2009.12.18.
Csurka István: Háború a nemzet ellen
– Egy korszakalkotó dokumentumfilm leírása –
Szombaton és vasárnap (december 5-én, 6-án ), kétszer kétórás
vetítési szakaszban mutatták be Jelenczki István
dokumentumfilmjét az Uránia filmszínházban. Nagyon régóta,
talán Kósa Ferenc Balczó Andrásról szóló emlékezetes alkotása
óta nem foghatta el a filmen nem csupán szórakozni, hanem épülni
is akaró közönséget ennyire katartikus élmény, mint most.
Talán a Gulyás testvérek Hortobágyi kitelepítését és a
kitelepítettek utóéletét, valamint Sára Sándornak a Don-i
katasztrófáról szóló monumentális alkotásait lehet még
ebbe a kategóriába, a nagy korszakkezdő alkotások közé
sorolni. A „Háború a Nemzet ellen” ezzel szemben korszakot
lezáró és roppant komoly figyelmeztetésű film. Sára Sándor
történelmi filmsorozatának engedélyezése, vagy betiltása, többek
közt Horthy Miklós kassai, kolozsvári bevonulásának korabeli
híradók felhasználásával történt felelevenítése miatt
volt kérdéses. A film sorsa hónapokig foglalkoztatta úgyszólván
az egész magyar értelmiséget, s nagyon sokan ezen mérték le a
reformok esélyeit és a nagybetűs Kádár- pártban folyó mérkőzés,
a sztalinisták és a nyugatra nyitók, a Kreml vagy az IMF és a
Világbank irányába nyitók esélyeit. S amilyen megvezetett,
szerencsétlen, hiszékeny volt akkor a magyar értelmiség – e
sorok írójával együtt, természetesen –, az IMF-eseknek
szurkolt, mintha tőlük kapta volna Horthy Miklóst fehér lován,
s nem vette észre, hogyan is vehette volna, hogy a Kreml és az
IMF ugyanannak az éremnek a két oldala. Most Jelenczki mindkét
tenyerében van egy-egy érem és az egyiket IMF-fel felfelé, a másikat
a Kreml-lel felfelé teszi az asztalra. (S valószínűleg olyan
tiszta lélekkel várja sorsát, mint mondjuk Damjanich János –
Aradon.) Egyenes, szilárd, megalkuvástalan állítása: több
mint harminc év óta következetes, előre kitervelt, aljas háború
folyik a magyar nemzet ellen, mégpedig olyan úgynevezett békekorszakban,
amelyben a nyílt, fegyveres harcot a gazdasági kifosztás, a törvényesnek
feltüntetett rablás, a rabló privatizáció, a végtelenségig
való eladósítás és a látszatdemokrácia újmódi
fegyvereivel vívják meg.
Ez tulajdonképpen egy ősi találmány. A megszálló számára
kényelmes, biztonságos, mert a legyűrendőnél nincs fegyver
– hadserege leszerelve, idegenek védik, alkalmasint azok, akik
megszállják, és még a védekező sereg izomereje is korlátozott
az alultápláltság miatt, a parancsnokok pedig meg vannak véve.
Hogyan lehet, és hogyan kell egy területet, egy másik nép által
lakott s esetleg hazának nevezett földet nem háborúval, hanem
folyamatos beszivárgással megszállni és a tőlük ellopott,
kicsalt, kicsikart pénzzel akár kisebbségben, akár más
etnikumok és rossz szomszédok segítségével uralomra kerülni
fölöttük. Ez egy olyan háború, amelyben az egyik felet addig
pacifikálják, amíg bele nem pusztul. Az őslakosok közül
azokat, akikre nincs szükség, úgy kell elpusztítani, hogy az a
világ előtt önpusztításnak látszódjék. A rendszergazda,
bizonyos Simon Perez foglalkozására nézve államelnök a film
harmadik részében el is dicsekszik a módszerrel, megállapítva,
hogy az általa vezetett ország gazdasága pompásan működik és
hódítást hódításra halmoz. A palesztinok és az irakiak, meg
különösen az irániak akadékoskodása ellenére. Felvásárló
közegei, értsd: csapatai sikeresen vásárolják fel más tárgyak
mellett Magyarországot. Úgy gondolom, még az is, aki ezt a hírt
és ennek elemzéseit már olvasta annak idején ebben a lapban és
azóta is folyamatosan értesül a fejleményekről ugyanitt, még
az is meghökken: ez filmen is lehetséges? Hihetetlen. De megtörtént.
