2009.10.09.
Quo vadis,
magyarság?
Új rendszerváltás
előtt
Helyzetelemző, vitaindító referátum: Csurka István
A
magyarság a megmaradás vagy nemzetként való megszűnés
Kierkegaard-i léthelyzete előtt áll. Az egzisztencialista filozófia
koppenhágai őse a tizenkilencedik század közepén elsősorban
a saját döntési lehetőségeit vizsgálva írta meg „Vagy-Vagy”
című filozófiai művét s természetesen eszébe sem jutott,
hogy egy egész nemzet és egy ősi nemzeti kultúra is kerülhet
ebbe a léthelyzetbe, a „lenni, vagy nem lenni” Hamlet-i kérdése
elé érkezve. Mi, magyarok most, azt hiszem, hosszú szenvedéstörténetünk
végén, akár tetszik, akár nem, akár felfogható és leírható
ez filozófiai és történelmi eszközökkel, akár nem,
egyetemesen ez elé a végső vagy-vagy elé kerültünk.
Kierkegaard élt és alkotott, amikor szabadságharcunkat leverték,
s már nem élt, amikor kiegyeztünk a szabadságharcunkat letörő
hatalommal, s utána elindultunk egy számunkra sok eredményt és
sok betegességet és idegenséget hozó korszakba, amelynek végén
az első világháborút megvívó hatalmak egyik tényezőjeként,
a háborút elveszítve országunkat feldarabolták és megcsonkították.
Előtte azonban a nemzeti összetartás meglazulása és uralkodó
rétegeink korruptsága következtében uralomra került az országban
egy idegen eszméket és célokat szolgáló kommunista bűnbanda,
Kun Béla, Szamuely Tibor, Korvin Ottó és harminckét zsidó népbiztostársuk.
Csak ezek eltávolítása után kezdődhetett meg a magyarság saját
élete a saját hazájában, de ettől kezdve a magyarságot kordában
tartandó népként tartja számon a liberális Nyugatot uralma
alatt tartó internacionalizmus. A csonka országban a magyar élni
akarás sok visszásság között újra életet teremtett, de a
felvirágzást és a társadalmi kiegyenlítődést újra egy
elvesztett háború békéje döntötte romba. Moszkvából hazatérve
újra a kommunista bűnbanda került uralomra. Hazánk, népünk,
egész egzisztenciánk egy keleti nagyhatalom őrlőfogai közé
került s ebből egy újabb szabadságharccal sem tudtunk
megszabadulni. Mégis, nemzetünk borzalmasan fogyatkozva és elzüllve
megérte a nagyhatalmak újabb világfelosztását, amelyet Közép-Európában
rendszerváltásoknak neveztek el, s húsz év múlva mi, magyarok
ennek újra legnagyobb kárvallottjai lettünk. Mert a mi alapkérdésünk
megint más volt, mint a környező nemzeteké. El tudjuk-e távolítani
a 19-es bűnbanda kései utódait a korrumpálás lehetőségéből.
Ki tudjuk-e vetni állásaikból a magyar szellemet és kereszténységet
gyűlölő elemeket, a hatalomból és a minden fölött való
uralkodásból vagy sem? Most, húsz évvel a kísérlet után meg
kell állapítanunk, hogy ez nem sikerült, vagy csak nagyon hézagosan.
Népünk húsz évvel ez után a változás után, amelynek egyik
kísérleti alanya volt, végleg elfáradva, önállóságát
elvesztve, kizsákmányolásának olyan mélységébe került,
amelyben a szabad akaratnyilvánítás megszűnt. A magyarság ma
mindent eltűr. Ez agóniaként is leírható. Ami most történik
ebben az országban, az már feldolgozhatatlan. S jóformán még
szándék sincs, amelyik fel kívánná dolgozni, vagy valamilyen
útmutatással akarna szolgálni a megoldásra vagy a kilábalásra
nézve. Maga a tragédia- és vereségsorozat, amit szinte
megengedhetetlen felületességgel felsoroltam, az aradi
fegyverletételtől kezdve önmagában nem ad magyarázatot erre
az önfeladásra. A magyarság már az előző megszállások, népirtások
során is feladhatta volna. Miért éppen most adja fel, most veti
oda magát egy idegeneket kiszolgáló és önmagában is
idegenszerű bandának, egy gyarmatosításnak és egy kifosztásnak,
amikor a viszonyok ezt nem indokolják. Miben áll az indítékhiány,
az a cselekvésképtelenség, az a gyávaság, amely ennek az
off-shore-os és Soros, Surányis, Bokros Lajosos bandának az eltűrését
eredményezi? Belső oka van ennek, vagy az elnyomás olyan
technikájával állunk szemben, amellyel nem tudunk mit kezdeni?
A kérdésre éppen azért, mert annyira súlyos, nem lehet és
nem is szabad egyetlen és egyedül helyesnek hitt választ adni.
