vissza a főoldalra

 

 

 2009.09.04. 

Célba vették a történelmi egyházak iskolarendszerét

Súlyosan sérti az egyházi oktatás autonómiáját a tavaly megváltoztatott középiskolai felvételi eljárás rendje - közölte Papp Kornél, a Magyarországi Református Egyház zsinata oktatási irodájának vezetője Tatán. A református szakértő azt kifogásolta: korlátozzák a vallásilag elkötelezett intézmény azon jogát, hogy vizsgálhassa a jelentkező vallási, világnézeti elkötelezettségét.

 Mint fogalmazott, célba vették a történelmi egyházak iskolarendszerét azzal, hogy 2008-ban megváltoztatták a középfokú felvételi eljárás rendjét. Papp Kornél (képen) a magyar református közoktatási intézmények országos tanévnyitó ünnepélyén "törekvéseiben a szlovák nyelvtörvényhez és az új ukrán érettségi rendszerhez" hasonlította a tavaly megváltoztatott középiskolai felvételi eljárást.

 Azzal kapcsolatban, hogy 2009. november 2-ától hatóságilag is ellenőrzik az új rend betartását, közölte: ragaszkodnak ahhoz, hogy személyesen is találkozhassanak leendő tanítványainkkal és szüleikkel. Mint fogalmazott: "ebből nem engedünk, s főleg, nem félünk". Az oktatási iroda vezetője bírálta az oktatási tárca korábbi intézkedéseit is.

 Kifejtette: sokan tették fel joggal a kérdést az elmúlt esztendők "reformnak nevezett őrülete" után, hogy mit vár a református oktatás a 2009/2010-es tanévtől? Hozzátette: 2009 szeptemberéhez közeledve csak az mondható el pozitívumként, hogy nyugodt tanév várható, mivel újabb jogszabály módosítások nem terelik el a pedagógusok figyelmét az oktató-nevelő munkától.

 Huszár Pál, a zsinat világi elnöke tanévnyitó beszédében a református iskola feladatai között a tudományos ismeretek korszerű közvetítése mellett kiemelte a gyermekek református-keresztyén neveltségét, valamint magyar nemzeti identitástudatuk erősítését, "kellő európaisággal elegyítve".

 Az ünnepélyen Bölcskei Gusztáv, a Magyarországi Református Egyház Zsinatának lelkészi elnöke hirdetett igét. A 2009/2010-es tanévben a református közoktatás 118 intézménye összesen 179 feladatot lát el, mivel Karcagon és Szentendrén egy református gimnázium illetve óvoda jött létre, négy másik településen pedig a már meglévő intézmények gyarapodtak egy-egy új oktatási egységgel.

 

(Forrás: reformatus.hu)