2008.12.22.
Megjelent a Magyar Fórum karácsonyi száma!
Tartalomból:
Csurka István: Harmadik út kontra zsidó
megszállás
Az
emberiség és a glóbusz jövőjéről ma sehol, senki nem tud
bizonyosat. Vezérelv a túlélés, amelynek távlatai hétfőről
keddre szólóak, vagy a semmittevéstől a szabadidőig
terjednek. A tevékeny, szorgos, önépítő harmadikutas program
akadálya részben belső, lelki akadály. Gyávaság, restség.
Addig, amíg a szükség rá nem szorítja a társadalmakat az
egyes helyeken, szigetként talán lehet szívósan harmadikutas,
nemzeti, keresztény és valóban fenntartható fejlődésen
alapuló takarékos, félig szocialista, félig kapitalista
rendszer működtetésére. Magyarország ilyen sziget lehetne,
adottságai erre alkalmassá teszik. Ha nem várja meg a megszállást,
magyar sziget lehet, ha hagyja magát megszállni, zsidó vezetésű,
gyülevész, fél-cigány, de zsidó vezetésű és haszonélvezetű
nemzetközi sziget lesz, magyar alávetettséggel.
Sütő Gábor diplomata, volt brazíliai
nagykövet, a MIÉP EP-listavezetője: Latin-Amerika
kiesett az Egyesült Államok látóteréből az utóbbi években,
mivel a 2001-es események óta világpolitikája más területekre
koncentrálódott. Ahol olaj, földgáz és más kincsek vannak,
ott próbál befolyást szerezni, és védelmezni Izraelt. Latin-
Amerika élt is ezzel a lehetőséggel, több államban is
baloldali – de nem összetéveszthető az ottani baloldal a
kelet-európai baloldalisággal – fordulat zajlott le. A Chavez
hatalomra kerülése talán a leglátványosabb példa erre. Azt
jelenti, hogy a nemzeti érdekeket veszik figyelembe, ellentétben
az elődeikkel. Két-három évtizeddel ezelőtt volt Latin-
Amerika olyan helyzetben, mint most mi. Akkor a kiárusítás
politikája folyt, mindent eladtak, privatizáltak, az idegen tőke
uralkodott az országokon. De ezek az országok kezükbe vették a
saját ügyeiket. Venezuela, amely gazdag olajmezőkkel rendelkező
ország, és ennek felhasználásával, lehetőségével függetlenítette
magát az idegen tőke alól, segítve ezzel szomszédos államokat
is, hogy olcsón adja nekik az olajat. Ez a folyamat remélhetőleg
egyre több helyen folytatódni fog.
Medveczky Attila interjúja
Eperjes Károllyal
József Attila azt ajánlja Thomass Mann-nak: „…az igazat
mondd, ne csak a valódit”! Ez az én ars poeticám. Azt mondta
József Attila: Thomass, amit írsz, az magas szintű valóság,
de hol van benne az igazság? A görög klasszikus kultúra úgy
fejezte ki a művészetet, hogy a cselekvésnek van katarzisa. Ezt
2000 év óta úgy hívjuk: feltámadás. Ha a mű nem az igazságra
irányul, abban nem vehetek részt. Így pl. a Harry Potterben sem
játszhatok, hisz a történet arról szól: ha bajod van, varázsolj,
s légy sikeres. Ez az öntörvényűség valóságshow-ja.
Szemben a Pinokkióval, ami arról szól, ha bajod van, vedd fel a
keresztedet, s gyere haza – mondja az alkotó, Giepetto. Tehát
ennek a műnek van igazsága, s szakrális, míg a Harry Potter
profán mű. Nekem, mint művésznek, s ha az szeretnék maradni,
részt kell vennem olyan munkában, amelyik igazságra irányul.
Azon belül mindegy, hogy negatív, vagy pozitív figurát játszom.
Hiszen a Passióban nem csak Jézust és Máriát, hanem Poncius
Pilátust és Júdást is el kell játszani. Viszont nem a
kereszten van vége a Passiónak. Akkor nem lenne más, mint valóságshow.