Ugyanakkor minden válaszkísérletnek gyorsnak és határozottnak
és mindenekelőtt őszintének kell lennie. Aki most nem kérdez,
aki most nem akar válaszra találni, aki hallgat, aki tűr, az a
halállal tart. Ma már közhely, hogy a húsz évvel ezelőtti
rendszerváltásunk nem sikerült, sőt visszájára fordult. A
magyar nép és a középréteg javarésze nemcsak kimaradt a változás
előnyeiből, hanem kárvallottja lett. Mára majdnem mindenét
elvesztette, mert egy bűnös elit a maga és külföldi megbízói
kezére játszotta a közös nemzeti vagyont és idegen konzumkultúra
megteremtésébe fogott bele. Itt azonban meg kell állnunk egy
pillanatra.
Már tizennyolc évvel ezelőtt is voltak néhányan,
voltunk néhányan, akik megláttuk és kimondtuk, hogy a megalkuvás
a nemzet tönkrejuttatására vezet és idegen megszállásra.
Senki felelős nem hallgatott ránk. A csendes többség hagyta,
hogy ledorongoljanak, elhallgattassanak, kirekesszenek bennünket,
hogy a gondolatainkat se hallja meg senki. Nyilvánvaló volt,
hogy az elhallgattatásunk, a megbélyegzésünk, az antiszemitának
nyilvánításunk azoknak az érdekében történik, akik most
kormányozzák az országot és most akarnak kaszinóvárost építeni
a Velencei-tó partján és most töltenek be minden jól fizetett
vezető állást, különösebb szakértelem nélkül, de erős
rabló ösztönnel. Visszaemlékezve megállapíthatjuk, hogy
egy-két kivételtől eltekintve senki nem állt ki mellettünk,
senki nem állt ki az igazság mellett. Minden teret elözönlöttek
a reálpolitikusok és a beilleszkedők, a kétrét görnyedők. Jó
képességű, tisztánlátó emberek álltak a Kun Béla-tábor
szolgálatába, öltöttek magukra liberális álarcot, s újra
divatba jött a Tisza Kálmán-kori szokás, amikor a dzsentri az
érvényesülés érdekében benősült és maga asszimilálódott
az idegenhez. Ezt a történetet nem érdemek elismertetése, vagy
időskori önigazolások miatt kell most feleleveníteni, hanem
mert itt van a morbus hungaricus sötét góca. Az önérdekű
szolidaritás pusztító hiánya. Ma is ugyanezzel a közönnyel nézi
el a magyarság, hogy egyes magyarokat kilakoltassanak bankárok
vagy bankárféleségek. Ma is ugyanezzel a közönnyel nézi el a
csendes többség, hogy a rabló, gazember idegen kisebbség megbélyegezzen,
munkájától megfosszon, kórházaitól és iskoláitól
megszabadítson magyar embereket. Ma is ugyanezzel a közönnyel nézi
el sok millió ember, hogy a társadalom etnikailag is meghatározott,
az idegenség számára megbízható öt százaléka tegye zsebre
a nemzeti jövedelem 30–40 százalékát, hogy egy minden
tekintetben bő termésű országban több százezer gyermek éhezzen.
A magyarság 1945 óta az erőszakos hazugságok emésztőgödrében
él. Felszabadulása nem volt felszabadulás, hanem másik megszállás,
de felszabadulásnak kellett elismernie, ha életben akart
maradni. Forradalmát ellenforradalomnak nevezték, az utána
kialakított erőszakrendszert szocializmusnak, majd amikor ez
megbukott, a saját régi oligarchiája szövetkezett a benyomuló
új idegen tőkésekkel és egy még ravaszabb, még züllesztőbb
kizsákmányolást erőszakolt rá úgy, hogy azt rendszerváltásként
élje meg. Ma a magyar kultúra egyes egyének, csoportok, tehetségek
önfeláldozó munkája ellenére nem magyar kultúra, hanem
idegen zagyvalék. A nyelvet szándékosan rombolják, a hazugságra
ellenhazugságot borítanak, a kiszolgáltatottság, a népnyomor,
a halál aratása soha nem látott mértékű, a nemzet nem
termeli újra magát és így a teljes vezetés, sőt a vezetés
utánpótlása is az idegenek kezébe kerül. Ez a nemzethalál állapota.
De nem veszünk tudomást róla. Ma ebben élünk, de még élünk.
Azért, hogy meg is maradjunk, feltámadjunk, és új életet
kezdhessünk, új, nemzeti elhatározásokra kell jutnunk. Az
agyunkban és a lelkünkben kell rendet teremtenünk, szellemi
forradalmat kell végrehajtanunk. Mindent az alapoknál kell
kezdenünk. A liberalizmus, abban a beteges formájában, amelybe
belehajszolták a profit bankárai és helytartói megbukott. A
liberalizmus tételeit tehát az igazi szocializmus elvetésétől
kezdve a tőke mindenhatóságának és a piac mindenhatóságának
tételéig felül kell vizsgálni és el kell vetni, ha idejét múlta
és hazug. Ha a pénz mai világrendje emberellenes, meg kell szüntetni.
Ha a hitel-kamatos kamat- uzsora rendszere csak nagyon kevesek mérhetetlen
meggazdagodását és politikai hatalmát szolgálja, fel kell váltani
más rendszerre. Ha mindezt mi magyarok nem tudjuk elérni, s természetesen
nem tudjuk, akkor is legyen a mi saját rendszerünkben olyan tömb,
amely ezért küzd, ezt kimondja és ezt erjeszti. Nekünk ebben a
harcban saját feladataink vannak. Ami ma még nem sikerül, nem
lehetséges, holnap lehetségessé válik és sikerül.
