vissza a főoldalra

 

 

 2010.09.17. 

Megjelent a Havi Magyar Fórum szeptemberi száma!

A tartalomból:

Csurka István: Áldozat. Sorskérdésünk sorsa (47.)

„Tiszaeszlár!

Magyarországon egy emberöltőn át, ha e szót valaki véletlenül kimondta, mindenkinek, aki azt akarta, hogy felvilágosodott, művelt embernek tartsák, kötelessége volt pirulva és szégyenkezve másra terelni a szót, s a tiszaeszlári perről, mint a magyarság nagy szégyenéről hallgatni és másokra is hallgatást parancsolni. Nemcsak elfogult antiszemitának kiáltottak ki, hanem egyenesen tudatlannak, elmaradottnak bélyegeztek meg mindenkit, aki nem osztotta a véleményt, hogy az a puszta tény, hogy a tiszaeszlári bűnper megindulhatott, a XIX. század szégyene, s ezt a szégyenfoltot minden magyar hazafinak kötelessége elrejteni, eltakarni.

Arról az örök rejtélyről, ami az eltűnt Solymosi Eszter sorsára borult, nem volt szabad többé beszélni. Az ország politikai és gazdasági érdeke kívánta, hogy a tiszaeszlári per úgy végződjék, ahogyan végződött, s arról, ami történt és ahogyan történt többé szó ne essék, ha pedig véletlenül szó esik, azt az antiszemita mozgalom szüleményének, s az e mozgalom hullámaitól érintett magyar igazságszolgáltatás sajnálatos botlásának tüntessék fel.

Az ország politikai és gazdasági életében óriási szellemi és pénz hatalmával az utolsó évtizedek alatt nagy súlyra és jelentőségre emelkedett zsidóság óhajára és érdekében történt ez így. A tiszaeszlári per körüli ferdítéseknek a köztudatba vitelére a zsidóság elsősorban a csaknem kizárólag a kezében lévő napisajtót használta fel…”

Günther letette a nagyítót, hogy csak úgy koppant az asztalon. – Ennek a bevezetőnek minden szava igaz –mondta kis sóhaj után szárazon. Valamikor 1912 körül írhatta a barátom, Bary József. Jómagam ezt az igazságot 1882 óta tudom, amióta Pesti Napló leküldött tudósítónak a faluba. Solymosi Eszter a sakterválasztásra összegyűlt zsidók tették el láb alól, és tetemét ők tüntették el. Mindent láttam, mindent tudtam, Tisza Kálmán pedig főügyészsége és főügyészhelyettese révén gyakorolt nyomást a törvényszékre, hogy államérdekből mentse fel a gyilkosokat. Tudtam és tudom. Idestova negyven éve hallgatok. S ez az ember, aki megírta az igazságot – megint a kéziratra tette a kezét, úgyszólván simogatólag – ez az ember is hallgatott. Megírta, de nem adta ki. Mindannyian hallgattunk. Ó, persze, csak egy kis cselédlányról volt szó. Nem vettük észre mi történik közben. S most így állunk Elvesztettük a háborút, a Monarchia feloszlott, Tiszát megölték és az országot harminckét zsidó népbiztos terrorizálja. Mindannyian Solymosi Eszterek vagyunk, akiknek akkor vágják el a nyakát, amikor nekik tetszik. Az se biztos, hogy Tiszaeszlár Magyarország marad. Geszten már a románok... – nem is tudta befejezni a mondatot, a hangja elcsuklott. Potyogtak a könnyei, miközben összecsukta kemény fedelet, és átkötözte a csomagot.

Szó nélkül odanyújtotta Lendvainak.

Sütő Gábor: Lesz-e magyarabb külpolitikánk?

Az érdemtelenül elhanyagolt „magyarabb” szót, és ideillő alkalmazását Kodály Zoltán írásaiból kölcsönöztük, aki a magyarság kérdéseit elemezve, feltette a kérdést: „Ami megtartott – bennünket – Európában idáig, majd csak megtart ezután is. Mi lehet az?” – és válaszolt rá mára is érvényesen: „Nem az, amiben alkalmazkodtunk, hasonlók lettünk környezetünkhöz, hanem amiben különböztünk tőle. Hisz, ha mindenben hasonlókká lettünk volna, eltűnt volna a magyarság.”

A rendszerváltás óta kialakult, s ma korántsem irigylésre méltó helyzetünkben sincs hát természetesebb és parancsolóbb létérdekünk, mint hogy a politikánk, így a külpolitikánk is magyarabb legyen.

