2009.04.24.
Modern kannibalizmus
Balassagyarmaton
március 24-én a Dr. Kenessey Albert Kórháznál életvédő zarándoklatot
rendezett az Alfa Szövetség és az Anya Ország Alapítvány. Az
abortusz áldozataira való emlékezés után felkérték az intézmény
munkatársait, hogy az eddigi 35 kórház példája nyomán
csatlakozzanak ők is az abortuszmentes napok mozgalmához, és
legalább az év három napján, március 25-én, június 1-jén
és december 28-án ne végezzenek abortuszt. A zarándoklatról
és a termékenységellenes diktatúráról dr. Téglásy Imrét,
az Alfa Szövetség alapító főtitkárát kérdeztem.
-Van-e
arról statisztika, hogy mit számít, ha egy évben három napon
nem végeznek abortuszt a kórházak?
-Az életvédő
zarándoklatnak nem az az elsődleges célja, hogy számszerűsíthető
eredményeket érjünk el, vagyis, hogy a kérésünket fogadó
felajánlással hány anya és magzat menekül meg az abortusztól.
Mégis úgy számolunk, hogy ezek az abortuszmentes napok kb. 1000
gyermek megszületésének adnak esélyt. Tehát ennyi anyából
lehetne édesanya és „biológiai hulladék” helyett
ugyanennyi gyermek jöhetne világra, hogy honfitársunk legyen,
ha az említett 3 napra tervezett művi terhesség-megszakításokat
nem végeznék el.
- Nem kötekedni akarok, de ha valaki mindenképpen
abortuszt akar végeztetni, akkor annak nem igazán érdekes ez a
három abortuszmentes nap.
-Így van. Tényleg nagyon nehéz és mi nem is szeretünk ezzel a
az 1000-es adattal számolni. Az egyik abortuszmentes napokat
felajánló kórház szülésze azt mondta erről: „Nekem ez
praktikusan azt jelenti, hogy amit nem végzek el március 25-én,
azt megteszem előtte vagy utána.” De nem szabad csak számokban
gondolkodni, mert a tét ennél sokkal nagyobb! Azt szeretnénk elérni,
hogy feleszméljen ez a nagyon beteg társadalom. Ébresztgetjük
lélekharanggal, amelynek kongatása közben a meg-nem-született
gyermekek keresztneveit soroljuk, intjük a megsebzett termékenység
jelképeként magunkkal vitt rózsákkal, mint valaha őseink,
akik véres kardot hordoztak körbe az országban, hogy hadra fogják
az országlakókat az ellenség megállítására. Az anyaméhek békéje
érdekében mi akkor is megtartjuk a szelíd életvédő zarándoklatainkat,
ha már jó előre tudjuk, hogy nem fogadnak bennünket, sőt szóba
sem akarnak velünk állni, mint ahogy az a betlehemi
gyermekgyilkosság alkalmából rendezett december 28-i zarándoklatnál
történt a Szent János nevét talán méltánytalanul viselő
budapesti kórház esetén. Tehát mi nem „sikeresek” vagy
„győztesek” akarunk lenni, hisz nem csak az a cél, hogy az
adott kórház munkatársaival közösen gondolkodjunk és érezzünk,
hanem az is, hogy egy ennél is nagyobb, ennél is közöségibb
ihlet keretében minél szélesebb körben, adott esetben a minket
szemlélő utcai járókelők szívében is föl tudjuk ébreszteni
az irgalmas szeretet érzületét. Azért járjuk be az ország városait
mint szent helyeket, hogy zarándoklataink nyomán minél tágasabb
lehessen az a szakrális tér, ami a templomtól a kórházig, a
Teremtő szívétől a betegek és az őket gyógyító emberek szívéig
terjed. Hisz valamikor a templom mellett az ispotály, a kórház
is szakrális hely volt, ahol szent életű orvosok gyógyítottak,
pl. Szent Kozma és Damján. De idézhetjük Hippokratészt is,
aki tanítványaival, majd évezredeken át követőivel együtt
vallásos érzülettel és az élet melletti esküvel is megerősítve
mívelte a gyógyító csodát. Mozgalmunk az orvosnak is
felszabadulást kínál, hisz jól tudjuk, sokszor a lényegében
diktatórikus politika kényszeríti őt arra, hogy a heródesi
rendelkezés ítéletvégrehajtójaként végezzen ilyen „kis”
műtétet. A mozgalom polgárjogi célja, hogy erősítse minden
egészségügyi dolgozónak azt az alkotmányban és az egészségügyi
törvényben is rögzített jogát, hogy lelkiismereti, világnézeti
vagy éppen szakmai meggondolások alapján vissza is utasíthassa
a hivatásától idegen beavatkozásokat. Eközben persze szólítjuk
a történelmi egyházakat és a híveket is. Úgy tűnik, mintha
még mindig sokan csak a templomfalak oltalmában mernének vallásos
cselekményeket végezni, s talán a papságnak is példamutatóbb
bátorsággal kellene részt vennie az élet védelmében… Ettől
a mozgalomtól senkinek sem kell félni, mert nekünk nincs ellenségképünk.