(Ám eme derék hívünk romantikára hajlamos lelkét válság-realitásba
kell terelnünk: filmen igen, de a képernyőn csak akkor fogja látni,
ha közös erővel véget vetettünk az egyoldalú háborúnak és
a rendszerváltás után húsz évvel végre szabadok leszünk.) A
film első része, alapja erről szól. A címe is ez: „A háború
megváltozott természete.” Az első nyolcvan perc főszereplője
a dokumentumokban Antall József és hozzátartozó SZDSZ-es különítményesek,
Kis Jánostól Rákosi Mátyásig, előadója pedig Bogár László.
Fordulatos, szellemes előadásban beszéli el, hogyan semmisítették
meg a háborúnak ebben a szakaszában a nemzet szellemi alapját,
s hogyan kezdtek hozzá a második szint, a fiziológiai és népesedési,
önfenntartási réteg szétmarásához és egyidejűleg hogyan
kezdték el a harmadik, a legfelső épületrész, a gazdasági
szerkezet megszerzését. Ebben a Bogár-felosztásban az a mély
filozófiai felismerés rejtőzik, hogy minden nemzet, minden
emberi lény leglényegesebb része a szellemi alapzat. Annak tehát,
aki a gazdaságot, a pénzt, a bankokat, a földet és a felső
emeletek szobáit, bútorait, világra néző ablakait meg akarja
szerezni, hogy befüggönyözze, annak a szellemi alapokat kell szétrombolnia
először. (Mi sem mondtunk mást soha, de ez itt, ebben a
dokumentumfilmben egy tudós ember és egy gondolkodó világlátásával,
ékesszólásával van kifejtve. Ha másért nem, már ezért is
érdemes volt ezt a filmet megcsinálni.)
Méltó társa már ebben a részben is Bogárnak a törékeny,
de roppant belső erőt sugárzó asszony, dr. Bencze Izabella, a
Kincstári Vagyonkezelő volt helyettes igazgatója. Töméntelen
adattal, ténnyel, számmal hozakodik elő. Zuhognak ránk háborúvesztésünk
tényei – számokban és mögöttük emberéletekben. Már itt
feltárul Jelenczki becsületes módszere. Közlőit lehetőleg
fehér ingben szembe ülteti a kamerával. Így mindenki teljes
mellszélességgel, teljes énjével vállalja, amit mond. Az üzenetben
nincs semmi „egyrészt-másrészt”, nincs áldozat a
liberalizmus oltárán. Rendkívüli és a kimondott igazságok
erejét bizonyítja, hogy a rendezői eljárás a harmadik,
negyedik órában sem válik unalmassá, sőt még mindig bír némi
lélekfeltöltő erővel. Talán mindenki egy kicsit emelkedettebb
öntudattal lép ki a moziból és néz körül: na, hol van hát
az a bolsevik? Mert bizony végzetes módon leszoktunk arról,
hogy szemtől szembe közöljük véleményünket, vagy ahogy ma
mondják: „vállaljuk magunkat”, s oldalvást vagy földre
ejtve kimondott szavainkat a ravaszul ránk erőltetett nyelvromlás
is hitelteleníti. Ez is megszálló módszer. Nyelvrontás nélkül
nincs megszállás, különösen a magyar nyelv ősisége és
szervező ereje miatt. Ezzel szemben mondja Papp Lajos a szívsebész,
fehér gyolcs ingében, hogy a nemzetnek új, áldozatot és akár
a halált is vállaló magyar nemességre van szüksége – a
feltámadáshoz. Itt, s a következő részben mondják el nekünk,
hogyan köttetett össze – roppant ravaszsággal – két diktatúra.
