2010.04.16.
Csurka István: A Jákobbal szembeni magyar kultúra
Az idei Húsvét a
választások előtti vasárnapra esett és ez egy kicsit
lecsendesítette a háborgó kampány beltengert. A közszolgálati
rádiók és tévék néhány perccel több ünnepi szentmisét,
istentiszteletet és jeruzsálemi zarándoklatot mutattak, mint
tavaly, vagy tavalyelőtt, de a keresztényellenesség tüskéjét
is benne hagyták a hírekben az egész Nagyhéten. Nem múlt el
nap, hogy a fő hírek közt meg ne emlékeztek volna a New York
Times, a világ legnagyobb zsidó lapja kezdeményezéséről,
amelynek sugallatára és valószínűleg a szervezésében
kicsiny csoportok tüntettek XVI. Benedek pápa és az egyház
ellen. Az ok: állítólag ír és német papok 30-40 évvel ezelőtt
a pedofília rút bűnébe estek, s ezt akkor mind az ír, mind a
mai pápa által kormányzott német egyházrész felszámolta
ugyan, de eltussolta. Tessék bevallani, tessék elszámolni, követelte
a különböző tereken, sajtóértekezleteken összegyűlt
legfeljebb kéttucatnyi amerikai társulat. Amelyik elsöprő világnyilvánosságot
kapott a magyar híradók állítása szerint. A New York Times
felségjelű magyar szerkesztőségek csak ehhez a világjelentőségű
nyilvánossághoz csatlakoznak – mondták. Most, éppen Húsvét
előtt. A keresztényellenesség „palack tintája” tehát bele
lett öntve a magyar ünnep „tányér levesébe”. A kétszer két
idézőjelbe tett szó, a kép gróf Széchenyi Istváné. Az
1844-es rendi országgyűlés zsidó emancipációt tárgyaló vitájába
dobta bele a legnagyobb magyar, attól óva nemzetét, hogy ezt az
egyenlősítést, felszabadítást korlátlanul megadja a hazába
akkor már veszélyesen nagy rajokban érkező zsidóknak, akik
ezzel megerősödve meghódítják és leigázzák a még gyenge
nemzeti öntudatú magyarságot. A nyugat-európai nagy lélekszámú,
erős nemzetek, elsősorban a nagy angol nemzet,– amelynek életét
Széchenyi a legjobban ismerte, és amelynek a viszonyait alaposan
tanulmányozta, mielőtt nemzetváltoztató munkájába belefogott
volna, – hatalmas nemzet-tavában semmi bajt nem okoz a palack
tinta, ellenben a levest a magyar tányérban ehetetlenné teszi.
A látnoki szavakat ma a középiskolákban nem tanítják, az
egyetemeken elérhetők, a kutatók elől nincs elzárva, a történészek
természetesen nem kerülhetik meg, ám ha idézik és magyarázzák,
legalább egy gyanúsító vagy kicsinyítő jelző erejéig a kétely
sárga tintájába kell mártaniuk a tollukat. Különben a sajtóirányítás,
a cenzúra, a rektori hivatal, az IMF rosszallásával kell számolniuk,
amelyeknek aztán egzisztenciális következményei szoktak lenni.
Ez tény.
Ezért a becsületes
hajlandóságú, a kérdést világosan átlátó tudósok, írók
a liberális meggyőződés önkéntes vakságába, egy tőlük a
lelkük mélyén mindig egy kicsit idegen szemlélet, felsőbb
hatalmak által rájuk kényszerített voltába menekülnek, és a
„dolgot magát” – ez Bocskai István-idézet – saját
legjobb demokratikus és feltétlenül liberális meggyőződéseként
adják elő. Mert a magyar társadalomban több mint száz éve
egy sajátságos öncsalás lelki nyomása működik, amely
kifele, nyilvánosan mindig a liberalizmust igazolja, befele, összehajolva
a borfoltos abrosz felett pedig a magyarságot temeti. Ez nem vád,
ez csak sajnálkozás a magyar értelmiség igazi árulása
felett. Mert a tét, bizony, csak a tál lencse.
