vissza a főoldalra

 

 

 2009.07.10. 

Védett márkanév lehet Kolozsvár

Védett márkaként népszerűsítené a kincses várost a kolozsvári önkormányzat a napokban elindított Branding Cluj (Kolozsvár mint védett márkanév) című programmal. A kezdeményezők úgy vélik, újra kell gondolni Kolozsvár arculatát, piacképessé kell tenni azt – írja az Új Magyar Szó című bukaresti napilap internetes oldalán. A kezdeményezők szerint a város arculatépítésén belül szükség lenne a városnapok vagy városhetek hagyományának megteremtésére. Az elképzelések szerint mindenképpen a város történetében szimbolikus jelentőséggel bíró dátumot kellene választani ennek az ünnepnek. Egyesek szerint ez július 2-a lenne, 1405-ben ugyanis ezen a napon nyilvánították Kolozsvárt szabad királyi várossá. Mások szerint a legmegfelelőbb időpont október 9-e lenne, mert 1944-ben ekkor érték el a szovjet és a román csapatok Kolozsvárt. Olyan javaslatok is születtek, amelyek a városban szervezett nemzetközi fesztiválokkal kötnék össze ezt a rendezvényt. A kezdeményezők között vita alakult ki a városszlogen körül is. „A multikulturális város" mellett felmerültek olyan ötletek is, mint „az egyetemi központ" vagy a „kincses város" is. Az Új Magyar Szó által megszólaltatott Vasile Dancu kolozsvári szociológus egyelőre nem látja kivitelezhetőnek a kezdeményezést. Szerinte kidolgozott, racionális stratégia kellene, amely a helyi értékeket nemzetközileg ismertté tenné. „Amíg nincs ilyen stratégia, kár védjegyesítésről beszélni" – jelentette ki. A város magyarságának egyik jelentős civil szervezetét, a Kolozsvár Társaságot nem vonták be a tervezésbe, pedig a városnapokhoz hasonló ötlete a magyar szervezetnek már van. Kántor Lajos, a Kolozsvár Társaság elnöke a lapnak arról számolt be, hogy október végén, az 1956-os forradalom évfordulóján összegyűjtik a világban szétszóródott kolozsvári magyarokat: így teremtenek lehetőséget az elszármazottaknak a viszontlátásra, a Kolozsváron élőknek pedig az összetartozás érzésének erősítésére.

 

(Forrás: erdely.ma)