2011.02.04.
Csurka István: Történelemhamisítás
Az új arcvonal
A régi nagy filozófus
mozsárágyú elsütésével a liberálbolsi hadvezetés győzelmet,
de legalább döntetlent hirdetve akarta befejezni a csúfosan
elvesztett médiaháborút. Ezért a szokásoknak megfelelően a Népszabadság
meghirdette Kis János új, természetesen és magától értetődően
korszakalkotó írását, amely lezárja a háborút, megszabja a
békefeltételeket, kijelöli a magyarság útját a ravatalozótól
a sírgödörig, és lefekteti az esetleg élve maradottak elleni
további harc stratégiáját. A vezérkari tervből nem valósult
meg semmi. Kis Jánosból az idő és a viszontagságok miatt nem
maradt meg más, legfeljebb csak egy újságoldalnyi manír.
Hatalom és a hatalom reménye nélkül a gondosan felépített
gondolkodóból, az emberi jogok felkentjéből csak egy üres
farizeus sivár lelke, vagy léleknélkülisége tárult az olvasó
elé.
Annyit azonban el
kell ismerni, hogy lehetetlen feladatra vállalkozott. Rávenni
egy kétharmados többséget és egy kormányt, hogy adja fel azt
a háborút, amelyet megnyert, képzett talmudistának is sok, és
Kis János még jesivába sem járt, csak a Rákosi Mátyás gimnáziumba,
amelyben orosz volt a tanítás nyelve és csak
marxizmust-leninizmust tanultak. Jogi és közjogi érvekkel alátámasztani,
sőt kikövetelni egy alkotmányos keretek között megválasztott
kétharmados többségű erőtől, hogy ne valósítsa meg a saját
programját, valamint, hogy ne a számára alkalmasnak, megbízhatónak
ítélt személyeket állítsa fontos posztokra, illetve, hogy szétzüllött
és a nemzettel bizonyítottan ellenséges ellenzéki elemeket is
bízzon meg, vagy vegyen be a buliba, hogy árulkodhassanak, kétségkívül
nem filozófusnak való feladat.
A Népszabadság azonban úgy gondolta, hogy a múltbeli
tekintély súlyával Kis megbirkózik vele. Nem ez történt,
hanem éppen az ellenkezője: a mai szöveg kongása kiürítette
a régi érveléseket, szinte az egész életművet. Kis János a
mozsárágyú, a független te-kintély, a filozófus, a
demokratikus ellenzék vezére, a szamizdat hercege, a taxisblokád
Böhm Vilmosa, meztelen alkirály. A szerkesztőség ugyanis elkövette
azt a hibát, hogy a hétfői lapba beharangozott írást már
szombaton feltette a NOL-ra, az internetes kiadásba és a
kommentelők, a híres-nevezetes Facebook-nemzedék puskásai
nekiestek. Kevés jó szavuk volt Kishez. Ők hánytorgatták fel
a múltját, már amire egyik-másik emlékezett. Hallgasson, elég
volt belőle, semmit sem teljesített, csak ártott, nem igaz,
amit mond.
Ez a reakció
pedig egy, éppen a kormány és különösen Orbán Viktor sajtószabadságot
megszüntető bűnös tevékenységét felhánytorgató írásra
nemhogy kínos, hanem megsemmisítő csapás. Kis eddig mindegyik
hasonló perben a Tekintélyes Közvádló szerepében lett felléptetve,
a Nagy Higgadtként és most a saját nevelésű publikum elérte,
hogy az ügyészt vezessék ki a teremből. Orbán átlépte
Rubicont, állítja Kis. Ezt ma arra az emberre, főként vezetőre
mondják, aki átlépett egy határt, amit nem lett volna szabad
átlépnie. Kis János úgy gondolja, hogy politikailag nem
korrekt átlépni a Rubicont, amennyiben a kis folyó átugratása
a nemzeti szellem térnyerését jelenti a köz-szolgálati médiumokban,
méghozzá, ha ez Kis János-emberek és a Rákosi Mátyás gimnáziumban
végzett felmenőkkel rendelkező zsidó vezetők nélkül történik.
