2010.02.12.
Csurka István : Esélyek és remények
Demokrácia?
1945
tavasza óta, amióta egy szovjet katona két karórával a karján
kitűzte a vörös zászlót a berlini Reichstag romjának
megmaradt csúcsára, Európában elkezdődött a liberális
demokrácia máig tartó uralma, még akkor is, ha Berlint később
kettéosztották és Közép-Európában szovjet diktatúrákat
vezettek be. Ezek az egypártrendszerek és szocializmusok ugyanis
mind valamilyen demokráciának neveztették magukat, s ugyanúgy
a francia forradalomban kialakult jakobinus világmegváltó erőszakosságból
és utópiából eredeztették magukat, akár a marxizmuson
keresztül is, mint ahogy a nyugati demokráciák is a
racionalizmus ugyanakkor kialakult győzelméből, nem nélkülözve
ott sem a marxizmust és még inkább az anyagelvűséget. Ez a
durva és elnagyolt előadás alapjaiban igaz. A nyugati hatalmak
Casablankában, ahol De Gaulle, Churchill és Roosevelt, Sztalin nélkül
Németország és a nácizmus kegyelem, alku és kímélet nélküli
szétzúzását, megsemmisítését, a német nép megbüntetését
határozta el, majd Teheránban, Jaltán és Potsdamban már
Sztalin, vagy küldötte képviseletével Európa és a világ
felosztásában egyeztek meg. Egyúttal azonban a demokrácia egész
Európára ráerőszakolásáról is döntöttek. Megengedve, hogy
mindkét fél olyan demokráciát nyom rá a birtokába került
országokra, amilyet akar. A Nyugat vezetői tudták, kicsoda-
micsoda Joszip Sztalin, s mi lesz a sorsa a kezére adott népeknek.
Mégis elfogadták Sztalin demokráciáját, mert féltek tőle.
Roosevelt pedig rajongott érte. Így kezdődött a demokrácia
európai karrierje, a két létező angolszász demokrácia nyomorúságos
és végső soron önpusztító megalkuvásával. Mit jelentett
ez? Azt, hogy valójában egyik fél sem gondolta komolyan az egészet.
Jól tudták, hogy nemzeti kultúrákban, történelmi nemzetekben
vagy öntörvényűen kifejlődik valamilyen életforma és
rendszer, akár a demokrácia is, vagy nem, s amit idegen nyomás
kényszerít ki, az szétesik. De a hiba, amit a nyugati hatalmak
elkövettek, még ennél is nagyobb volt. Megajándékozták
Sztalin népirtó zsarnokságát a demokráciateremtés ragyogásával
és az egyes demokráciák felügyeletével. Pontosan tudták,
hogy Berijáék Gulagra küldik a nyugati harcokban részt vett
katonák tízezreit, pusztán azért, mert látták a romos Németországot,
Ausztriát, Magyarországot és két vagy több karórát
csatoltak a csuklójuk fölé. Ugyanígy a hadifogságba esetteket
is elhurcolták a háború után. A nyugati propaganda egy része
és főleg az erős nyugati kommunista pártok mégis kitartottak
a Szovjetunió dicsőítése mellett. Csak a magyar forradalmon múlt,
hogy a jakobinus, kommunista nyugati baloldal nem vette át a
hatalmat.
Lényegében
Lenin és Sztalin roppant népirtásai ugyanarról a tőről, a
racionalizmus és az evilágiasság, az ember mindenhatósága és
az Istentől megszabadult korlátlan fejlődés lehetőségébe
vetett utópiából származnak, miként a nyugat és a fauszti
ember roppant teremtőképessége is – csak egy kicsit más
gyakorlatot folytatnak. A nyugat 1945-46-os bűne nem az, hogy
akkor a háború végén nem szállt szembe katonailag az Európába
benyomult sztalini Szovjetunióval, erre módja és ereje sem
volt, hanem az, hogy erkölcsi és demokratikus szabadságlevelet
adott neki. Megadta neki a rendszerteremtés történelmi lehetőségét.