Hogyan? Alkotmányosan. „Diktatúrából diktatúrába” Az
1949-ben még Sztalin és Visinszkij (a Nürnbergi Per főjogásza
is ő volt) diktálta magyar alkotmányt még „még mindannyiunk
közös apjának”, Rákosi-Rosenfeld Mátyásnak országgyűlése
fogadta el. A kerekasztaltárgyalásokon ezt módosították. A módosításokat
Kádár országgyűlése fogadta el. Mi pedig tapsoltunk, hogy
milyen nagylelkű az egypárti országgyűlés. Csak ma vesszük
észre, amikor minden végzetesen elromlott körülöttünk és
bennünk is, hogy ezekkel az áttételekkel finoman össze van kötve
három rendszer. Rákosié, Kádáré és a rendszerváltásé.
Azaz nincs váltás. Innen kezdve nem az a kérdés, hogy milyen
ez a módosított alkotmány, mert akármilyen két idegen diktatúrát
köt össze egy állítólagos demokráciával, jogfolytonosságot
teremt közöttük. Éppen azt akadályozza meg, hogy a rendszerváltás
visszatérjen a magyar történelmi alapra, a Szent Koronára és
a magyarság évszázados munkájával, harcaival kivívott törvényes
rendjébe. Nem azért nem lehetett visszaállni az Aranybullával
kezdődő történeti alkotmányba, mert később népnyúzó törvényeket
léptetett életbe benne Verbőczy Tripartituma Dózsa György megégetése
után, hanem azért, hogy Rákosi és Kádár rendszere között
jogfolytonosság teremtődjön. Tehát visszaállhat-e a magyarság
a sajátjába, vagy az idegent kell toldoznia-foldoznia? Ezt
kellett, mert ez szavatolta a hitelek visszafizetését. Amikor
ezt az alkotmányt mintegy lapalji áthozatként átvállaltuk az
újnak mondott rendszerbe, mai árfolyamon számítva 12 milliárd
dollár adósságunk volt. Ma több mint százmilliárd. És 170
milliárd kamatot már kifizettünk az egykori 12 milliárdra.
Pont. Az alkotmány kérdéseire Zlinszky János, a korszak nagy
jogbölcselője mond súlyos, kőbe véshető mondatokat. Tóth
Zoltán József történész és politológus pedig meglepően újszerű
és támadhatatlan megközelítésben tárja elénk a Szent Korona
tant és annak végzetes következményeit, hogy elhagytuk. Ez a két
rész elemi erôvel veti fel a magyar megújulás szükségességét
és roppant nehézségeit. A megmaradáshoz új alkotmány kell,
az alkotmány megteremtéséhez szándék, akarat, bölcsesség és
kétharmados többség.
Sajnos nem valószínű, hogy mindenki látja ennek a kérdésnek
a megkerülhetetlenségét. A hazugságban és félelmek közt élő
nemzetnek nemcsak a jobb szándékú elitje, hanem a népe is ódzkodik
az új alkotmánytól. Minek? Legyen előbb több kenyér, mondják
egyfelől. Minek, mondják másfelől, hiszen ezt sem tartják be,
az a fő baj. Kétségtelen. De ez mégsem tiszta beszéd. Fogyásunk,
gyengeségünk, züllésünk oka, hogy nincs felettünk közösen
elfogadott törvény, szellemi alapzatunk szét van verve. Most
lennie kell önmérsékletünknek és felelősségérzetünknek, s
előbb ezt kell rendbehozni. Ha egy nemzet teljes szellemi alapjában
meg akar újulni, márpedig a magyarságnak életben maradásához
erre van szüksége, az nem élhet tovább egy idegen papírrongy
mégoly gondosan retusált keretei között, különösen akkor
nem, ha ez a retusált valami egy idegen diktatúrát köt össze
egy demokratikus berendezkedéssel. Mert akkor valamelyik pillér
nem igazi. S a Sztalinszobor ledöntése ennek a szovjet lánctalpas
alkotmánynak az undorodva eldobását is jelentette. Vér tapadt
hozzá. Tehát most alkotmányozni kell. Most az álljon félre,
aki nem mer új magyar alkotmányt, mert a romlás órája ütött.
