2009.07.03.
A naphoz a vörös, a szellemi naphoz a fehér szín tartozik
Dr.
Tóth Judit
: Szent Korona, a mágikus pecsét c. könyvének ismertetése
Nagy
tudósaink figyelmeztettek bennünket az alapvető tényre: az ősmagyarok
életéről kevés írásos anyag maradt fenn, vagy egyáltalán
semmi, ezért roppant óvatosan kell bánnunk a magyarság korai
életéről szóló megállapításokkal.
A nagy
tudós óta és szüntelenül folyik a kutatás, hogy miként is
volt „in illo tempore” –- abban az időben. Dr.
Tóth Judit
most mágikus pecsétekről és a Szent Koronáról beszél meg az
őseink életéről, a tarnaszentmáriai templom falába épített
pecsétről, mely teljes mértékben párhuzamba hozható a Szent
Korona tetejéről készült fényképekkel. Itt a Szent Korona
felülnézetből látható, középpontban a Pantokrátor, maga a
megváltó Krisztus, és az alaprajz teljes mértékben hasonlít
a tarnaszentmáriai templom falán látható pecséthez, egy
horezmi naptemplomhoz, és egy szamarkandi tálhoz. Így összezsugorodott
a világ. De tovább megyek. Dr.
Tóth Judit
a kitűnő könyvében a turul nemzetség zászlajával is
foglalkozik, és – irgalmas Isten, segíts meg – az Árpád-sávos
zászlóval. Na most az Árpád-sávos zászlót nem mi találtuk
ki, az sokkal, de sokkal korábbi eredetű képződmény, mint
ahogy gondolják nálunk az ilyenféleképpen gondolkodók. A könyvben
Babba Mária, a Napbaöltözött Aszszony, akit sokan a csíksomlyói
Máriával azonosítanak, pedig nem azonos vele, de valami ősi
egyetemességgel igen, és erre is magyarázatot ad a szerző. Szóval
az a lényeg – és most megismétlek néhány szót –, hogy a
tarnaszentmáriai templom falán látható pecsét különös módon
kapcsolódik a Szent Koronához, egy horezmi naptemplomhoz, és
egy szamarkandi tálhoz. Mi kapcsolja össze ezeket a térben több
ezer kilométer távolságban lévő alkotásokat? Mi a közös a
kopt keresztény máig élő mágikus hagyományában és a felső
Pantokrátor képben, valamint az apostol feliratok titkosírásának
módszerében? Végül miért tartották fontosnak őseink, hogy
az apostol feliratokba rejtve üzenetet küldjenek nekünk, mai
magyaroknak? A kérdésekre úgy kapunk választ, hogy közben részesei
vagyunk a felfedezés kalandjának. Megtanuljuk olvasni a mágikus
pecséteket, és egy ősi titkosírást, amelyben megőrződtek az
ókori Egyiptom mágikus hagyományai. De most figyeljünk: a
sokat átkozódó és gyalázkodó liberálisok, zsidók és
kommunisták szennyezik az Árpád-sávos zászlót. Hogyan került
az Árpád-sávos zászló a mi történetünkbe? Hosszú az út.
Tóth Judit
krimibe illő izgalmas módon
vezet végig bennünket egyrészt a kereszténység történetén,
másrészt a világ nagyságát is megismerteti. Először is azon
kell gondolkodnunk, kik azok a koptok, mi az a kopt kereszténység.
A kopt szó vélhetően az egyiptomi jelentésű ógörög aigüptiosz
szó átvételéből eredeztethető. Egyiptom a világ egyik legrégibb
keresztény országa, Alexandria első püspöke az egyik evangélista
volt, maga Márk. Csak hiteles tanú ez az ember. Alexandria
451-ig a kalkedoni zsinatot követő szakadásig a keresztény világ
egyik szellemi központja volt. Ekkor azonban Egyiptom püspökei
szakítottak Rómával, mivel Krisztus természete tekintetében
nem osztották a kalkedoni zsinat álláspontját. Innentől
kezdve számítjuk az önálló kopt egyház történetét. A kopt
keresztények monofiziták, vagyis Krisztus isteni természetét
hangsúlyozzák. A monofiziták a 451-ben bekövetkezett egyházszakadás
után egymástól is különálló nemzeti egyházakat szerveztek.
