2010.10.01.
Csurka István: Miért penészedik
mangalicaszalonnám?
Figyelmeztetést
kaptam édes páromtól, hogy lent, a tárolóhelyen penészedik két
oldal füstölt mangalicaszalonnám. Lehatolva a helyszínre megállapítottam,
hogy a hír igaz. Egyben az okát is felfedeztem. A két szép
oldalszalonna között, teljesen érthetetlenül és
indokolatlanul, egy 2001-ben kiadott bordó, papírkötésű könyv
feküdt. Angol címe: „Anti-semitic discourse in Hungary in
2001”
, ami magyarul „Antiszemita közbeszéd Magyarországon
2001-ben”. Nyilvánvaló, hogy ettől penészedik a szalonnám.
A penészt szakszerűen eltávolítottam – szalonnát nehezen
dob ki az ember –, a penészedés okozóját pedig magamhoz
vettem.
Annak idején, még mint a MIÉP országgyűlési
frakciójának vezetője, olvastam én a benne foglalt
dolgozatokat, de azóta kimászott a fejemből ez a szerves életben
lám penészkeltő al-közbeszéd. Pedig a múlt héten, amikor a
Joav Blum-Sukoró ügyet tárgyaltam, eszembe juthatott volna. Erőt
vettem magamon és újra elolvastam a rólam szóló részt. (Az
egész könyvet át kellett futnom, magam és munkatársaim, Győri,
Szőcs mindegyik cikkben előfordulunk – anti-semitic közbeszélőként).
Most pedig kivonatosan azért adom közre, több más, a könyvben
foglalt dokumentummal együtt a telek-plaza-ingatlanfejlesztés tárgykörében
akkor tett megállapításaimat és a könyv szerzőinek vádjait,
mert a Sukoró-ügy fényében, meg a Fradi mai botrányában is
igazolódik kilenc évvel ezelőtti állításom és az akkori MIÉP
minden megszólalása.
A könyv módszere
az idézéssel történő megvádolás. A könyv szerzői (a Szövetség
Fiai) azt hiszik, sőt azt állítják, hogy a mi szövegeink
önmagukért beszélnek, ezért elég idézni őket, hogy a
feljelentést a világ „haladó” közvéleményéhez és a
magyar vádhatóságokhoz addig is, amíg azok magyarként működnek,
és nem veszi át őket egy felsőbb izraeli fok, meg lehessen
tenni. Minden szöveget, amelyben előfordul a „zsidó” szó,
vagy egy mondatrészben olyan megfogalmazást gyanítanak a szerzők,
amelyben „kódolt antiszemitizmus”-t lehet tetten érni, a „B’nai
B’rith Első Budapesti Közösség” hatágú elfogultságával
a nyugati világ közvéleménye elé tárnak, hogy az ítéletet
az hozza meg. S ez az ítélet nem lehet más, mint ami a római
arénában földön fekvő gladiátornak jutott: „recipe ferrum.”
Először a
Fradi-ügyet veszem elő. 2001-ben a Fotex egyik főrészvényese,
Békesi László üzlettársa, Várszegi Gábor bejelentette, hogy
a Fotex megvásárolja a Ferencváros labdarúgó-szakosztályát.
Az ügyet a volt pénzügyminiszter is pártolta. Az egyensúly mögé
bújtatott népnyúzó megszorítások apostola, a Fotex elnöke,
a milliárdos Várszegi Gáborral együtt akkor már az MTK-nak
tulajdonosa volt. Az ügyletet éppen ez tette bizarrá. Egy kézben
a két ősi rivális, társadalmi értelemben ellenség. Várszegi,
aki korábban a „San Franciscó-i magyar maffia” bizonyos ügyletei
miatt a tengeren túl a hatóságokkal is összeütközésbe került,
senkit nem töltött el bizakodással a Fradi jövőjét illetően,
de a tisztelt úr származása révén az erős sajtóvédelmet élvező
személyek körébe tartozott. Ezért az ügy társadalmi,
po-litikai, nemzetpolitikai hátterét tilos volt vizsgálni. Így
tehát nem Békesi-Várszegi és a Fotex, nem is az MTK kapott védelmet,
hanem a háttér, egy, a magyar társadalom életébe történő
erőszakos beavatkozás. Puszta üzletként kellett kezelni, s aki
nem így tett, antiszemita lett.