Mi nem bántani akarjuk az abortuszt végző vagy abban valamilyen
részt vállaló egészségügy munkatársait, hanem szelíd békével,
bár határozottan kérleljük: az év 365 napjából legalább három
abortuszmentes nap idején ne törjük meg a Teremtés anyaméhbe
rendelt békéjét.
-Ha már
említettük a vallást, s a hitet… Azokban az országokban,
ahol a hívek jobban gyakorolják a vallást, ott alacsonyabb az
abortuszok száma? Gondolok itt pl. Lengyelországra és Írországra.
-Az
abortusz a termékenységellenesség legdurvább megnyilvánulása.
Ugyanakkor látni kell, hogy minden későbbit eldöntő irány,
az „előszoba” az maga a fogamzásgátló lelkületi beállítódás,
amikor rövidebb, hosszabb időszakra vagy esetleg véglegesen –
alkalmasint művi meddővé tétellel – elutasítjuk el a teremtésben
való személyes részvételünket. Az ön által említett életvédő
európai országokon kívül említeném a kis Máltát és a
picurka Gibraltárt is. A 38 milliós Lengyelországban ugyan
hihetetlenül alacsony az abortuszok száma, de az általánosan
elterjedt fogamzásgátló magatartás miatt mégsem jön világra
több gyermek, mint a „megengedő” Németországban, ahol
ugyancsak 1.38 gyermeket hoz világra egy termékeny korban lévő
nő. Bolognában a 0.8 gyermek azt jelenti, hogy statisztikailag
nem is születnek kisbabák, miközben a kuvaiti anyák átlagosan
6 gyermeket fogannak és hoznak világra… Az lenne tehát a
legfontosabb, hogy az élet- és termékenységellenesség világméretű
diktatúrája, vagy ahogy azt II. János Pál pápa mondja, „a
halál civilizációja” minél kevésbé hassa át a
mindennapjainkat, s így – „óvszerelem” formájában –
minden, meddőn ölelő mozdulatunkat is. Ez egyrészt egyéni, másrészt
közösségi kihívás, de kérdés, hogy meg tudjuk-e még
teremteni a diadalmas szülőség feltételét?! Ezen a valaha
termékeny, magyar anyaföldön évtizedek óta heródesi családpolitika
és belső kannibalizmus tarol önnön magunk által kivitelezett
népirtással és ezt sugalmazó költségvetésekkel. 1956. június
4-én a 1054/1956 sz. minisztertanácsi
rendelettel kimondták ránk a belső Trianont, vagyis azóta „törvényes”
a saját magzatgyermekeink elpusztítása, hisz nem életjoggal
felruházott személynek, vagy másodlagos páciensnek, hanem
betegségként értelmezett és kiirtandó célpontnak tekinti őt
a heródesi törvény. Ötven éve minden magyar kormány rendre
hadat üzen a saját népe termékenyégének. De az előzményekig
akár a XVIII. századig is visszakanyarodhatunk, amikor a
Helytartótanács rendelete elvette a a közösségi földek eddig
szabad használatának jogát, s a Délvidék így kényszerült
elsőként az egykézésre. A mindenétől megfosztott, éhkoppon
maradt nép azzal kezdte „fölzabálni” a saját gyerekeit,
hogy az egykénél többet vagy már nem is engedte világra jönni,
vagy újszülött-gyilkossággal emésztette el. A kirekesztés
az elrekkentés fogalommal azonos szótőről fakad, s beszédes ősképletként
sok mindent elárul. Páldául azt, hogy ha külső politikai érdekek
mentén szűkülnek az életlehetőségeink, akkor ezzel együtt
csorbul a termékenységben jelentkező személyes és közösségi
szabadság is. Ennek végzetes megfogyatkozásával pedig nem
marad más, mint az az istentelen „játék”, melynek során
– hosszú távon mindenképpen esélytelenül – igyekszünk
kicselezni a létfenntartás egyéni életben maradást diktáló
törvényét a közösségi élet feltételéül szolgáló
fajfenntartás ösztönével szemben…
-Most
is van ilyen gond. Sokan mondják: csak optimális gazdasági
helyzetben vállalok gyereket.
