarországot, s a személyiségi jogokat
megsértve antiszemitának minősítenek nevén nevezett magyar
személyeket. Indító kötetükben ki is mondják, az a céljuk,
hogy regisztrálják a magyarok általuk antiszemitának minősített
kijelentéseit, amelyek, mivel „a szavak nem szállnak el, …
évek múlva is visszakereshetőek, vagy – ha úgy tetszik –
számon kérhetőek.” Rákosiékhoz hasonlóan koncepciós
pereket készítenek elő magyar hazafiak ellen csak azért, mert
egyes kérdésekben más véleményen vannak? Kell-e ennél elítélendőbb
szélsőség? Nem kell, de van! Ez pedig az, hogy mindehhez az
illetékes hatóságoknak évek óta egy szava sincs! Ennek az
idegen politikát, kultúrát, erkölcsöt diktálni akaró
csoportnak a vezetője, Gerő András történész, más kérdésekben
is harcos elfogultsággal nyilatkozik, pocskondiázó kifejezéssel
illette még a köztársasági elnököt is. Vajon miért ússza
meg mindezt anélkül, hogy a haja szála is görbülne? Ha
viszont valaki őt bírálta volna, annak azóta is tartana a
meghurcoltatása, a rasszistává, antiszemitává nyilvánítása.
Naponta vagyunk tanúi, hogy megpróbálnak megfélemlíteni, a bűnbak
szerepébe kényszeríteni, kiközösíteni mindenkit, aki a
legenyhébb, akár jó szándékú bírálattal is szól a tevékenységükről.
Ettől azonban nem szabad megriadnunk: aki ebben az országban a
magyarokat igyekszik kiközösíteni, az önmagát közösíti ki,
mi pedig jogosan bíráljuk a hasonló nézeteket, anélkül, hogy
– velük ellentétben – törekednénk a képviselőik kiközösítésére.
De nemcsak látnunk, hanem széleskörűen tudatosítanunk is
kell, hogy az antiszemitázás mögött szinte mindig
magyarellenesség rejlik. A népben ezzel szemben már erős az
ellenszenv, és a vezető értelmiségijeinknek ideje lenne közösen
is fellépni a valamennyiünket megalázó törekvések ellen. A másik
oldalnak pedig erre nem kell még hangosabban antiszemitázni és
fasisztázni, hanem önkritikusan szembe kell néznie végre a tényekkel.
Ha ezt megteszi, nem kizárt a közös nevező megtalálása. Ez a
történelmi példa azonban még várat magára. Az említett kör
makacs kísérleteket tesz az úgy nevezett gyűlölet-törvény
elfogadására, a gondolatrendőrség létrehozására is, amivel
éppen azt szeretnék megakadályozni, hogy a magyarok akárcsak
szót is emelhessenek a súlyosbodó magyarellenes törekvésekkel
szemben. Népszavazási kezdeményezésekkel és minden más módon
elejét kell vennünk e törekvéseknek is. Egyébként sem a
hangoskodó antiszemitázás, vagy a gyűlölet-törvény oldja
meg a problémát. Csak a becsület, a tisztesség, az igazságérzet
érvényesítése, és mindenekelőtt az egyenrangúság elfogadása.
A történész történelemhamisítók azonban úgy elfeledkeztek
e tulajdonságokról, hogy az a benyomás keletkezik, mintha ők
maguk nem is rendelkeznének velük. Ezért jogosan érzik magukat
veszélyeztetett, vagy vesztett helyzetben.
A Népszabadság 2008. június 21-i számában Kádár Gábor
és Vági Zoltán „Pogromok és rendszerváltások” című írásukban
népünkre nézve olyan becsületsértő megállapítást tesznek,
hogy „az elmúlt 160 évben Magyarországon szinte valamennyi
jelentős politikai és gazdasági fordulatot antiszemita
pogromhullám kísérte”. Hosszasan ecsetelik, hogy 1848- at is
antiszemitizmus jellemezte, és „1848 óta jó néhány
antiszemita pogromhullám söpört végig az országon”. Hogy
engedhetik meg maguknak, hogy a magyar nép történelmi
sorsfordulóit egyes zsidókkal történtek (vagy nem is történtek)
alapján, azokat felnagyítva, sőt központi eseménnyé emelve
értékelik, s ezzel a magyar nép ellen hangolják őket utólag
is? Kell-e ennél nyilvánvalóbb és arcátlanabb magyarellenes
szélsőség? És meddig tűri ezt az országgyűlés és a kormány?
