2011.08.12.
Csurka István: Történelemhamisítás
Büntetőjogi felelősség
Miközben ebben a
rovatban számtalan esetben tanújelét adtam annak, hogy Gyurcsány
Ferenc hatalomátvételét pártjában és a kormányban egy bűnszövetkezet
bank- és államrablásának tartom, komoly aggodalom tölt el
annak célszerűsége és eredményessége iránt, hogy ezt egy
parlamenti albizottság állapítsa meg. Egy parlamenti albizottság
ugyanis szükségszerűen csak politikai ítéletet fogalmazhat
meg, más formában újraközölheti azt a sommás vélekedést,
amelyet a választók 2010-ben a választásokon kialakítottak. A
választók óriási többsége előtt, különösen az őszödi
beszéd bűnözői nyelvezettel előadott beismerései és bűnöző
módra való kérkedései után nem volt kérdéses, hogy egy, a
hatalmat magához ragadó bűnbandával áll szemben. Ezt most egy
parlamenti albizottságban vizsgálgatni és a diplomáciai-parlamenti
nyelvezet korlátaival tálalni legalábbis furcsa, de még inkább
értelmetlen.
Ez a megfogalmazás
szükségképpen gyengítettebb és elvontabb lesz, mint ami a nép
száján él. A nép egy szóval intézi el a dolgot:
„gazemberek”. Természetesen tudom és látom az indokot és a
szükségletet, amely választásokon és koalícióban kormányra
jutott politikusok büntetőjogi felelősségre vonásának egy
jogállamban és az európai rendszerben az útjában áll. Az új
kétharmados rend nem adhat teret a népítéletnek, és nem
alkalmazhat népbíróságot. Még egy olyan kétes legitimitású
nemzeti vagy nemzetközi bíróságot sem állíthat fel, mint
amilyen a Hágai Nemzetközi Bíróság, amely most a szerb háborús
bűnösök, népirtók vérengzéseit tárgyalja, mert a Hágai
Nemzetközi Bíróság az 1945-ös Nürnbergi Nemzetközi Bíróság
utódja, folytatása, vagyis a győztesek bírósága, amely a
vesztesek felett ítélkezik, Magyarország pedig vesztes volt és
mindmáig vesztes is maradt. Most, az Orbán-kormány alatt sikerült
először szívós munkával kiemelkednie a vesztes státuszából.
Még az Európai Unióba is minden ellenkező híresztelés ellenére
vesztesként helyezték be, hiszen előtte már Antall-lal megköttették
a trianoni vesztes státuszt rögzítő alapszerződéseket. Ezt
az új minőséget, ami történelmi eredmény, amit az Orbán-kormány
vívott ki, a gyors, határozott leszámolás kockára vetné,
mert még a nem ellenségből is rosszallást váltana ki. Európában
totojázni kötelező. A kormányzatnak nagyon is figyelembe kell
ezt vennie, nehogy visszaminősítsék. Hiszen azok, akiket most büntetőjogi
felelősségre vonás elé készül állítani, kiküldött munkatársaikkal
együtt éppen azon mesterkednek, hogy visszalökjék Magyarországot
a vesztes státuszba, a „bűnös népek” közé. A dühöt éppen
az váltja ki belőlük, hogy a kiemelkedést egy nemzeti keresztény
kormány valósította meg. A kétharmados többséggel olyan kormány
bír, amely szerintük veszélyesebb Horthy Miklós összes kormányánál.
Mivel ezek a nemzetellenes elemek Nyugaton meglehetősen el vannak
szaporodva, ajánlatos a magyar kormánynak óvatosan lépkedni.
Ez a visszavert támadások ellenére is tény. Van tehát
indokoltsága az albizottságnak, de a megoldás mégsem jó, mert
a társadalomnak nem erre van szüksége.
Az albizottság a
politika felől előnyomulva erkölcsi alapot próbál teremteni a
büntetőjogi elbírálásra, csak az a baj, hogy ez gyenge dolog.
Így nem lehet. Ezzel csak az idő telik. Mert, ha egyszer már az
ügyészség a feltárt bűnesetek alapján eljutott Gyurcsány
Ferenc mentelmi jogának kikéréséig a sukorói telek- panama és
a többi rárakódott bűn miatt, és például Demszky mellől több
hónapra kiütötte Hagyó Miklóst és társait, hogy más
MSZP-SZDSZ bűnelkövetések elhúzódó tárgyalásairól, rosszízű
fordulatairól ne beszéljünk, akkor miért nem kezdődik el a
felgöngyölítés? Ki van zárva, hogy az egyes büntetőügyek tárgyalásakor
ne kerüljön fénybe a fővárosi eladósítás szándékossága,
lopása és gazembersége, Demszky Gábor felelősségével megtetézve
és hogy a sukorói tervezett kaszinóberuházás rendőri, ügyészi
nyomozása, vádemlése és tárgyalása ne pattintaná ki az államadósság
növelése és eme privatizációk mögött és között a szándékosságot.
