2009.07.31.
Hülyítenek
Nejlon
reklámzacskó van a kezemben, rajta felirat: „Nem lehet hülye,
aki ilyen zacskót cipel!” A stanicli másik oldalán ott a
magyarázat: „Mert hülye, azért nem vagyok!” A Pólus Center
Média Markt-boltjában – pardon, shopjában – kaptam az
emelkedett feliratú szatyrot. (Ez itt a reklám helye.) A bunkóság
nem ismer határokat. Elmegy az ember multiékhoz, és lesüllyed
az alagsorba. A légópincébe. A szellem pattintott kőkorszakába,
ahol valami hörögve beszélő, lúdtalpas tahó akarja a
gondolataimat irányítani. Én szerencsétlen meg fogom a
szatyrot, és viszem: „Mert hülye, azért nem vagyok!” De
sajnos igen. Aki korpa közé keveredik, megeszik a disznók.
Rajtam csámcsognak. Jóemberek! Ne hagyjuk magunkat a mocsokban
meghempergetni! Nem elég, hogy megvesszük a ránk sózott bóvlit,
még feliratot, plecsnit is kapunk. Hát nekem ne mondja meg a Média
Markt, hogy hülye vagyok, vagy mégsem. Van arra illetékesebb
szerv is. Ezekben a multicenterekben egyébként emelkedett
szellemi élet zajlik, az egyikben például nemrégiben böfögőversenyt
rendeztek. A jelentkezőknek kólát szervíroztak, majd vezényszóra
elkezdődött a nemes küzdelem. Arra már nem emlékszem, mit
kapott az első helyezett – én adag moslékkal jutalmaztam
volna. Megyünk Európába, kedves olvasó! Tessék kapaszkodni,
most jön a kanyar! Na most, aki Média Markt-os nejlonstaniclit
visz magával, az nem borulhat fel, mert mint tudjuk, „Nem lehet
hülye, aki ilyen zacskót cipel!”. Legfeljebb, aki kitalálta
az emelkedett szlogent.
P.
Gy.
|