Közülük a legjelentősebb a nyugati szír vagy jakobita, az
egyiptomi kopt és az etióp egyház volt. A monofizita egyházak
virágzása az iszlám hódításig tartott. A muszlim elnyomás
ellenére kedvezően alakult az egyiptomi kopt egyház sorsa. Híveinek
száma ma 8-9 millió. A legkevésbé háborgatott keresztény közösség
Etiópiában él. Az etióp monofizita keresztény egyház híveinek
száma több mint 20 millió. Aztán vannak még monofizita egyházak
Örményországban is, szórványban legalább 4 millió híve
van. A koptokra rákényszerítették, hogy fekete vagy sárga ruhában
járjanak, nyakukban súlyos fakeresztet hordjanak. Lám, volt már
megkülönböztetés máskor is és máshol is, de ezek a koptok
aztán dicsekedve hordták viseletüket, és hittel a fakeresztet
a nyakukban. Másutt meg történelmi túlmodulált dráma született
az ilyen megkülönböztetésből. Na most, az egyiptomi koptok
rendkívül szülőszerető emberek voltak, mert Máriát
Thehotokosznak, vagyis Istenszülőnek nevezték. Máriának az üdvtörténetben
külön szerepet tulajdonítottak. A Krisztus utáni 3-4. században
társmegváltónak tekintették Máriácskát. Aztán az idők során
a túlbuzgó zsinati atyák egyike-másika a második vatikáni
zsinat során ezt nem engedte. Sőt Mária üdvtörténeti jelentőségét,
szerepét, égi királynőségét, földi hatalmát teljes mértékben
kétségbe vonták. Na ezt már a többi zsinati atya nem engedélyezte,
és amikor vége volt ennek a zsinati ülésszaknak, éppen a hozzánk
közel álló lengyel bíboros, Wyszynski jött ki a Szent Péter-templomból
és zokogva mondta: „Istennek legyen hála, megőriztük Mária
királynőségét.” Az egyik legrégibb imádságunk kopt eredetű,
a szentmisék végén ma is imádkozzuk a templomokban – no
persze a katolikusokban. Először elimádkozzuk az ősrégi imát,
ami úgy kezdődik: „Most segíts meg Mária, ó irgalmas Szűzanya,
keservét a búnak, bajnak eloszlatni van hatalmad”, majd a Mária-ima
után így fohászkodunk az égiekhez: „Oltalmad alá futunk
Istennek Szent anyja.” Az imádságot, ezt az ősi szöveget egyébként
egy egyiptomi papiruszon találták meg, és ez a fohász a korai
kopt liturgiában is megtalálható – írja dr.
Tóth Judit
ebben a ragyogó könyvben.
No
de haladjunk tovább az izgalmak során. Mindjárt találkozunk
magyarokkal is, akármennyire is furcsa, pedig Krisztus után még
csak a 3-4. században járunk. Élt két szerzetes Egyiptomban:
Remete Szent Pál és Remete Szent Antal. Ők a keresztény
szerzetesség alapító atyái (fény)képüket is megmutatjuk e
beszámolóban, mert egyszerűen szeretnivalók. És ők voltak a
tanítómesterei Abu Magyarnak, a Magyar Atyának. Na most azért
azt még szeretném elmondani:
„Az
egyik kolostorban egy volt remetével találkoztam. (Ez mai történet.)
Az udvaron sétálgatott az eléggé elhanyagolt külsejű idős férfi.
Kiderült, hogy korábban 20 éven át remete volt. Tizenketten éltek
a telepen, délelőtt együtt végezték a fizikai munkát, aztán
visszavonultak celláikba, imádkoztak, elmélkedtek. Ő két könyvet
vitt magával: a Szentírást és Remete Szent Antal életét. Az
utóbbi igen vékony könyvecske, de mint mondta, nagyon sokat
kapott tőle. Húszévi remeteségének legnagyobb gyümölcse,
hogy megismerte önmagát. Roppant egyszerűen beszélt, röviden
válaszolt kérdéseimre.
–
Mit jelent az atyának az Eucharisztia?
–
Hát abból élek. Az az erőm.
–
Ki a legfontosabb személy a számára?
–
A Szűzanya, ő az édesanyám. Itt van velem a cellámban is.
–
Mit gondol az öröklétről?
–
Oda fogok jutni.
Ragyogott
az arca.
–
Nem azért, mert szerzetes vagyok, vagy mert remete voltam, hanem
mert gyenge vagyok, és a Jóisten tudja ezt, és mellém áll. (A
megírt és megélt kereszténység földje, Bíró László püspök
egyiptomi mozaikja, Új Ember, 2002. 03. 31.)” Tehát mai történetről
beszéltünk, Bíró László püspök úr mai írását idéztük.
Legnagyobb
sajnálatomra most ki kell kerülnöm azt a fejezetet, amelyik
Nyitra egyházi szerepével foglalkozik. Pedig Nyitrának köze
van az ősegyházhoz. Mert sok a mondanivalóm erről a remekbe
szabott, szépen illusztrált könyvről.
Abu
Magar, a Magyar Atya élete is külön történet. Csak egy mondat
róla. Kérdezik azon a földön:
„–
Mondd, ki őrködik?
–
Az élő magyar maga.”
Az
egyiptomi magyar kapcsolatok tátongó lyukat képeznek a
hivatalos magyar őstörténet- kutatásban. Borbola János,
Ludwig Rezső, Barát Tibor, Vörös Győző kutatási eredményei
azonban bizonyítják, hogy van mit keresni a magyar kutatóknak
ezen a területen. Az egyiptomi szerzetesség történetében is
találunk olyan adatokat, amelyek megerősítik az átfogó szükségességét.