(A kérdés költői, hiszen tudjuk a választ. Tőlük mindent várhatunk,
kivéve a magyarság védelmét. Mi több, maga Gyurcsány Ferenc
külföldi és belföldi fórumokon nemegyszer antiszemitizmussal
vádolta a magyar népet! Többször keményen kiállt már a
kisebbségekért és a másságokért, de arra nem emlékszem,
hogy a magyarokért ezt egyszer is megtette volna. Nem feltételezhető,
hogy ne tudná, ezen a poszton mi a feladata. De őt is idegen
szempontok vezérlik. – És még mindig miniszterelnök!) S
teszik ezt ráadásul olyan helyzetben, amikor a saját történészeik
szerint a zsidóság reneszánszát éli Magyarországon. A szerzők
azonban ezzel szemben azt állítják, hogy jelenleg is „az
antiszemitizmus verbális radikalizálódása” zajlik, csak ezek
a jelenségek még „nem álltak össze a magyar történelem során
sokszor megtapasztalt zsidóellenes agresszióvá. Egyelőre
nem” – fejezik be eszmefuttatásukat sokat sejtetően. Nehogy
igazuk legyen! Ahogy rámutattunk, az alaptalan állandósult
antiszemitázás éppenséggel szülhet jogos antiszemitizmust is.
Közelmúltunkból arra is emlékezhetünk, hogy a történelemhamisítás
végső soron mindig is önmaguk a történelemhamisítók ellen
fordul.
Tapasztalhatja ezt Tamás Gáspár Miklós is, aki minden közönséges
bűntettben fasizmust lát, majd minden közbiztonsági intézkedésre
diktatúrát kiált, a neki nem tetsző lapokat árusító
kioszkok szétverésére hív fel, stb., s egyáltalán nem
zavarja, hogy az események elemzése szinte minden állítását
megcáfolja. De mindezt már többen a szemére vetették, itt
csak azért említem, mert egyes zaklatott és zaklató
magyarellenes állásfoglalási igencsak beleillenek a sorba. A Népszava
2008. június 25-i számában Strassenreiter Erzsébet történész
minden bizonyíték nélkül, kizárólag a zsoldos hírközlő
eszközökben szellőztetett feltételezésekből kiindulva, minősíthetetlen
stílusban ócsárolja Orbán Viktort. Az antiszemitizmus vádja
ugyan nem hangzik el, de nincs kétség afelől, hogy a szerző
melyik oldalon áll. Nyilvánvaló célja a figyelem elvonása
Gyurcsány és az SZDSZ nép- és nemzetellenes politikájáról,
s e szolgálatra azoknak égető szükségük is van. Ki is bújik
a szög a zsákból, ugyanis Orbánt hazugságban elmarasztalva,
Gyurcsányt pedig az őszödi hazugság-beszédéért megdicsérve,
azzal a valótlan, ezért nevetséges állítással védi meg,
hogy ő, mármint „A másik oldal soha nem nyúlt és most sem
nyúl ilyen nemtelen, mocskos eszközökhöz.” Tehát még
Gyurcsánytól is megvédi Gyurcsányt! Orbán Viktorról szólva
viszont hemzseg a cikke a marhaság, baromság, hülyeség,
zagyvaság, kocsmai, útszéli és tucatnyi hasonló minősítéstől.
E tény már önmagában is kontráz minden történetiséget. Még
a rendszerváltás óta is ritkaságszámba menően, fékezetlen
személyes gyűlölettel, az emberi mivoltában támadja a
politikust, ami már ténylegesen egy bizonyos közismert izmusra
emlékeztet. Nem arról van szó, hogy nem lehet Orbán Viktort és
a Fideszt bírálni. Nagyon is lehet, van is miért. Igaz, súlyos
problémákat örököltek, hatalmas nemzetközi gazdasági-pénzügyi
nyomásnak és kényszernek voltak kitéve, tényleg nem volt
gyakorlatuk a kormányzásban, csak négy év állt rendelkezésükre,
mégis minden hivatalos statisztika azt mutatja, hogy kormányzásuk
végére az ország mutatói valamelyest javultak, és valamivel
nagyobb szociális érzékenységet is mutattak, mint az előző,
de főleg az őket követő kormányok. Ezzel együtt azonban az
EU-ba belépésünkkor nem védték meg a magyar földet a kiárusítástól.