A MIÉP közleménye
Fradi-Fotex –
nemzetellenes tranzakció
A Fradi megvásárlása a Fotex által csak mellékesen
sportügy. Sokkal inkább beleturkálás egy, az egész huszadik
századon áthúzódó társadalomszerkezeti jelenségbe, ami a
Fradi mögött örökké, minden csapás, kifosztás, félreállítás
után is újratermelődött. A Fradi, különösen a
futballcsapat, nemzeti jelkép volt. A Fradi nemcsak a főváros
egyik kerületének csapata volt, lett az idők során, hanem a
kisemberek a hazafiúi érzéseiket, szociális nyomorúságaikat
egy nemzeti csakazértisben, a csapat mögött felsorakozva élték
meg. Azzal, hogy a sportbelileg ezzel egyenértékű, sőt sokszor
ezt megelőző, de mindenkor a tehetős pesti zsidó polgársághoz
kapcsolt MTK-t most ugyanez a cég, a Békesi László által, tehát
az úgynevezett reformkommunizmus és SZDSZ-liberalizmus által létrehozott
és több szálon tulajdonolt Fotex Rt. birtokolja, a Fradi népe
be van csapva. Meg van semmisítve az a nemzeti érzület, az a
kisemberi vonzódás, ami a Fradit övezte országszerte. Az MTK
privatizálta a Fradit.
A viharfelhők már
a Torgyán-Szabadi-kettős odaengedése idején elkezdtek gyülekezni
a nagy múltú egyesület feje fölött, de az volt remélhető,
hogy lebukásuk után kitisztul az ég. Éppen az ellenkezője következett
be. Az FTC-t megszerezte az a mohó, gátlástalan üzletcsoport,
amelynek semmi köze sincs a Ferencvároshoz és a magyarsághoz.
Az üzleti szempontokon túlmenően a magyar társadalom érdekellentéteinek,
szegény-gazdag, nagytőkés-kisember ellentételeinek az összemosódása
a cél: társadalomátalakítás.
Ne tudja a
kisember a sokszor kétségtelenül durva és elítélhető formákban
kifejezésre juttatni az ellenszenvét, elégedetlenségét, ne
legyen képes drukkolásban kifejezni a hovatartozását, ne tudja
ennek-annak csúfolni a másik tábort. Így aztán érdektelenné
válván a dolog, meg fognak szűnni egyes valóban ízléstelen
bekiabálások, csúfolódások, de a magyar társadalom szegényebb
lesz nemzeti szempontból fontos érzülettel. A lelátó pedig üres
lesz, a „B” közép feloszlik.
A Fradi beolvad az
MTK-ba. Beolvad egy üzleti gátlástalanságba, amely üzletnek
mindenre van pénze, csak senki nem tudja, honnan. Ámbátor ez
sem biztos. A nyilvánosságra került szerződés szerint
augusztus 1-jéig a vevő, a Fotex minden további nélkül elállhat
a szerződéstől, az FTC viszont nem. Ez azt engedi feltételezni,
hogy Várszegi úr bizonyos állami pénzek megérkezésére vár,
mert abból kíván fizetni, vagy azt várja, hogy a Fradi-pálya
körüli értékes telkeket megkapja-e. Ügyes!
A kormány, a
sportvezetés felelőssége súlyos. Egy magát nemzetinek mondó
kormány nem engedhette volna meg a Ferencváros megsemmisítését.
Torgyán-Szabadi volt az első műhiba, most Várszegi a végzetes.
A MIÉP elítéli
ezt a sötét, nemzetellenes tranzakciót, és felhívja híveit,
hogy egy zöld-fehér szalag fekete átkötésével fejezze ki gyászát
a magyar Fradi tönkretétele miatt és tiltakozzon.
2001. július 25.
MIÉP-elnökség
Most már okosabbak vagyunk az utcai, úgynevezett szélsőséges
erőszak kérdései tekintetében is. Kiderült, hogy a 2006. október
23-i zavargások rendőri egységeibe magyar egyenruhába
bujtatott külföldi – Fotex – karhatalom vegyült, (kódolás
tőlem: Cs. I.) azonosító szám nélkül. Kiderült to-vábbá,
hogy a 2006-os, az őszödi beszédet követő tévéostromot többek
közt a focihuligánoknak nevezett erők hajtották végre, továbbá
kiderült, hogy a faluszéli cigányöléseknek titkosszolgálati
összekötöttsége is fennáll. Ehhez képest sűrű hallgatás
övezi, hogy az egyik gyanúsított másfél éves izraeli kiképzést
kapott. Állítólag egy kibucban dolgozgatott. Aztán hazaért és
indíttatva érezte magát sorozatban cigányokat öldösni faluszéleken.