Az
élet azonban, mint mondják, modernizálódik és a konkrét tál
lencséből esetenként csak tál lencse kiutalás, ígéret lesz,
illetve mindennapos, mindig mélyebb kétrét görnyedés a
hatalom előtt. (Vannak alkotók, akik meg sem merik kérdezni:
„és a lencse, Jákob?”) Ézsau számára a tál lencse,
minthogy valóban farkaséhes, hiszen a mezőről érkezik, ahol
nehéz fizikai munkát végzett, s talán vadállatokkal is megküzdött
– létkérdés. S az volt a modern korban is a középrétegek,
az alkotó értelmiség, a történelmi vezetőosztály egyes
alakjai számára is, mert üldözték őket a múltjuk miatt. Azért,
mert megírták azt, amit legjobb tudásuk szerint gondoltak,
megfestették és szoborba öntötték látomásaikat, amelyek később
bűnös látomásoknak nyilváníttattak. Semmilyen fennálló törvényt
nem sértettek, elítélni csak új törvények alapján lehetett
őket, visszamenőleges hatállyal. Egy egész történelmi vezetőosztály
és egy gazdag irodalom és művészet tűnt el így a süllyesztőben,
s a Jákobok gondoskodtak róla, hogy a széles közönség, s az
ifjúság mindmáig ne ismerje meg és ne is jusson hozzá ezekhez
az értékekhez. Akik pedig nem akartak úgy járni, mint társaik,
akiket hasonló mondatokért kivégeztek, vagy hosszú börtönre
ítéltek, azok szemlesütve várakoztak csajkájukkal a kézben
– lencseosztáskor. Sok árnyalata van tehát a megalkuvásnak.
Még felmentések is adhatók voltak – eddig. De a liberalizmus
intézményeinek világszerte hallható recsegése-ropogása közepett
már nem adható felmentés semmilyen tál- lencse- gyávaságra,
el kell utasítani a XVI. Benedek és a Húsvét elleni apró, de
galád, alantas támadásokat, az eszelősség határát átlépő
chicagói kártérítési követeléseket, mert annak a korszaknak
a küszöbén állunk, amelyben a lencsét többé nem Jákob
porciózza. Benne még nem élünk, s a választással nyomban nem
is ugrunk bele, de már itt van. Már rajtunk múlik. Ezért itt
az ideje, hogy leszámoljunk a magunkban lakozó tál-lencse – könnyelműséggel,
– gyávasággal. Az eltelt hosszú időszakban bizony a tányérba
több érdekes íz került. Mondjuk egy autó íze, egy nagy lakás
íze, egy kinevezés íze, hogy aztán a díjak édes ízéről ne
is beszéljünk. Amikor aztán Ézsau az első kellemes íz után
megszokta a liberálisodó tál lencse új ízét, netán az ízek
kellemes vegyületét, akkor már ez lett a kényszerítés. A jó
ízeket meg lehet szokni. Elvesztésük az éhenhalás veszélyéhez
hasonló félelmet okoz, csak egy kis önámítás kell hozzá,
meg egy kis széttekintés: mindenki ezt csinálja. Ezen a fokon vált
aztán a dolog nemzetrontó mérgezéssé. Itt, a küszöbön állva
ezt is el kell ismernünk. Ennek a rongyemberségnek a terhével
nem léphetünk be az új korszakba. Most fordult az idő: most a
Jákobok félnek. Félelmükben hoznak ostoba törvényt. A tál
lencsék adományozásából fakadó uralkodás, a csalárd
jogszerzés elvesztése miatti félelmük vacogtató. A galádul
elvett, elcsalt, elprivatizált elsőszülöttségi jogot a mezei
munkában kimerült Ézsauk a verítékezők, a gondolkodó
magyarok, a gróf Széchenyi Istvánként óva intők most
visszaszerezhetik. Ha nem gyávák.
Ha
nem azt várják, hogy mások szerezzék vissza nekik. De ne csak
képes beszéddel éljünk. A kultúra visszaszerzéséről és a
liberális cenzúra eltörléséről, illetve elsősorban a
kialakult öncenzúra magunkban történő kérlelhetetlen felszámolásáról
van szó. Szabadon cselekedni csak a belsőleg felszabadult, nem
örökösen a felsőbbség előtt hajlongó és igazolást és
menedéket kereső, érzelmeit elhallgató ember képes. Világosan
kell látnia mindenkinek, hogy a magyar kultúra visszaszerzéséről,
sőt a teljes magyar kultúra újjáépítéséről van szó. A Jákobi
hatalom csak a kultúránk aláásásával, rombolásával, átírásával,
hőstelenítéssel és keresztényellenességgel, a nemzeti öntudat
bemocskolásával tudott a változásokban is állandó Rákosi-Gerő,
Kádár-Aczél és a rendszerváltás után MSZP-SZDSZ
rendszereket feltőkésíteni magának. Mindegyik rendszerük a
kultúra korlátozására és rombolására alapult.
