2010.04.30.
Csurka István: Két gyász mögöttese
A lengyelség földre
borító tragédiájában minden bizonnyal a magyarság osztozott
legmélyebben egész Európában. Ez magától értetődik a két
történelem összekötő érrendszere és különösen a huszadik
század közös hányattatásai következtében. De van az együttérzésnek
mélyebb oka is. A többször felosztott, többször megtizedelt
lengyel nemzet sorsa, éppen felosztásai, megtizedelése miatt
tragikus sors, miként a miénk is elvesztett, megbosszult szabadságharcaink
és trianoni felosztásunk miatt. Nem nagy túlzás talán azt
mondani, hogy a lengyel-magyar barátság, az összetartozás érzése
ebben a tragédiához való odaláncoltságban képződik meg. A történelmi
változások ritmusa, az európai helykeresés üteme is hasonló.
Szeretjük a lengyeleket, s ők talán még jobban lelkesednek értünk,
és értelmiségünk java mindeddig ellenállt annak a lengyelektől
eltávolító – persze, a saját magyarságunktól is eltávolító
– galád politikának, amely az utóbbi liberál-bolsevik években,
a most szétesett MSZP és a megszűnt SZDSZ, a Soros Györgyféle
nemzetietlenség ártó tevékenysége következtében
keletkezett. Ezért volt felemelő látvány a szentmise, Erdő Péter
bíboros érsek emlékezése a színültig telt Szent István-bazilikában,
s ezért volt helyes a nemzeti gyásznap elrendelése is, amely
legalább a középületekre fekete zászlót tűzött az
oromzatokra. Az, ami Szmolenszk mellett történt, valóban kivételes
és minden vonatkozásában lengyelszerű tragédia. Amikor egy
repülőszerencsétlenség következtében egy már éppenséggel
nem ellenséges, de még barátságosnak sem mondható, s bűnelkövetéssel
terhelt ország fölött odavész az államfő és az állam
majdnem teljes katonai vezérkara, a nemzeti bank elnöke, a magas
rangú tábori lelkészek kara és itt fejezi be hosszú életét
Ryszard Kaczorowsky, a lengyel emigráns kormány utolsó elnöke,
akkor nehéz fenntartás nélkül elhinni a baleset véletlenszerűségét.
A
mai tragédia a lelkünkben ráborul a 22 ezer lengyel katona tarkón
lövésére és tömegsírjára. Hozzáadódik. Most már 22 ezer
és még száz. Mintha a világ-gonosz Sztalin csontkeze felnyúlt
volna, immár nem a Kreml falából, hanem ki tudja, honnan, s lerántotta
volna a lengyel gépet. Katynnal együtt élni eddig is nehéz
volt, most ezzel az új-Katynnal talán még nehezebb. De ez most
legalább katarzis, akár véletlen volt, akár titkosszolgálati
– átstartolás? –, ez most komoly katarzis. Talán nekünk
is, magyaroknak. A katyni mészárlást először el kellett
fogadni a németek gaztettének. Igaz, a Wehrmacht akkor még nem
jutott el Szmolenszk térségébe, de a győztesnek mindent szabad
és mindent lehet. Az amerikai és angol szövetségesek természetesen
tudtak a felfoghatatlan gonoszságú emberirtásról, s hiába
harcolt sok lengyel hazafi a kötelékükben vagy mellettük a nácik
ellen, a szovjet szövetséges mindennél fontosabb volt,
(Roosevelt rajongott Sztalinért) tehát lenyelték a dolgot.
(Persze azért is, mert maguk is végbevittek hasonló népirtásokat,
s másikokra pedig készültek. A háborús bűnösök nürnbergi
perében még megtiltották a német vádlottaknak, hogy Katyn előhozásával
védekezzenek, s Ausztriában bíróság elé állították és
komoly börtönbüntetésre ítélték barátunkat, többszöri
vendégünket, David Irvinget, az angol történészt, aki a
magyar forradalom története mellett és Drezda terrorbombázása
mellett megírta a Nürnbergi Per történetét is. Ahogy a német
nép tudta mi és miért történt Drezdával a háború utolsó
napjaiban, amikor már minden eldőlt és a városban csak sebesülteket
ápoló kórházak, menekültek és történelmi emlékek, múzeumok,
csak kultúra volt és semmi hadicél, de nem beszélhettek róla
évtizedeken át és voltaképpen ma sem beszélhetnek róla,
ugyanúgy tudták a lengyelek is, a hozzátartozók és az egész
közvélemény, hogy ki követte el a tömeggyilkosságot.
