2010.03.26.
Az igazgatók szerint megfelelő színvonalú a szlovák nyelv oktatása
a magyar iskolákban
A
dél-szlovákiai magyar tanítási nyelvű iskolákban megfelelő
szintű a szlovák nyelv oktatása, reagáltak dunaszerdahelyi és
a nagymegyeri magyar tanítási nyelvű alapiskolák vezetői arra
a kormánytervre, mely szerint meg kellene újítani az államnyelv
oktatását. „Véleményem szerint minden tanuló más, egyesek
jobban tanulnak, míg mások minden tantárgy esetében csak átlagos
eredményt érnek el” – mondta a TASR hírügynökségnek a
dunaszerdahelyi Kodály Zoltán Alapiskola igazgatója, Ibolya
Olivér azzal, hogy ez a megállapítás a szlovák nyelvre is
vonatkozik. „Ha valaki meg akarja tanulni, akkor meg is tanulja,
persze, ehhez szükséges, hogy a tanuló birtokában legyen
bizonyos képességeknek” – tette hozzá, azzal, hogy ha sor
kerül a szlovák nyelv tanításának megújítására, akkor a
konverzációnak kell előtérbe kerülnie az irodalommal szemben.
„Nyugodtan jöhetnek a tanfelügyelők, nagyszerű pedagógusaink
vannak, és egész jó eredményeket értünk el”- magyarázta a
hírügynökségnek az igazgató. Hasonlóan reagált a minisztérium
terveire a nagymegyeri Bartók Béla Alapiskola igazgatónője,
Sebők Erzsébet is, aki elmondta, hogy az iskola valamennyi évfolyamában
hetente öt szlovák óra van, a 6. és a 9. évfolyamokban pedig
hetente egyszer nyelvi konverzációra is sor kerül. A tavalyi,
nyolcadikos tanulók közt végzett tudásfelméréssel
kapcsolatban az igazgatónő elmondta, hogy átlagos eredményeket
produkáltak a tanulók szlovák nyelvből, ami 60 százalékos
eredményességet jelent. „Ezt az eredményt én nem tartom vészesnek”
– mondta el Sebők Erzsébet.
(Forrás:
TASR, Felvidék Ma)
|