Nem fogadhatjuk el, hogy a felszabadulás 55 éves hazugságából
a rendszerváltás 20 éves hazugságával kiszabadultnak
tekintsenek bennünket. Hagyjuk most már a rendszerváltás
elmaradása miatti sápítozást és teremtsünk új rendszert.
Magyart, keresztényt, igazságosat. Hiába vannak az utóbbi húsz
évnek olyan kétségtelen járulékai, mint a választás a pártok
között, ha a pártok nem azok, amik. Nem fogadhatjuk el, hogy a
tőke szabad áramlása előnyösebb a soha be nem tartott tervek
gazdaságánál, ha magyar kézben nincs tőke és munkánk eredménye
csak kifelé áramlik. Hiába szép dolog a sajtószabadság, ha
az idegen nagytőke sajtója folyamatosan hazudik, ha a képernyők
végterméke a csökött tudatú, befolyásolt majomember. Tekintsük
eredménynek, hogy a Nagy Szovjetunió bírálatának tilalmát a
politikai korrektség követelménye és pusztító öncenzúrája
váltotta fel? Ha az állami szigort a liberalizmus végtelen
szabadossága követi? Ha minden meg van engedve, ami pusztít,
ami rombolja a nemzeti öntudatot, de úgyszólván minden el van
sorvasztva, és ki van éheztetve, ami ápolni akarja? Mindez tehát
azt jelenti, hogy a kormányváltásnak, amelyre most készülődik
a magyar társadalom többsége az új, a valódi, a gyökeres
rendszerváltás alapjait kell megvetnie. A felületi kezelésből
elég. Az rosszabb, mintha semmit sem tettünk volna. Új, erős
magyar szolidaritás kell, öntudatos magyarság, minden idegen
gyarmatosítás elutasítása és teljes szellemi felszabadulás.
Ha az ember minden indulat nélkül számba veszi akár csak az utóbbi
hetek, hónapok botrányait, nyilvánvaló rablásait, bankműveleteit,
gyilkosságait és nyomozásait, államközi eseményeit, már
amennyiben államnak lehet nevezni azokat a rakásokat, amelyek között
ezek az államközi események megtörténtek, nemcsak, hogy elszörnyed,
hanem meg kell csipkednie magát: élek én még? Mert amibe
eljutottunk, tisztelt hölgyeim és uraim, az az eltűrhetetlenség
állapota. A legnagyobb képtelenség pedig az, hogy mégis eltűrjük.
Ez maga a végső, a legnagyobb képtelenség. Ennek a konferenciának
ez a legnagyobb kérdése: a tűrés vagy a tovább nem tűrés.
Ez itt most a Kierkegaardi vagy-vagy, az élet vagy a halál kérdése.
A nyugati kultúra embere fölött ma olyan maffiásan és
etnikailag is szervezett erő, olyan konok összetartás
uralkodik, amely ennek a képtelen haszonélvezetnek, a tűrés
haszonélvezetének egyetlen birtokosa. Tévedés azt hinni és
ebbe beletörődni, hogy ezt a Spengler szerinti alkonyi világot,
amelyben folyamatos a történelemhamisítás, amelyben egymást követik
a pusztító és értelmetlen háborúk, a pénzhatalom túlereje,
fegyvere és technikája tartja fenn. Nem barátaim, ezt a világot
itt és most magyarhonban nem a rablókapitalizmus, nem a
globalizmus tartja fenn és még csak nem is a zsidó világhatalom,
hanem a mi tűrésünk. Felháborodás helyett állapítsuk ezt
meg szerény önkritikával. A kisember ma ezerféleképpen,
ravasz és körmönfont módszerekkel, de egy több mint négyezer
éves gyakorlat következetességével és szervezettségével –
hogy mégis visszakacsintsak a zsidókérdésre – van tűrésre
tanítva. Körülfonva és megbénítva. Másképpen tűr a vak és
másképpen, aki lát, de behunyja a szemét és pislog. A tömegembertől
elveszik a kritikai látás képességét és konformizmussal
teszik kérődző állattá. A képességes embert, a látót, a közössége
vezetésre hivatott embert fenyegetésekkel és tiltásokkal és
elvonásokkal teszik tűrővé. Másképp a művészt és másképpen
a tudóst. A paraszttól pedig elveszik a földet. A megmaradáshoz
tehát a tűrés felmondása kell. Amíg tűrünk, foglyok
vagyunk. A tűrés felmondását pedig nem várhatjuk mástól,
magunknak kell felmondanunk ennek a rendszernek. Nem várhatjuk az
államelnöktől és nem várhatjuk az ellenzéki pártoktól. A tűrés
nem tűrés a legszemélyesebb kérdésünkké vált. Nem várhatjuk
a politikustól, mert ha mi tűrünk, akkor a politikus a tűrésünkben
fog kiszolgálni bennünket. Nem várhatjuk a szakszervezettől, a
szomszédtól, a munkatárstól, mert mindegyik ránk fog mutatni:
ha te tűrsz, én miért mozduljak? Mindannyian benne vagyunk a tűrés
képtelen rendszerében és az első mozdulatot nekünk kell
megtennünk. Valamennyiünk előtt az az erkölcsi parancs áll,
hogy az egész rendszert, magát a tűrés rendszerét mondjuk
fel, mindenestül. A tűrés rendszere nem sorsszerű képződmény,
nem természettörvény, hanem emberi alakulás. Politikai és pénzügyi
fejlemény. A diktatúra új technikája, a kisebbség – többség
történelmi szabadfogású birkózásának új pontállása.