Jó, ha tudjuk, hogy eredetileg Julius Caesar ugratta át lován a
kis mellékfolyót, a Római
Birodalom számára
meghódí-
tott Galliából
hazajövet. Pompeiusnak, hatalmára törő ellenségének
jelentették ezt Rómában. De hiába, mert Julius Caesar a kitört
polgárháborút is megnyerte, Imperátor lett, mígnem néhány
év múlva Brutus és társai orvul megölték. Lehet, hogy véletlenül
futott Kis tolla hegyére ez az ókori kép. Julius Caesar alakja
ma már keveseknek dereng fel, s az egyeduralkodó életének véres
végkifejlete sem él már, de tudat alatt, a közösség emlékeiben
még hatóanyag mindez. Ha Orbán Imperátor, márpedig Kisék ezt
mondják, akkor számoljon a brutusi véggel. Különösen, hogy
Kis János hozzáteszi: Orbánnak nincs visszaútja. Nekik,
demokratáknak tehát csak egyetlen lehetőségük van: hosszú
harcban felőrölni. A brutusi döfésről nem beszél, de talán
az jár a fejében. Ez az új program. Kis meg is hirdeti és
lelket is akar mindjárt önteni a jogállami seregbe.
Már gyülekezést
észlel, a demokraták és a jogállamiságot mindennél
fontosabbnak tartók reményre jogosító mozdulásait látja. Ébredezik
a rozzant liberálbal, lesz itt még olyan jogállam, hogy minden
keresztény magyar arról kódul. S erre mondták a kommentelők,
a facebookosok, ha nem is ilyen finoman: köszönjük, ezt nem kérjük.
A
hirtelenharagú hozzászólók és a társadalom csendes többsége
jól látja: valójában nem is ez a program. A jogállam követelése
csak egy horog, amelyen kövér giliszta csábítja a törpeharcsát.
A taxisblokádos Kis János feledékeny, amikor jogállamot követel.
A program egyelőre még mindig a rombolás.
A
médiaháború elvesztése után most a magyar helyzet nehézségeinek
– a természeti csapások következtében beállott, összetorlódó
bajok valóban létező – tömkelegével fognak bénítani. Állandó
előtérbe állításukkal kiábrándítani, mérgezni, a
tehetetlenség érzetét kelteni. Az időjárás bőségesen szolgál
bajjal, szerencsétlenséggel, löszfalomlással, belvízzel, árvízzel,
megoldhatatlan helyzettel. A szerencsétlenül járt embernek,
családnak, falunak csak elég kérőn összetennie a két tenyerét,
hogy az állam tegyen bele valamit, segítsen, és már el is
hangzott egy jól hangszerelt vád. Miért nem segít? Miért nem
siet? Miért nincs semmije? Semmi mást nem kell csinálnia a kormánnyal
ellenséges félnek és szabad hírközléseinek, csak minden nap
felsorolni a természeti csapásokból fakadó tragédiákat –
és más semmit. Nagyon halkan alácincogni, hogy nincs pénz a
kivédésükre, a megoldásukra, mert a kormány magára haragította
azokat, akiknek van pénzük. Ez lélektanilag és tömeglélektanilag
aprólékosan kidolgozott módszerrel már folyik. Mert ők
pontosan tudják, hogy a nagyközönség két valóságban él. Az
egyiket megéli, a másikat belelövik. De a kettő egyszerre hat
benne és a belelőtt, a tudtul adott, minthogy mindenki inkább
arról beszél, és annak hisz, uralkodóvá válik.
