2009.09.04.
Célba vették a történelmi egyházak iskolarendszerét
Súlyosan
sérti az egyházi oktatás autonómiáját a tavaly megváltoztatott
középiskolai felvételi eljárás rendje - közölte Papp Kornél,
a Magyarországi Református Egyház zsinata oktatási irodájának
vezetője Tatán. A református szakértő azt kifogásolta: korlátozzák
a vallásilag elkötelezett intézmény azon jogát, hogy vizsgálhassa
a jelentkező vallási, világnézeti elkötelezettségét.
Mint fogalmazott, célba vették a történelmi egyházak
iskolarendszerét azzal, hogy 2008-ban megváltoztatták a középfokú
felvételi eljárás rendjét. Papp Kornél (képen) a magyar
református közoktatási intézmények országos tanévnyitó ünnepélyén
"törekvéseiben a szlovák nyelvtörvényhez és az új ukrán
érettségi rendszerhez" hasonlította a tavaly megváltoztatott
középiskolai felvételi eljárást.
Azzal kapcsolatban, hogy 2009. november 2-ától hatóságilag
is ellenőrzik az új rend betartását, közölte: ragaszkodnak
ahhoz, hogy személyesen is találkozhassanak leendő tanítványainkkal
és szüleikkel. Mint fogalmazott: "ebből nem engedünk, s főleg,
nem félünk". Az oktatási iroda vezetője bírálta az
oktatási tárca korábbi intézkedéseit is.
Kifejtette: sokan tették fel joggal a kérdést az elmúlt
esztendők "reformnak nevezett őrülete" után, hogy
mit vár a református oktatás a 2009/2010-es tanévtől? Hozzátette:
2009 szeptemberéhez közeledve csak az mondható el pozitívumként,
hogy nyugodt tanév várható, mivel újabb jogszabály módosítások
nem terelik el a pedagógusok figyelmét az oktató-nevelő munkától.
Huszár Pál, a zsinat világi elnöke tanévnyitó beszédében
a református iskola feladatai között a tudományos ismeretek
korszerű közvetítése mellett kiemelte a gyermekek református-keresztyén
neveltségét, valamint magyar nemzeti identitástudatuk erősítését,
"kellő európaisággal elegyítve".
Az ünnepélyen Bölcskei Gusztáv, a Magyarországi Református
Egyház Zsinatának lelkészi elnöke hirdetett igét. A
2009/2010-es tanévben a református közoktatás 118 intézménye
összesen 179 feladatot lát el, mivel Karcagon és Szentendrén
egy református gimnázium illetve óvoda jött létre, négy másik
településen pedig a már meglévő intézmények gyarapodtak
egy-egy új oktatási egységgel.
(Forrás:
reformatus.hu)
|