Ezzel „kizökkent” a világ. A nyugati bűn hosszú évtizedek
elnézéseiben gyökerezett. A nyugati baloldali értelmiség majd
minden felett szemet hunyt, ami valóban megtörtént a
kommunizmus országában és mindenért bőszen lelkesedett, amit
propagandája megígért. A húszas-harmincas éveket a nagy öncsalás
évtizedeinek is nevezhetjük. Nagy Lajosra, a kommunista szellemű,
de mindenekelőtt tárgyilagos kiváló magyar íróra
megorroltak, amikor kiábrándulva tért haza Oroszországból és
József Attilával kihúzatták és átíratták a „fasiszta
kommunizmus” kifejezést, ami az ő megrendülését tükrözte.
Hatott a közös gyökér, a jakobinus forradalmi utópia és a közös
zsidó médiumok világuralma. Németország versenytárs volt a háború
előtt, tengeri nagyhatalom státuszára törekedett, kiszabadította
magát a bankok hitelkarmaiból, s roppant gazdasági fejlődést
produkált igen rövid idő alatt, mígnem a bolsevista Szovjetunió
roppant építései pazarlásba fulladtak, a nép éhezett és a
roppant kincsekkel tömött birodalom segélyre szorult. A háború
kitörésekor tehát az volt a helyzet, hogy a két nagy nyugati
demokrácia, Anglia és Amerika, és egy sötét, népirtó
zsarnokság szövetkezett Németország ellen. A tét a világhatalom
volt Európa sorsa és pénzügyi rendszere, s ezt csak másodsorban
színezte át a zsidókérdés. Németországhoz csatlakozott több,
magát demokráciának nem is valló európai állam. Ezek mind
konzervatív, ha a nyugatot forradalmi rendszernek nevezzük a
francia forradalomból való eredeztetés okán, akkor ezek mind
valamilyen módon ellenforradalmiak voltak. Németország a
kommunizmus és a weimari köztársaság és a nemzetiszocializmus
között választott, amikor Hitler megnyerte a választásokat és
parancsuralmat vezetett be, Olaszország Mussolini a düledező,
roppant korrupt, életképtelen királyság után következett,
Magyarországon pedig különféle változatokban és több jóirányú
módosuláson áthaladva a történelmi uralkodó osztály
konzervatív rendszere volt uralmon. A demokratikus szabadságjogok
egy része élt, a nyilasokat és a kommunistákat mint felforgatókat
üldözték. Legnagyobb megoldatlan kérdés a földkérdés és a
nagybirtok volt, amelyért a népi mozgalom küzdött. A
demokratikus forradalomért, az elmaradt igazi polgári forradalomért
doktrinér szociáldemokraták és liberálisok szálltak síkra,
de elsősorban csak a sajtóban. A rendszer összes komoly hibájával
együtt alapvetően magyar volt, a történelmi folyamatosság
birtokosa. Csak a háború után tudta meg a magyarság, hogy a háború,
amelyben részt vett és földrajzi helyzeténél fogva kikerülni
sem tudott, a demokrácia mérkőzése volt a zsarnoksággal és
hogy a szövetségesek győzelme Sztalinnal együtt a demokrácia
győzelmét jelenti. Ez a demokrácia Magyarországon mindjárt
akasztásokkal, internálótáborokkal kezdődött, majd a bíboroshercegprímás
letartóztatásába és megkínzásába torkollott. Az új demokrácia
kinyírta az egész magyar történelmi vezetőosztály majd tönkreverte
a parasztságot, amely a háborúban éppen elindult volna
valamilyen felemelkedés útján. Így volt ez másutt is, Európában.