Sokat elidőzni azon, hogy mindez hogyan történt, kinek a felelőssége,
ma már szinte terméketlen dolog. Az a magyar közmondás,
miszerint „nemcsak az a legény, aki üt, hanem az is, aki állja”
ma hamisan hangzik és megtévesztő. Aki huzamos ideig állja és
nem üt vissza, még akkor is, ha a visszaütés veszélyes, felelős
a helyzetért. Résztvevője az önpusztításnak. Ha levetkőztük
a tűrésünket, a bűnösöket meg kell büntetni, az idegeneket
kiszolgálókat és a semmihez nem értőket félre kell tolni és
azonnal el kell kezdeni az új rend felépítését.
Most a lényeg az, hogy nemzeti erők vegyék át a
hatalmat. De ha a nemzeti erők eltűrik a legnagyobb képtelenséget,
azt, hogy a saját hazájukban nem ők az urak, ha eltűrik az
idegen uralmat, akkor tulajdonképpen a halált választják. Mert
a tűrés rendszerének éppen az a legnagyobb hazugsága, hogy a
hatalom nem fontos. Hogy a hatalom átadható idegeneknek,
idegenek szolgáinak, hogy létezik egy történelmi nemzet számára
önállóság és hatalom nélküli létezés. Hogy rábízhatjuk
magunkat idegenek jóindulatára. Mert az idegenek tényleg jóindulatúak:
ha övék a televízió, megengedik nekünk, hogy
citerazenekarokban éljük ki népi hajlamunkat. Ha övék a színház,
a film, a pornográfia és a melegfesztivál, megengedik nekünk,
hogy összegyűljünk a bugaci pusztán és ősi dalokat énekeljünk.
De ez maga a tűrés. Ma a bennfentes világinformációk korában
élünk. Bennfentes világinformációkkal ma talán egy néhány
ezer nagy hatalmú pénzember és tanácsadói körük
rendelkezik. Ezek döntik el a háborúk, a válságok, a válságbemenetek
és a válságkimenetek idejét, helyét, módját, nemzetek és földrészek
sorsát. Ez a nagy hatalmú kör szövetségest keres és talál
is a nemzeti elitek bizonyos részében és a bennfentes információk
egy részét megosztja ezekkel a nemzeti-nemzetközi elitekkel. A
rendszerváltás háborúját a jószándékú nemzeti erők, a
hatalom nélküli erkölcsi erők a bennfentes információk hiánya
és a másik oldalon pedig a megléte miatt vesztették el.
Bennfentes információval 1982 óta, amióta Moszkva megengedte
belépésünket a Nemzetközi Valuta Alapba, az oda kiküldött
bankáraink maroknyi csoportja rendelkezett és révükön a párt
politikai bizottsága, már amennyire ez a bankárcsoport
megosztotta velük ezeket az információkat. Néhány év alatt
kialakult Budapesten egy réteg, amely legalább azt tudta, hogy
mi a szándéka New Yorknak Magyarországgal és részben a béketáborral.
A bennfentesen informáltak másik köre Moszkvából szívta le
tudását, s ebben a tudásban az volt a lényeges, hogy a keleti
világhatalom már nem világhatalom, s nincs ereje ellenállni.
New York nyomása erősebb. Ez mellbevágó értesülés volt
kommunista lelkek számára. Megzavarodtak. Még maguknak sem
vallották be. Mindenesetre a párton belül két szárny alakult
ki, és az egyik szárny titkos egyezséget kötött a New York-i
értesülést birtoklókkal a reformkommunisták nemzeti szárnya
ellen, amely megpróbálta volna némileg jóra felhasználni a
Moszkvából kiszivárgottakat. A dolog lényege természetesen az
volt, hogy maga a társadalom, az úgynevezett dolgozó nép és
azok a körök, amelyek a nemzeti és a magyar megmaradást szolgáló
változásért küzdöttek, semmi bizonyosat nem tudtak minderről
és csak sejtéseik és naivságuk, jóhiszeműségeik, avagy
gyarlóságaik mentén politizáltak. Annyit lehetett tudnunk,
hogy ki lehet küzdeni egy szabad választást és azt talán meg
is lehet nyerni, de hogy aztán mi lesz az országgal, milyen függőségekbe
kerül, arról halvány fogalma sem volt senkinek ezen az oldalon,
mígnem a másikon, a New York-in egyre világosabbá vált, hogy
nekik a nemzeti összefogást kell megakadályozniok. Egyet nem
szabad megengedniök: a magyar megoldást. A sajátot, a harmadik
utat. Magam ezt úgy fejeztem ki a 89- ben megindult Hitel című
folyóirat egyik első számában, elsősorban amerikai utazásaim
tapasztalataként, hogy vigyáznunk kell, nehogy „átkerüljünk
egy moszkvai húskampóról egy New York-i húskampóra”.