Amikor Sikorszky tábornok, a lengyel emigráns hadsereg főparancsnoka
még a háború alatt Moszkvában Sztalinnal tárgyalt, megkérdezte
tőle, mi történt a huszonkétezer lengyel katonával, Sztalin
cinikusan azt válaszolta: megszöktek. S hová, feszegette tovább
a kérdést a tábornok. A Generalisszimusz válasza ez volt:
Mandzsúriába. Sikorszkyt ezután néhány hónap múlva repülőszerencsétlenség
érte valahol Irán fölött. Gépét lelőtték. Így ő is
katyni áldozat.
Az új -Katyn nem
kevésbé feldolgozhatatlan, megmagyarázhatatlan. Az eset államvezetési
kiterjedése, a hely, az alkalom és mindezeknek a mai lengyel
politikával és a politika irányával való összefüggése kétségtelen
tény. Az immár nem felosztott, de eléggé a német és orosz erőtér
között ingó, s egy darabig a Lisszaboni Szerződés aláírásának
is ellenálló lengyel katolikus politika kapott most nagy
figyelmeztetést. A véletlentől, kérdezhetjük. Ha igen, akkor
ez maga az isteni ujjmutatás. Lengyel ember, ha meginogna benned
tragikus léted tudata, lengyel, katolikus összetartásod, akkor
Én most figyelmeztetlek. Maradjon meg ebben a globalizmusban
legalább egy európai nép annak, aminek teremtettem. (Ez természetesen
igazságtalan sok európai nemzettel, északival és délivel, s
csak annyi igaz belőle, hogy minden elnemzetietlenedőnek, minden
multikulturálisnak szól. Nemzetnek kell maradnotok.) Természetesen
elsősorban nekünk, akik az utóbbi időkben jócskán elcsángáltunk
magunktól, a lényegünktől. Most a választások két fordulója
között, tekintettel az első forduló Fidesz-sikereire, csak
annyit mondhatunk, hogy megkezdődött a magyarság ébredési
folyamata. Most nekünk Katynt, és új-Katynt is fel kell
dolgoznunk. Ahogyan új-Katyn elkezd tiszta vizet önteni a
lengyel-orosz viszonyba, és a nagy megdöbbenés összeforrasztja
a lengyelséget, egy magasan a politikán felüli összefogásban,
egy szellemben, ugyanúgy nekünk is alkalmat kell adjon arra,
hogy legfontosabb sorskérdésünkkel szembenézzünk.
Az Országgyűlés februári utolsó ülésén az MSZP-SZDSZ
számszerű többsége meghozta a holokauszt tagadását tiltó törvényt,
mégpedig a kommunizmus bűneinek azonos tagadását tiltó törvénycikk
nélkül. Így, a holokauszt arányainak, számszerűségének, a
technikai végrehajtás módszereinek tagadása bűntett, a katyni
tömeggyilkosság tényszerűen feltárt megtörténtének tagadása
viszont nem. Az új-Katyn felett lengő gyanakvás felhője és az
esetleges új elkövetés ebből táplálkozik. Így, akár ad
absurdum víve a dolgot, hangoztathatja bárki, írásban és szóban,
hogy szerinte ezek a lengyel tisztek Mandzsúriába szöktek, és
ott kell keresni őket. Semmi baja nem lesz. Ámde nem azt jelenti
ez, éspedig egyáltalán nem ad absurdum víve, hogy áldozat és
áldozat, ember és ember között jellegzetes, elválasztó különbség
van? És természetesen nemcsak azért, mert a holokausztnak
sokkal több áldozata van huszonkétezernél, hanem azért, mert
ez a magyar törvény és a rendszer, amelyik meghozta, nem is látja
a történelem nem-zsidó áldozatait. De van ennél nagyobb baja
is: rosszra ösztönöz. Részben a saját vélemény visszatartására,
mélyen lenyelésére, olyan alkalmazkodásra valamihez, ami nem
tartozik az egyén által őszintén végrehajtott alkalmazkodások
