2011.04.22.
Húsvét előtt, kereszténység után
Bolond lyukból
bolond szél fúj, és ezt a bolond lyukat jó negyven éve így
nevezik: USA. Még öt évvel ezelőtt olvastam a Magyar Nemzetben
Molnár Tamás egy figyelmeztetését: - „Véleményem szerint
az európaiak teljesen hibásan gondolják együttműködésnek az
Amerika – Európa kapcsolat alapját. Azt hiszik, hogy megismétlődik
ugyanaz, ami már megtörtént az első és második világháború
kirobbanása után. Európa azt hiszi, hogy ha valami nagy baj érné,
akkor Amerika most is megvédené.” (MN 2006. jún. 3.). Ezt követően
a professzor kifejti, hogy Európában nem szövetségest lát az
USA, hanem egy mindennap jelentéktelenebbé váló, „már felszámolt
riválist”. Aztán kifejti azt is, hogy ezen buzgólkodás mentén,
az Egyesült Államok diplomáciája miért áll teljes vállszélességgel
a szabad demokrata párt mögött. (Ez utóbbi párt, a Spitz-Ságvári-hagyományoknak
megfelelően – („32 nevem volt” – tavaly nevet váltott.)
Kereszténység még
nem is volt, csupán közeli bekövetkezésének hírét – a názáreti
Jézus megszületését - neszelték meg Heródes papjai, mikor már
megtörtént az első véres keresztényüldözés: „apró
szentek”. Aztán a kereszténység első századai a keresztényüldözés
századai lettek. Csakhogy érdekes módon, ezekben a kezdeti időkben
– egy kétezeréves folyamat első 400 éve tekinthető kezdeti
időnek – az üldözés sokkal inkább erősítette és acélozta
az evangéliumokban hívők hitét, egyházaik létét, semmint
gyengítette volna. Hogy a kereszténység meddig fog tartani,
természetesen nem tudom, de abban eléggé biztos vagyok, hogy már
jócskán benne vagyunk az utolsó 400 évben, amelynek kezdetét
hajlamos vagyok a XIX. századtól számolni.
A már idézett
Molnár Tamás 1990-ben Michiganben
adta ki jelentős egyháztörténeti summázatát: Az Egyház,
évszázadok zarándoka címen. A könyv hét évvel később
magyarul is megjelent. A katolikus filozófus bámulatos kitartással
és türelemmel próbálta számba venni azon lékek, sérülések
mennyiségét és nagyságát, melyek miatt a keresztény egyházak
– főleg vezérhajójuk, a katolikusság – drámai ütemben süllyed.
A keresztények hitvesztése oly fokú, hogy nincs az a pénzügyi
infláció, amelyik felvehetné vele a versenyt: sajnos nemcsak az
elkóborló bárányok, de már a pásztorok hite is deficites.
Mindez alapvetően a liberális eszmerendszer, a „liberális
hegemónia” erőfeszítéseinek eredményeként jött létre:
„az Egyház és a hit, a hit, melyet tanított, képviselt, s
melyen Szent Pál óta egész létezése nyugodott – fokozatosan
elveszítette hihetőségét”. (38. old.) – Az általános
deszakralizációs folyamat annyira eredményes, hogy 2011-ben újra
ott tartunk, ahol a Tiberius korabeli római polgárok tartottak:
jót derülünk és fölényesen gúnyolódunk a keresztény
hitvilág tanításain. Igaz, valamivel eredményesebben tesszük,
mint Tiberiusék álmodhatták volna, hiszen ők nem rendelkeztek
internettel, Google-val, e-maillel és hangot, képet, szöveget
egyként továbbító mobiltelefonnal, melyet ma már minden tízéves
gyerek magával hordoz iskolatáskájában a vajas kenyér
mellett. Talán éppen ezért van az, hogy végül Róma tudta
legyőzni a kereszténységet, és ezért, hogy korunk liberálisai
legyőzték.