(Csak most értem meg, miért üldözték olyan hevesen Vörös Győző
tudós-kutatót a legújabb felfedezése után. Az ám! Mert a
tudomány erejével bizonyította, hogy a hivatalos tudományok
sok marhaságot írtak össze bizonyíték nélkül rólunk és
eleinkről.) Egyébként „Az egyiptomi és a magyar szerzetesség
közös alapjai nyilvánulnak meg a pálos rend történetében és
szellemiségében is. Remete Szent Pál testének megszerzése és
őrzése nemcsak a pálos rend, de az egész magyarság számára
központi kérdés volt. A Pál-ság a magyar népnek egyik
legfontosabb titkát hordozza, amelyre a Szellemi nap című
fejezetben visszatérünk” – írja a könyv szerzője. És
ekkor tér rá
Tóth Judit
a kopt mágikus pecsétek és a Szent Korona történetére.
Ugyanis megállapítja, hogy a kopt mágia vizsgálatának indoka
az, hogy szimbólumrendszere olyan elemeket tartalmaz, amelyek a
magyar koronázási jelvényeken – elsősorban a Szent Koronán
– megtalálhatók.
És
ezek a jelek megtalálhatók Tarnaszentmárián, az Aba nemzetség
központjában. A tarnaszentmáriai templom, melynek falán a különleges
mágikus fonat található, a legrégebbi magyar egyházi műemlék.
Az építés időpontja vitatott, ugyanis a hivatalos kormeghatározást
jelenleg is uralja az a nézet, miszerint templom az ezredik év
előtt nem épülhetett a Kárpát-medencében. Ezzel szemben…
„Több kutató hívja fel a figyelmet arra a tényre, hogy a
kereszténység minimum a 2. századtól folyamatosan jelen van a
Kárpát-medencében.” De ez a szerény könyvismertető most
nem a Hunfalvy-félékkel vitatkozik, hanem egy kitűnő írásművet
méltat. Már a 4. században is volt hun nyelvű biblia. Orosius
egyházatya 418-ban egyenesen azt írja, hogy „Kelet és Nyugat
templomai hunokkal telnek meg, mivel a hunok Jézus hitűek”.
Megdöbbentő
azoknak a Kárpát-medencei szenteknek a hatalmas száma, akik
ebben az időszakban szenvedtek vértanúságot, haltak mártírhalált.
A szentek sokaságát akkor érzékeljük a legjobban, ha elkezdjük
végigolvasni a neveket a Magyar Ortodoxia honlapján. A Kárpát-medencei
szentek seregéből 19 szentet sorol fel, ők a harmadik és a
negyedik században éltek itt. A mostanában üldözött és
egy-két helyen tiltott nevű Kárpát-medencében. Szép arcképet
fest dr.
Tóth Judit
Aba Sámuelről. Közben megismerkedünk a manicheizmussal is.
Most hagyjuk ezt az irányzatot, majd később érdemes lesz más
írásban, máshol foglalkozni velük.
A
könyvből megtudhatjuk, hogy Húsvét és Pünkösd miért akkor
van, amikor van, és az is kiderül, hogy a hagyományok szerint Júdás
halálának napja április 1-je, ekkor vetett véget életének önkezével
az áruló apostol. Jézus Krisztus ekkor éppen Pilátus előtt
állt. Egy napon haltak meg! Na és itt egy érdekesség. Leírom,
csak baj ne legyen belőle. Már nem nálunk, hanem náluk.
Tóth Judit
ugyanis azt írja: „A naphoz a vörös, a szellemi naphoz a fehér
szín tartozik, ezért kiáradásukat is ezekkel a színekkel jelöljük.
Az őszi és tavaszi napéjegyenlőség időpontjában egyformán
árad az erő a két gyújtópontból a földi rendszerbe. A nyári
napforduló idején elsősorban a szellemi Nap erői, a téli
napforduló idején elsősorban a fizikai Nap erői áradnak a földre.”
Az ősmagyarok ezt értik. Most akik ezt tagadják, ha szükséges,
még egyszer leírom. De ez tudomány, tehát inkább folytatom.
„Négy alkalom van tehát a Föld éves napjárása során,
amikor a Föld többlet naperőket kap a vörössel jelölt
fizikai Naptól, és a fehérrel jelölt szellemi Naptól. Ha a
tarnaszentmáriai pecsét vörös és fehér színekkel színezett
kozmogrammját négyzet alakba rendezzük, az Árpád-sávos zászlót
látjuk magunk előtt.” Szíves figyelmébe ajánlom e sorokat a
tájékozódni vágyó embertársaimnak. Dr.
Tóth Judit
ragyogó könyvet írt.
(Dr.
Tóth Judit
: Szent Korona, a mágikus pecsét, Imagent Kft., 2009.)
Győri Béla
|