körébe. Tehát hazugságra nevel. Mert természetesen nem
mindenki van arról a zsidó állításról meggyőzve és meggyőződve,
aki most hallgat, hogy a holokauszt úgy történt, ahogyan állítják
és annyian voltak az áldozatok, amennyinek most állítják. Akár
akarja tehát ez a törvény, akár nem, ez bizony határvonalat húz
zsidó és nem-zsidó közé. Pontosabban a zsidók és a nem-zsidók
egy-egy része közé. Mert ha az embernek valamit nem szabad
kimondania vagy hangoztatnia, amiről a tapasztalatai mást
mondanak, akkor az az ember nem szabad és a szabadsága elvonását
odaszámlázza valakiknek. Új-Katyn fényében látszik igazán
ennek a törvénynek aktuálpolitikai, hatalmi célja. Ha ugyanis
új-Katynban valami szándékosság történt, akkor arra
felhatalmazást nemcsak a nagy erő adott, hanem ez az egész Európán,
s főként a legyőzött, leigázott országokon végighengergetett
törvény is. Egy biztos: ebből nem lesz asszimiláció. Így a
zsidóság nem tud beolvadni a magyarságba, a magyarság pedig
legfeljebb azután kényszerül erre, ha létszáma leapadt a
kritikus alá, amikor majd már számszerűleg is több idegen és
köztük a holokauszttrónon ülő zsidó lesz a Csonka- országban.
Nem kívánom sem a zsidóságnak, sem a magyarságnak ezt a kényszerasszimilációt.
Ugyanabban a közép-európai időben, amikor Lech Kaczynszkit és
feleségét elhelyezték a krakkói Wawel Székesegyház temetkezési
csarnokában, Pilsudszky marsall hamvainak közelébe, Budapesten
elindult az „Élet menete”. Ez volt a tizennyolcadik. Körülbelül
tízezer holokausztra emlékező magyar állampolgár részvételét
jelentették az újságok és a híradások. Tehát körülbelül
a fele volt az ezen az alkalmon soha nem látott nagyságú tömeg
annak, mint amit a katyni erdőben tarkón lőttek. A fokozott
hajlandóság a megemlékezésre – Belváros, Lipótváros,
Duna-part a Vizafogóig – nyilvánvalóan a választási harcnak
és az addigi eredménynek köszönhető. Azok, akik a holokauszt
tagadását tiltó törvényt meghozták és azok, akiknek az érdekében
meghozták, a korábbi hatalom és háttérhatalom birtokosai,
nagy vagyonok tulajdonosai, az off-shore cégek gazdái, a legjobb
lakásokban élők, a magas, partizán- nyugdíjat élvezők most
veszélyben látják, érzik hatalmukat és részesedésüket a
holokauszt utóéletéből származó jólétükből. Ezért, noha
a választást már megfordítani nem tudják, sőt a félelmük a
Fidesz ellenük való politizálása tekintetében alaptalan, nem
bírnak magukkal, és nem akarják elismerni, hogy a történelem
kereke fordult egyet. Ez az emberi történelem egy ismerős
jelensége. Hiába halad a menet élén Rogán Antal ötödik kerületi
fideszes polgármester, ők félnek, mert félni akarnak. Félnek
a jövőtől, a Fidesztől, Orbántól, a halott Kaczynskitől, a
Wawel székesegyháztól és mindenekelőtt félnek maguktól.
Isten ments, hogy észrevegyék a Fideszben jelen lévő és becsületesen
dolgozó zsidó embereket. Ez egy beteges lélekállapot, amely a
magyarellenes rendszer összeomlásából jött létre. Nem a
holokausztból, hanem a holokauszt jogán szerzett privilégiumok
csorbulásából. Annak az egy tonna aranynak a jelképes, utólagos
elvesztéséből, amelyet Weisz Manfréd, báró Chorin és társai
magukkal vihettek Svájcba, amikor a Csepel Műveket átengedték
az SS-nek és távozhattak vele, miközben a zsidó nép bevagoníroztatott.