Szélsőségesnek és antiszemitának minősítésem nem az
1992-es tanulmányommal kezdődött, hanem ezzel a mondattal. Húsz
éve lógunk nyereg alatt puhított húsként ezen a hideg kampón.
Most pedig – s ez ennek a pillanatnak a jelentősége – van némi
lehetőség, hogy lekerüljünk róla. A bennfentes világinformációk
liberális rendszere összeomlófélben van. Éspedig nem a kitört
pénzügyi válság és a kínos recesszió miatt, hanem azért,
mert szellemi alapja megrendült. Az emberiség túlnyomó része
ma már nem tudja elfogadni a rendszer alapját képező
holokausztot, mint örök érvényű áldozatot, amelyért örökös
kárpótlás, sőt világuralom jár. A holokausztért felelőssé
tett népek korlátozását nem ezen népek ellenállása, hanem a
kérdés által nem érintett népek elszaporodása, gazdasági
megerősödése szüntette meg, illetve tette meg a megszüntetés
irányába a döntő lépéseket. A holokauszt-korszaknak az a lényege,
hogy Európának nem a saját történelmét, hanem egy ráerőszakolt
történelmet kell élnie, elszenvednie. Ugyanakkor a hatmillió
áldozat népe sorozatos háborúiban és népirtásaiban a világ
legnagyobb katonai hatalmának támogatásával népirtásokat követ
el. Hazudik és a hazugság elfogadását követeli meg, amellett
kizsákmányolja úgyszólván az egész világot. Mindez ma történelmi
tény, amely fölött lehet siránkozni, de nem tudomásul venni bűn
a saját népünkkel szemben. A magyarság előtt pedig megnyílt
egy csodával határos lehetőség, hogy mégis élve maradó
emberi szervezetként a saját életünket kezdjük élni. A
Gondviselés kifürkészhetetlen jósága és a hadiszerencse örök
forgandósága folytán most nagyobb esélyünk van egy teljes
rendszerváltásra és a megmaradásra, mint amilyen húsz évvel
ezelőtt volt. A bennfentes információkat birtoklók mindkét pártja
szétesett, s a nagyobbiknak is csak arra van esélye, hogy
jobboldaliságba, tatárszentgyörgyi bakancsosságba átöltözve,
átbábozódva megakadályozza a nemzeti erők kétharmados győzelmét,
s aztán, ha ez megvan, új fortélyokkal, új aljasságokkal küzdjön
a nemzeti kibontakozás ellen. Azok, akik most uralkodnak a
nemzeten, akik rabolják és kiárusítják, visszafelé akarják
forgatni a történelem kerekét, vagy legalább meg akarják állítani
a forgást. Ez nyilvánvalóan lehetetlen. A neoliberalizmus
megbukott, mert fennmaradásához kénytelen korlátozni a szabadságot,
megbukott, mert kisajátítva úgyszólván az egész tájékoztatást
és a kultúra, a tömegkultúra irányítását, elzárta a termékeny
gondolat útját, mert mindent alávetett a profitszerzésnek,
mert a világ legnagyobb haderejével csak sorozatos háborús
kudarcokat szenved, és végeredményben azért, mert a népek ráébrednek,
hogy a materializmusa lealacsonyítja őket. Ezt a helyzetet nem
mi állítottuk elő. Ez kérlelhetetlen világfolyamat, amellyel
élni kell. Tudomásul kell venni, alkalmazkodni kell hozzá és
meg kell találni a magunk javára kihasználás módját. A még
fennálló és látszólag ereje teljében lévő világrend, a pénz-és
bankáruralom természetesen arra törekszik, hogy a népek és az
értelmiségük ne vegyék észre a bukását. Azt ígéri, hogy a
válság után, amelyet egyébként maga időzített és
robbantott magára, visszaáll a régi liberális rend, a profit
uralma és az emberiség éli tovább a politikailag korrekt életet.
De ez nem igaz. Ami elmúlt, soha nem jön vissza. A liberalizmus
rendszere visszaállíthatatlan. Nekünk tehát, magyar értelmiségieknek
az a kötelességünk, hogy ezt tudatosítsuk magunkban és népünkben.
Most nem az cselekszik helyesen, magyar érdek szerint, aki ígérget,
aki kecsegtet és nyomorúságok gyors megszüntetését helyezi
kilátásba, hanem, aki megmondja az embereknek, hogy fel lehet
szabadulni és el lehet kezdeni egy új, takarékos, tiszta életet,
amely megtartja és átvezeti a következő nehéz századokba ezt
a népet. Ez az élet szükségképpen jobb lesz, mert nem lesz
igazságtalan. Ez az élet nem teremt alantas egyenlőséget, nem
folytatja a középszerűség rémuralmát, hanem a rátermettebbek,
a kiválóak és a szolgálatra készek kezébe juttatja a vezetést,
de mindenkinek megadja a munka és a tisztességes, méltó életvitel
lehetőségét. Ezzel elérkeztünk a hogyan kérdéséhez. Hogyan
lehet megvalósítani mindazt, amit meg kell valósítanunk, ha élni
akarunk. Forradalmat sejtető volt, amikor azt mondtuk, hogy tovább
nem tűrünk. De nem forradalmat és különösen nem lázadást,
nem valami bakancs-hőzöngést ajánlunk, hanem szellemi
forradalmat és alkotmányos megoldást.
