2009.07.10.
Védett márkanév lehet Kolozsvár
Védett
márkaként népszerűsítené a kincses várost a kolozsvári önkormányzat
a napokban elindított Branding Cluj (Kolozsvár mint védett márkanév)
című programmal. A kezdeményezők úgy vélik, újra kell
gondolni Kolozsvár arculatát, piacképessé kell tenni azt –
írja az Új Magyar Szó című bukaresti napilap internetes oldalán.
A kezdeményezők szerint a város arculatépítésén belül szükség
lenne a városnapok vagy városhetek hagyományának megteremtésére.
Az elképzelések szerint mindenképpen a város történetében
szimbolikus jelentőséggel bíró dátumot kellene választani
ennek az ünnepnek. Egyesek szerint ez július 2-a lenne, 1405-ben
ugyanis ezen a napon nyilvánították Kolozsvárt szabad királyi
várossá. Mások szerint a legmegfelelőbb időpont október 9-e
lenne, mert 1944-ben ekkor érték el a szovjet és a román
csapatok Kolozsvárt. Olyan javaslatok is születtek, amelyek a városban
szervezett nemzetközi fesztiválokkal kötnék össze ezt a
rendezvényt. A kezdeményezők között vita alakult ki a városszlogen
körül is. „A multikulturális város" mellett felmerültek
olyan ötletek is, mint „az egyetemi központ" vagy a
„kincses város" is. Az Új Magyar Szó által megszólaltatott
Vasile Dancu kolozsvári szociológus egyelőre nem látja
kivitelezhetőnek a kezdeményezést. Szerinte kidolgozott, racionális
stratégia kellene, amely a helyi értékeket nemzetközileg
ismertté tenné. „Amíg nincs ilyen stratégia, kár védjegyesítésről
beszélni" – jelentette ki. A város magyarságának egyik
jelentős civil szervezetét, a Kolozsvár Társaságot nem vonták
be a tervezésbe, pedig a városnapokhoz hasonló ötlete a magyar
szervezetnek már van. Kántor Lajos, a Kolozsvár Társaság elnöke
a lapnak arról számolt be, hogy október végén, az 1956-os
forradalom évfordulóján összegyűjtik a világban szétszóródott
kolozsvári magyarokat: így teremtenek lehetőséget az elszármazottaknak
a viszontlátásra, a Kolozsváron élőknek pedig az összetartozás
érzésének erősítésére.
(Forrás:
erdely.ma)
|