Most olyan alaptörvény kell, amely a lyukas, szép körívben
kihasított piros-fehér zöld zászló kivágott körszívében a
Szent Korona kupolája és dőlt keresztje áll. És hirdeti az örök
magyar törvényt. Ez egyébként a film legtöbbször előtűnő
gyönyörű jelképe. Lobog a zászló és kivágatában a Korona
mellett megjelennek a 301-es parcella kopjafái, fel-feltűnik a
Duna, az Országház, átsugárzik a lelkünkbe minden, ami volt,
s amink volt, s minden, ami még van, meg ami még lehet. A Magyar
Megmaradás Közössége a MIÉP-pel karöltve 2010. január 7-én
Új Magyar Alkotmány konferenciát rendez, a kérdés kiváló értőivel
és előadásaival. Erre természetesen a Háború a nemzet ellen
alkotóit, előadóit is szeretettel várjuk. A film harmadik része
„Az ország felszámolása” címet viseli és tulajdonképpen
privatizációs aknák felrobbantásából áll. Nehéz
megmondani, hogy a Varga István személyes történetével, és
csaló, gazember, hazaáruló ellenségeinek megnevezésével
robbantott élelmiszeripari aknája vagy a Hunyor Erna-Kovács
Zoltán által robbantott Malévakna robban-e nagyobbat. Az Ángyán
József gondos, alapos, mindent felfedő földkérdése pedig
nemcsak akna, hanem maga a kérdések kérdése. Csak lélegzetvisszafojtva
lehet figyelni a sajnos hibásan megkötött nemzetközi egyezmények,
s az európai szerződés abroncsai közt vergődő magyar sors előadóját,
amint mégis gyors cselekvésre hív fel és nem adja meg magát.
Ha a helyén van a szívünk, még meg tudjuk tartani a földünket.
De tétovázással, további önfeladással, masírozással és
handabandázással semmire sem megyünk. De ez is alkotmány kérdése
és Szent Korona kérdése. A Malév jelenetben feltűnik a nagy
vevő, az egyik Abram Abramovics, az orosz zsidó, aki szakasztott
olyan ember, mintha Kun Béla közismert népbiztosi tablójáról
lépett volna le, Kun, Szamuelly, Korvin Ottó mellől, hogy a
magyar nemzeti légitársaságot kapja meg – ingyen és bérmentve.
Természetesen Gyurcsánytól, Bajnaitól és az illetékes pénzügyminisztertől.
A Kun Béla-tabló egyébként többször feltűnik a vásznon, s
mivel ez félreérthetetlenné teszi a film alapállását, jelentését,
nyersen váltja ki az uralkodó – mármint a jelenleg még
uralkodó – réteg fogcsikorgatását, pontosabban protézis
csikorgatását. A film a maga monstruózus voltával együtt, a négyórás
vetítési idejével együtt a mostani új rendszerváltási kísérlet,
a megmaradásért folyó harc egyik nagyon fontos elemévé válhat.
Mert az eszmélés kérdése, a „Lámpás program” a személyes,
akár nagygyűléseken előadott, elszónokolt közegből,
valamint az írott betű, a könyv a folyóirat és az újság közegéből
átkerült a film drámai közegébe. Egy hatékonyabb, szélesebb
körben elérhető közegbe. Ne felejtsük el, hogy a modern
korban voltak már forradalmak, amelyek ezt vagy ehhez hasonló
nyelvet használtak Komeini Ajatollah forradalma a sah és az
amerikai rendszer ellen Iránban kazetták terjesztésével és nézésével
kezdődött, amelyeket az emigrációba szorult Komeini hívei kívülről
küldtek be az országba. Ez a mű pedig itt van. Csak azt az elkényelmesedett
felfogást kell legyőznünk, hogy hosszú filmet nem nézünk végig,
hogy nem áldozunk több órát az életünkből – a hazánkért.
