vissza a főoldalra

 

 

 2011.04.08. 

Honfoglalás, telepítéssel

A készülő új alkotmányban a föld és a víz mind minőségét, mind pedig tulajdonlását, azaz magyar tulajdonban maradását illetően erős védelmet kap. A magyar föld nem eladó, jelentette ki Orbán Viktor, amikor a nemzeti konzultáció javaslatainak alaptörvénybe építéséről szólt. Ez megnyugtató.

Ahhoz, hogy ez a gyakorlatban megvalósuljon, gyökeres változtatásokra van szükség, amelyekről ebben a lapban már többször is értekeztünk. Most egy sokak számára talán meglepő történelmi példával igyekszünk alátámasztani korábbi érvelésünket. 1948-ban, Izrael Állam kikiáltásának évében Budapesten megjelent egy könyv a Káldor Könyvkiadó kiadásában. A könyvet egy híres amerikai agrárius tudós, Walter Clay Lowdermilk írta és Lőw Éva fordította. A „Palesztina, az ígéret földje” magyar kiadásához, miként az angolhoz is nem más, mint a híres és sokat próbált filozófus, Lord Russel írt előszót. Mégsem azért idézünk most ebből a könyvből, hogy bizonygassuk, tudunk mi idézni ebből a táborból is, hanem azért, mert a gondolatok, amelyek itt megpendülnek, a módszer, amelyet itt leírnak, s az eredmény, amit azok, akikről a könyv szól, a zsidó telepesek elértek – beszédes, ha nem mindjárt kötelező példa számunkra.

 „Kétszer voltam Palesztinában s láttam az ott folyó munkát. Mélyen megkaptak minden alkalommal az ott elért nagyszerű eredmények. A fiatalság zöme Európa nagyvárosaiból indult, de Palesztinában földművelővé lett, nagyobb része minden mezőgazdasági előképzettség nélkül, a falusi élet ismeretének teljes hiányában került ki. De három felmérhetetlen tulajdonsággal rendelkezett, lelkesedéssel és intelligenciával. Erőt adott nekik a Nemzeti Otthon felépítése, ahol békében és boldogságban és a maguk módján élhetik majd életüket.” Mi most még a legnagyobb jóindulattal sem mondhatjuk, hogy a saját magyar nemzeti otthonunkban élünk. Termőföldünkön kusza és rejtett tulajdonviszonyokkal egy soha nem látott méretű nagybirtok terjeszkedik, amely túlnyomó részben közömbös, ha mindjárt nem ellenséges a nemzeti célokkal szemben. A magyar falut elpusztították, a földtől elidegenítették. Kultúránkat és tömegkultúránkat egy ráterített – félrevezető, idegen lélegzetű amerikai – dömpingáru fedi le, szinte légmentesen. Az előző, nemzetidegen kormányzatok, különösen bukásuk előre vetülése után a felperzselt föld taktikájával éltek és csak bénító hiányokat hagytak hátra. Ebben a helyzetben kell elkezdeni mégis a Nemzeti Otthon megteremtését.

Ennek módja más, mint a földtulajdon és a vízkincs visszaszerzése nem lehet. Az új alkotmány felhatalmazásával élve meg kell állapítani a Nemzeti Otthon és a magyar megmaradás szempontjából legalkalmasabb birtokméretet, és ezeket a birtokokat fiatal, több vagy sok gyermeket vállaló családok kezére kell juttatni. Ez nyilvánvalóan teljes nemzeti életformaváltást jelent. Ez honfoglalás tele-pítéssel, legalább annyira nehéz feladat, mint az Európa városaiból Palesztina száraz homokjába életet varázsoló zsidó fiataloké volt.

Átéltünk mi már ilyen szükségből következő, élvemaradásunk kényszeréből következő honfoglalásokat. A magyar Alföldön valami ehhez hasonló folyamat már lezajlott a XIX. században, amikor a magyar paraszt, a 15-20 holdas gazda létrehozta a tanyát, a tanyavilágot. Kiköltözött a nagy falu, a mezőváros templomos, műhelyekkel, piaccal ellátott viszonylagos védettségéből, kényelméből, mert földjét csak állandó rajta éléssel tudta megművelni. Ennek a tanyavilágnak a leírója – típusainak összefoglalója és a fejlődése útját kijelölő –, tudósa dr. Kiss István volt. A nagyközségektől távol, tíz, húsz, vagy negyven kilométerre a múlt század harmincas éveiben már létrejöttek tanyaközpontok, gazdasági együttműködések iskola- és templomépítő társulások. Önerőből. A kolhozosító szovjet barbárság elsőnek a tanyákat rombolta le és most legjobban talán a tanyák hiányát nyögjük. A tanya – mely elsősorban az Alföld jellegzetessége – színmagyar volt.  Rá lehetett volna építeni Kertmagyarországot és ma talán nem volnának népesedési gondjaink.

A Kiss István leírásai, elképzelései, tudományos tanácsai alapján kell most az Alföld új tanyavilágát, iskoláját és templomát, a Russel által leírt zsidó lelkesedéssel és elszántsággal újjáépíteni. A tanyacsoport, a tanyaközösség nem csak termel, hanem maga fel is dolgozza termékeinek java részét, közösen exportál, ellát, teremt új magyarkultúrát és nevel gyermeket – az államvezetésnek.

Ez az új honfoglalás, telepítéssel. Az új magyar tanyán nemcsak árut kell termelni, hanem életet, kultúrát, Nemzeti Otthont kell teremteni.

 

Csurka István