Forradalmunknak csak a politikai zsarnokság lerázására volt
ereje és ideje, a kultúra visszaszerzésének igényét éppen
csak bejelentették a felkelők, elénekelve a Himnuszt a magyar zászlóval
letakart elesett fölött. Most azonban választások révén
szerződik vissza a politikai hatalom, s ez szükségképpen azt
jelenti, hogy a kultúra visszaszerzése a politikai hatalmat a
szavazatával visszaszerző népre és e nép értelmiségére vár.
Ezt sem párt, sem kormány önmagában nem tudja visszaszerezni,
ehhez állandóan működő, tevékenykedő, követelő és bátran
takarító akarat kell. Önművelés, az értékek befogadása, széttekintés
a világban, s azután a saját kultúra megteremtése, ez a
sorrend. Az iskola nem maradhat sem nemzetközi, sem elhallgatásos,
sem liberális, hanem az egész magyarságot kell, maradéktalanul
és minden árnyalatában átadnia az alsó-, a közép és a felsőoktatásban.
Az iskolában tanulni kell és a fegyelmet is meg kell tanulni.
Egyetlen mozdulattal félre kell dobni minden liberális, bolognai
kacatot, minden gyermekjoginak mondott cuclit, ugyanakkor nem tűrhető
egy percig sem a korgó gyermekgyomor. Enni kell adni rendesen
minden gyermeknek, hogy tudjon mozogni. Meg kell szüntetni az alsó
értelmi szinthez igazodást. A nép legjobbjait külön kollégiumokban
a legmagasabb célok és posztok elérésére kell nevelni. A
magyarságnak új magyar vezető réteg kell. Népi és Árpád-házi,
s keresztény. Az nem kérdés, hogy mit mond erről Jákob, mert
Bajcsy- Zsilinszky, a fajvédő ezt mondta: „…a
magyar nemesség óriási nagy többségét a köznemesség
alkotta, a kurtanemesek, már századokkal ezelőtt is életszínvonalbeli
tőszomszédságban a magyar jobbágysággal. Ki fogja ma már
kielemezni, hogy a magyar parasztságban mennyi a honfoglaló
elem, mennyi a nemesi vér, s mennyi az idegen – árja – beütés.
Egyet azonban bizonyossággal érzek: a magyar nemességnek, az ősi,
honfoglaló magyarságnak nagyobbik fele, talán fajilag is értékesebb
része, a magyar parasztságba omlott bele és ott őrződött
meg. (…) Ami úri vonás, ami lelki előkelőség, ami eredendő
hajlam és törekvés a magasabb szellemi színvonal felé,
legjobb fajta ősi magyar nemességben, utoljára a XIX. század
elejének nagy reformmozgalmában jelentkezik, az mind ott él,
mint minden pillanatban megnyilatkozó hajlam, a mi parasztságunk
lelki világában és életében.”
Ezt 1938-ban írta
Bajcsy-Zsilinszky, amikor még élt ez a magyar parasztság. Azóta
a kommunista és bolsevik Jákob szétverte, de ez nem jelenti
azt, hogy közös nagy munkával, képzelőerővel és kitartással
nem teremthető újjá. Földet kell adni, földbirtokba, földbe
kell telepíteni azt az új magyar nemes-parasztságot, azt a családalkotó
új magyar közösséget, amelyre a magyar megmaradás rendszere
felépülhet. Egyszerre kell a család, az iskola és a magyar
vezető réteg, a magyar jellegadó törzs megteremtése. Nem egy
nap alatt, nem egy választással, hanem a kultúrateremtés hosszú
távú elhatározásával. A választással csak a kultúránk
visszaszerzésének előfeltételét teremtjük meg. A kultúrát
sem egy párt, sem egy kormány nem tudja visszaszerezni és főként
újjáépíteni, hanem csak a felkelt, közös akaratúvá és önmaga
egy tál lencsés gyávaságából kiemelkedett nemzet. Mert a
kultúránktól való megfosztásunk sem egyik percről a másikra
történt. Sem a 45-ös, sem az 56-os szovjet megszállás nem
fosztott meg a kultúránktól, csak a feltételét teremtette
meg. A kultúránktól a Jákobok fosztottak meg bennünket, céltudatosan,
szívósan, évtizedes konoksággal. A kultúránktól azok a
marxisták fosztottak meg bennünket, akik hamar belátták, hogy
Marx tévedett. A munkásosztály semmilyen forradalmat nem akar,
sem világforradalmat, sem oroszt, sem semmilyet, s ahhoz, hogy a
kicsiny rablócsapat mégis a többség fölé tudjon kerekedni, a
kultúráját kell elvenni tőle. Meg kell szállni az intézményeit:
az iskoláját, a tájékoztatását. Közös egymást dicséréssel
a színházat, a mozit, a rádiót és később a sokkal hatékonyabb
televíziót domesztikálni kell. El kell lehetetleníteni a
hagyományőrző intézményeket, a keresztény egyházat, ellenségeket
kell gyurmázni a politikai életbe, és el kell terjeszteni az énkultuszt
és minden elferdülést. A melegfelvonulástól a vacsoracsatákig
minden meg van engedve és fizetve. Rámenni a családra és
mindent „mássá” tenni. A polgáriasult országokban a polgári
erkölcsöt kell a mértéktelen szerzésvágy és az élvhajszolás
erkölcstelenségével felváltani, a nagy agrárországokban
pedig a hit- és hagyományőrző, megtartó parasztságot kell szétverni,
földönfutóvá tenni.