Eme történések ak-ciósugarának a körébe foghatjuk még a
Jobbikot és a megszüntetett, de meg nem szűnt Magyar Gárdát,
amelybe becsületes, jó szándékú emberek mellett kétes
elemek, titkosszolgák is bizonyítottan tar-toznak. S most ezek
is ott ülnek a különböző vizsgálati bizottságokban és kérdeznek.
(Kedves William Shakespeare, ne haragudj meg, ha azt mondom, Te,
aki megalkottad a III. Richardot, valamint Jágót és más
gonoszokat, gyenge kezdő vagy a képzelőtehetségeddel és
reneszánsz tapasztalataiddal a huszonegyedik század magyarországi
gúzsbakötőihez képest). Ma már okkal feltételezhető, hogy
a Fradi-rombolások, sőt esetleg az Újpestieké is hasonlóképpen
titkosszolgálati odaküldöttek felbujtása és irányítása
alatt áll. Tehát az a botrány, amely két hete Újpesten történt,
végeredményben nem más, mint egy utó Várszegi-akció, mint
egy Fotex-ostorcsapás, (kódolás!), amely a Fradin verve el a
port a Nemzeti Együttműködésre akar sújtani. (Nem kódolás!)
Mert a liberál-bolsevizmusnak elemi érdeke, hogy ne legyen egy
csapat, amelyet a nemzeti érzés, a kisemberek nemzeti öntudata,
lelkesedése hajt, hanem éppenséggel ez legyen megalázva. A
nemzeti érzelmű értelmiség úgyis megalázódik az ügyről
való hallgatásban.
Itt fekszik hát
előttünk, „kiterítve, mereven” a magyarság egy hoszszú
ideje tartó, valóban kódolt Fotex-ármány áldozataként, támadva
az IMF, a Standard and Poors, Bankszövetség és szervezett
focihuligánok által. Az indulatos, öklükben bízó, de végzetesen
félrevezetett szerencsétlen emberek valójában eszközemberek,
akiket végső soron, legfelülről a vesztésre álló, de vereségébe
belenyugodni képtelen pénzhatalom irányít. A nagypénzű személytelenség,
az elegáns szállodákban össze-összegyűlő Trilaterálisok.
Mosolygó gazemberek, offshorosok, milliárdosok, nem kötélen,
hanem idegpályáinkon egyensúlyozók.
A Fradi most
rossz bőrben van, és visszatetsző közönsége elpártolt, mert
belefáradt. A romlása, azt hiszem, Várszegi úr ajánlatával
kezdődött el. Némi Torgyán besegítéssel. (Kiemelés tőle).
A Fotex most azt akarja, ne legyen még ennyi Fradi se. A magyarság
pedig merjen kicsi lenni. Ne is kicsi: semmi.
A másik, s talán
fontosabb a szalonnapenészedést okozó barnás könyvben, az
ingatlanfejlesztésekről szóló fejtegetéseim anti-semitic
elemzése, amely azonban a Szövetség fiai szerencsétlenségére
csillagászati pontossággal vezet el a Joav Blum-Lauder-Sukoró-Gyurcsány-Bajnai-ügyhöz.
Ebben az ügyben ma már két előzetes letartóztatást is
foganatosítottak és felvetették Gyurcsány büntetőjogi felelősségre
vonásának lehetőségét is. Az elsősorban rólam szóló vád-vázlatot
Szilágyi-Gál Mihály jegyzi. Ettől kicsit zavarba jövök: valóban
egy pacákról van szó? Soha sehol ezt a nevet nem láttam. És
milyen alapnévről lehet Szilágyi-Gálra magyarosítani? Csak azért,
hogy a rólam szóló cikket goj írja? Szilágyi-Gált ezért két
figurának veszem, annál is inkább, mert két oldalszalonnámat
penészesítették meg. Hogy a munkamegosztás mi volt köztük,
melyikük volt az éceszgéber, és melyik a megfogalmazó, nem
tudom. Valószínűleg tévedtek azonban és a másikuknak kellett
volna fogalmaznia. Viszont az ötlet jó, mint minden, ami az utcán
hever. A plazák, amelyekről írok is, ilyenfélék, ha éppen
nem is hevernek, hanem terjeszkednek az utcáinkon és a
tereinken. Hivalkodóak, idegenszerűek, némelyik egyenesen ronda
és a bennük mozgó tömegember inkább ődöng bennük, mintsem
hever. Szellemileg azonban hever. És ez a cél.
