2010.11.05.
Csurka István: Miért kulcskérdés az
új alkotmány?
A tavaszi kétharmados
országgyűlési többséget eredményező választással, majd az
őszi háromnegyedes önkormányzati eredménnyel a magyarság a tőle
megszokott higgadtsággal juttatta kifejezésre, hogy szakított,
pontosabban szakítani akar az utóbbi húsz év rendszerével.
Bizonyos mértékig beleértve azt a négy évet is, amelyben a
Fidesz egy felemás és a végén felmondott koalícióval együtt
kormányzott. Ezeket a választásban kifejezett szándékokat
lehet mondani forradalminak, de el is lehet vitatni tőlük a
forradalmiságot, tekintettel arra, hogy fegyverek nem dörögtek,
vér nem folyt és az egész változás egy most is tartó
folyamat. Igaz, ettől a ténytől, hogy a változás folyamatban
történik, maga a jelenség nem veszti el forradalmi jellegét,
mert az eredmény ettől lehet forradalmi mértékű. Azok a
„gonosz ostobák”, akik felszínes kaparászással el akarják
vitatni a forradalmi jelleget, erőt, mozdulatot a népakarat
megnyilvánulásaitól, valójában nem sokat törődnének a
folyamat jelzőjével, ha nem látnák pontosan, hogy a forradalom
ellenük irányul. Ezért először csak a forradalmiságot akarják
kiszőrszálhasogatni a folyamatból, lejáratva a forradalmiságot
kinyilvánító miniszterelnököt, hogy aztán a „jogállamiság”
liberális sáncai mögül éppen a forradalmi folyamat eredményét,
a
Magyarországon ma
éles, erős társadalmi harc folyik. Ezt a választási eredmény
nem tükrözi. Az Országgyűlésben, a törvényhozásban a
Fidesz-KDNP mindent el tud érni, mert az úgynevezett ellenzéknek
a kétharmados többséggel szemben semmilyen ellenszere nincs. Az
ellenzék most nem egységes. Ezt saját magának köszönheti.
Nem szabad egységesnek lennie, mert akkor kiderül, hogy mindhárom
tagja pártállami fogantatású, s az MSZP mellett mindkét tagját
a nemzeti kibontakozás ellenében, a liberális és pártállami
struktúrák átmentése érdekében hozták létre. Mi ezt itt már
feltártuk, különösen a Jobbikot illetően, rámutatva proletárpárt
mivoltára és erős MSZP-s feltöltöttségre. Az LMP pedig az
SZDSZ reinkarnációja akar lenni. Ezért most az ellenzék önmagával
is küzdelemre és látszatküzdelemre kényszerül. Az MSZP és
volt titkosszolgálata nem ismerheti el, hogy a Jobbik a maga Balóné
Morvai Krisztinájával és oda delegált proletár tömegeivel,
egy új akarnokság kifejeződésével az ő zabigyereke, az LMP
pedig, noha mindenki látja rajta profilból és szemtől szemben,
nem vallhatja be, hogy az SZDSZ dalai lámácskája, vagy lábmacskája.
A társadalomban,
az intézményekben és a nagybetűs valóságban azonban nem
ennyire egyértelmű a helyzet. Nem mintha a változások ellenzői
és a régi rendhez egzisztenciálisan is kötődők többen volnának,
mint az Országgyűlésben. Talán még kevesebben is vannak. De a
tőkéjük, a nemzetközi kapcsolataiban felhasználható erejük,
aláaknázó képességük sokkal nagyobb. És még velük van egy
jókora lelki támogatottság a kétharmados tábor évtizedes
beidegzettségeiben. Abban a sajátos magyar tapasztalatban, amely
azt mondja, hogy itt a forradalmakat leverik, hogy ez nem sikerülhet.
Több millió családtörténet, a már nem is élő apák és
nagyapák, magukra maradt nagymamák adták le most a szavazatukat
az elég voltot kimondókra, de a félelmet, a borzalmat, a
szenvedés özönét még nem tudták maguk mögé vetni. Ez a
megviselt, meghurcolt és most is túlterhelt nép a szavazatát
odaadta, és most szurkol, hogy sikerüljön, de még szorong is,
mert a történelmi tapasztalat más. Ez az ember ma örül a
bankadónak, az IMF-fel szembeni karakán kiállásnak, de
meghallja az elbizonytalanító károgást is. És, ha a kormányban,
vagy a kormány egyes részeiben bizonytalanságot lát, ha a kormányt
támogató orgánumok átveszik a túloldal jogállamiskodását,
ha nem cserélnek szerkesztőket, ha annyira puhák, amely már a
megadás előszelének látszik, akkor ez a megviselt ember
hajlamos frontális visszavonulásnak tekinteni azt, ami nem
visszavonulás, hanem csak egyes beépített erők árulása.