A Passiónak a feltámadásban van az igazsága. Ha nem támad fel
Krisztus, akkor hiábavaló a hitünk. A karácsony is a feltámadás
fényében érthető meg teljességében
Győri Béla könyvajánlója: Sinka István
: Fekete bojtár vallomásai
Nézzük
Sinka nacionalizmusát tovább, ha már az oláhokról szólt.
„Három orosz hadifoglyot adtak mellém, ők pótolták az ökörigát.
Mind a háromnak paraszti foglalkozása volt odahaza is. Grigor, a
nagyszakállas Ural-táji ember volt. Nikolaj Poltva környéki,
Gergely pedig szibériai. Hatalmas erejű ember volt mind a három.
Kivált Grigor, aki az ereje mellett még a sárból is kinőtt
ugyancsak. Nikolájnak fehér bőre és kék szeme volt, s akkora
marka, mint egy kisebb fajta falapát. Gergely feketebőrű ember
volt, roppant mellkast adományozott neki a teremtő, s hozzá
nyakat, fejet, karokat és lábakat. Amikor első nap kijöttek,
azt se tudták szegények, hogy bű-i vagy bá: egyszerűen megálltak
csak, és bámultak egymásra, s félve tekintettek reám, a hozzájuk
képest kicsi borsszem jankóra.” Hát így nézett ki a Sinka-féle
embergyűlölő nacionalizmus.
Féja Géza Szilveszter c. írása 1956-ból
A
magányos férfiúnak nem volt kedve hazatérni, annyira ellepték
az emlékek, hogy nem érezte a hideget, csak rótta az elnéptelenedett
utcákat. Valamikor otthon ezen a napon gyújtották meg utoljára
a mennyezetig nyúló karácsonyfa gyertyácskáit, és a gyerekek
vidáman lekopasztották a fát. A fenyőfa meg a gyertyák illata
még egyszer végigbolyongta a lakást, megsimogatta az arcokat.
Karácsony vett búcsút. Az öreg cserépkályhákban vastag
fahasábok parázslottak, mint a család fogyhatatlan tüze, az
emberek meghatottan búcsúztatták az óesztendőt, s arra
gondoltak, hogy hátha az új lesz ama régen ígért „víg
esztendő”. Éjfélig csöndesen iszogattak, de mihelyst az óra
eltemette az óévet, csengeni kezdtek a legnemesebb nedűvel telített
finom metszésű poharak, és lobogni kezdett a vidámság egészen
a mennyezetig, vagy azon is túl?
A Kárpát-medence apostola-Bogdán Emil tanúságtételei
(Győri Béla írása)
Mostani
karácsonyi megemlékezésünkkor csak néhány fejezetet mondunk
el dokumentumokra hivatkozva ennek a kiváló embernek az életéből.
A rendőrségi jelentések írták a megfigyelt martonvásári állatorvosról:
művelt, intelligens, szakmáját színvonalasan művelő ember,
nacionalista. Illyés Gyula később vigasztalta is Emilt. Németh
Lászlóról, Szabó Dezsőről, s rólam is mondták:
nacionalista. Örüljetek a társaságnak. Ezt a jellemzést akkor
írták dr. Bogdán Emilről, amikor már működött Martonvásáron
a Magyar Tudományos Akadémia Kutatóintézetében és annak
gazdaságában a Széchenyi Klub. Ennek a klubnak volt 5 évig elnöke
Bogdán Emil. A klub tagságát a kutatóintézet és a gazdaság
adta, és akik vendégként ott megfordultak, fémjelezték a
nemzeti gondolkodást. László Gyula, Ratkó József, dr. Cserés
Miklós rádiórendező, Borsos Miklós, a szobrász, Kallós Zoltán
Erdélyből, Csoóri Sándor, Fekete Gyula, Ilja Mihály, a Tiszatáj
főszerkesztője, Antall József, a későbbi miniszterelnök és
sokan, nagyon sokan mások Erdélyből, a Kárpát-medencéből. Jó
társaság volt ez. Nem véletlenül mondta Antall József, hogy a
rendszerváltás Martonvásárról, Bogdán Emiléktől indult el,
és a Széchenyi Klub elnökét a MDF szent emberének nevezte. E
minősítésen az sem változtat, hogy később Antall József
mindent megtett annak érdekében, hogy szétverje azt a
nemzetpolitikai csoportot az MDF-en belül, amelyik népben és
nemzetben gondolkodott, és ellene volt minden szavával és
cselekedetével az ukrán–magyar alapszerződés aláírásának.