-
Alapkérdés, hogy a mindenkori kormányok, a politikai elitek a
szaporodás nemzeti sorskérdését ne keverjék pártpolitikai
csatározásokba, hanem kezeljék távlatosabb, nemzetpolitikai
szinten. Ennek persze
előfeltétele lenne, hogy a parlamenti pártok szavazatvesztő félelmükben
ne söpörjék rendre szőnyeg alá a népesedés kérdését,
hogy a nemzethalál agóniájának idején vizsgálják végre
tisztességgel a nem – nemzés – nemzetség – nemzet fogalomsor szereplőit,
hogy végül rádöbbenjenek: méhében
él a nemzet! Egy ilyen, szentistváni ihletésű politika célja
egy olyan termékeny és szociálisan gondolkodó „anyaország”
megalapítása lenne, amelyben a házastársak gyermeket nemző
testi és lelki termékenysége inkább diadalmas és győztes,
mint vesztes és legyőzött állapot lenne, a mindenkori kormányzat
értékét pedig az a mérőszám mutatná, hogy az adott
ciklusban hány újszülött látott napvilágot. 1956 óta
azonban csak az idegeneknek pénzt fialó profitot, az anyagi jólétet
fetisizálják. A ma létező gazdaságpolitika egyetlen eszménye
az, hogy a modern kannibalizmus jegyében eszményként őrizze az
előbb magzatainkat, majd végül minket magunkat is fölzabáló
Kisgömböc megtartását. Ötvenhárom éve azért legalizálták,
1992-ben pedig azért erősítették meg az abortuszgyakorlatot,
mert az ország vezetői nem akarták megteremteni az életnek azt
a színvonalát, amelyben a gazdasági jólét mindenekelőtt az
anyai, szülői lét ideológiáktól mentes, őszintén és
vitathatatlanul diadalmas szerepének megvalósulásában tükröződik.
- Jelenleg a gyes idejét egy, a gyetét pedig két évre
akarják lecsökkenteni.
- Ez
újra csak azt újrázza, hogy 53 éve – nyílt, vagy kevésbé
nyílt formában – csak a heródesi családpolitikák változatai
érvényesülnek. Eddig egyik kormányzat sem vette magának azt a
bátorságot, hogy ezt a nemzeti sorskérdést a maga összetettségében
és mélységében kezelje, sőt – bizonyos, magukat kereszténynek
beállító pártpolitikusok, olykor kifejezett papi segédlettel
– kezdeményező szerepet vállaltak a Teremtő és az Anyaszentegyház
ellen lázadó, 1992. évi abortusztörvény megalkotásában.