A szerzőpáros
azzal vádol, hogy kódoltan és néha nyíltan, célzásokkal és
sejtetésekkel azt állítom, hogy a plazákat zsidók építik
nekünk, míg a lakóparkokat maguknak. A jövőben beköltözőknek.
Akik szintén… De beszéljen a szöveg:
Szilágyi-Gál Mihály
Csurka-szemmel
Az alábbi rövid tanulmányban Csurka István „Magyar
szemmel” című cikksorozatára (Magyar Fórum: 2001. június
28.-2001. szeptember 19.) próbálok meg olvasóként reflektálni.
Csupán arra törekszem, hogy a szöveget magával a szöveggel
szembesítsem. Két okból. Egyrészt azért, mert szeretném megérteni,
hogy valójában mit állít. Márpedig ehhez egy szöveghű
olvasat alkalmasabb, mint valamilyen kül-ső szempont alapján végzett
értelmezés. Másrészt a tények ellenőrzése azért sem
feladatom, mert Csurka szövegének ezt a rétegét kevésbé
tartom fontosnak, mint azt a módot, ahogyan a szerző az általa
tényeknek nevezett adatokat használja. Ezért összpontosítok
elsősorban az érvelés felépítésére.
A sorozat első
cikkében Csurka a következőképpen jelöli meg témáját:
„Az Izraelből Magyarországra irányuló tőkebefektetés útját,
módját, célját kívánom végigkísérni, különös
tekintettel az »ingatlanfejleszésekre«. A mondatból világosan
kiderül, hogy a szerző szerint ezek nem csupán befektetések,
hanem céljuk is van. Csurka meghatározza saját céljait is,
amelyek elemzésének megírását vezérelték. „Célom ezzel a
tanulmánnyal és ennek a közreadásával elsősorban az, hogy
tudomására hozzam a társadalomnak: szerintem mi történik
vele. Vegye tudomásul. Mert addig, amíg nem ért el az agyáig
és a lelke legmélyéig, addig nem tud dönteni. Dönteni az
ellenállásról vagy a további önfeladásról. Nem állíthatom
ugyanakkor, hogy a döntés teljes mértékben a magyarság kezében
van még. A folyamat már a XIX. század végén elkezdődött a
galíciai beözönléssel.”
Az állítás,
miszerint a szóban forgó befektetések nem csak befektetések,
hanem egyben mögöttes célok megjelenítői is, a következő idézetek
lennének hivatottak tisztázni: „A bevásárlóközpont- és
plazakultúra nemzetidegen, de nem gondolja senki, hogy csak üzleti
célokat szolgál.” „Mindenekelőtt meg kell állapítanom,
hogy ilyen vizsgálódásokat, amelyek a rendszerváltozás
esetleges hátsó céljainak vizsgálatára irányulnak, még
senki nem kezdeményezett.”
A koma ügyesen csúsztat: folyamatosan idéz, mintha egy
cikkből idézne. Igaz, a lap alján megjegyzi, hogy az első
mondat a későbbi, az utóbbi pedig a korábbi írásomból való,
de akkorra már az olvasó megkapta a maga megzavarását, amelyből
én logika híján valóként, a magyar ügy pedig vesztesként
került ki.
