2011.01.21.
Sütő Gábor: A terrortól az önterrorig
A multinacionális
tőke és ideológiája, a neoliberalizmus az emberi tevékenység
minden területére behatol. Visszaélve a globalizmus lehetőségeivel
és eszközeivel, nemcsak a nemzetgazdaságokat, a pénzügyeket
rombolja, hanem a hagyományos társadalmi értékeket is. Önzésre
ösztönöz, minek következtében az egyéni érdekek fokozatosan
a társadalmi érdekek fölé kerekednek, miáltal viszont romlik
mind a társadalomnak, mind magának az egyénnek az életminősége.
Az individualista önmegvalósításnak és a céltalan fogyasztásnak
szinte a terrorizmusig manipulált abszolutizálása tehát korlátozza
a szabadságát nemzetnek és a személyiségnek is. A személyiség
természetes életminőséget nélkülöző talapzatra emelése
pedig egyéni és társadalmi tekintetben egyaránt értékalatti
magatartást szül az utcától kezdve a politikáig. Súlyosbítja
a helyzetet, hogy a globális információtechnológiai környezet
rendkívül hatékony, pillanatokon belül világméretekben ható
befolyásolási eszközöket bocsát e folyamatot tudatosan irányító
és manipuláló multinacionális csoportok, vagy személyek kezébe.
A minőségileg új
formákat öltő vitathatatlan műszaki haladás tehát egyidejűleg
újabb, részint ismeretlen veszélyeket is szül, sőt erkölcsi-szellemi
visszafejlődést vált ki. E két ellentétes folyamat erőszakolásával,
álcázott és tetszetős átpolitizálásával – számítva a körültekintés
nélküli kezdeti elfogadására – a multinacionális tőke és
a neoliberalizmus önmaga provokálja ki az erőszakot, a
terrorizmust, amely ellen azután harcot hirdethet, minek ürügyén
megnyirbálhatja a demokratikus jogokat, engedelmesebb társadalmakat
hozhat létre. Jelenleg ez az alaphelyzet a legtöbb országában,
függetlenül a társadalmi berendezkedésüktől. A gazdaság és
a gazdagság, s a tőlük elválaszthatatlan gazság hihetetlen
koncentrációja valamint a terjedő, mélyülő nyomor szülte lázadó
erkölcs közötti élesedő ellentmondás kibékíthetetlen társadalmi
ellentéteket, s ezek okán erőszakot szül. Mindennek a kiváltója
pedig a világ legagresszívabb ereje, a szükséges szolgálati
eszközből tőkévé vált, az embertől elidegenült, kevesek
kezében összpontosuló pénz. Tőkére persze szükség van a
gazdaság működtetéséhez, de a vadkapitalizmus körülményei
között kialakult karvalytőke (a finánctőke, amelyet csak a
saját növekedése érdekli és nem a társadalmi szükségletek)
manipulálja a világot, ügyesen elrejti az általa okozott problémákat,
többek között a bankok mögé. A bankok, természetesen, önmagukban
is megérik a pénzüket, mert bár inkább csak végrehajtó
szerep jut nekik, ezt – a társadalom valós gazdasági szükségletektől
ugyancsak elkülönülő saját érdekeiket szolgálva – túl is
teljesítik. A jegybankok tűzzel-vassal kikényszerített,
„internacionalista szolidaritással” védelmezett önállósága
a nemzeti kormányoktól és parlamentektől pedig a nemzetközi pénzügyi
terrorizmus legtipikusabb megnyilvánulása.
