2009.11.06.
Csurka István: Ötvenhat: kezelve
A
forradalom és szabadságharcra való emlékezés, az ügy
melletti nyílt kiállás már a nyolcvanas években is az egyéb
kérdésekben néha gyakran liberálist játszó Kádár-Aczél-hatalom
és a nemzeti öntudatosodás küzdelme volt. Tulajdonképpen az
1968-as nemzedék és az utána felvirágzó magyar diákmozgalmak
március 15-i megmozdulásait is azért verette szét a Pártközpont,
mert ötvenhatos szellemet, nemzeti öntudatot látott benne. Mégis
eljött 1989-90, az arccal a földnek fordított kivégzettek
exhumálása, a Nagy Imre temetés és a választás, a szovjet
csapatok kivonulása, amely politikailag sokkal előbb bekövetkezett,
mint fizikailag, és ötvenhat szellemének érvényesülése
hatalomvesztéssel és erkölcsi megsemmisüléssel fenyegette az
ávós gyökerű, gyilkos hatalmat. Nem maradt számukra más
lehetőség, mint az átigazolás. Maguk is ötvenhat örököseinek,
vagy legalább korábbi „tévedéseik” áldozatának kezdték
vallani magukat és megindult a propaganda a békés együtt ünneplésért.
Arra hivatkoztak, hogy ötvenhatban is együtt küzdött a nemzet.
Ez bődületes hazugság volt. Mert a nemzet igen, de a gyilkos ávó,
a pártközpont és here réteg, a szovjeteket maradéktalanul
kiszolgálók kizárták magukat a nemzetből. Ez volt a felkelt nép
alapérzülete, különösen a harcban szerzett élmények következtében,
a sortüzek során. Az ellenforradalom habzó szájú kádereinek,
s az ennek folytán zsíros vezetőállásokat betöltőknek tehát
a változás folyamataiban vissza kellett sündörögniök a
nemzetbe a „mindent együtt csináltunk” és a „mindannyian
itt voltunk”, no meg a tolerancia jelszavaival, hogy állásaikat
megtarthassák. Sajnos sikerült nekik. Céljuk természetesen nem
a nemzeti egység megteremtése volt. A spontán privatizációban
és a privatizációban való szerzéshez kellett a soha nem volt
ötvenhatos nemzeti egység, amelyben helyet foglal a gyilkos és
az áldozat és szép lassan a gyilkos veszi át az irányítást.
Mihelyst
aztán lábra kaptak, elkezdődött a forradalmi ünnep leszerelése,
az emlékezés nemzeti tartalmaktól való megfosztása és a
forradalom megvádolása. A koszorúkat még odatették a kopjafák
tövébe, az emlékművek falára, de már fel-felhangzott az
antiszemitizmus vádja, vagy a sovinizmusé és a „mindent visszá”-é.
Az iskolai oktatásból ügyesen kiiktatták ötvenhat lényegét,
az államosított történetírás minden forradalmiságot és főleg
minden nemzeti tartást igyekezett kibirizgálni 56-ból, nagy álvitákat
rendeztek, az ügynökkérdés lebegtetésével ijedelmeket
gerjesztettek és igyekeztek undort kelteni a forradalom iránt,
mint rossz megoldás iránt. Aztán jöttek a hamis filmek, a
hamis irodalom. Majd üres, amerikaias lelkendezéssel, sztárkultusszal
töltötték meg az emlékezést. Közben ötvenhatos szellemmel
terhelt ember már nem csinálhatott karriert. Mint ahogy nemzeti
érzelmű sem. Nyíltan ezt sose mondták ki, de az ilyen valahogy
nem nyert pályázatot. És az ünnepségek is szépen
ellaposodtak. Ötvenhat egyre távolabb került, nemcsak az időben,
hanem a jelen súlyos problémáinak a megválaszolását illetően
is. Forradalmi úton leváltani a rendszert egyre nagyobb képtelenségnek
tűnt fel, mert fiatalabb korosztályaiban is öregedésnek indult
a nemzet. A közönybe fullasztás azonban túlságosan sikeresnek
bizonyult: nemcsak 56-ot, hanem a komprádorok két pártját is
karanténba zárta. A nemzet szinte észrevétlenül ugyanarra a két
táborra szakadt, mint a zsarnokság idején. A négy-öt százaléknyi
milliárdos harács elitre, amely csalárd módon, nem munkával
szerezte vagyonát és hatalmát és idegenek szolgálatába szegődött,
és középosztályra, meg a középosztálytól lefelé a pária
létben élőkig. A munkásosztály, amelyet felszámoltak és elárultak,
megutálta őket. Új bázis után kellett nézniük, mert
fojtogatni kezdte őket az a közöny, amelyet csak ötvenhattal
szemben és csak a nemzeti öntudattal szemben akartak felébreszteni.