A világuralom első lépcsőben egyik győztesnek sem sikerült,
de leginkább a Szovjetunió gyarapodott. Kikerült a háború előtti
elszigeteltségéből, hatalmát Európában kiterjesztette az Elbáig,
s ha nem vész össze Titóval akár, vagy ha Tito meghajlik a
nagy testvér előtt, a Balkán is a kezébe kerülhetett volna,
az angolok legnagyobb sajnálatára. Keleten rátenyerelhetett
Mongóliára, megkapta az értéktelen Japán Kurilszigeteket, s
ügynökei megkezdhették a munkát a Nílus mentén és Dél-
Amerikában. A brit világbirodalom pedig néhány év alatt összeomlott
és csak a művészi angol diplomáciának, kompromisszumkészségnek
köszönhetően maradt fenn mint látványpékség. Az USA pedig párhuzamosan
azzal a folyamattal, amely megölte Kennedy elnököt és Amerika
szervezetében folytatta és fölerősítette a liberális, zsidó
bankár- hatalomátvételt. A demokrácia ösztönét, amely
Amerikában az első telepesek pionír bátorságával és öntudatával
egyidős, máig sem lehetett teljesen kiirtani. Apáról fiúra szálló,
favágó, farmer, tehénpásztor, seriff öntudat ez, a szinte végtelen
térrel együtt élő öntudat ez, amely egyelőre kitart a keleti
part zsidó hemzsegésének bomlasztásai ellenére, de az állam
vezetése és a kultúra irányítása már nincs a kezében. A
demokrácia belebukott a háború utáni rossz kompromisszumba és
fokról fokra kiderült a jakobinus utópia pusztító,
emberellenes természete. Az emberi értelem határtalan teljesítményekre
képes, de ha a valóság és a természet, valamint az Isten fölé
akar kerekedni, ha a hit hajtóerejét kifogja és a családi és
nemzeti összetartozás tudatát szétbomlasztja – elpusztul. Ezért
hiába indította meg a bankároligarchia a globális terjeszkedést
a demokráciaterjesztés jegyében, a szaporodó színes népek elözönlik
a családtalan fehér népek életterét. Ez lett a hamis demokráciamítosz
következménye. Már sehol nincs demokrácia. De nem is lehet. Az
emberi világ nem olyan, hogy mindenütt kell, jó és üdvös a
demokrácia, mert a népek azt kívánják. Nem igaz, a népek nem
óhajtják, illetve, ahol igen, ott meg is teremtik, amerikai segítség
nélkül, vagy éppen annak ellenében. A liberális demokrácia a
tőke szabad áramlásának, illetve terjeszkedésének és
haszonszerzésének ideológiájává züllött. A Világbank és
az IMF, vagy akár a Morgan Stanley bankárai ma úgy állnak a
kiterített világtérképek előtt, mint Sztalin és Zsukov, vagy
éppenséggel Hitler és Göring, és nézik, hol nem vetették még
be a tengerészgyalogságot és légierőt anyahajókról a demokrácia-
terjesztés céljából. Ma fenyegetnek és bombáznak a demokráciáért,
ölnek és mérhetetlen szenvedésbe taszítanak egész népeket a
liberalizmus nevében. És ezért terítették rá ma a világgazdasági
válságot, s vele együtt a hatalmas pénzszivattyút is ezért működtetik.
A világ népei szenvedjenek a gazdasági válságtól, és ne
ismerjék fel a liberális demokrácia ragadozó természetét.
Mert a bankárkaszt, a demokráciateremtők számára az a halálos.
A gazdasági válságból ki lehet valahogy kecmeregni – és ha
nem, hát nem… –, de a felismert és lelepleződött
rendszert, a demokrácia leplébe burkolt erőszakot, parazitaságot,
kizsákmányolást a népek elpusztítják. A világgazdasági válság
csak egy tampon, amely a liberális demokrácia csúf kivérzését
akarja megakadályozni. A térkép előtt álló bankárok talán
úgy gondolják, hogy az államtól a bankokba átcsoportosított
dollár ezermilliárdokkal talán átmenthetik magukat a nyugati
emberiség új korszakába, amikor a zsidó kisebbség által irányított
színesbőrű kisebbségek és a bevándorlók többségbe kerülnek
a fehér faj ellenében és szükségessé válik egy új
cezarizmus bevezetése – minden liberalizmus nélkül, de az ő
vezetésükkel és a hegemóniájuk megőrzésével. Mert
uralkodni csak az élettérbe bekerült, de hagyományos, helyi, a
történelemben kialakult kultúrába nem tartozó, éhes, bárdolatlan
új tömegen lehet. Ez gyomorilag kielégíthető és és évtizedekbe
kerül, amíg ez a tömeg saját értelmiséget állít ki, s a plázakultúrával,
a zenei bombázással, a tömegkultúrával a vacsoracsatákkal ez
is lelassítható és addig az összes aranyat be lehet gyűjteni.