Különszámunkban: Közéleti személyiségek (pl:
Medveczky Ádám, Csavlek András, Balassa Sándor, Gárday Gábor,
Balsai István, Selmeczi Gabriella) és a MIÉP tagjainak, középvezetőinek
évértékelő írásai.
Szemelvények Medveczky Attila művészinterjúiból.
Tormay Cécile: 1918. december 31.
A véletlen vitte arra az utamat. A Mária Terézia laktanya alatt,
a gyalogjárón ma reggelre sétányok odahurcolt padjaiból barikádokat
állítottak fel a katonák. Felvont puskájukat a padok támlájára
fektették, úgy ültek egymás mellett és célba vettek
mindenkit, aki szembejött. Menjenek innen! – kiáltozták. Időnkint
lövések dördültek, de kárt nem tettek senkiben. Betértek egy
boltba. Odabenn sokan voltak és izgatottan beszéltek. Valaki
mondta, hogy a kaszárnyában kommunista gyűlés lesz. A Ferenc József
laktanyából jön oda Kun Béla, ahol arra lázította a legénységet,
hogy kergesse el a tisztjeit, de a legénység nem tudta, mit
tegyen. A zöme az udvarra néző ablakokból és folyosókról
figyelt, aztán valaki az egyik ablakból kilőtt az udvarra.
Odalentről visszalőttek. Nagy lövöldözés támadt, Kun Béla
pedig a zűrzavarban cimboráival odébb állt. A kaszárnya fellázított
legénysége bántalmazni kezdte a tiszteket, betört a
fegyverraktárakba. Vagy négyezer ember felfegyverkezett. Ezek már
útban vannak, meg fogják szállni az utcákat… Négyezer
ember! Éppen ennyien voltak azok az oláhok, akik Kolozsvárt
megszállták –, de négyezer magyar nem állt szemben velük. Fényes
László a kormány megbízásából lefegyvereztette és eltávolította
a székely gárdákat. Fényest utóbb kétségbeesésükben hiába
verték meg erdélyi öklök, négyezer oláh mégis kitépte
Kolozsvárt az ország testéből…
Zábori László írása: Gáza
elfelejtett keresztényei
Amikor Izrael Állam megszületett, Palesztina területén 350 ezer
keresztény élt! Ami az akkori lakosság 18%-a (ma pedig a
keresztények aránya csupán 2%). 1948-ban, a zsidó állam
megalapításakor az egyiptomi fennhatóság alá került Gázai
övezetbe sok tízezer menekült érkezett Palesztina más területeiről.
Közöttük igen sok keresztény is volt. Idővel azonban egyre többen
fogtak vándorbotot a kezükbe Jézus követői közül is, mert
elegük lett a brutális izraeli megszállásból, és az állandó
ellenségeskedésből. Ezenkívül pedig a muzulmán nők évtizedek
óta sokkal több gyermeknek adnak életet, mint a keresztény
asszonyok. Így állt elő a mai roppant szomorú helyzet: a Gázai
övezet 360 km² kiterjedésű területén 1,5 millióan élnek,
akiknek mindössze 0,7%-a tartozik valamely keresztény
felekezethez. A csökkenés tovább folytatódik, úgyhogy néhány
év múlva lényegében nem marad keresztény a Gázai övezetben.
Igaz, a Szentföldön másutt is rohamosan apad a lélekszámuk.
Keresse a Magyar Fórum 32 oldalas karácsonyi számát
december 23-ától az újságárusoknál! Most 420 Ft-ért.
|