„A plazaépítések, bevásárlóközpont-telepítések és
a lakóparképítés, a banküvegpaloták köré új városközpontok
szervezése és a lakásvásárlások új városszerkezet, tehát
új, más kultúra megteremtését célozzák.” „A bevásárlóközpont-
és plazaépítés mint korábban azt már írtam, egy új kultúra
elterjesztését szolgálja. Erre nézve a legárulkodóbb az,
amit a kijevi – igen, a kijevi! – plazaépítés céljáról
és jellegéről az egyik építő, Székely Péter, a
Transelektro Rt. elnök vezérigazgatója közölt a kijevi magyar
nagykövetségen, a Libigy Plaza alapkőletételekor. »A bevásárló-
és szórakoztatóközpontnak mint kereskedővárosnak a lakói bérlők,
a mall sétányai mentén sorakoznak az üzleteik, amelyeket sem
ajtó, sem ablak nem köt össze a külvilággal. Kereskedelmi és
üzletpolitikai megfontolásokból az épület kifelé vak kell
hogy legyen, tekintettel arra, hogy üzletei a mall belső sétányaira
szervezettek.« Néhány sorral lejjebb az idézet így folytatódik:
„A mall célja a kereskedelmi funkciókon túl a szórakoztatás,
és adott esetben egy család valamennyi tagjának egész napon át
történő »fogva tartása«. Ez Csurka szerint „már világos
beszéd”. Ugyanis – folytatja: „fogva tartás természetesen
nem csak a kijevi ember számára van elképzelve, hanem a magyar
számára is. Ez stratégiai cél.”
Ez nem igaz. Maga Székely Péter mondta, hogy a „Libigy
Plaza” el van falazva a város, Kijev felé, hogy a vendéget
fogva lehessen tartani. Na már most, miért volna más célja a
magyarországi plazaépítésnek, és ugyan mit változtat a lényegen,
ha csak az ukrán emberre vonatkozik? Az ukránt szabad elfalazni?
A magyarországi plazák ronda, zavaros épületekből állnak.
Monstrumok a városban. Emésztőszervek. Az „Aréna Plaza” a
Kerepesi úton, az Ügetőpálya helyén olyan, mint egy elnyújtott
krematórium a Kerepesi Temető mellett. Ugyan minek épültek, ha
nem egy történelmi életforma erőszakos megváltoztatása céljából?
„Kik ezek? Az egyik Bokros Lajos, aki »Ricardo« álnéven
írt a Beszélőbe gazdasági értekezéseket a rendszerváltás
előtt, de ezt soha nem rótták fel neki szocialista elvtársai,
sem előtte, sem utána, és akik magát a Beszélőt állítólag
üldözték, a másik pedig Suchman Tamás, a marcali zsidó hitközség
tisztségviselője, egy marcali zsidó fuvaroscsalád sarja … a
Nemzeti Bank éléről eltávolítják a református magyar család
történelmi nevű Bod Péter Ákosát, és helyére visszateszik
a zsidó származású kedvencet, Surányi Györgyöt.” Majd a következő
sorokból megtudjuk, hogy egyesek nem csak egyszerűen rosszul járnak,
hanem csupán azért járnak rosszul, mert magyarok: „A kiszorítottak,
megalázottak, a semmihez hozzá nem jutók körében ezért most
már fel-felemlítik ezt a különös nyomulást, amit nem lehet
nem észrevenni, különösen annak, aki azért marad le valamiről,
mert csak magyar.”
Az olvasó egy időn túl hozzászokik,
hogy a két információ, vagyis maga a történet és a résztvevő
személyek identitása (származása) a Csurka által leírt történetekben
folyamatosan együtt jár.
Zavaros stílus, zavaros gondolkodás. A mondat értelmetlen.
„Maga a történet” – kotyogja a szerzőcske és „a Csurka
által leírt történetben” a részvevők származása együtt
jár. Hát hogyan és hol járhatna még? Itt természetesen
freudi elszólásról van szó. Vitatónk és feljelentőnk abba
zavarodik bele, hogy ezekben a kilenc évvel ez-
előtti írásaimban azt állítottam,
hogy a plazák építtetői, esetleg kivitelezői zsidók és zsidó
célok érdekében építenek. Ezt azonban nem meri leírni, mert
nem tudja megcáfolni. Attól fél, ha megismétli a
gondolatmenetemet érthetően, hiába teszi hozzá, hogy piszkos
gazember vagyok, és fogadjam be szívembe a vasat – „recipe
ferrum! – a kimondott szó megköt az agyakban.