Ami a belpolitikát illeti, közvéleményünk elfogadta, hogy a helyzetet gyökeresen átformáló szavazói magatartás, majd az új kormány kezdeti intézkedései együttes átütő erejének képletes érzékeltetésére alkalmazható a forradalmi jelző. Nem társadalmi forradalmat jelez, hanem hogy a kétharmados többség és az új kormány által beindított változásoknak a jellege forradalmi; abban az értelemben, hogy az előző kormányoktól eltérően, a nemzeti érdekeket és értékeket igyekszik követni, s a nemzeti együttműködés új rendszerét kívánja kialakítani. Közvéleményünk politikai érettségét mutatja, hogy nem is értette félre a forradalmi jelző alkalmazását, még annak ellenére sem, hogy a mellékszereplőkké hanyatlott álszocialista-neoliberális politikusok, politológusok és újságírók a bőrükből bújnak ki, hogy tagadják, vagy félremagyarázzák. Képviselőik egyebet sem tesznek, mint tudálékosan szajkózzák, hogy lehet más a politika. Hát persze, hogy lehet; ez mindenkor minden politikára rámondható. Nem nagy művészet e hangzatos, de meghatározatlan és tartalmatlan jelszóval ügyeskedni, közben ugyanazt a nemzetellenes politikát folytatni, és – a saját lehetőségeiket túlértékelve – másoktól is követelni, ahogy elődjeik, az egymástól ma is elválaszthatatlan MSZP és SZDSZ tette. ők és mai utódaik mindig egy táborban voltak és lesznek bármilyen társadalmi rendszerben

 Dr. Bene Éva: Alkalmazkodás, behódolás, hazaárulás?

Az utóbbi időben minden híradás vegytiszta bűnügyi krónika, amely a bukott hatalom újabb és újabb, szervezett, bűnszövetkezetben elkövetett rablásait, visszaéléseit, pénzügyi botrányait ismerteti. Bábolna, Sukoró, moszkvai irodaház, kormányzati negyed, bank-konszolidáció, MALÉV privatizáció, HM korrupció, BKV, – a Gyurcsány-Bajnai kormány kezén számolatlanul tűntek el milliárdok, miközben újabb és újabb hitelekkel súlyosbították az országra nehezedő adósság bilincseit. Bár az MSZP-SZDSZ börtönfrakciójának létszáma napról napra nő, és a vád Damoklesz-kardként lebeg a levitézlett kormány számos tagjának a feje fölött, a bolsevik arrogancia nem csitul. A letűnt hatalom még mindig pozícióban lévő, és szoros nemzetközi kapcsolatokkal rendelkező kommunikátorai mindent elkövetnek az új kormány iránti bizalom megingatása, az emberek elégedetlenségének a növelése, és a bukott hatalom védelme érdekében. El kell ismerni, hogy a bal-liberális írott és elektronikus sajtó mesteri munkát végez: hazugságból, zavarkeltésből, dezinformációból, féligazságokból, csúsztatásból, félelemkeltésből álló vegyes salátával mérgezi a közhangulatot, és a kétely magvait szórja a sokat csalódott lelkekbe. Ne becsüljük le a veszélyt!

Az arcátlan szerecsenmosdatás nem elhanyagolható eleme, hogy az ország eladósítását, kiárusítását „alkalmazkodásnak” nevezik, mely szerint az ország volt vezetői kényszerhelyzetben lévén, a körülményeknek engedve cselekedtek, nem is tehettek mást, mint ahogyan tettek. Holott a kiszolgáltatottságot idegen és saját érdekből ők teremtették meg, mivel semmiféle kényszer nem állt fenn, hogy egyre nagyobb hiteleket vegyenek fel, hogy dobra verjék, és idegen kézre játsszák az ország javait.  

Kiss Dénes: Nemzeti eszme

Mi a nemzeti eszme? Az az érték, hagyomány, ami őstörténetünknek is alapja, ami szerint ismernünk kell történelmünket és ami mind a mai napig véd, óv bennünket, noha talán nem is tudunk róla. Életünk során gyűjtöttük össze. Ez adja a tartást, ez közös emlékezetünk része, tartó szerkezete. Sőt! Ez annak a filozófiának az alapja, ami meghatározza és erősíti baráti kapcsolódásainkat éppen úgy, mint nemzeti tudatunkat. Tehát a méltósághoz, emberi tartáshoz erre van a leginkább szükség.

A fölismerések, nagyszabású és messze látó eszmék hiánya tehet bennünket kiszolgáltatottá és szolgává, harmadrendű alattvalóvá saját hazánkban. És ha nincs megalapozva alkotmány vagy bármilyen, a nemzetet megtartó gondolat, hit, elhatározás, küzdelem és így tovább, nemzeti eszmével, aminek sajátos „téglái” a nemzet tagjainak eszméi, akkor a nemzet előbb-utóbb széthull. Nemcsak a maga szent és nagy értelmében, hanem szellemi, lelki hatásait tekintve is. Magam abban hiszek, ha a magyarokban egyenkint megvan a saját eszmeképzés során kifejlődött éntudat, akkor meg lehet az egyéni nemzet tudat is, azaz az egyén nemzeti eszméje. Vagyis külön-külön is él, mert őrződik a magyarság eszméje. Itt meg kell jegyezni, mert rendkívül fontos, hogy a magyar a nemzet fogalmat is sokkal alaposabban fogalmazta meg, mint más népek.