Ma még szükségképpen nagy zűrzavar van a fejekben,
mert a hatalomátvétel egyelőre csak az Országgyűlésben és a
kormányhivatalokban – ott sem kielégítő mértékben – történt
meg. A tudatipart, a véleményformálás és a jövőkép kialakításának
lehetőségeit az idegen kézben lévő kereskedelmi tévécsatornák
és rádiók és a közszolgálati rádióban és tévében
otthagyott liberális, SZDSZ és MSZP kötődésű szerkesztőségek
határozzák meg. A kormány és az egész nemzeti, keresztény középosztály
körkörös blokád alatt van. A politikailag bukott erők ma
minden ellenkező híreszteléssel szemben nem a pártként való
visszatérésen, hanem a médiapozíciók megőrzésén dolgoznak.
Tudják, hogy a tudatipar kézben tartása megakadályozhatja,
lelassíthatja a nemzeti kibontakozást, lefékezheti a nemzetállam
kialakítását, és a zűrzavar terjesztésével a majdani
hatalomba való visszatérés egyetlen esélyét jelentheti számukra.
A belső ellentétekről
sem hall szívesen ez a sokat szenvedett ember. Elvárja azoktól,
akikbe bizalmát helyezte, hogy civakodjanak kicsinyes érdekek
miatt. Történelmi füle még akkor is november 4-e tankjait
hallja dübörögni, ha nem is élt még akkor. Mert a
liberalizmus, szövetségben a bolsevizmussal, egy hosszú történelmi
korszakon keresztül hitette el ezzel az emberrel, hogy itt,
Magyarországon minden az övé, a privatizátoré, a liberálisé.
És semmi sem a magyaré és a keresztényé.
A
korszakalkotó lépések a kormány és a törvényhozás részéről
kétségtelenül megtörténtek, de az ellenség még nincs kiütve
és nem nyúlik el a padlón. Emberünk azonban tudja, hogy ez a
kiütés történelmi szükséglet. Alapfeltétel. Amikor azok,
akikre most „elég volt”-ot kiáltott, átvették a hatalmat,
akkor őt kiütötték. Földjéből, hivatásából, otthonából,
templomából. Nem azt kívánja azonban – mégsem azt kívánja!,
– hogy ez valóban megtörténjék, hanem azt, hogy ez a kiütés
legyen kimondva. Ez
egy sajátosan magyar helyzet. Mindig ilyenek voltunk, minden
ellenséggel, minden jövevénnyel így bántunk. A jelkép itt
mindig többet mondott, mint a tett. A magyarság nem boszszúálló.
Nem akar megvesszőzést, szégyenpadot, vért és akasztófát,
amiben volt része, hanem csak a győzelem a hazában az úr
mivolt félreérthetetlen kimondását és az ehhez tartozó törvényes
elszámoltatást, közös, arányos teherviselést akar. Nem új
Recskeket akar és új Hortobágyokat, ami járna, hanem csak a
magyar szuverenitás feltétlen kimondását várja.
Az utóbbi napok
legnagyobb hatású kormányrendelete és majdan törvénye a magánnyugdíjbiztosítóknak
juttatott járulékok befagyasztása és állami számlára utalása.
Ez ellen az LMP és az MSZP tiltakozást szervez és vádol. Nincs
kétség, a kormány keresztül tudja vinni a szándékát. De szánalmas
és veszélyes, hogy a kormányhoz közelálló lapok és tévék,
rádiók, a közszolgálatiakat is beleértve, nem állnak ki
teljes határozottsággal az intézkedés mellett. Mert a magánbiztosítók
létrehozása, úgy, ahogy az itt a Gyurcsány-érában történt,
egy piszkos világbankos, IMF-es csalás volt, egy nemzetközi
nyomás eredménye, amely az állami nyugdíjalap tíz százalékából
nyolc és felet elvont, magánkézre adott, pontosan azzal a céllal,
hogy nehéz helyzetbe hozza és megrövidítse a magyar államot.