A bankáruralom, a zsidó világhatalom meghosszabbította az életét.
Ez a szándék vagy terv a holokauszt tagadásának tilalmával
együtt terra incognita, felfedezetlen őserdő és még a művelt
ember számára is felfoghatatlan. Hiszen minden, ami a nyilvánosságban
elhangzik, képpé vagy műsorrá alakul, irodalommá válik
ellentmond neki, eltakarja és agyrémnek tünteti fel. Pedig, ha
az okok és okozatok vonalán visszalépkedünk, vagy a következményekén
előre haladunk, csak ide juthatunk. Kennedy meggyilkolásának okát
nem ismerjük, titkosították. A WTC torony ledöntését feltárták,
de államilag hivatalosan tagadják a műszaki, tudományos tényeket
és ragaszkodnak az al-Kaida meséhez. A racionalizmus bajnokai.
Irak bombázásának és lerohanásának nincs magyarázata,
Afganisztánban háborúzni értelmetlen, Iránt fenyegetni mire
való? Kinek érdeke? A palesztinokat módszeresen irtani lassanként
nem is a zsidó állam, hanem a nyugat bűne lesz. Európára egy
ilyen semmire se jó Uniót erőszakolni, benne nemzeti törekvéseket
elfojtani, szuverén jogokat egy brüsszeli széfbe rakni, bezárni,
mindent íróasztalnál kitalálni – megmagyarázhatatlan, értelmetlen.
Olyan ez, mintha Rousseau feltámadt volna és kiadta volna utópikus
parancsát: „vissza a természethez.” Most meg a Baroso kiadja
az ukázt: előre az életidegenségbe. Mi, magyarok, érezzük
talán leginkább, hogy ez valaminek a végállapota. Tenni
azonban jóformán semmit nem tudunk ellene és a magunk sorsán
is csak korlátozottan tudunk változtatni. Pontosabban tudnánk,
ha akarnánk.
Most
egyelőre még a legkisebb közös többszörös és a közös
akarás előtt is a tájékozatlanság és a becsapottság sorompója
áll. Legjobban a demokráciával csaptak be bennünket. Ma
mindenki demokrata. Minden párt, régi és új – talán a
Jobbikot kivéve – a demokrácia talaján áll. A Jobbik
bakancstalpon állva semmit sem tud a demokrácia születéséről
és haláláról, filozófiai kérdések nem nyomasztják. Mért tör
a kapcám, ez a kérdés. A legharsányabban demokrata a volt egypárt
utódpártja, az MSZP. A 301-es parcellát összedrótozott,
hasrafektetett hullákkal feltöltők anyagi és politikai örökösei
végtelenül demokraták. Voltak elképzeléseik, hogy szociáldemokrata
párttá alakulnak át, de ez valahogy elodázódott. Pedig nagy
volt a lendület, amíg Petrasovics Anna új szociáldemokráciát
kívánt szervezni. Na, azt nem! Hogyisne már! De az MSZP a
nemzetközi nagytőke kérésére megette a saját
szakszervezeteit is Nagy Sándorostul. Sajátságos
szakszervezet-csínyt hajtva végre: a szakszervezeti vezetők egy
részét államosította. Betyárból lesz a legjobb pandúr. Mert
a nemzetközi nagytőke így kívánta. Minek akadékoskodjék a
szakszervezet, amikor megszűnik az üzem és szélnek eresztik a
dolgozókat. Az SZDSZ – emlékszünk – a szó szoros értelmében
együtt hált a liberális demokráciával. Minden rossz volt
neki, ami nem volt demokráciaszerű. Kivéve azokat a helyeket,
ahol uralomra került. A fővárosban Demszky Gábor őfelsége még
látszatdemokráciát sem tűrt. Eszébe sem jutott ifjúsága.