Újra a nemzeti egység után nem nyúlhattak. Itt maradtak
magukra, nemcsak minden politizálással és politikai párttal
szemben ébresztettek fel, hanem az őket összetartó hamis
proletár szolidaritással és irigységen és az egyenlőség
jelszaván alapuló összetartással szemben is. Táboruk az a
plaza nép lett, amely üzleties életforma-termelésük eredményeként
jelent meg a színen, az alrendűségébe beletörődött csoszogó.
A cigány, ha fia született, Patricknak keresztelte, ha lánya,
Gvendolinnak – ennyit ért el a szürkeállományos szadeszes
elit húsz év alatt. Rá kellett jönniük, hogy végül is ők
az erőszak emberei. Szakmai szerszámuk a géppisztoly és a
gumibot. Az ő szocializmusuk még liberalizmussal beoltva is
mindig erőszakban fogant és sokak felakasztásával végződött.
Nekik az erőszak ad tekintélyt, hatalmat. Ezért az őszödi
beszéd által kiváltott felháborodásra kiszámított tudatossággal
leverhető forradalmat, tévéostromot és gyújtogatósdit
szerveztek rá, amelynek csúcsán 2006 őszén szétverhették
ellenfelük békés politikai gyűlését, azaz megmutathatták
erejüket, sűrített marxizmusukat, izraeli kommandósaikat. De mégsem
találtak vissza magukra, mert közben ők is megöregedtek. Hiába
volt a fiatalítás a látható szinteken, a liberálbolsevizmus
szellemileg vén maradt. Most már minden nemzeti ünnep előtt a
„békés lesz-e?” kérdése mered fel az esetleg kivonulni
akaró polgár előtt. Egyre nyilvánvalóbb, hogy ez csak elhatározás
kérdése. Ha kivezényelik a rendbontókat és feltüzelnek melléjük
sok jószándékú fiatalembert, akkor olyan utcai harcokat
szerveznek, amilyet akarnak, s a könnygázt azoknak a szemébe is
belefújhatják, akik csak értelmes beszédet hallgatni mentek ki
a terekre és akiknek csak az együttlét lett volna az öröm. Ezért
előrelátó komprádor megfontolásból az idei október 23-át békésre
tervezték. Valószínűleg a fizetett kampánystábjuk és az őket
kölcsönével fenntartó IMF is ezt tanácsolta nekik. A választások
előtt néhány hónappal semmit nem hozott volna a konyhára egy
rosszul megszervezett zavargás, amikor csak a rendőrség „A”
és „B”csapata küzd egymással és a világsajtó ezt különböző
fekvésekben magyarázgatja. A naptár is békés október 23-át
parancsolt nekik. Amikor péntekre esik a munkaszünetes ünnep, már
csütörtökön el lehet hagyni a „bűnös várost”. Teljesen
természetes, hogy az emberek, ha tehetik, üdülni mennek,
wellness hétvégét rendeznek maguknak, és csak erőszakkal
lehet őket a könnygáz fenyegetettség körzeteiben tartani.
Telke, utazási igénye és lehetősége elsősorban a Fidesz táborának,
a középosztálynak, a még le nem csúszott rétegnek van. Tehát
a Fidesznek és részben a MIÉP-nek a legnehezebb ilyen körülmények
között méltó méretű ünneplő tömeget összegyűjtenie. Kaján
összevetésekkel is számolni kell. Ha a Fidesz megkísérli egy
a korábbiakhoz hasonló méretű és hangulatú nagygyűlés összeterelését,
mint amilyeneket komoly helyzetekben már sikeresen összehozott
– ezek úgyszólván maguktól verődtek össze, belső indítékból
vagy a polgári körök lendületéből táplálkozva – és nem
sikerül, az nagy tollveszteség. Arra az ellenséges sajtó
lecsap és annak pedig választásra kiható következménye
lehet. Ezért a Fidesz kihúzódott Nagytéténybe, a közadakozásból
felállított országzászlóhoz, ahol fel sem volt vethető a tömegesség
kérdése. Persze mégis felvetették. Lapokban és internetes
oldalakon megjelent: „a Jobbik kiszorította a Fideszt a Belvárosból.”
Tulajdonképpen ez árulta el a forradalmi ünnep kezelőjének, a
liberális milliárdos, off shoros elitnek a szándékát. A cél
ez volt: kihasználni az adott lehetőséget, a wellness hétvégét
a Jobbik rakéta fellövésére. Ez a forradalmi ünnepek szomorú
íve. Ideáig vezetett a beteges türelmesség és a nemtörődömség.