Ha egy máskülönben termékeny nő ezek után
elbizonytalanodik, akkor előbb-utóbb föladja az anyasággal, a
nagycsaláddal kapcsolatos gyermekkori álmait, és e mesterségesen
előidézett kényszerhelyzetben éppen úgy nem szül majd, mint
a szabadságától megfosztott, ketrecbe zárt vad. Közben
boszorkányok súgják, mondják: akkor szabadulsz a gondtól, ha
nem vállalsz gyereket. Annak idején az auschwitzi koncentrációs
tábor kapujára ezt írták: „A
munka szabaddá tesz!” A termékenységellenesség világméretű
szivárványának kapuin ma ugyanilyen gyűlöletbeszéd virít:
„A termékenységellenesség
szabaddá tesz!” S közben vannak országok, ahol már az újszülött-gyilkosságokat
is legalizálnák. Peter Singer az USA-ból és John Harris az
Egyesült Királyságból azon bölcselkedik, hogy büntetlenül
megölhető akár az egy éves, embernek még nem tekinthető
gyermek is, hisz nem értékesebb, mint egy kölyökkutya. Madách
falanszter-jóslatának megvalósulásaként egyre többfelé fordítják
ki eredeti tartalmából a női önrendelkezési jogot annak a tőkés
kizsákmányolási érdeknek megfelelően, mely szerint nem a termékenység,
hanem a termelékenység a fontos. Itt tehát nincs már szükség
se férfira, se nőre, s végképp nem kell se édesanya, se édesapa,
legfeljebb csak termelő és fogyasztó, valami neméből
kiforgatott lény, amíg aztán nála is jobbat és
engedelmesebbet nem állítanak elő a „tudomány” biomérnökei.
Hogy is mondta József Attila? „Egy
nyál a tenger, termelő zabálás.” 1920-ban a világon elsőként
Szovjet-Oroszország tette „törvényessé” az abortuszt.
Ennek be nem vallott oka az volt, hogy az I. világháborúban és
a polgárháborúban sok millió orosz férfi vesztette életét.
Gazdasági téren tehát parancsoló szükségét érezték, hogy
a „nőfelszabadítás” jelszavával minél több nőt
terelhessenek át a családi munkahelyről az iparba, a gazdaságba.
E nőiséget eláruló gyakorlatnak az elindítója az az Inessa
Armandova volt, aki még párizsi emigrációja során ismerkedett
meg Margaret Sanger tanításaival. Sanger szerint a világ
tragikusan túlnépesedik, a nőket fel kell szabadítani, ami
fogamzásgátlással és szabad abortusszal érhető el. A férfiuralmon
alapuló család „rabságából” önmegvalósítást ígérve
csábították-kényszerítették ki a nőket s állították a
termelésbe. Lenin szeretője az Orosz Nőszövetség első elnökeként
kapott hatalmat ennek a látszólag protofeminista, lényegében
azonban a nőkben csak kiaknázandó humán erőforrást látó és
azt megrabló kapitalista elméletnek a megvalósítására.
.-Mekkora
a média felelőssége ebben a témában?
-A média magatartását lényegében két fő tényező határozza
meg. Az egyik a médiát
birtokló tulajdonosi kör sugalmazó szerepe, a másik a saját,
személyes beállítódás vagy érdek. A magyarországi sajtó túlnyomó
része olyan profitorientált vállalkozások birtokában van,
amelyek a politikával együtt még nem értik vagy kifejezetten félreértékelik
a termékenység kérdéskörét.
A közszolgálati sajtó is elsősorban a problémát félreértő
és félremagyarázó „baloldal” vagy
szándékosan vakvágányra térítő, liberális újságírás
jegyében informál – félre.
Többnyire azt hiszik, hogy az életvédelem valami vallásos
elragadtatástól áthatott, csőlátásban szenvedő szekta.
Rendre nem jutnak el addig, hogy a történelmi vagy világegyházak
„csak” kései reflexióját adják az egész bioszférát átható
3.1 milliárd éves alaptörvénynek. Irtóznak annak a ténynek a
továbbgondolásától, hogy már az első egysejtűekbe is azt írta
a Teremtő: szaporodjatok és
sokasodjatok! Ennek a társadalmi rétegnek a képviselői között
alig látom a termékeny és gondoskodó ember példaképeit.