Nagyon kell ügyelnünk arra, hogy ellenségeinknek ne
adjunk támadási felületet. Ne jöhessenek be ide idegen
csapatok azért, mert itt valakiket – úgymond – üldöznek.
Ne alkalmazhassanak velünk szemben szankciókat, mert megsértjük
az emberi jogokat. Azért azonban, ha egy nemzetben újjáépül a
szolidaritás, ha mély szellemi átalakulást hajt végre és ha
kétharmados törvénnyel – vagyis a jelenlegi, nem is általunk
alkotott szabályok szerint – új alkotmányt ír magának, és
országgyűlése kétharmados többséggel nemzeti törvényeket
hoz, amelyek nemzeti érdekűvé teszik a hatalmat, senki nem szólhat
egyetlen szót sem. De ezt a megoldást kell választanunk már
csak azért is, mert a történelmi magyar közjogiság ezt írja
elő nekünk. Vannak itt köztünk olyanok, akik a Szent Korona
Tanban hisznek, ők talán még jobban tudják, hogy a magyar
hajlam, a belátás, a törvénytisztelet csak ezen az alkotmányos
úton, a nem erőszakosság útján járhat. Most előbb-utóbb választások
következnek. A nemzet jobb erői, a tisztességes magyar keresztények
közel kerültek egy kétharmados országgyűlési többséghez. A
nemzet új többsége új rendszert teremthet. Pontosabban
elkezdheti az új rendszer kialakítását. Új alkotmányt írhat
és ráléphet e magyar megmaradás harmadik útjára. Olyan
horderejű változásokról van tehát szó, amelyek lényegében
véve alkotmánymódosítást, akár új alkotmányt igényelnek.
A legapróbb alkotmánymódosításhoz, s természetesen az új
alkotmányhoz, tehát a rendszerváltáshoz kétharmados többségre
van szükség. Ha a következő választáson kialakul egy új
rendszerváltoztató szándékú, nemzeti többség – még csak
azt sem mondom, hogy ennek feltétlenül jobboldalinak kell
lennie, mert ez ma már tartalmatlan kifejezés – mint ahogyan
az ellenzék-kormánypárt kettősség is felszedett sínpárrá vált
–, akkor az törvényesen, békés úton, senki által nem kifogásolható
módon megváltoztathatja a magyar életet. Elkezdheti azt az
igazi rendszerváltást, amelyet 1990-ben meg tudtak akadályozni
a liberálisok. Ha ez a kétharmados nemzeti többség nem alakul
ki, akkor az új kormány szárnyaszegett lesz. És végeredményben
számonkérhetetlen. Nem lehet a haszonélvező, here kaszt, az öt
százalék mérhetetlen dúskálását korlátozni, a médiumokban
folyó népbutítást, hazudozást képtelenség az utcáról
megszüntetni, nem lehet a bankok önkényeskedését korlátozni,
nem lehet a helyes arányt és a támogatási mértékek igazságos
elosztását a külföldi nagytőke és a belföldi magyar kistőke
és szerény vállalkozás között létrehozni, nem lehet a családi
adózást bevezetni, nem lehet a közbiztonságot megteremteni és
nem lehet a magyar oktatást, a magyar szellemet megillető
jogaiba és lehetőségeibe visszahelyezni, ha az Országgyűlésben
nincs kétharmados nemzeti többség. Összegezve: nem lehet a
magyar pusztulást megállítani. A világváltozás, a
liberalizmus bukása elzúg felettünk, mint az idő vasfoga,
ahogyan Gömbös Gyula mondta annak idején. Egy, csak kétharmadnál
kisebb többséggel rendelkező kormány és országgyűlési többség
bele van kényszerítve a bukott rendszer jármába. Örökösen
mentséget kell keresnie és meg kell küzdenie a felcsiholt várakozások
miatti elégedetlenségekkel és örülnie kell, ha négy évig
sikerül kihúznia. A bukott rendszer egész gépezete, egész New
Yorkja és egész Moszkvája, egész Tel- Avivja tudja ezt. Jobban
tudja, mint mi, akik a kormányváltásért küzdünk és a választási
győzelemről álmodozunk.
Az uralmon lévő törpe kisebbség az átlagos szavazónál
is sokkal jobban tudja ezt és ezért igyekszik beleringatni a választópolgárt
az elégtelen győzelembe. Tudják, hogy az SZDSZ megszűnt és az
MSZP önmagában nem is álmodhat, még a legádázabb csalások
árán sem harminchárom százalékos eredményről. A mi kétharmadunkat
az MSZP sajátos ficamai miatt jelenleg nem tudja megakadályozni.