A valójában vereségre álló komprádorburzsoázia a forradalom
ünnepét képes a nemzet ellen fordítani. Három-négyezer ember
egy milliós városban nem sok, de ha ez a legnagyobb és ez kap
mindent felülmúló nyilvánosságot, akkor ki lehet jelenteni
– hiszen alá is van támasztva –, hogy Orbán is, Vona is, a
Fidesz is, a Jobbik is kormányra készül. Ez megtörtént. Ezt a
békés októberi ünnepet a Bajnai- Gyurcsány és a Kádár-Apró-Dögei
hatalom a maga teljes képernyő hatalmával a Jobbik alá
szervezte – a nemzeti kibontakozás megakadályozása céljából.
Alkalma nyílt rá és élt vele. Már nem kellett neki a nemzeti
egység, már saját magát is ócsároltathatta, csak azért,
hogy fizetett fiacskáival rosszat mondhasson a nemzet hiteles képviselőiről.
A médiumokban a Jobbik uralta a forradalmi teret, mert ők, a
komprádorok így akarták. (Csak mellesleg jegyezzük meg, hogy
amikor a MIÉP-nek sok tízezres, netán százezres emberáradatai
gyűltek össze, soha meg nem említették, Dávid Ibolya szűk
családi körben tartott forradalmi kalapbemutatóit mindig elébe
helyezték, a népszerűségi lista elején mindig ő szerepelt, míg
az, akit tízezrek hallgattak, az utolsó volt.)
Ha
semmi más, ez a forradalmi évforduló bizonyítja, hogy a bukott
hatalomnak van célja a Jobbikkal és nem a Jobbiknak a
hatalommal. És a nemzeti sorssal. A Jobbikot azok fújják fel,
akik a médiumokat uralják, akik az utcai harcosokkal
rendelkeznek, akik a titkosszolgálatokat irányítják. Vona és
Morvai Krisztina a képernyőn magabiztos győztesnek volt fényképezve.
Olyan szögekből és olyan gépállásokból mutatták őket,
amelyek ezt sugallják. Olyan erőknek kiáltották ki őket,
amelyik azt tesz, amit éppen akar. A hallgatóság többségét a
betiltott gárda egyenruháját viselő marcona férfiak alkották,
akik dacolnak a betiltással. S csak azért nem esznek rendőrt
vagy bírót reggelire, mert jól vannak lakva cigányhússal. Látszott
köztük néhány csendőr uniformis utánzatú csoport is. Ők a
rend jelképei és egyesek reményei. Ez a legaljasabb trükk, ami
elképzelhető. Mert a csendőrség abban a formában, amelyben
kiképzettsége, szelleme és keménysége teljében létezett és
abban a kétségtelen kommunistaellenességében, amelyben tántoríthatatlan
volt, a parancsteljesítésnek és a szakszerűségnek azon a fokán,
amelyben megszűnt, kétségtelenül rendet tudna teremteni az
elhagyott magyar vidéken. A gárda azonban képzetlen, puhány és
lompos. Fogalma sincs róla, mi volt a csendőrség. S közben
eltelt sok évtized, amikor a csendőrséget 1944-es parancsteljesítése
miatt és természetesen az előfordult kegyetlenségek miatt is félelmetessé
tették. A csendőrség mint olyan, háborús bűnös. Mármint a
magyar csendőrség. Embereket, akik a kötelékébe tartoztak, ötvenhatban
pusztán azért, mert csendőrök voltak, üldöztek és bebörtönöztek,
vezetőiket kivégezték. Ha a Jobbik és a gárda nem a hatalom
eszköze volna, a csendőrségnek még a gondolatával sem lehetne
itt játszadozni, nem pedig ruhájában pöffeszkedni. Aki nem védett
személy – személy? – alak, jószág – az meg sem kísérelheti
ezt.
S
a közérzület sem vonzódik már a csendőrséghez, még az a
szegény nép sem, amelyiket legközvetlenebbül érint a cigányok
megélhetési bűnözése, mert az is kétségtelen, hogy Veress Péterrel
sem bántak kesztyűs kézzel a csendőrök és az apáknak és
nagyapáknak kellemetlen emlékei is vannak róluk. Most azonban a
hatalomnak újra szüksége van a csendőr elrongyolt fogalmára,
pontosabban Vonára, az álcsendőrre. És az álcsendőrt éppen
1956 ünnepélye viszi ki az utcára. De, hogy a történet kerek
legyen, ezenközben a híradások arról számoltak be, hogy egy
kilencven körüli csendőrtisztet Ausztrália esetleg kiad, vagy
már ki is adott Magyarországnak, sőt ezt egy Vágó nevű
izraeli korifeus kissé már tört magyarsággal helyesli is. Egy
zsidó fiatalember 1944-ben való megöléséről van szó a vád
szerint, ami a dolog természeténél fogva nem évülhetett el,
mert az állítólag megölt személy származása ezt az elévülést
Magyarországon a holokausztmítosz korában kizárja. Ezek a sötét
tartalmak ugyan ritkán kapcsolódnak össze egy agyban, de beszélgetésekben,
kocsmákban szétgyűrűző hatásuk, proletár terjedésük
alkalmas arra, hogy a rendteremtő erő szimbólumává növessze
fel a gárdát és a Jobbikot. Miközben borzalmas a rendetlenség.