Mielőtt végső, négy ász-érveimet
kiteríteném, azaz a Lauder–Joav Blum–Gyurcsány–Bajnai
pikk-kőr-káró-treff-ászokkal beseperném az antiszemita közbeszéd
tétjeit, még idézek:
„Ezek után már nem annyira feltűnő a szöveg következő
szintje, ahol már elkezdődik a zsidó érdekeltségű befektetések
magyarságra káros társadalmi hatásának taglalása. Ha a szövegnek
ezt a két szintjét az olvasó tudatosítja magában, akkor kiderül,
hogy az információ nem az, hogy bizonyos gazdasági vállalkozások
és egyéb tevékenységek kulturális és egyéb értelemben károsak
a nemzetre nézve, hanem az információ nem több, mint a
befektetők származása.
Kiderül, hogy valójában mit tart a szerző
károsnak. A két kompetens egyszerre: a tevékenység hatása és
azoknak a származása, akik tevékenykednek. Eszerint a plazákkal
nem csupán az a baj, hogy megváltoztatják a magyar városképet,
és valamilyen értelemben új kultúrát teremtenek, ami a
nemzeti kulturális közegtől idegen, tárgyi világát tekintve
anorganikus. Hanem az a baj, hogy ezek a plazák bizonyos származású
és állampolgárságú befektetők üzleti kezdeményezései.
Feltehető a kérdés: valójában mi az, ami a plazában kultúraromboló:
a plaza vagy építőjének nemzetisége? Ha a plazák terjedésének
puszta ténye az, ami kulturális szempontból idegen, nem esztétikus
és gazdaságilag monopolisztikus környezetet hoz létre, akkor
miért kell az egész eszmefuttatásnak a befektetők vélhető
vagy tényleges származására való folyamatos emlékeztetéssel
kezdődnie?”
Hát, igen! Miért is nem fogadtam el már 2001-ben, hogy
a plazák csak úgy maguktól felbuggyannak a talajból, mint
valami láva. Miért törődtem azzal a teljesen elfogadhatatlan
szemponttal, hogy a plazákat valakik építik és építtetik, s
van valami céljuk velük. Hogyan mertem egyáltalán szóba hozni
a célt, a nemzeti öntudat lerombolását és a befalazott
csarnokokban az ődöngéssel megvalósított népbutítást, a
nagyüzemi tömegember- termelést, amikor láttam az építtetők
származását. A származásból fakadó célt, amely cél
Magyarországon Károlyi–Kun Béla- Rákosi– Kádár–Aczél-sorban
valósult meg, s az úgynevezett rendszerváltás után sem szűnt
meg, hanem felerősödött. Micsoda gazemberség ez? Tettem volna
úgy, mint sokan, akik látták ezt és hallgattam volna?
Hitettem volna el magammal, hogy ez csak
üzlet és csak globalizmus? Most pedig én kérjek bocsánatot azért,
mert minden kilenc évvel ezelőtt felállított tételem, minden
meglátásom igazolódott? Annak a beruházásnak a kezdeményezője,
tőkése, amely minden plazaépítésre, minden elnemzetietlenítő
akcióra fel kívánta tenni a koronát, a sukorói kaszinóépítés
fővállalkozója nem más, mint Lauder úr, a Zsidó Világszövetség
elnöke és kijárója, az alkalmazottja pedig Joav Blum kettős
állampolgár. Amit tehát az „Antiszemita közbeszéd” szerzői
és kiadói akkor vitatni próbáltak, beigazolódott: a magyarsággal
a zsidóság egy jelentős, nagyon gazdag nem-zetközi csoportjának
és belső szövetségeseiknek célja van. A kiadvánnyal azokat
akarták a céljuk megvalósításának útjából elsöpörni,
akik ellenálltak, akik felhívták erre a titkolt célra, a
magyar élettér megszállásának szándékára a figyelmet. Ha
nem ennyire mohók és nem sietnek, s ha részben a mi felvilágosításaink
hatására nem alakul ki az elsöprő kétharmados nemzeti többség,
a lassan ébredő magyarok többsége, némi megjátszott késedelemmel
már alapozzák a kaszinóvárost. Az új vízparti zsidó erődöt.
A sukorói lelepleződéssel agyagba döngölte
magát az antiszemita közbeszéd egykor nagy találmánynak látszó
vádja. Már csak a szalonna megpenészítésére alkalmas. Mivel
csak a bőrt tudja penészessé tenni, azt le kell vágni róla. Képünk
ezt a pillanatot ábrázolja. A bőrt ezennel visszavetem nekik.
A kötet szerkesztői: Gerő András,
Varga László, Vince Mátyás. A könyv megjelenését a Soros
Alapítvány támogatta.
|