 P. Reisz Pál: Homília a MIÉP Szent István-napi ünnepén

Kiderült, vannak sorainkban karizmatikus vezetők, akik képesek – a széthúzás és a bomlasztó erők folytonos aknamunkája ellenére – az ország egységét megalapozni és felépíteni. Vannak sorainkban olyan szellemi munkások, akik meglátásaikkal, eligazító tanításukkal inspirálni tudják a politikai vezetőket, észrevétlenül, apránként át tudják formálni a közgondolkodást. Vannak közgazdászok, üzletemberek, sőt még bankárok is, akik nem riadnak vissza az anyagi áldozatoktól a nemzet érdekében. Ezekre az értékes vezető embereinkre vigyáznunk kell, meg kell becsülnünk tevékeny, áldozatos életüket, esetleg évtizedek óta folytatott csendes, kitartó munkájukat. Hiszen ők képesek arra, hogy sokakat ösztönözzenek a közösségért, a nemzetért hozott áldozatokra, magukkal ragadják a tömegeket, jó irányba vezessék életünket.

Gondoljunk arra, hogy Szent István egyénisége integráló tényező volt. Lelkülete, felfogása, az, amit képviselt, eljutott a legtávolabbi szegletébe is az országnak. Hatása évszázadokra meghatározta népének gondolkodását. Személyisége kisugárzott egész népére.

 Dr. Kovács László: Ünnepi beszéd  a MIÉP augusztus 20-i nagygyűlésén

Ez a vörös tengerész gyalogos bagázs, amelyik lényéből fakadóan Kárpát-medencei honfoglalásunkat, államalapításunkat, annak történelmi jogszerűségét zsigerből elutasította, tagadta, honfoglaló őseinket besenyők elől menekülő, az itt élő békés szlávokat lemészároló martalóc hordának, európai hadműveleteinket, zsákmányszerző, zsivány rablóhadjáratoknak titulálta, államalapító Szent István királyunkat népét kiirtó, véreskezű zsarnokként aposztrofálta, augusztus 20-ai államalapító ünnepünket a sztalini alkotmány előtti tisztelgésre, majd az új kenyér ünnepére degradálta. Ateista alapállásból mindent eltörölt, ami isteni, a szentekkel, a szakralitással kapcsolatos, még az I. István nevet is beharapott, vérző ajakkal ejtette ki, egyházi rendeket, iskolákat, kórházakat, szociális intézményeket záratott be, papokat, egyházi főméltóságokat börtönzött be, gyilkolt és üldözött. Az istenhitet gúny és megvetés tárgyává, a munkahelyi előmenetel gátjává tette, most Szent István-i kimazsolázott intelmekbe kapaszkodik. Ezzel zsarol, hogy politikai, pénzügyi, társadalmi tömegtudat befolyásoló hatalmát fenntartsa. Nos, ez mindennek a teteje. Mert hát ki is gyakorolhat kegyet és ki felett? Kegyet mindig hatalommal, ítélői, döntési, végrehajtói jogkörrel rendelkező feljebbvaló gyakorolhat, alattvaló, kiszolgáltatott személy vagy közösség számára. Nem furcsa dolog, hogy mindez most fordítva történik vagy így kérik? Kapott-e kegyet, irgalmat, türelmet, belátást és megbocsátást a magyar nép a nemzetközi zsidó szabadkőművességtől? A trianoni országmészárlás végrehajtásakor, a II. világháború utáni szovjet mészárláskor, az 1956-os forradalom és szabadságharc vérbe fojtásakor, az ország miniszterelnökének és 400 mártírtársának akasztásakor, a 300-as és 301-es parcellákban, jeltelen sírokban, kátránypapírba csavartan, dróttal összekötözötten arccal a föld felé fordítottan való temetésekor. Tízezrek bebörtönzésekor, több mint 200 ezer fő emigrációba taszításakor, az elcsalt rendszerváltáskor, az ország kiárusításakor, koldusbotra juttatásakor, a százhúszmilliárd dollárt meghaladó örökös államadósság felhalmozásakor, a milliós munkanélküliség, a kiszolgáltatottság, a reményvesztettség kialakításakor. Hol van a kérdésekre a válasz, az irgalom, a kegyelem, a megnyugtató felelet? Mi legyünk kegyesek, türelmesek, befogadók az idegenhez, gyilkosainkhoz, kifosztóinkhoz? Nem. A „légy alázatos, mértékletes, szelíd, becsületes, szemérmes, kegyelmes” intelmeket mi már túlontúl gyakoroltuk.

 

Keresse a Havi Magyar Fórumot a nagyobb újságosoknál!

Vagy rendelje meg!

info@magyarforum.hu