A visszaszerzés alapfeltétele most tehát az, hogy végre
egészben lássuk a múltunkat. A meséknek és a mentegetőzéseknek
vége. Vereségeink valódi okaival, a saját mulasztásainkkal és
ellenünk törő erők aljasságával, gonoszságával és céljaival
egyaránt tisztába kell jönnünk. Nem véletlenül történt így!
A kultúránk megszállása, lerombolása és átírása fő cél
volt. Kezdettől fogva, állandóan és céltudatosan. Jákobék
tudták, hogy a kultúrát kell elvonni. Ma pedig a lehetőség
fenntartása a fő célja a kommunista, bolsevik Jákoboknak. Ők
jobban tudják, mennyire állnak vesztésre. Nekik a politikai
hatalom megőrzésére alig van esélyük, ellenben a kultúra további
rombolásának a lehetőségét mindenképpen fenn kívánják
tartani, és ehhez toboroznak most kis-tál lencsés gyávákat,
nagyhangú semmihez nem értőket. Soha ennyi perverz, ostoba, lélekromboló
műsor nem öntötte el a képernyőket, soha ennyi nyúlós,
angolnak is rossz muzsika- féleség nem ömlött a fülekbe. A
beszéd már csak obszcén lehet, a hanglejtés magyartalan és szövegfordulataiban
alattomosan magyarellenes, lekicsinylő. Kétségbeesetten tolják
előre, beszélik bele a tudatokba roggyant, önherélt sztárjaikat.
Szigorú következetességgel hallgatnak el mindenkit, pocskondiáznak
le írókat, gondolkodókat, akiben magyar érték leledzik.
Mindenki bunkó, aki magyar? – Amíg hagyjuk. Az első mozdulata
az kell, hogy legyen a magyar értelmiségnek, hogy elkezd tájékozódni
az eddig tiltott irodalomban, az éppen csak kiadott, de soha
sehol nem méltatott gondolkodásban. A magyar irodalomban és a történelem
tudományában, a kirekesztett, elhallgatott, földbevert, megölt
magyar irodalomban és ugyanígy a megfelelő világirodalomban
is. Meg kell változtatni a film, a színház és a művészetek
behozatali rendjét. Hollywoodból elég. Oscar-díjból sok. De
mindezt nem a kormánytól kell várni. A kormány csak a jogállam
eszközeivel dolgozhat. A kormányt megválasztó hatalmas nem Jákob-i
többségnek kell finom, de erős nyomást gyakorolnia, hogy
legyen új jogrend, alkotmány, amelyben a liberális hazudozás
és magyar kultúra tönkretételének eddigi programja nem
folytatódhat. Az időben, amit most élünk, tele boldogság
mellett veszély is van. Jákob- i kezek már élesztik fel a most
mindent azonnal türelmetlenségét, a vakon követelőzőket,
akik munka helyett is követelnek. Pedig most a Bajcsy-Zsilinszky
által is körülírt magyar tempósságra és a tempósságban
határozottságra van szükség, mert egyszerre mindent elérni
lehetetlen. De most mégis minden elérhető.
(Megjelent a
Magyar Fórum 2010. évi 14-es számában, 2010. április 8-án.)
|