A szocialista- neoliberális koalíciós kormány hazug és népellenes
politikájával szemben jogosan mozgósították a néptömegeket,
de mindannyiszor visszahőköltek, amikor döntésre lehetett
volna vinni a dolgot. A feltételek megléte nélkül 72 órán
belüli lemondásra szólították Gyurcsányt, de a háromigenes
népszavazás közel 84%-os győzelme után, amikor ennek kikényszerítésére
megvolt a lehetőség, gyakorlatilag segédkezet nyújtottak neki
a hatalmon maradásához. Testvérpártjukká fogadták a szélsőséges
izraeli Likud Pártot, a kínai és a kubai demokráciáért
harcolnak, holott e tekintetben Magyarországon lennének nagyon
is komoly tennivalóik. Értetlenséget, s kételyt vált ki az a
mód is, ahogyan az ellenzéki pártok udvaroltak az SZDSZ új elnökének,
s vezetőik olyan kijelentéseket tettek, hogy „a kulcs az SZDSZ
kezében van”, stb. Ezért a végső következtetés mégiscsak
az, hogy ezzel az ellenzékkel sokra nem megyünk. De történelmi
eszköz lehet a nagyobbik rossz eltávolítására a hatalomból,
s egy új, nemzeti érzésű kormányerő létrehozására,
amelynek a részét alkothatja ő is. A történész hölgy
azonban mindezt nem látja, tehát kétszeresen téved. Túl ezen,
eleve hiteltelen is az, aki a történészi rangjával szentesíti
a történelem- hamisítást, s a valóságra szemet hunyva, érzelmi
elfogultsággal támadja a hatalmon kívül álló Orbán Viktor
baráti beszélgetésen tett állítólagos kijelentéseit,
ahelyett, hogy mindazt látná, amit Gyurcsány művel a hatalom
birtokában.
Varga László Páva-utcai levéltáros ugyancsak a Népszavában
Szűrös Mátyás egyik nyilatkozata kapcsán azt fejtegette, hogy
már az MSZMP és maga Kádár János is antiszemita volt,
ugyanakkor gyermekes érveléssel („Nincs róla dokumentum”)
tagadja közismert zsidó politikusok zsidóságát, és
gyakorlatilag olyan következtetésre jut, hogy aki nincs a zsidókkal,
az antiszemita. Őt hallgatva antiszemitizmus uralta a
szocializmust és a kapitalizmust is: Kádártól kezdve Szűrösön
át Morvai Krisztináig, és sorolja, sorolja. Senki nem veheti
zokon, ha az ilyen, engedelemmel szólva, történelemszemléletet
kártékonynak ítéljük. Félig-meddig illegálisan, de vigyázva
rá, hogy kiszivárogjon, a közelmúltban valahol valakik
bemutattak egy régi náci propagandafilmet. Ez annyira oktalan
cselekedet, hogy e mögött is joggal sejthetjük a hatalom ismét
csak takarásban maradó önprovokációját. Ormos Mária akadémikus
történész az esetet magyarázva, pontosabban a filmet félremagyarázva,
a július 16-i tv-szereplése során olyan forradalmi újdonsággal
is előállt, hogy Németországban „nem volt olyan zsidóellenes
tömeghangulat, mint mondjuk Magyarországon”. Mi tudatlan
magyarok eddig abban a téveszmében éltünk – amelyet egyébként
maga az akadémikus történészasszony is fennen hirdetett, de mára
valahogy „elfelejtett” – hogy a zsidóüldözésért a német
fasizmus volt a felelős. Még egy kis idő és egyesek ezért is
Magyarországra hárítják a felelősséget. Mindezzel feltűnően
rímel Kállai Ernő kisebbségi ombudsman kijelentése a Népszabadság
Online 2008. augusztus 1-i számában, amit a balliberális hírközlő
eszközök hosszasan és kiemelten idézgettek: „Az 1930-as évek
Németországára emlékeztet napjainkban a magyar társadalomban
tapasztalható kisebbségellenesség”. A magyartalan szórenddel
kiegészülő felháborító történelemhamisítás láttán
olyan érzés uralja el az embert, hogy az ombudsman talán nem is
igen fogja fel, miről beszél, még kevésbé, hogy mit mond. De
ha mégis tudatában van, akkor nagyon is világos, hogy mi motiválja
és mi a célja az ilyen súlyos magyarellenes történelemhamisítással.