Annyi bűnügy van felhalmozva, a kormánybiztos annyi feljelentést
tett, annyi milliárd sorsa vár tisztázásra, annyi bizonyíték
van arra, hogy a szóban forgó vezetők, Gyurcsány, Kóka,
Demszky és társaik egy maffiás szervezet jóvoltából a kormányon
gazdagodtak meg mérhetetlenül, miközben az állam földig eladósodott.
Nem albizottságot,
hanem tanszéket kellene alapítani az eladósodás, a privatizáció
és a hatalommegszerzés új folyamatának tudományos vizsgálatára.
Ha a mai közgazdaság- tudomány és vele párhuzamosan a történelmi
kutatások is nem állnának részben vagy teljesen liberális
fennhatóság alatt, rá lehetne bízni ezt a kutatást a közgazdasági
egyetem tudósaira, vagy egy új tudományos kutatóintézetre. Történészek,
statisztikusok, közgazdák, filozófusok az egyes választási
eredmények elérésének körülményeiből kiindulva megvizsgálnák
a belőlük következő privatizációs eseteket. Megvizsgálnák
a vezetők és a kedvezményezettek szociológiai és etnikai összetételét,
pártállását, összegyűjtenék az elveszett vagy elveszettnek
hitt adatokat, követnék az egyes tételek kézről kézre vándoroltatásának
folyamatát és tételesen és tudományosan is kimutathatnák,
hova tűnt el a nemzeti vagyon harmada vagy fele és hogy a
politikai vezetés hogyan teremtette meg a hitelfelvétel kényszerét
éppen a privatizációs veszteségek pótlására. Azt már több
jeles közgazdász kifejtette és arról tudunk, hogy a nemzeti
vagyon legalább egyharmada kézenközön eltűnt, ez tény, de
maga a folyamat és történet mindmáig nincs feldolgozva. Azok,
akik lebonyolították – kül- és belföldi résztvevők –,
áttekinthetetlen halmazt hagytak maguk után – szándékosan. A
harmados veszteség egy sommás megállapítás. Élő és ható társadalmi
ténnyé akkor válik, ha tételesen bizonyítva van. Ha oktatják.
Ugyanígy az egész elmúlt korszak, a rendszerváltás huszonöt,
harminc éve, benne az utolsó nyolc év bűnszövetkezetével. A
megállapítással lényegében véve mindenki egyetért: nem történt
rendszerváltás, vagy ami történt, rosszul történt, de nem
tudott még a magyar szellemi élet, a tudományos kutatás, tényfeltáró
irodalom nekilátni a történelmi feldolgozásnak, a tételes,
tudományos alapú elszámoltatásnak. Miért? Mert a vétkesek,
vagy éppenséggel a bűnösök blokkolták és blokkolják.
Pedig ez a magyar
történelem legkülönösebb és legborzalmasabb fejezete,
amelynek feltárása, bemutatása nélkül az új korszak el sem
tud kezdődni. Már régen nem a Kádár- rendszert kell legyőznünk
és nem is a bolsevizmust kell kiküszöbölnünk. Feltárnunk és
meghaladnunk sem azt kell, hanem azt, ami ezekből 1990 után
lett. Amiről az a tévképzetünk, hogy ismerjük, hiszen benne
éltünk. Valójában nem ismerjük. Legkevésbé ezt, a saját közelmúltunkat
ismerjük. Pedig ez van útban.
Ez
egy kezdettől fogva és elrendelten rejtőzködő rendszer. Ebben
senkinek nincs személyazonossága, etnikai hovatartozása, pártállása,
vallása és tulajdonáról csak a képviselőnek kell számot
adnia, a tulajdon eredetéről meg még annak sem. Ez az új
burzsoáziát védő legfontosabb intézmény. Amit lopott, az már
az ő magántulajdona, amely szent és sérthetetlen. Valójában
semmit nem tudunk az utolsó húsz év folyamatairól, összefonódásairól,
védett alakjainak mozgásáról. Ezt nem politikailag kell feltárni,
hanem tudományosan és mint tudományos tényt, értéket kell szétosztani,
tankönyvbe foglalni és mellesleg intézkedni a büntetések felől.
Világos vonal fogja mutatni, hogy az utolsó nyolc év vezetői
egyben mind privatizáción meggazdagodott – bűnösök.
Mi itt ezeken a
hasábokon, a magunk laikus módján már számos alkalommal feltártunk,
vagy segítettünk feltárni egy-egy kirívó esetet. Nem most,
amikor a rablás Gyurcsány alatt csúcsra járt, hanem 1992 óta
számtalanszor, amikor a Globex-esetek megtörténtek. Ez a feltárás,
az elfogulatlan tudományos vizsgálat és a ténymegállapítások
sora nemcsak az új alkotmány bensőséges, lényegi életbe léptetéséhez
kell, hanem ahhoz is, hogy a magyarság
átlényegülve léphessen át a maga új korszakába. Nem
elég kimondani, hogy a rendszerváltás most kezdődik, ami eddig
történt, az nem az volt, hanem meg is kell írni az előző évek
történetét és tanítani is kell az iskolában. Azt kell tanítani.