Hol van Weisz Manfréd, Chorin és a többi aranya? Hol van a
teljes magyar aranykészlet? Ki adta el, ki játszotta zsidó kézre?
És most ők itt maradnak magyar uralom alatt? Nem az a kérdés
számukra, hogy ez akarja e bántani őket, mint zsidókat, hanem
az arany elvesztése. A nemzet most a fennmaradáshoz szükséges
arányosabb, igazságosabb elosztást követeli. A megvalósítás
a Fidesz-kormányra és Országgyűlésre van bízva. Most egy
bizonyos önkorlátozást kérhet tőlük a többség, semmi mást.
Egy icipici lemondást a régi hatalomról, pénzről, exkluzivitásról.
A vonuló nagy tömeg azt mutatja, hogy a Belváros
és Lipócia társadalma ezt sem vállalja szívesen. Ha lesz is
kormányváltás, ha eléri is a kétharmadot a zömében magyar,
keresztény középosztály, a sok vidéki magyar, a holokauszt-kérdést
alig értő magyarság, a nehezen élők társadalma, az ő hatvanéves
privilégiumaikhoz ne nyúljon senki. Mert az kvázi holokauszt-
tagadás. Emlékezni, ősöket megtisztelni, gyászolni és a gyászban
összegyűlni és vonulni, emlékhelyeket teremteni és szónokolni
előttük, természetesen mindenkinek joga van, sőt azt is
mondhatnánk, a magyar zsidóság ezzel az emlékezéssel a kötelességét
teljesíti. Mégis miért ül meg az emlékezésben és a
vasbakancsok melletti vonulásban a gyanakvás egynémely eleme? A
múlt miatt, az eltelt hatvan holokauszt-privilégiumos év miatt.
Olyan viszony ez, mint Katyn, és új-Katyn viszonya. Miért nehéz
visszafojtani a véleményt, hogy a holokausztra való emlékezések
száma, híre, hírértéke egy kicsit túlzott. És egy kicsit pénzszagú.
Ez most a szmolenszki becsapódás tűzfényében jól látszik.
Mert annak ellenére, hogy sokak meggyőződésen alapuló önkéntes,
őszinte részvételét ezeken a holokausztalkalmakon nem óhajtjuk
elvitatni, látjuk, a goj és a zsidó sereglésből, a betöltött
pozíciókból olvassuk ki, hogy ez a jelenlét többek számára
– pofafürdő. Régebben méginkább az volt. Sok-sok értelmiségi
már évtizedekkel ezelőtt is pontosan tudta, hogy a
holokauszttagadás vagy az antiszemitaság leghalványabb gyanúja
is elég ahhoz, hogy valaki soha ne lépjen feljebb a fizetési
osztályok lépcsőin. Vagy esetleg visszalökjék. Mert itt,
ebben a fővárosban és ebben az országban már 1945 óta,
amikor Sztalin azért, hogy a szovjet-orosz megszállásból fakadó
gyűlöleteket átterelje a zsidókra, négy moszkovita kezébe
adta a főhatalmat és ezek a közreműködőik kiválasztásában
soha nem tévedtek. Vagyis a holokauszthoz, azaz a zsidósághoz
mint uralkodó réteghez való igazodás, a behódolás, évtizedek
óta alapkérdése a magyar életnek. Ezért az idők folyamán
majdnem minden igazi részvét, gyász kiveszett belőle. Előtérbe
került a protokoll. Politikai harc, állásbörze, és egyes
esetekben a tanult foglalkozás, a tehetség kibontásának eszköze
lett. Volt persze, kétségtelen, más út is. A kommunista eszme
jóformán írástudás nélküli bebiflázása a nyers népi káder
részéről, és a különös kegyetlenség. Nem lehet tehát azt
állítani, hogy az elmúlt hetven év egyetlen kommunista káderképzője
és vezetőállító pártintézménye a zsidósághoz való
viszony volt, de az értelmiségi foglalkozások, a művészetek köreiben
kétségtelenül ez volt a meghatározó. Ezt Aczél György, volt
cionista teremtette meg. Persze, emellett működött még a III/III
és a jelentésekkel elért vagy megtartott állások rendszere,
de a belső megfigyelőrendszer élén is mindenkor zsidók álltak,
akik mindent jelentettek Aczélnak. Ez a vonulás tehát meg van
terhelve a múlttal, Aczéllal, és a zsidóság egy nagy részének
rendszerváltásban teljesített nem éppen nagybecsű, a magyarság
sorsának a megértését egyáltalán nem tartalmazó hegemóniájával.