A Magyar Megmaradás Közössége és a MIÉP védnökséget
vállal a filmért, s felhívja a helyi szervek, a Magyar Út Körök,
a sokkal nagyobb kiterjedésű polgári körök és más polgári
társaságok figyelmét, hogy a nemsokára megjelenő DVD lemezek,
valamint magának a kópiának a segítségével, közösségi
alkalmak teremtésével, közös nézéssel és utána vitával
teremtsék meg a film legszélesebb nyilvánosság elé kerülését,
szervezzék meg a lelkekbe való bejutásának, az igazság terjedésének
ezt az útját. Maga ez a mozgalom, maga ez a közösségi élmény
lesz egyfelől a legjobb választási felkészülés, kampány, másfelől
pedig ez ad irányt a jövő kormányának. Irányt és bátorítást.
Most már nem az a kérdés, hogy ki nyeri a választást, ki alakít
kormányt és mely pártok kerülnek be az Országgyűlésbe és
melyek nem. Sokkal fontosabb az, hogy az, akit megválasztanak,
milyen küldetéssel, milyen népi utasítással, milyen követelmények
elé állítva választatik meg. Ha a felhatalmazás valódi,
teljes rendszerváltás, akkor ez alól nem bújhat ki senki. A
rendszerváltáshoz alkotmányozás kell, az alkotmányozáshoz kétharmados
többség. Ezt már Mártélyon, a Magyar Megmaradás Közössége
alakuló ülésén elmondtuk, ez itt már megjelent. A szembenálló
fél, a komprádorburzsoázia, akinek sötét alakjai alatt a film
felrobbantotta aknáit, a kétharmados többség megakadályozására
törekszenek. Már azt is megbeszéltük, hogyan s miként, mely párt
és pártok segítségével. A helyzet beható elemzése most új
következtetésekre is elvezetett. A nemzet külső és belső
ellenségei, a megszállás vezetői most új elemet is
beiktattak, fenntartva a kétharmados többség elérésnek a
megakadályozását és magának az MSZP-nek a piszkos kampánnyal
való megerősítésének célját is. Az új elem a választások
utáni helyzet, a letörhető belső anarchia, zavargásszervezés.
Volt ugyan már főcíme e lapnak a „Zavargásszervezés”, de
most világosabban látható már a nemzet ellenségeinek a célja.
Rövid időn belül – akár egy-két hónap után – zavargásokkal
és felbérelt állítólagos fociszurkolókkal megdönteni az új
kormányt, mielőtt bármibe is belefogna, és akár idegen
csapatok segítségével rendet teremteni. Európa nevében. Ennek
kivédésére az új kormány kevés. Honvédség nincs, a rendőrség
le van gyengítve és egymásra van uszítva. A cigányokat tovább
hergelik és ha kell, majd megtanítják őket a baseballütők
használatára. A bolsevisták aljassága korlátlan. Palesztina
terrorcselekményekkel lett megszerezve. Ha a jövendő kormány mögött
nem áll felvilágosult, öntudatos nép, nemzet, új nemesség,
magyarul gondolkodó értelmiség, nem áll a „dolgozó nép
okos gyülekezete”, akkor ez a terv valóra válhat. Ha a hátralévő
rövid időben megtörténik a felvilágosodás, a közösségek
kialakulása, egyes helyeken újjászerveződése és készültségbe
helyeződése, akkor meg sem merik kísérelni ennek a gyilkos
forgatókönyvnek a forgatását. Szervezzék meg a különböző
körök, egyesületek, társaságok a filmnézés közösségi
alkalmait, vitassák meg, foglaljanak állást, hozzanak határozatot,
azt adják tovább és részesítsenek minél több magyart
felszabadító élményben. Az áldozat nem nagy, a hozadék óriási.
(Megjelent a Magyar Fórum 2009. évi 49-es számában.)
|