Vagy ha igen, csak az, mikor maoista volt. A Magyar Demokrata Fórum
teljesen önszántából indult el 1987-ben, Lakiteleken a magyar
demokrácia akkor még keskeny mezsgyéjén, mert akkor elégséges
és egyedül lehetséges kiállásnak látszott a fennálló
zavaros, nemzetellenes diktatúrával szemben A demokrácia igényét,
óhajtását és öntudatát még nem zavarta meg az a roppant
zavaros és aljas, korrupt tőke-mohóság, a gyarmatosítási
ravaszság, a kalmárszellem, ami néhány év múlva megalázó
valóság lett. Ma az MDF nevét egy karikatúra alá írják, de
akár a fennálló liberális demokrácia alá is odaírhatnák.
Mi lett és mi módon lett a rendszerváltást magyar keresztény
és összmagyar érdekek szerint elkezdő mozgalomból és pártból.
Netán ez a hazugság és önkifordítás és akarnokság és
szolgai odasímulás és gerinctelenég a mai magyar demokrácia
jellemzője? Igen, azt hiszem, a mai rothadt helyzet, a csatorna
tartalom kiáradása nem annyira az őszödi beszéd és a zsidó
bolsevizmus által titkosszolgálatilag létrehozott Jobbik, hanem
Bokros Lajos és Dávid Ibolya, az MDF–SZDSZ, a szuperképtelenség.
Semmi sem az, ami. Minden átoperált. S akkor ez a többpártrendszeres
demokrácia? Ezért gyűltünk össze a lakiteleki sátorban?
Valaki játszik velünk. Valaki játszik a magyar néppel, valaki
játszik Európával, valaki labdázik a kereszténységgel.
Rousseau laposan gurít Robespierre-nek, Robespierre élesen
passzolja a labdát Darvinnak, Darwin lő és egy orángután
liberális lesz.
Ami
ma Magyarországon történik, az a liberális demokrácia
borzalmas karikatúrája és a magyarság végtelen becsapottsága.
Végveszélye. Nem az a baj, hogy most már minden párt végeredményben
demokrata pártként indul el, akár keresztényszocialista, akár
zöld, akár bakancsos, akár ötszemélyes, akár kétmilliós
szavazótáború, hanem, hogy ezt már az egész társadalom természetesnek
és elfogadhatónak találja. Már csak demokrácia lehetséges
tudatában, de demokrácia nincs a valóságban. Az élet ugyanis
nem ilyen. Az nem úgy van, hogy aki nem demokrata, az mindjárt
ölni akar és „Heil Hitler”-t kiált. Születtek és alkottak
komoly gondolkodók, akik nem csak a demokráciában látják a
rendet és a nemzeti életet, a sorsot, hanem másféle rendben
is. Valóságosban, életszerűben, hagyományosban és az ember
isteni alávetettségét tudomásul vevőben. A szakszerű vezetés
és a rátermett, erre készülő emberek vezetése, a
hierarchikus rendek, formák esetleg természetesebb életlehetőségei
egyénnek és társadalomnak, mint a liberális demokrácia. Ezek
a gondolatok azonban semmi nyilvánosságot nem kapnak. Meg sem születnek.
Mert a nem létező zavaros demokrácia a tízparancsolat helyébe
lépett és a liberális demokrácia mögött a tőkés társaságok
rémuralma áll. A világfelosztás és a besöprés. A demokrácia
kiürült és tankhadosztállyá vált, amely ékként nyomul a
nemzetek testébe, majd sztalingrádi katlanként öleli át őket
és megsemmisíti az öntudatukat. A családot, elsősorban a fehér
családot. Hiszen ez a pártcirkusz, ami a Fidesz immár mérsékelt
önvisszatartása mellett ebben az arénában folyik, a demokrácia
jegyében történik. Hagyója vesztett MSZP-től, szürkeállománya
vesztett SZDSZ-től, a Lehet Más a Politika kisded játékaiig és
MDF-ig, Bokrosig. Közben pedig a tévék vacsoracsatákkal ontják
a bornírtságot. Az egész együtt nem más, mint a választások
alkalmát is felhasználó tudatrombolás. Álpankráció,
iszapbirkózás ürülékben. Szabad választás, amikor a választás
ugyan szabad, de a választó befolyásolt állapotban,
tudattalanul, nemzeti öntudatából kifordítva választ? Ez a
világ legnagyobb szabadság-adománya, hogy egy-egy társadalom
ezt az értelmetlen tömegverekedést négyévenként végrehajthatja?