Azt is kijelentette, hogy egy közvélemény- kutatás során „a
megkérdezettek akár 70-80 százaléka támogatta az olyan jelenségeket,
amelyek valamilyen kisebbség ellen irányultak.” Akkor talán a
kisebbségek és másságok vak és feltétlen védelme helyett a
70-80 százalék oldaláról kellene kezdeni a vizsgálódást, s
az igazi okokat így megkeresni. Legalább egyszer megpróbálhatná;
hátha sikerre vezet. Ugyanis – ha nem tudná – minden
ombudsman, még a kisebbségi ombudsman is, csak akkor láthatja
el történelmileg jól a feladatát, ha mindenekelőtt többségi
ombudsman.
A Népszabadság 2008. augusztus 1-jei számában Balázs Gábor,
Bölcskei Balázs, Kiss Viktor szerzőhármas „Eszmélet” c,
cikkében lefasisztázza a magyar jobboldalt, mondván, hogy
„soha nem is beszélt más nyelvet, mint az európai fasizmusét
… (igény szerint antiszemitizmussal dúsítva)”, s képtelen
eligazodni a mai sokféleségben. Valójában azonban feltehetőleg
az izgatja a szerzőket, hogy a hazafias jobboldal (szerintük
„fasisztoid” jobboldal) nagyon is eligazodik a mai sokféleségben,
sőt ki is meri mondani róla az ítéletét. Ez annyira zavaró
lehet számukra, hogy bár hárman szerkesztették e rövid irományt,
mégis olyan politikailag és nyelvtanilag egyaránt érthetetlen
megállapítást tesznek, hogy (Természetesen itt is szószerinti
idézet következik!) „a mindenhonnan áradó szegényellenes
uszítás, a nyílt rasszizmus korában elsősorban antikommunistának
lenni a valóság elkendőzésére szolgál”. De vannak a
cikkben érthető és egyértelmű mondatok is, mint ez a fenyegetés:
„Ma még a posztfasiszta-(szélső) jobboldali koalíció
szerveződik … De már nem sokáig. Most mi jövünk.” Talán
véletlen, de a Magyar Nemzet ugyanaznapi számában ugyanerről a
témáról írva, találóan fogalmazza meg, hogy ki lehet ez a
„mi”: „a rendszerváltás óta tapadt ránk és uralkodik a
közbeszéden, közszolgálatban egy bámulatra méltóan szívós
és elszánt csapat, a liberális pitbullok”, akik a többségi
társadalmat szeretnék rács mögé ültetni. Pontosan erről van
szó. Ezért nem nekik, hanem a hazafias többségnek kell jönni.
S lehet, hogy a történészek nem hiszik, de nekik is így lesz
jobb. Nem véletlen, hogy az idézett és más egyoldalúan látó
és elfogultan ítélkező balliberális történészek a
legalapvetőbb történelmi kérdéseket sem vetik fel. A hideg rázza
ki őket annak még a gondolatától is, hogy meg kell válaszolniuk
olyasmiket, hogy annak idején Németország számára a zsidóság
miért vált ellenséggé? Vagy, hogy Oroszországban, de más
helyeken is, miért voltak rendszeres pogromok? Mik az okai, hogy
világszerte volt, van és feltehetőleg lesz hol erősödő, hol
gyengülő, a legtöbbször nem is faji, hanem politikai, gazdasági,
avagy más alapon keletkező antiszemitizmus? Az antiszemitizmus
nem szűnik meg, amíg léteznek az előidéző okai. Ettől nem
kell megijedni, szörnyülködni, sopánkodni, úgy tenni, mintha
egy világ omlana össze, de főleg nem kell elkövetni azt a történelmi
ostobaságot, hogy, a dolgokat a feje tetejére állítva, ártatlanokat
okoljanak miatta. S ezt kell tudomásul venni azoknak is, akik
eddig csak arra voltak képesek, hogy vehemensen támadják az
okozatot, de gyanús hallgatással mellőzték az okokat, messze
elkerülve és akadályozva még a kérdés felvetését is, és
titkolva, titkosítva, sőt tiltva és büntetve a bőven
