2009.07.31.
Egy életen át játszik
Interjú
Hevesi Tamás magyarországi énekessel
Nemrég
Hevesi Tamás magyarországi énekes járt a horvátországi víz
melletti faluban, ahol nemcsak a messze földön híres halpaprikást
kóstolta meg, hanem körül is nézett, hiszen az idei Kopácsi
Halásznapoknak ő volt a sztárvendége. Hevesi Tamás nevének
említésekor sokunknak olyan dalcímek jutnak eszünkbe, mint a
Csíkos napernyő vagy az Egy életen át kell játszani. Az ő fülbemászó
dallamait kedvelők széles táborában minden korosztály képviselője
megtalálható. Énekesünk egyébként focizik, edzőként is
dolgozik, és imád utazni. Habzsolja az élvezeteket.
- Hogyan kezdődött a pályád?
-
A pályám gyakorlatilag megszületésem pillanatában kezdődött,
állítólag anyukám mondta, hogy az oá-k helyett tulajdonképpen
szolmizációs hangokat próbáltam magamból kipréselni. Hamar
megnyilvánuló zenei vénám miatt zenei általános iskolába írattak,
Gyulán. Évekig tanultam komolyzenét, először hegedűn játszottam,
aztán jött a komolyabb hangszer, a vadászkürt, három és fél
évig csináltam, nagyon szerettem. Ennek akkor lett vége, amikor
megcsapott - nem a mozdony füstje - a könnyűzene szele, és
megkaptam életem első gitárját. Még nem voltam 13 éves,
amikor elkezdtem kottázni, leírva a dalokat, kitaláltam a szólamokat,
stb. Tizennégy éves koromban írtam a Jeremy című dalomat,
amelyet nagyon sokan ismerhetnek még ma is. Milyen érdekes, hogy
ez a dal azóta is népszerű, pedig akkor még nem volt marketing
meg reklám.
- Az első sikerek?
-
A Névtelen Nulla akusztikus zenekarnak indult, hárman gitároztunk,
három szólamban énekeltünk és egy kongásunk is volt. Tiszta
unplugged volt a zenekar, és csak saját dalokat játszottunk, ez
nagy dolog volt. Országos tehetségkutató versenyekre is
beneveztünk, hármat meg is nyertünk. Egy Névtelen Nulla-lemezről
a Jeremyn kívül a Csíkos napernyőt ismeri az ország, amelynek
amúgy Diadal a címe... Rengeteget koncerteztünk országszerte,
az összes egyetemi klubban és szabadtéri rendezvényen ott volt
a zenekar, és olyan sikeresek lettünk, hogy még egy lemezajánlattal
kerestek meg bennünket, amiből azonban a nekünk nem tetsző követelmények
miatt nem lett semmi.
- Aztán jött Ausztrália.
-
1988-at írtunk, amikor először mentem ki Ausztráliába, ahol
egy ottani menedzser meghallott énekelni az utcán. Előtte már
bejártam Európát utcazenészként, nagyon szerettem az utcán játszani,
kötöttségek nélkül, amikor az ember azt csinálhat, amit
szeretne. Szóval Ausztráliában kaptam egy szerződést, és
akkor szólóban folytattam - a Névtelen Nullával egy gyulai három
és fél órás megakoncerttel búcsúztunk el. Néhány évig tehát
ingáztam, kint diplomáztam marketingturizmus szakon. 1994-ben
elkészült az első szólólemezem Ezt egy életen át kell játszani
címmel - gondolom, hogy ezt a dalt is sokan ismerik -, amit
hatalmas siker és rengeteg fellépés követett. De hiába
maradtam "szólista", a mai napig van zenekarom, élő
koncerteket is adok, és nagyon szeretem zenészkollégáimat.
- Mi a helyzet a labdarúgással?
-
Edzőként dolgozom már ötödik éve, a Ferencváros női labdarúgó-szakosztályának
az alapítója vagyok. Száz kislányt sikerült a szárnyaim alá
venni és különböző korosztályban versenyeztetni.
Megszereztem az összes elérhető diplomát ezen a területen, az
UEFA legmagasabb végzettségével rendelkezem, tehát a világ bármely
csapatában lehetnék vezető edző, de sajnos a Liverpool még
nem hívott... Nem baj, ha álmodozik az ember - kis álmokból
kis tettek, nagy álmokból nagy tettek lesznek.
- A határon túli magyarság már régóta
szívügyed.
-
Úgy gondolom, hogy nagyon sok feladata van egy énekesnek, zenésznek.
Mindig libabőrös leszek, amikor a Vajdaságban, Erdélyben vagy
a Felvidéken lépek fel - sajnos nálatok még nem jártam, de
ami késik, nem múlik. A határon túli magyarság szívügyem,
ezt mások is így látják, hiszen például a vajdasági
Magyarkanizsán Pro Urbe-díjat kaptam a városért tett erőfeszítéseimért.
Molnár Mónika
(Forrás: Új Magyar Képes Újság)
|