vissza a főoldalra

 

 

 2009.07.31. 

Hülyítenek

Nejlon reklámzacskó van a kezemben, rajta felirat: „Nem lehet hülye, aki ilyen zacskót cipel!” A stanicli másik oldalán ott a magyarázat: „Mert hülye, azért nem vagyok!” A Pólus Center Média Markt-boltjában – pardon, shopjában – kaptam az emelkedett feliratú szatyrot. (Ez itt a reklám helye.) A bunkóság nem ismer határokat. Elmegy az ember multiékhoz, és lesüllyed az alagsorba. A légópincébe. A szellem pattintott kőkorszakába, ahol valami hörögve beszélő, lúdtalpas tahó akarja a gondolataimat irányítani. Én szerencsétlen meg fogom a szatyrot, és viszem: „Mert hülye, azért nem vagyok!” De sajnos igen. Aki korpa közé keveredik, megeszik a disznók. Rajtam csámcsognak. Jóemberek! Ne hagyjuk magunkat a mocsokban meghempergetni! Nem elég, hogy megvesszük a ránk sózott bóvlit, még feliratot, plecsnit is kapunk. Hát nekem ne mondja meg a Média Markt, hogy hülye vagyok, vagy mégsem. Van arra illetékesebb szerv is. Ezekben a multicenterekben egyébként emelkedett szellemi élet zajlik, az egyikben például nemrégiben böfögőversenyt rendeztek. A jelentkezőknek kólát szervíroztak, majd vezényszóra elkezdődött a nemes küzdelem. Arra már nem emlékszem, mit kapott az első helyezett – én adag moslékkal jutalmaztam volna. Megyünk Európába, kedves olvasó! Tessék kapaszkodni, most jön a kanyar! Na most, aki Média Markt-os nejlonstaniclit visz magával, az nem borulhat fel, mert mint tudjuk, „Nem lehet hülye, aki ilyen zacskót cipel!”. Legfeljebb, aki kitalálta az emelkedett szlogent.

 

P. Gy.