rendelkezésre álló vonatkozó irodalmat. Arra gondolni sem
mernek, hogy lesz jogos antiszemitizmus mindaddig, amíg Izrael
folytatja az egyébként öngyilkos rasszista politikáját, más
országbeli ügynökei pedig a helyi lakosság alaptalan
antiszemitázását. Lesz mindaddig, amíg kiválasztottnak
tekintik magukat és a származásukból adódott tagadhatatlan
szenvedéseikért újabb és újabb előjogokat követelnek azoktól,
a kört világszerte egyre szélesítve, akiknek ahhoz semmi de
semmi közük nincs. Lesz, amíg lenézik a fogadóországot,
Izrael pedig a szomszédjait, de még az USA-t is, amelynek pedig
a fegyvereit csörteti. (De itt is különbséget kell tenni az
izraeli kormány és a zsidó nép között). Lesz, amíg felelőtlenül
uszítják az erre könnyen kapható cigányságot, amivel
belezavarhatják nemzeti tragédiába. Ahogy önmagukat is! Lesz,
amíg történelmietlen módon olyan hatalom mögé bújnak, mint
a mostani, amely nemcsak engedi bűnös tevékenységüket, hanem
ajnározza is őket. Teszi, mert ez az ő hatalmuk, nem az államalkotó
magyar népé, s ez a másik valóságos, az országra, népre nézve
kártékony szélsőség, nem pedig az általában ártalmatlan
jelenségek, amelyeket annak akarnak beállítani. Ez ellen kell törvényt
hozni, mert nemzetidegen céljai védelmében e hatalom már néptől,
országtól elidegenedett, s fennmaradása érdekében önprovokációkat
hajt végre. Tetten érhető ez a júliusi eleji meleg-felvonulás
gondos, talán kormányszintűnek is minősíthető előkészítésében
és a körülötte keltett felhajtásban, a bosszúálló szinte
statáriális bírósági eljárásban. A valóságtól történt
teljes elszakadásukat mutatja, hogy miközben a nemzet a létét
fenyegető gazdasági-pénzügyi és szociális problémákkal küzd,
a képviselőik abból formálnak szinte mindennél fontosabb jogi
kérdést, és ragozzák egymást túlkiabálva, hogy a tojásdobálás
véleménynyilvánításnak tekinthető-e, s mint ilyen alkotmányos-e,
vagy nem. Az ember erre automatikusan legyint és rávágja, hogy
ennél mélyebbre már nem is süllyedhetnek. De téved, aki ezt
gondolja. A történelemhamisítás jövedelmező foglalkozássá
vált: jól megfizetik a jövendőbeli nemzetidegen
politikai-gazdasági hatalom megalapozását célzó téveszmék
terjesztőit, s lenézik, háttérbe szorítják azokat, akik
gondolkodnak, s még a helyes és szép eszmékkel szemben is
vannak kételyeik. Ez szerves részét képezi az ország rombolásának
és a nép irtásának. Ez a kormány és a történészei a
„politikai korrektség” jegyében – amit a magyarsággal
szemben alkalmaznak – fognak még mélyebbre is süllyedni. Ők
a magyar nemzetet akarják elsüllyeszteni, s ahogy önmaguk is
elismerték, népidegen uralkodóosztályt („egymillió ázsiai”)
akarnak betelepíteni, a magyarság számát pedig a Nemzetközi
Valutaalap terveinek megfelelően 6–7 millióra kívánják csökkenteni,
amit mindaz, ami országunkban ma a szemünk előtt történik, különösen
ami az egészségügyben folyik, alá is támaszt. Túl messze
elmentek, ezért nekünk nemcsak jogunkban áll, hanem kötelező
is mindebből messzemenő következtetéseket levonni. Ugyanis ők
azok, akiknek ha magyar érdekekről, vagy értékekről szólunk,
„történészeiken” keresztül azonnal felteszik az elterelő
kérdést: „De ki, vagy mi a magyar?” Érdekes, arra sohasem kérdeznek
rá, hogy ki a német, vagy az orosz, pláne az izraeli, vagy az
amerikai. Azt tudják! Azt nem tudják, hogy ki vagy mi a magyar!