Molnár Tamás könyve
megjelenésének idején az USA-ban már tombolt a II. Vatikáni
Zsinat (1962-65) által gerjesztett destrukció: a megfélemlített,
a társadalmi – azaz világi(!) – elvárásoknak megfelelni
akaró amerikai püspökök az egyre erősödő feminista mozgalom
és nő-lobby követelésére elrendelik, hogy ezentúl oltári
szolgálatra leányok is mehetnek. Mindez persze édeskevés,
mivel a feministák a cölibátus eltörlése mellett a nők pappá
szentelését tűzték ki következő célnak. „Az Egyház ellen
indított modern támadás a magas egyházi körökben megnyilvánuló
hitfogyatkozásban jut tetőpontra.” (40. old.).
Egy Bouyer nevű teológus nemes egyszerűséggel így
fogalmaz: „Az Istentől jövő megváltás puszta fogalma olyan
sértés a világ számára, melyet a modern ember nem tud
elfogadni”. (41. old.).
Pedig, mikor szegény
Molnár Tamás mindezeket papírra vetette, nem is sejtette, hogy
még az ő életében a katolikus berkeken belül kitör a pedofilőrület,
amely a jelek szerint maga alá fogja temetni Krisztus kétezeréves
egyházát. Mint minden nagyszerű dolog, ez is Amerikából
indult ki, az ókontinens csak onnan importálta, de hamar
megkedvelte az új módit: ha valaki katolikus lelkipásztor, úgy
az pedofil is, hiszen cölibátusban él, tehát aberrált.
Mindenképpen gyanús. A katolikus papok, tanárok, hitoktatók
pedofíliával vádolása a tömeghisztéria szintjére
emelkedett. Sajtóhírek szerint vannak olyan az anyagi csőd szélére
sodródott egyházmegyék az USA-ban, melyek az elmúlt években több
tízmilliárd dollár kártérítést fizettek ki azon egykori –
azóta már pocakot eresztett – gyermekeknek, akik 30-40 év
elteltével bátorodtak csak odáig, hogy felidézzék megrázó
emlékeiket: a pap megsimogatta fejüket vagy arcukat. Vagy ki
tudja mit csinált vagy nem csinált velük, hiszen – az általános
jogszokásokkal ellentétben, papi pedofíliánál – tanú,
bizonyíték nem szükséges, elég a puszta emlékezés néhány
soros rögzítése egy bírósági feljelentésen. És már árad
is az amerikai bőségszaru, ezúttal, mint egyházi kárpótlás.
Érdekes módon elévülés sem áll fenn ezen ügyeknél, sőt,
minél régibb, annál hitelesebbé tehető, mivel az érintett
pap, a tényleges vádlott már rég halott, tehát tiltakozni sem
tud szegény. De mintha maga a katolikus egyház, a Vatikán is részese
lenne ennek az összeesküvésnek: nem tiltakozik, nem cáfol, nem
követel bizonyítékokat, viszont lépten-nyomon bocsánatot kér,
bűnbánatot tart és fizet és fizet és fizet. Már csak a nyilvánvaló
bolond nem látja: nemcsak a pénzét, de történelmi létét is
rá fogja fizetni erre a társadalmi őrületre.
Megdöbbentett a Népszabadság
beszámolója a bajorországi katolikusok példátlanul nagyszámú,
tömeges egyház-elhagyásai miatt. És a kilépések, „a
tiltakozás és undor” oka mindig egy és ugyanaz: pedofília.
2010-ben 180.000 hívő lépett ki ősei egyházából, 2009-ben
pedig 129.000. Magyarul: az elmúlt két évben, csupán Bajorországban
– annak ellenére, hogy német a pápa! – 309.000 katolikus
fordított hátat a katolicizmusnak. Ez az adat magáért beszél,
további információt nem igényel, viszont tanulságos összevetni
a cunami-mód terjedő iszlám népszerűségével, vitalitásával,
a buddhizmus és zend vallások, valamint az elképesztő választékot
nyújtó szekták és kisegyházak eldorádójával. Miközben a
katolikus misék üres templomokban zajlanak.
Ha ezt Tibérius
megérhette volna, nyilván irigykedik, de azért legkegyelmesebb
császári elismerésében részesíti a liberálisokat. „Világ
haladói, egyesüljetek!”
Szőcs Zoltán
|