Most, ma kell látnia a közembernek is, hogy mi hogyan történt
ezen az újkori mohácsi csatatéren.
Mert addig hamis történelem
alatt élünk. Márpedig, ha egy nemzet nem tudja felszabadítani
magát egy ráerőszakolt hamis történelem nyomása alól, akkor
hiába minden politikai erőfeszítés, új alkotmány, az erőfeszítések
többnyire hiábavalóak. Ha a régi rendszer nemzetellenes erőinek
még van annyi erejük, hogy ne engedjék az újkori történelem
folyamatait tisztába tenni, akkor a lelkekben még ők vannak
hatalmon, vagy ők is hatalmon vannak. Nem a felelősségre vonás
az első, hanem a világos látás.
Többen is azzal
érvelnek, hogy ezt még nem lehet elvégezni, megírni, mert közel
van. De ez nem igaz. Az élet felgyorsult. Erre a tudományos, történelmi
feltárásra most van szüksége a magyar társadalomnak. Ne csak
politikusok megállapítása legyen, hogy elmaradt a rendszerváltás
és hogy az utolsó nyolc év bűnszövetkezetben történt, hanem
legyen tudományos vizsgálat eredménye. Vagy, ha a tudomány nem
tudja bizonyítani, akkor ne is beszéljünk róla.
Emlékezzünk: a jól
megrendezett 1989-es Duna-Gate-botrány után milyen hamar létrejött
az ügynökmúltat kézben tartó SZDSZ-intézmények sora, s
milyen szabad turkálást tett lehetővé néhány SZDSZ-kádernek.
Ezek a központok, SZDSZ-fiókok időnként leleplezték a gyakran
erőszakkal, fenygetéssel beszervezett ügynököket, de a legutóbbi
időkig hallgattak a beszervezőkről,
a vezetőkről, az elkövetőkről. Máig nincs feltárva, milyen
mértékben lassította, akadályozta a kibontakozást ez az
egyoldalúan SZDSZ-szellemű ügynöklistázás. Miért lett ennek
következtében nagyobb bűn, vétség ügynöki jelentéseket írni
a hatvanas, hetvenes években, mint a kilencvenes években tartótisztként
privatizálni? Vagy pártközpontos munkatársként rendszerváltónak
kikiáltott pártot vezetni, az államot rossz tulajdonosnak ítélni?
Nem azért volt-e oly sokáig elhúzva az ügynökkérdés és nem
azért volt-e a legfőbb kérdésnek megtéve, hogy közben
lebonyolódjék a sokkal nagyob bűn, a rablás és köztulajdon mélyen
áron alul való eladása, hogy létrejöjjön az újgazdag elit,
méghozzá a bűntelenég pózában?
Ezeket a kérdéseket
egy albizottság képtelen megválaszolni. Ehhez egy intézmény
kell, amely maga jelöli meg a feladatát, szervezeti és működési
szabályát, kidolgozza módszertanát, és magába olvasztja az
eddig elvégzett munkákat és a legnagyobb állami támogatást
élvezi. Az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. vezérigazgatója
jelenleg vádlott. Kézenfekvő, hogy a vizsgálódást ezzel az
intézménynél és az elődeinél kell elkezdeni. Személyről
személyre, munkatársról munkatársra, ügyről ügyre kell
haladni és minden szerződést, minden ügyet át kell vizsgálni.
Nem igaz, hogy nincsenek meg a papírok. És ha hiányoznak, az is
bűn. Nem ez az utolsó vezérigazgató a főbűnös, aki most a
sukorói ügyben társtettes, minden előző vezető intézkedéseit
szigorúan meg kell vizsgálni. Nagyon valószínű, hogy a szálak
el fognak vezetni ahhoz a végponthoz, amit most az albizottság
vizsgál.
Csak ez a tudományos
tisztázás és az ebből származó új önérzet vezethet el a
megújuláshoz. Ennek a munkának nagy nyilvánosság előtt kell
folynia. Nem a leleplezés, a megszégyenítés és a büntetés a
fontos, hanem maga a feltárás. A büntetés mindig a feltárt
esetekből következik. Nyilván lesznek büntetések és minél
feljebb haladunk a ranglétrán, annál súlyosabbak, de ez nem a
feltáró tudományos műhely dolga. Annyit talán mindenesetre
meg lehet előlegezni, hogy ezekre a nép ajkán csak gazemberként
jellemzett figurákra nézve a legsúlyosabb büntetés a
vagyonvesztés volna. Legyenek olyan szegények, mint amilyenné
az országot tették.
|