A kiválasztás, amelyet bátran nevezhetünk kontraszelekciónak
is, kézbentartásával. Mert ma még a nagyhatalmú kiválasztók
minden kinevezés előtt pontosan tudják a kinevezendő vagy az
elküldendő faji, vallási hovatartozást és a zsidókérdéshez
való viszonyát és aszerint döntenek. Ugyanakkor, ha valaki kívülről
és a saját fajtája védelmében meg meri kérdezni, hogy miért
ennyire egyoldalú a kinevezési rend és miért van ennyi
holokausztáldozati leszármazott a magas polcokon, az
antiszemita, fajüldöző és joga sincs kérdezni, hiszen ő nem
tarthatja számon, hogy ki kicsoda. Csak egy belső kör, de az,
pontosan, mindenre kiterjedően. Mint a volhiniai kahalokban.
Ezért tehát ez a holokausztra emlékező vonulás, a színtiszta
politikai harc jegyében zajlott. Most kiélezettebben, mint eddig
bármikor. Harc a hatalomért, harc a hatalom megtartásáért,
amikor már nincs is a kezükben. De maradjon. Mert nem mindenki
menekülhet el a nagy dohánnyal, mint állítólag Hagyó Miklós,
az új Chorin báró, aki már Izraelben vonulgat. Másokról is
hallani, hogy nagy pénzük pillérein új egzisztenciákat
teremtenek maguknak, messzi földön. Lipócia többsége meg
ittmarad. Nem jön bevagonírozás, de jól jön, és talán hatásos
felmutatni, a tőle való félelmet. De van más baj is: azoknak a
fő szónokai, akik most azért vonultak a Vizafogóig, hogy soha
ne térjen vissza a vészkorszak, és azoknak a pártjai,
titkosszolgálata, idegen titkosszolgálatokkal együtt hozta létre
azokat szervezeteket, mint szélsőséges, antiszemita és cigányellenes
szervezeteket, amelyektől félni lehet és egy titkos belső ösztön
parancsára félni kell. Mert ezeknek a céljuk a csendőrség
visszaállítása. Mert ezek, ha a Fidesz hagyja, visszahozzák a
vészkorszakot. Itt, e lap hasábjain már több ízben megírtam,
bebizonyítottam, hogy a Jobbikot az MSZP, az SZDSZ és a zsidó
hegemónia fenntartásának az érdeke hozta létre. Nem akarom
ismételni magam. Most csak azt mondom, hogy ez volt ennek a
mostani holokausztvonulásnak a legundorítóbb csalása. Félelemtől
vacogást, demokráciaféltést felódázva létrehozni és
fenntartani egy tisztára zsidók által elkövetett, piszkosan
antiszemita Kurucinfót, és felpumpálni a Jobbikot, a nagy veszély
pártját a nemzeti középosztály ellen nagy csel, de nagy alávalóság
is. Nevetségessé tenni a magyarságot egy Magyar Gárdával, aztán
betiltatni, és pártként felpumpálni, most meg félelmet színrehozva
vonulni – viccnek is rossz. És itt nem lehet azt mondani, hogy
én nem tudom: mert a szerveződés élén egy képzett zsidó nő
állt, Morvai Krisztina, Baló György felesége. Ha ennek az értelmét
egy holokausztra emlékező zsidó nem fogja föl a Duna-parton,
az nagyon buta zsidó. Nem félnek attól ezek a zsidók, hogy
Jehova, akit én igazságosnak ismerek, jeremiási átokkal sújtja
őket, és véglegesen elvonja tőlük a mannát.
|