Ma már a kommentár
nélküli hírszerkesztés, a csoportosítás és a jelentéktelennek
látszó hangsúlyok, jelzők közbeszúrása is lehet mani-puláló
erejű. Az adagolás lelkiállapotot teremt. Ha minden nap, minden
este elönti a képernyőt a szerencsétlenség, a bűn, a
katasztrófa és csak a csüggedt, tehetetlen szegénység hangját
halljuk, kisebbrendűség alakul ki bennünk. A természeti
katasztrófákhoz társulnak a gazdasági, pénzügyi bajok, a
valutatartozások és a lakbér- és gáz-villanyszámlák és a róluk
kerengő hírek, nyomások, s az egész képtelen társadalmi nehézség
felsorolásából következetesen kimarad, hogy azt az előző
kormányzási korszak okozta, akkor az egész visszavetül a mai
kormányra. S ugyanannak a fülnek a katasztrófák után
kellemetlen hallania az elszámoltatási kormánybiztos feljelentéseit,
különösen, hogy még egyik feljelentett csuklóján sem kattant
a bilincs. Ha egyszer egy médiarendszer két osztatú, s az egyik
felett, a katasztrófát mindig előtérbe toló felett, a médiahatóságnak
és a törvényének alig van hatása, akkor a társadalom közérzetét
a Kis János- és Heller Ágnes- féle filozófusok tévéi fogják
meghatározni. Ez az új liberális program. (Lakiteleki előadásomnak
ezt a címet adtam: „Antikatasztrófa program”. Ez 1987-ben
volt…)
A másik célkitűzés
a beszivárgás és helyfoglalás, illetve helymegtartás a
politikai, gazdasági és kulturális életben. A filozófusok
leleplezéséből és a médiatörvényből azért ké-peztek
antiszemitizmust, hogy a kormány és az illetékesek rémüljenek
halálra, és kiegyenlítésként tartsanak meg, vagy vegyenek be
közülük valókat a kormányba és az intézmények vezetésébe.
A bankadó kirovásakor ezt még nem tudták elhíresztelni,
hiszen az a bankok zsidó voltára utalt volna. Ezt nem tehették
meg. A médiatörvénnyel is óvatosan kellett bánniuk, mert a médiumok
egyes sztárjai nem szívesen járultak volna hozzá arcuknak,
eredetüknek, sztárrá válásuk okának feltárásához. De Konrád
György mégis elsősorban a médiaügy miatt jelentette be, hogy
esetleg kivándorol. A filozófusok lelepleződése azonban
robbantó erővel szolgált. A filozófusok régi marxisták, luká-csisták
és bevallottan és műveikben is közzétetten zsidók voltak, mégpedig
vad, önző, Kis Jánost is meghaladóan magyarellenes zsidók.
Nem lehetett az antiszemita üldözés kártyáját nem elővenni.
Csakhogy most erre is ráfizettek. Mert amit a néző egy őt
folyton nevetőizmai környékét és az erogén zónáit bizirgáló
sztárnak elnéz, azt egy filozófusnak, aki egy paphoz vagy költőhöz
közel álló képlet a szemében, nem nézi el. A filozófusok
csalnak, lopnak, bűnszövetségben osztanak szét százmilliókat.
Politikai szolgálataikért tartják őket? Nos, itt már tényleg
csak az antiszemitizmus-kártya kijátszása segíthet – vélték.
Talán tévesen. Itthon ugyanis már semmit sem ér, s éppen a
sok nyomorhír és katasztrófa miatt, külföldön azonban,
Nyugaton és a holokausztmítoszba beletaposott Németországban,
a nagyon elzsidósodott francia politikai és kulturális életben
még lehet és van is hatása.
Már nem is
annyira a médiatörvényre, mert az lefutott meccs, hanem a
beszivárgásra. Azt még elérhetik, hogy a kormány, bizonyítandó
elfogulatlanságát – valójában nem is létező
antiszemitizmusát, létező liberalizmusát – kinyit egy-két
ajtót és azon beenged egy-két nem odavaló embert. Nem is feltétlenül
zsidót, hanem olyat, akiben Kis és Konrád és Heller Ágnes
megbízik.