Nincs olyan vedlése, nincs olyan átbábozódása, nincs olyan szájfeltöltése
és arcfelvarrása, amely ez után a gazember tolvajlási sorozat
után 33 százalékot hozna neki. De hát nem azért liberálbolsevikok
és nem azért talmudisták, hogy ilyen helyzetben is fel ne találják
magukat. Ha balról nem lehet a mi kétharmadunkat megakadályozni,
megakadályozzák jobbról. A kommunisták és liberálisok minden
reménye most a Jobbikban összpontosul. Ha tizennégy százalékot
ismét sikerül begyűjtenie ennek a magát jobboldalinak és a
szegény népet védelmezőnek feltüntető pártnak, akkor a másik
tizenöt-tizenhatot már összeszedi a bigott kádáristák táborából
az MSZP, és valamit még lecsippent a nemzeti oldalból a
megbokrosodott MDF is és valamit összeszed még a schőngeist párt
a „Lehet más a politika” is. Tudomásul kell venni, hogy a más
pártokkal való csalánverés politikája sohasem volt idegen a
bolsevizmustól. Van tehát tervük a kétharmados többségünk
ellen. Legyen nekünk is a magyar kétharmadért. Biztató, hogy
Lengyelországban az elmúlt választásokon teljes nemzeti siker
született. Kormányra a Tusk vezette liberális nemzeti párt került,
az államelnököt a Kaczynski testvérek radikálisabb nemzeti pártja
adja és a Lengyel Egyesült Munkáspárt, az utódpárt belesüllyedt
a teljes jelentéktelenségbe. A lengyel kommunisták és a
magyarnál sokkal gyérebb holokausztipariak elkövették azt a
hibát, hogy a saját eszméikkel, egyenes ágon, az ott is elárult
szocializmussal kampányolva akartak megmaradni a hatalomban.
Ennek a tanulságát levonták a magyarországi liberálbolsevikok.
Az SZDSZ már fel is oszlott és most eljátssza nekünk, hogy már
nincs is, az MSZP pedig elkezdte a jobboldalinak kikiáltott drótakadályok
felállítását. Most a közvetlen céljuk az, hogy az új kormánynak
ne legyen kétharmados többsége és törvényes, alkotmányos úton
ne tudjon alkotmányt módosítani, elszámoltató törvényeket
életbe léptetni, ne tudja a hatalmat átvenni. Továbbá, hogy a
kétharmados többséggel nem rendelkező nemzeti oldal ne tudjon
megfelelni az iránta támasztott várakozásoknak. Ehhez arra is
szükségük van, hogy a hátralévő időben mindent tarra vágjanak.
Hogy megállítsák az életet. Kilátástalanul rossz helyzetet
akarnak előidézni. Úgy vélik, hogy ha a nemzeti oldal nem
rendelkezik a gyökeres változásokhoz szükséges kétharmaddal,
azaz csak egy sima kormányváltást tud végrehajtani, a mindenütt
felszítható elégedetlenségekkel, új taxisblokádokkal,
bolsevista aknamunkával kínos négy évre korlátozhatják működését,
és utána visszatérhetnek. Szerepel természetesen a számításaik
közt a megszállás és mindenekelőtt a földszerzés is. Tessék
tudomásul venni, hogy a rendszerük megbukott, de ők nem adták
fel. Tessék tudomásul venni, hogy a történelem tálcán kínál
nekünk egy lehetőséget, amely azonban az utolsó lehetőség.
Mit kell tehát tenni, most már a legközvetlenebb teendőket értve.
Egy: meg kell akadályozni az ellenséget haditerve megvalósításában.
A jobbszárnyon támadó simlis, mihaszna, bakancsos „népbarát”
csapatot le kell leplezni és meg kell akadályozni, hogy bejusson
a parlamentbe és ott nyomban akadályává váljon a kétharmados
törvényeknek. Kettő: ez a leleplezés egyben a liberális
baloldal, nemzetközi tőke szolgálatába szegődött komprádor
burzsoázia leleplezése is kell legyen. Nevükön kell nevezni őket.
Három: minthogy erre a leleplezésre és politikai harcra önmagában,
és jelenleg a Fidesz nem teljesen alkalmas, mert kötik európai
és néppárti kötelezettségei, létre kell hozni azt a higgadt
nemzeti erőt, amely ezt a harcot sikerrel megvívja, és a
Parlamentbe jutva akár ellenzékként, akár koalíciós társként
a kétharmados törvények, a rendszerváltoztató törvények, az
elszámoltatás és a rendteremtés egyik garanciájává válik.
Ez az összejövetel ennek az erőnek a létrehívásáért jött
össze. Egy nemzeti közösséget kell alkotni, amely nem tűr tovább.
Egy összefogást kell megteremteni, amely bele tud szólni a
dolgokba. Választások jönnek és választáson csak pártok
indulhatnak, eséllyel csak gyűjtőpártok. Pártot kell alkotni,
legalább erre a választásra. Ennek a pártnak az aktuális
ideológiája és egyben fogadalma, hogy nem tűr tovább. Célja
pedig a magyar megmaradás. Mindent ennek a célnak rendel alá.
Személyes ambíciót, régebbi pártkötődést, régi finnyásságot,
új Pató Pálságot, mindent. Legyen a nevünk a „MAGYAR
MEGMARADÁS KÖZÖSSÉGE”.