Az alaptalanul és
érdemtelenül felértékelt, a nemzetektől elidegenedő Európai
Uniót is a globális finánctőke uralja, így százféle módon
zsákmányolja ki a gyengébbeket, ezért nem a nemzetek összefogását,
hanem a köztük lévő bizalmatlanságot növeli. A tőke nyomásának
engedve, a gazdasági-pénzügyi nehézségekkel küszködő országokat
(amelyek a nemzetközi kizsákmányolás miatt nem képesek elérni,
vagy tartani bizonyos statisztikai mutatókat) még azzal is
terrorizálja, hogy pénzügyileg és más módon is bünteti,
arra törekedve, hogy hosszabb ideig ebben az állapotban
tarthassa őket. A múltat visszasírni értelmetlen, ne is tegyük,
de nem árt emlékeztetni rá, a KGST nemhogy a büntetés, de még
a bírságolás intézményét sem ismerte. Ennek fényében
nagyon is jogos és támogatandó a Fidesz-KDNP kormány törekvése
a gazdasági önállóság visszaszerzésére. Az egyre kétesebb
minőséget ajánló multinacionális vállalatok, a nemzetközi
kereskedelmi láncok pökhendi terrorizmusával szemben vissza
kell térnünk az egészséges magyar termékek rendszerére;
hazai anyagból, hazai munkaerővel, hazai piacra kell termelni. A
beindult pozitív belpolitikai változások logikus folytatása
lenne törvény alkotása a hazai termelők hazai piacokon való
feltétel nélküli elsőbbségéről, teljes körű védettségéről,
ami sok európai-uniós országban bevett gyakorlat, mindenekelőtt
az uniót létrehozó és benne ma is vezető szerepet játszó Németországban
és Franciaországban.
A magunk kisebb-nagyobb ügyeiben mindanynyian szembesülünk
e helyzettel, de semmit nem oldunk meg, s nem is a lényeget
ragadjuk meg, ha hozzá kapcsolódó manipulációs törekvéseket
vakon elfogadva, a körülmények által kiváltott erőszak és a
terror önmagukban véve valóban támogathatatlan jelenségeit
egyszerűen szélsőségnek, elítélendőnek nyilvánítjuk, s
ezzel megelégszünk. Az antiterrorista harc, még ha világméretűvé
akarják is tenni, a mély társadalmi problémák tüneti kezelése.
Harcolni nem annyira önmagában a terrorizmus ellen kell (amely
valóban a társadalmi tiltakozás egyik legszélsőségesebb formája,
vagy eszköze, s amint ilyen embertelen), hanem a kiváltó okai
ellen. Nem a körülményektől elvonatkoztatva, vagy semleges,
pacifista álláspontra helyezkedve. És nézzünk szét csak hazánkban
és a világban, a fenti okokról mégis alig esik szó. Pedig az
általuk szült terrorizmus napi és
világjelenség, csak nem a fegyveres terrorizmus, amelyről
sokat beszélnek, hanem az, amelyikről semmit, vagy alig valamit
hallunk, s még azt is olyan tetszetős, de tartalmilag manipulált
jelszavak alatt, mint demokrácia, jogállam, politikai korrektség,
önmegvalósítás, devizahitel, avagy mint a már rég
visszatetsző vádak, mint az antiszemitizmus, nacionalizmus,
rasszizmus. Néha talán észre sem vesszük, de mindennek az
alanyai voltunk, és – sajnos – vagyunk is.
A jelen elemzés a
szocialista-neoliberális koalíció időszakában kialakult állami
terrorizmus, szellemi terrorizmus és önterrorizmus máig túlélő
hazai, valamint egyes magyar vonatkozásokat is érintő nemzetközi
jelenségeinek elemzésével ehhez szeretne némi segítséget nyújtani.
A terror
Nagy gondolkodóink minden korban megállapították, hogy a
terror egyidős az emberiség történelmével. Idézik a példákat
Káintól a gyarmatosítók rémtettein, a világháborúkon, a
Japánra kifejezetten a világ terrorizálásának céljával
ledobott atombombákon, a hírhedt diktatúrákon, a hidegháború
nukleáris terrorján át Irak lerohanásáig, az Afganisztán
elleni agresszióig, s a terrorizmus napjainkban megjelent legújabb
formájáig, az Irán elleni kiberterrorizmusig. Az okokat
elemezve, félreérthetetlenül bizonyítják, hogy a terrorizmust
a társadalmi igazságtalanság, az embertelenség, a gazdasági,
pénzügyi, politikai, katonai, kulturális, etnikai agresszió szüli
és gerjeszti.
A terror legáltalánosabb,
szinte az egész világra kiterjedő, de a megszokottság miatt
szinte már észre sem vett formája a gazdasági-pénzügyi
terrorizmus köznapi formái a kizsákmányolástól a korrupción
át a megélhetési terrorig. A kizsákmányolás, amelynek
ezernyi nemzeti és nemzetközi formája van, a korrupció, amely
terrorizálja azt is, aki nem korrupt, a megélhetési terror
pedig – amelynek nálunk sokszor etnikai színezete is van, s önmagunkat
csapnánk be, s az érdekelteket vezetnénk félre, ha ezt nem
mondanánk ki – a legtehetetlenebbeket, a védteleneket terrorizálja.