Viszonylag kevés gyerekük van, nem élnek házasságban, gyakori
körükben a szexuális deviancia, a testi és/ vagy lelki betegség.
Pedig sokat segítene, ha ez a réteg is rádöbbenne, hogy közjó
igaz szolgálata természet- és társadalombarát alapállást, s
így életvédő beállítottságot követelne... Az úgynevezett
„dávodi per” kapcsán, melyben személyemet első fokon húsz
nap kórházi kényszermunkára ítélte a bajai városi bíróság,
félezer sajtóközleményben rontottak ránk. Sajnos talán a
„magzatvédők” is hibáznak, miközben többnyire úgy
mutatkoznak be, mintha valami sajátos felekezetet, valami különleges
vallásos irányultságot képviselnének. Tőlük eltérően mi
inkább az életet védő azt gyógyító szereplőként igyekszünk
megmutatni, miért és hogyan védjük minden emberi személy életét
a fogantatástól a természetes halálig terjedő íven. Ma már
tudjuk, hogy a világ leghatalmasabb országában elvégzett összes
abortusz 65 %-a abból ered, hogy az anyákat kényszerítik erre.
Többnyire a partner, máskor a terhessé tett nő saját anyja kényszeríti
ki sokszor zsarolással ,vagy nyílt erőszakkal is az abortuszt.
Ezzel szemben mi azt mondjuk, nőtársaink ennél jobbat, ennél többet
érdemelnek: termékenységük valódi felszabadítását! Intünk,
nem az a helyes út, ha állam szülésre kényszerít. Ugyanakkor
a személyes szabadság és az igazi önrendelkezés kapuját tárhatja
ki az az állam, amely minden lehetséges eszközt bevet annak érdekében,
hogy – mint ezt a népességét megtartó Svédországban látjuk
– a szülőség szabadon és boldogan választott, minden lehetséges
módon és mindenki által megbecsült hivatás legyen.
-Olvastam a honlapjukon egy mondatot: „titkos szülés, tizenéveseknek
is”. Ez mit jelent? S milyen környezetben folyik egy ilyen
titkos szülés?
-Magyarországon évente hétezer tizenéves leányanya egészségét
romboljuk terhesség-megszakítással. Az idétlenül korán
kezdett nemi élet, a hormonális fogamzásgátlók, a sürgősségi
fogamzásgátlásnak álcázott kémiai abortuszok széles körű
alkalmazása mellett valóra válhat a lesújtó jóslat: „a következő
nemzedék legnagyobb gondja a meddőség lesz.”
Mindezt elkerülendő a nálunk jelentkező, fiatalkorú
gondozottat olyan védő, ápoló környezetbe helyezzük át,
ahol a „mérgező” család vagy annak valamelyik anyaellenes
tagja nem lehetetlenítheti el a magzatgyermek kihordását. Ezek
a lányok anyaotthonokban vagy veszélyeztetett terhesként olykor
kórházakban kapnak teljes ellátást, amíg – olykor titokban
– meg nem szülik a gyereküket. Ezzel az újszülött-gyilkosság
veszélye is megelőzhető. Ha az ilyen gondozottunk a gyereket a
környezet, a biológiai család segítő közreműködése híján
végül mégsem tudná vállalni, akkor felvetjük neki az örökbeadás
lehetőségét. Eddig 350-nél több esetben vettünk részt törvényes
feltételeknek megfelelő, nyílt örökbefogadás előkészítésében.
Mindemellett arra törekszünk, hogy létrejöhessenek azok a feltételek,
amelyek mellett az újszülött gyermek az ő eredeti, vér
szerinti családjában találja meg a kedvező nevelkedését elősegítő
lelki és anyagi környezetet. Örülünk annak, hogy működésünk
óta – női munkatársaink, az úgynevezett Alfa-hangok közreműködésével
– több mint 350 esetben elkerülhettük az abortuszt is. Önkéntes
munkatársainkkal együtt azt kérem minden honfitársamtól, hogy
fohászkodjon és tevékenykedjen velünk egy termékeny és
gondoskodó Magyarországért!
Medveczky Attila
|