A manipuláció része az is, hogy nem fukarkodnak a visszásságok,
sőt a gazemberségek felmutatásával sem. A BKV-botrányt a
Fidesz már fogta, amikor az MSZP-sek magukra robbantották. Nem
csak azért, hogy ők lehessenek a rendcsinálók, hanem azért
is, hogy alájátszanak a jobbikos rendteremtőknek. Nincs az országban
akkora rendetlenség, amekkorát ma a tájékoztatás felmutat. És
ami gazemberség, korrupció történik, az mind hozzájuk köthető,
belőlük indul ki. Ők most úgy számítanak, hogy ha egy országban
már csillagászati méretűnek látszik a rendetlenség, akkor a
társadalom visszahőköl a rendcsinálástól és olyanokra
hagyja, akik nem tudnak és nem is akarnak rendet teremteni. A
komprádorburzsoázia most metafizikai rendetlenséget hazudik,
hogy a maga által lopással és rablással és korrupcióval létrehozott
emberi léptű rendetlenséget fenntartsa. Ők most azt mondják:
a magyar ember rendetlen, a magyar ember lusta, a magyar korrupt.
Ez az új nemzeti egység. S közben persze most is lopnak,
rabolnak rendületlenül és folytatják a felperzselést, hogy az
új kormányra már csak egy kiürített ország várjon. Ebben a
hatalmas méretű megvezetésben most egyetlen központi kampánystáb
irányít, s ennek egyetlen célja van: a valódi nemzeti
kibontakozás megakadályozása. A nemzeti kibontakozást azért
kell megakadályozni, hogy az eddigi vezetők, javarészben zsidók,
a helyükön maradhassanak. Érdekes módon minden komolyabb lárma
nélkül ismeretessé vált a Jobbik csillagának, Balóné Morvai
Krisztinának egy sajátos folyamodványa az interneten. Egy
folyamodvány, amelyet a tisztelt hölgy készített még
1993-ban. Morvai Krisztina fiatal jogász három szervezet nevében
fordult a magyar Alkotmánybírósághoz, hogy az szüntessen meg
egy igazságtalanságot. A kérelmezők ugyanis képtelenségnek
tartják, hogy a törvény csak azt bünteti, ha valaki tizennégy
éves korú, vagy annál fiatalabb személyt ront meg heteroszexuális
kapcsolatban, és így egy tizenötéves lány vagy fiú már
beleegyezhet a megrontásba, és a megrontó már nem büntethető,
addig a homoszexuális kapcsolatban 18 év ez a korhatár. Vagyis
a homoszexuális megrontók négy év hátrányt szenvednek.
1993-ban, amikor az ismeretlen jogásznő beadta a kérvényt, már
volt nyomor és cigánybűnözés és az SZDSZ küzdött az emberi
jogokért. A beadvány elkészítését a Morvai Krisztinától három
zsidó szervezet rendelte meg. A Lambda Budapest Baráti Társaság,
amelynek vezetője dr. Romsauer Lajos volt, a Homérosz Egyesület,
amelynek vezetője Kárpáti György volt és a Magyar-Zsidó
Leszbikus és Gay Csoport. Vagyis három olyan zárt zsidó
szervezet, akik nagyon megválasztják, hogy kire bízzák egy
ennyire fontos okmány elkészítését. Semmi esetre sem bízzák
idegenre. Az Alkotmánybíróság helyt adott a kérelemnek.
Meghajolt Morvai Krisztina érveinek súlya alatt. A homoszexuális
megrontás büntethetőségének korhatárát is leszállította
14 évre. Micsoda szédítő pályaív, micsoda hatalmas változás!
Ez a hölgy most csendőr egyenruhás férfiak előtt szónokol,
ez a hölgy most a cigánybűnözéstől akarja megvédeni a föld
népét, ez a hölgy most azt mondja a csendőregyenruhásoknak és
a bakancsosoknak: „mifajtánk”. És ők tapsolnak és fürdenek
a sikerben – és éppen szent forradalmunk ötvenharmadik évfordulóját
ünnepeljük. Ó, magyar, mikor térsz észhez?!
|