A történelem
azonban sajnos azt bizonyítja, hogy ez veszélyes dolog. Mert így
idővel belső hatalomátvételre kerülhet sor. Miközben a
politikai vezetés csak azzal van elfog-lalva, hogy megtartsa választásokon
szerzett többségét és elégedetten látja is, hogy vele
szemben esélyes párt nincs, sőt, ami van, az is sorvad, nevetségessé
válik, benne, a szervezetében észrevétlenül felnő, összesűrűsödik
a filozófusközeg. Ugyanis már nem az a program, még középtávon
sem, hogy választások útján majd egy igazi Gyurcsánnyal vagy
egy bölcs Mesterházyval visszakerül a kormányra a vesztes fél,
hanem az, hogy beszivárgással, benti elszaporodással szerzi
vissza a hatalmat vagy annak egy részét. Ha lehet, természetesen
mindet.
A két támadás
összevonható. A természeti katasztrófák, a bűnözés túlhangsúlyozásával
a magyar tehetetlenséget, alkalmatlanságot, korszerűtlenséget
felébreszteni, a beszivárgással pedig bent bomlasztani, fékezni,
megteremteni a belső bizalmatlanság légkörét és végül felköltözni
Moszkvába, mint ahogy Bergyicsev tette a húszas években, ismét
csak Szolzsenyicin szerint. Bergyicsev volt a szinte százszázalékosan
ukrajnai város, amelynek lakói funkcionáriusként szépen
elfoglalták Moszkva legjobb lakásait és külön kioszkból kapták
az élelmet, ahol nem kellett sorba állni. No, volt is népi
antiszemitizmus a városban, meg van is…
A beszivárgást
nem tiltással és főleg nem antiszemita acsarkodással kell
megakadályozni. A filozófusok most alig várják, hogy
antiszemitasértegetésekben részesüljenek. Valakit azért sértegetni,
mert annak született, ami, képtelenség, piszkos dolog. Valakit
tettei, esetleg bűntettei miatt néven nevezni, eredetét, szövetségi
rendszerét meghatározni, nem antiszemitizmus. Hiszen a filozófustúlsúly
a médiában és a kulturális vezetésben, az üzletben és a
bankban éppen azon alapult, hogy a kiválasztás hatalmával
rendelkező már bennlévők részben származási alapon válogattak
és mindig a magukfajtát választották ki. Évtizedek során ez
most oda vezetett Európában, ahol most tartunk. Ennek ellensúlyozására
azonban elsősorban nevelni kell, értelmes, nemzeti-népi szellemű
kádereket kell képezni s ezeket egyenlő elbírálással kell
versenyeztetni. Győzzön a tehetség, a nagyobb tudás, a rátermettség.
Senki sem született
etnikailag predestinálva színigazgatónak. De egy-két elbocsátott
színházi figura nyugodtan kiabálhat még antiszemitizmust is,
nem jelent tételt a nemzeti számlán, de a fiatal értelmiség
és a fiatal képzett munkaerő anyagiak miatti elvándorlását
nem engedheti meg ma magának ez a nemzet. Mindent megelőzve
olyan viszonyokat kell teremteni, hogy a képzett és tudós értelmiség
itthon találja meg a méltó megélhetését, munkáját és a
családalapítási lehetőségét. Egész Európa őslakossága elöregedőben
van. Ha mi most, magunktól elvonva, még értelmiségi és tudós
segítséget adunk a piacainkat elfoglaló nemzeteknek és
magunkat megfosztjuk tőlük, akkor előbb veszünk ki, mint
gondolnánk. A kormánynak és az egész magyar társadalomnak észre
kell vennie, hogy a fiatal magyar keresztény értelmiség megkötésében,
képzésében és élettérhez juttatásában óriási erő van.
Ez most mindennél fontosabb.
Ez az igazi elszámoltatás.
|