Ők azok, akik nem veszik észre, hogy az MSZP–SZDSZ koalíció
gyarmati sorba süllyesztette hazánkat, hogy népirtás folyik,
de azonnal észrevételezik, ha valahol egy magyar kifejtett egy
eszmét, amiben eleve veszélyt szimatolnak, hiszen az ilyesmit
saját előjoguknak tekintik. De nem eszme, még ellenvélemény
sem kell, elég egy ártatlan önálló vélemény és máris fél-
, vagy egész antiszemita, fasiszta, rasszista, cigányellenes,
stb. vagy. Vádaskodásra szakosodnak, mert sem szellemi, sem erkölcsi
bátorságuk nincs a valóságos tényekről folytatandó nyílt
vitára, hisz maguk is tudják, hogy álláspontjuk védhetetlen,
s hiába hamisítanak, a hamisításaik lelepleződnek, önmaguk
pedig egyre inkább ugyanazok maradnak. Ezért a magyarellenességet
takaró antiszemitázást és fasisztázást is büntetendővé
kell tenni. Ennek nem most, hanem már rég eljött az ideje.
Senki ne értse félre ezt sem: nem a zsidóságról, hanem egyes
nyughatatlan és telhetetlen képviselőinek a megnyilvánulásairól
van szó. Pedig tagadhatatlan, hogy a zsidóság mindig és
jelenleg is jobban él, mint az átlag magyar. Ez ugyan a társadalmi
rendszernek is velejárója lehet, de a tudatos visszaélés is
nyilvánvaló. A zsidóság múltbeli szenvedéseit sem tagadja
senki, de a történelemben minden nép szenvedett, ezért történelemhamisítás
rangsort felállítani a népek szenvedései között, mint ahogy
maguk a népek között sincs rangsor. Ha nyitott szemmel szétnézünk
a világban, tárgyilagosan csak azt tudjuk megállapítani, hogy
sok más nép sem szenvedett, vagy szenved kevésbé. A magyar nép
Európának a tatár és a török elleni védelmében, a két világháborúban
és Trianon miatt, vagy 1956-ban nem szenvedett kevesebbet, és
nem is hozott kevesebb véráldozatot, mint a zsidó nép. És
jelenleg sem szenved kevésbé. A felelősök szégyellhetik
magukat, hisz az általuk kötelességszerűen kárhoztatott Kádár-
rendszerrel ellentétben a jelenlegi rendszerben már a nép
legalapvetőbb létszükségleteire sem jut pénz, mert szinte
mind a hatalomközeli magánzsebekbe áramlik. Nincs rá pénz –
mondják, amikor naponta halnak meg emberek – akikért nem gyújtanak
gyertyát, harang sem szól, s hír sincs róluk – az egészségügy
szétrombolása miatt, vagy lesznek öngyilkosok, mert a kormány
embertelen politikája ellehetetleníti őket. Mégis 2007.
november 27-én Hiller István a holokauszt miatt – amihez a
csendben halálra ítélt, és a még életben maradott
magyaroknak semmi, de semmi közük – újabb 21 millió dolláros
támogatást nyújtott a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségének
(Mazsihisz). A magyar népnek ki és mikor fog kártérítést nyújtani
a történelmi szenvedéseiért? A legnagyobb tárgyilagossággal
is csak azt állapíthatjuk meg, hogy azok nincsenek észnél,
akiknek nagyon is észnél kellene lenniük: ők maguk közösen,
akik adják, és akik kapják, provokálják ki a jogos
antiszemitizmust, s aztán panaszkodnak miatta azokra, akiknek az
égvilágon semmi közük az egészhez. Ha a békés, jobb és
szebb közös jövő érdekében valaminek egyszer s mindenkorra véget
kell vetni ebben az országban, akkor az ilyen jogtalan kivételezés
az.