Az állam, hogy nyugdíjat tudjon fizetni, kénytelen volt még
jobban eladósodni. Még nagyobb kiszolgáltatottságba és függőségbe
kerülni. Ez volt a cél. S mivel az EU nem ismerte el a hiánycél
teljesítésének ezt az ide begyűjtött sokszáz vagy ezermilliárd
forintot, a kormány kénytelen volt lépni. De a saját médiumai
sem állnak ki határozottan a lépés szükségessége mellett.
A lépés tehát
egy merőben igazságos, helyrehozó, szociális tett, amelyet
azonban a legnagyobb kereskedelmi tévékben megszólaló liberálisok,
a magánnyugdíj-pénztárak szövetsége lopásnak minősít.
Naponta. Nem a jogát vitatjuk most el ettől, tegye, de módfelett
hiányoljuk az úgynevezett nemzeti oldal sajtójának a kiállását,
gerincességét, támadókedvét, amely a magánnyugdíj- pénztárak
létrehozásában meglátná és feltárná az alumíniumipar
privatizációjához hasonló esetet. Meglátná azt a vörös
iszapot, ami a magánnyugdíj-pénztárakból kifolyik.
Így jutunk el az
új alkotmány rendszerformáló, hatalmas jelképi erejéhez. A
magyar társadalom elsősorban ezt a jelképi erőt várja az új
alkotmánytól. Mert a tökéletest megközelítő jogászi teljesítmény
magától értetődik. De az nem a nagyközönség dolga. A nagyközönség
ezt nem tudja ellenőrizni, nem is akarja. Amikor szavazott, rábízta
ezt azokra, akikre a kormányzást és törvényalkotást. Nem
szereti a nagyképűsködést, az olyan dolgokba való beleszólást,
amihez nem ért, amit azokra bízott, akikben megbízott. Ezért a
népszavazás követelése szánalmas, elindítói csak gyér részvételben
és az utána következő aknamunka lehetőségében bízhatnak.
Az alkotmánynak
azonban lehet és kell is legyen néhány igencsak közérthető
alaptétele, kinyilvánítása, amely mindenkihez szól és
amelyet mindenki megért. Ezek a következők:
I. A magyar állam
nemzetállam, minden magyarok anyaországa, védőhatalma. Az állampolgársági
törvénnyel már történt üdvös lépés ebbe az irányba, de
mos ezt alkotmányban is tanácsos rögzíteni.
II. A magyar állam
gondoskodó állam, szociális piacgazdaságot akar felépíteni,
akármennyire nehéz is ez a globalizmus ránkszakadása következtében.
A világ efelé halad.
III. A magyar állam
családpolitikájával, telepítő és családi kedvezményeket nyújtó
politikájával a magyar megmaradás őre. Egész politikáját ez
hatja át. A magyar állam alapja a magyar keresztény család.
IV. Az alkotmány
preambulumának nyomatékosítania kell az ezeréves történelmi
folyamatosságot, kezdve az államalapítással és a Magyar Király
fejére tett Szent Koronával. A Szent Korona hangsúlyozása és
a Szent Korona-tan fontos ma is érvényes elemeinek alkotmányba
foglalása a magyarság és a magyar nemzetállam szuverenitásának
elidegeníthetetlen része. Ezt az elidegeníthetetlen önállóságot
nem szabad függővé tenni sem az utódállamok kormányainak véleményétől,
esetleges sértettségétől, nacionalizmusától, sem a belső,
liberális, álbaloldali csoportok ellenvéleményétől. Mert éppen
ezek azok a jelképes pontok, a tépett, megviselt, szenvedéssel
áldozott magyar keresztények által nagyon várt jelképes megerősítések,
amelyek a magyar nemzetállam felépítéséhez, jövőjéhez, a
magyar megmaradáshoz a legszükségesebbek.
Az új alkotmányban
ezek azok kérdések, amelyek nem mutathatnak fel, nem
tartalmazhatnak semmi gyengeséget, bizonytalanságot. Világossá
kell tenni, hogy a magyarság átélt tragédiái, elkövetett hibái,
levert forradalmai és tragikus fogyatkozása miatt nem gondol és
nem is gondolhat a határok megváltoztatására, az európai határtanságban
ez talán nem is szükséges, de ugyanakkor a magyarság nem mond
le sem a megmaradásról, sem az új körülmények közötti
kulturális visszaszerzésről és nem mondott le arról, hogy a
sok igazságtalanság után a történelem igazságot szolgáltasson
neki.
Nem mi akarunk revíziót,
a világ a revízió korában él.
|