Megjegyzem, pusztán tájékoztatás céljából és a félreértések
elkerülése végett, hogy a szervezés azért történik a MIÉP
bázisán és a hódmezővásárhelyi Fidesz-KDNP többségű önkormányzat
segítségével, Lázár János polgármester úr nagyvonalú segítségével,
mert az ennek a lépésnek a szükségessége iránti belátás
itt ébredt fel és itt van meg az együttműködéshez szükséges
akarat. Természetesen a programunkat a lehető legsürgősebben
meg kell alkotnunk, közvetlenül azután, vagy éppenséggel
azzal együtt, hogy a létrehozásban megegyeztünk, a szándéknyilatkozatot
letettük az asztalra. Üdvös volna, ha a hozzászólások az
alapvető egyetértés esetén mindjárt a program egyes részleteit
taglalnák. Magam itt csak a program legfontosabb elemeit vázolom.
A legfontosabb a magyar föld megtartása magyar kézben és ezzel
párhuzamosan a népfogyás, a magyarság éltető törzse
fogyatkozásának megállítása. Ez nézetem szerint csak telepítéssel,
kvázi földosztással valósulhat meg. Hozzunk létre olyan
telepeket, tanyabokrokat fiatal magyar emberpároknak adott földekből,
amelyeken ők magyar gyermeket nevelnek fel. Korszerűen. A népfogyás
megállítása legyen a létrejövő új magyar állam és kormánya
legfőbb kötelessége, erre ne sajnáljon semmilyen pénzt. Természetes,
hogy ehhez az egész mezőgazdasági termelés, felvásárlás
import-export rendszerét meg kell változtatni. Ugyanakkor világossá
kell tenni, hogy ez nem a mezőgazdasági termelés korszerűsítése,
nem csupán árutermelés, hanem nemzetstratégia. Az új magyar népi-nemzeti,
keresztény vezetőréteg kialakítása itt kezdődik. Ez a réteg,
ha létrejött és a nemzet szeme előtt él és boldogul, minden
európaiaskodás nélkül megtartja magyar kézben a magyar földet
– és ha kell, menedéket ad az arra méltó idegennek.
Ugyanilyen céllal, de más eszközökkel kell a magyar kis- és középvállalkozást
megerősíteni és uralkodóvá tenni. Minden vállalkozásnak elsősorban
az élet produktivitását kell figyelembe venni. Mit ad a magyar
élet folytatásához és mire van szüksége a magyar életnek a
folytatódásához. Tudom, hogy egy radikális bázison felépülő
pártnak hasznosabb kortesfogás volna bosszúállási
javaslatokat tenni. De erről szó sem lehet. Ha magyarok vagyunk,
az azt is jelenti, nem vagyunk bosszúállók. Sem a hetedíziglen,
sem a vérbosszú eljárásait nem gyakoroltuk soha. Mi az élet
jelszavával induljunk a harcba. „Az élet él és élni
akar”. Nyilvánvaló, hogyha elértük a kétharmadot, meg kell
tennünk a szükséges igazságtételeket és elszámoltatásokat,
de ha csak a feltétlen igazságtétel jelszavaival indulunk a
harcba, nem biztos, hogy győzünk. Most olyan program kell,
amelyik csak a miénk. „Az élet él és élni akar” programja
most csak a miénk. Végezetül néhány szót még az államról.
A bukott liberalizmus legádázabb meséje a gyenge államról és
az államról, mint rossz tulajdonosról szóló mese. Ez voltaképpen
az államot kisajátító kaszt, az öt százaléknyi nagyjövedelem-
tulajdonos meséje volt és a mindenkori nemzeti közösség államának
egy világméretű internacionalizmusban és a tőke szabad áramlásának
egyoldalúságában való feloldását szolgálta. Akik a zűrzavarból,
a törvénytelenségből és az áldozatkénti előjogokból élnek,
azoknak nem kell erős, jó, rendezett nemzetállam, azoknak
mindig más kell, a másság állama. Mi másképp vagyunk ezzel.
Mi nem félünk attól, hogy túlságosan nagy hatalomra teszünk
szert, mint magyarok Magyarországon. Mi senkit nem akarunk
elnyomni, aki nem magyar. Mi olyan államot akarunk, amelyben a
rossz és a bűnelkövető magyart éppen úgy megbüntetik, mint
a másik fajba tartozó állampolgárt, s nem mi akarunk
uralkodni, hanem a törvényeket akarjuk uralomra helyezni. Az államnak
viszont pontos, erős, jó törvényekre van szüksége és erős
hatalomra, amely ezeket a törvényeket mindenkivel betartatja.
Nekünk hadsereg is kell. Erős magyar hadsereg, hogy senki ne
beszélhessen velünk foghegyről. És ha ennek a hadseregnek
egyik elit alakulata Gárdát alkot, akkor lehet Gárda is, de
vicces kisfiúk ne alakíthassanak képzetlen gárdácskát,
amelyik egy Bokrost se tud átugrani, noha bokorugró. Törekvésünk
tehát arra irányul, hogy megteremtsük a jó magyar harmadikutas
államot. Most, legalább ezerkétszáz évvel az etelközi vérszerződés
után, itt, Pusztaszer szomszédságában – másodszor.
A Magyar Megmaradás Közössége következő
rendezvényét Székesfehérváron tartja.
Október 30-án, pénteken 15 órakor Székesfehérváron
koszorúzással kezdünk az Aranybulla-emlékműnél. Ezt követően
a Bányató Vendéglő nagytermében a Magyar Megmaradás Közössége
konferenciáján Csurka István referátuma hangzik el. A rendezvény
házigazdája Bobory Zoltán költő.
|