Mindenki emlékezhet rá, az SZDSZ-es körök olyan megdöbbentő
véleményt is hangoztatnak, hogy a történelemoktatást meg kell
szüntetni, mert „nacionalizmusra nevel”, s az irányításuk
alatt üzleti alapon kiadott mai történelemkönyvek máris
igencsak sajátos egyéni történelemszemlélettel, azaz történelemhamisítással
tűnnek ki. A történelmi események köznapi, ha úgy tetszik,
politikai megítélése sohasem pártatlan, hiszen a társadalomban
különböző erők és eszmék ütköznek, de a történészek
feladata éppen az, hogy rajtuk felülemelkedve, a nép, a nemzet,
az ország szempontjából értékeljék az eseményeket. A művészetek
és a tudományok – így a történetírás is – nem önmagukért
léteznek, hanem hogy az ember a segítségükkel jobban
megismerje és megszeresse az életet. Művelőiktől, akiket az
ország, a nép nevelt ki áldozatok árán, nemcsak természetes,
hanem jogos is az elvárás, hogy hazafiak legyenek. Akik e
hitvallást megsértve, gyűlöletkeltésre, fenyegetésre,
manipulációra használják a szakmájukat (ez önmagában is a büntetendő
cselekmények kategóriájába esik), az embertársaikat sértik vérig,
s a hazájukat árulják el. Bőven idézhetnénk antiszemitázófasisztázó
történészeket, politikusokat egyaránt, akiknek a megszólalásaiban,
megdöbbentő, de nyoma sincs annak, hogy van ebben az országban
egy államalkotó többség, a magyarság, és annak is vannak érdekei.
Úgy ők, mint az általuk feltétel nélkül védelmezett kisebbségek
és másságok önmagukat annyira felsőbbrendűnek érzik, hogy a
többség érdekeire utalást sem tesznek, még sokadrangú vitakérdésként
sem szerepeltetik. Pedig ez a mindent eldöntő fő kérdés. Fordított
világban élünk, de nem törvényszerű, hogy fordított legyen
az ő történelemszemléletük is. Az őket eltartó magyar nép
azonban világosan lát, mint mindig. És amikor a történelem
megköveteli, hallatni is fogja a szavát. A történelem az élet
tanítómestere, s az is marad a történelemhamisító történészek
mesterkedései ellenére. Nevetséges és szánalmas között
imbolygó téveszméik távol állnak a történelemírástól, a
szakmai tisztességtől, de a politikától, kultúrától, normális
emberi magatartástól is. Akadályozzák a tisztánlátást és a
kibontakozást, ezért kártékonynak minősülnek. Szellemileg
fel kell fegyverkeznünk ellenük, az eszmei tisztázó harcot meg
kell vívni velük. Az eszmei harcban nincs légüres tér; ahol
az eszméinket nem jelenítjük meg, ott ők foglalják el a pozíciókat,
ők pedig, összefoglalva, s az általuk képviselt szellemben és
nyelvezeten szólva, értetlenül tekintenek vissza a jövőre,
nem látják előre, milyen lesz a múlt, a jelenben meg nem
jutnak túl a történelemhamisításon. Trianon szabdalta országunkból,
az általunk védelmezett Nyugat önkényes akaratából,
valamennyi szomszédunknak jutott. Bátran kimondható, hiszen a
napnál is világosabb, s valamennyiünk – reméljük, hogy a történelemhamisító
történészek is rájönnek, hogy nekik maguknak is – érdekében
áll, hogy ez a csonka ország teljesítse történelmi küldetését:
magyar Magyarország maradjon. Csak így tud igazán európai
maradni és adni valamit a világnak. De lesz-e, lehet-e ilyen
helyzet, amíg a tízmillióból, ha elenyésző számban is, de
mindig akadnak, akik az ellenkezőjére törekednek? Igenlő a válasz!
A történelemhamisító történészeket játszi könnyedséggel
mindenben felülmúló tetterős, tisztán látó nemzeti érzelmű
értelmiségiek, történészek, bölcsészek, mérnökök,
orvosok, a petőfik, kossuthok, széchényik, deákok, adyk, szabódezsők,
némethlászlók, verespéterek, vácimihályok most is bőven
vannak országunkban. Csak még nem hallatják eléggé a
hangjukat, nincsenek a helyzet magaslatán, pedig legyőzhetetlen
népi támogatást élvezhetnének, s ehhez csak egy kis erőfeszítés
kellene részükről. A történelemhamisítók és a mögöttük
álló erők azt akarják, hogy ne érjenek célhoz. De oda kell
érniük, s oda is fognak érni, mert egy nép áll mögöttük.
Adjunk teret nekik, ők pedig lépjenek elő, mert a szavukra riad
fel az ország.
Sütő Gábor
nyugalmazott
nagykövet, a MIÉP EP-listavezetője
(Forrás: Havi Magyar Fórum, szeptember)
|