Hát nem sokkal szebb és jobb ennél a Riói karnevál, amikor az
egyszer boldog emberek táncolnak és szeretkeznek rogyásig? S ha
elgondolom, hogy akkor, 1987-ben és később, 1989-ben mindent
erre a lapra, a szabad választás lapjára tettünk fel és azért
váltunk párttá, hogy részt vehessünk és örültünk, ha
versenytársak alakulnak. És most itt tartunk. Nem játszik velünk
senki. Belőlünk csúfot űznek. S mégis, még van egy lehetőség.
Ezen a választáson nem ennek az elrontott liberális demokráciának,
hanem a magyar élet saját törvényeink, hajlamaink, isteni
rendeltetésünk szerinti becsületét kell visszaállítani.
Pontosabban kell megkísérelni ennek visszaállítását. Mert a
sikernek nincs garanciája, de a megkísérlésnek nincs alternatívája.
Ez kötelesség. Életkérdés. Olyan nemzeti, keresztény többséget
kell szerezni, amelyben tiszta, egyenes demokráciát is teremthetünk
és egy új, konzervatív rendszert is, amelyben megáll a népfogyatkozás,
lesz értelme az egyszerű ember életének is, mindenki körülbelül
a helyén lesz és mindenki dolgozik, mert dolgozhat és tisztességesen
meg van fizetve, mert a liberális álelit nem lopja el a munkája
eredményét. A magyar életből, akár tetszik ez a Nyugatnak, akár
nem, száműzni kell minden keresztényellenességet, minden
perverzitást, minden liberális médiafölényt, minden pénzügyi
zsarnokságot, minden idegenszolgálatot és alávetést, minden
hazugságot. Sokkal szerényebben kell élnünk, de sokkal
tartalmasabban. Anyagi jólét csak egészséges emberek, családok
tevékenységéből származhat. Ezt most lehet. Erre most a
Fidesznek van esélye. De milyen párt a Fidesz? Bízhatunk-e
benne?
Ez
az utolsó tétele ennek a demokráciáról szóló fejtegetésnek,
amelyet egy öreg lakiteleki konzervatív magyar, egy hátranéző
szittya fejt ki. A Fidesz olyan párt, amilyen lehet. Itt született
köztünk. Volt idő, amikor a liberalizmus dédelgetett ifjonca
volt, ma vezetője a zsidó világliberalizmus hazai korifeusai által
legócsároltabb személy. Könyveket írnak ellene, köpködik,
minden szavába, a ki sem mondottakba is belekötnek. Le akarják
húzni magukhoz a mocsokba. Ez nem véletlen. Minden erre megy ki.
Ne legyen egyetlen reményteli embere, netán vezére ennek a társadalomnak.
Ne legyen senki, semmi. Mert őket már csak ez menti meg.
Mindig
így volt. Tisza Istvánt 1918. október 31-én zsidó szervezésben
és részben zsidó kivitelezésben megölték, megölették. A Károlyi
Mihály-féle őszirózsás jakobinizmus ez után szökkent szárba.
Egy szétvert, elhallgatással is szétvert, árulásokkal és kifárasztással
is sújtott párt vezetője most azért akarja feltámasztani kis
közösségét, hogy megmentse a végső pusztulástól a magyarságot,
s még ennek a kis pártnak, mozgalomnak a maradék erejét is
bevesse a végső harcba. Ha volnának leventéim, mind harcba küldeném
őket, de jobbára csak ősz vitézeim vannak, mankókkal, görbe
botokkal. Mégis! Előre, vének! Nem a nyugdíj számít most,
hanem a haza. Ha a haza megmaradt, lesz jobb nyugdíj is. Azért
akarunk elindulni és törvényhozói státuszba vergődni ezen a
szomorú választáson, hogy tapasztalataink kötőanyagával,
munkánkkal, gyökeres változtatásra irányuló szándékainkkal
segítsünk megalapozni, s aztán felépíteni az új magyar
rendet, amely csak annyira lesz demokrácia, amennyire a demos, a
nép akarja, de annyira magyar és keresztyén lesz, amennyire
kell.
(Alsó
képen: 1945. május 2. Orosz katona jobb és bal karján egy-egy
óra)
|