Az MSZP-SZDSZ koalíció a világpiac terrorjának is kitette az
országot és a nemzetet. Arra a piacra bízták hazánkat és életünket,
amelyet ők sem uraltak, és amelynek a legkisebb gondja is
nagyobb, mint a mi létérdekeink érvényesítése. Ezzel párhuzamosan,
a teljesítmény volumen korlát bevezetésével (egy kórház egy
megadott időszakban bizonyos betegségekből csak meghatározott
számú beteget fogadhat; aki ezen felül betegedik meg, az magára
vessen), kórházi ágyak százainak, kórházak tucatjainak felszámolásával
és az egészségügyi szolgáltatás szétzilálásával
gyakorlatilag népirtó egészségügyi terrort folytattak a
nemzet ellen. Ugyanezt tette olyan fontos nemzetstratégiai területen
is, mint az oktatás, amely kiegészült az Európai Unió
bolognai rendszernek nevezett romboló terrorjával. Nem lehet említés
nélkül elmenni amellett sem, hogy a népességcsökkentés (nehéz
kimondani, de tudatosnak is nevezhető) előidézésével évtizedek
óta terrorizálják nemzetünket. A most kialakulóban lévő
családközpontúság talán valamit képes lesz ellensúlyozni.
A terrorizmus sokkal kevésbé gyakori, de leglátványosabb
megnyilvánulása – ezért a figyelem előterébe manipulálható
– a fegyveres terrorizmus. Ehhez folyamodnak, amikor a
politikai, ideológiai, etnikai, gazdasági, pénzügyi vagy egyéb
jellegű problémák megoldási kísérlete zsákutcába
torkollik, vagy fel akarják hívni a figyelmet valami égbekiáltó
igazságtalanságra, illetve amikor ember- és emberiségellenes
akciókkal szemben a már mindenétől megfosztott szenvedő félnek
egyszerűen nincs más eszköze a tiltakozásra, avagy a puszta létéért
kell küzdenie. Ilyen esetekben az elérendő cél lehet
elfogadható, esetenként még igazolhatja is az alkalmazott eszközt,
bár azt a természetét nézve, az alkalmazási okaitól és körülményeitől
eltekintve (amit viszont a logikus gondolkodás kizár), mégis
emberellenesnek lehet minősíteni. A létéért, a nemzetéért küzdő,
sőt ezért az életét tudatosan feláldozó embertársunkra azért
mégsem lehet vakon rámondani, hogy erkölcstelen, etikátlan,
azt meg különösen nem, hogy indokolhatatlan az eljárása.
A fegyveres terrorizmust, a terrorizmus említett általános
formáinak álcázására, az elmúlt évtizedekben a nemzeti és
a nemzetközi politika központi kérdésévé tették. Nem
annyira azzá vált, hanem inkább azzá tették, holott ez a társadalmi
harcnak mindössze az egyik és nem is a legsűrűbben alkalmazott
módszere. A nemzetközi-jogi meghatározása – amire erőteljesnek
nem mondható erőfeszítések történtek ugyan – a mai napig
nem született meg. Ez nem is véletlen, hanem a manipulációs
lehetőségek fenntartását célozza. Ugyanis amíg ez az alapkérdés
nincs tisztázva, azt nyilváníthatnak terroristának, és ítélhetnek
el, akit akarnak. A jogilag megalapozatlan hazai és nemzetközi
politikai gyakorlat bizonyítja is, az erősebb, vagy a hatalmon lévő
dönti el, ki a terrorista, még akkor is, ha az adott személy,
vagy erő vétlen a terrorizmusban. E minősítés alkalmazása
tehát szubjektív, viszonylagos, s telítve van politikával és
érzelmekkel. Még az is joggal merül fel, hogy terrorizmus-e
amit terrorizmusnak neveznek, hiszen egyetlen személy, vagy
szervezet nem nevezi önmagát terroristának. Egyetlen személy,
vagy szervezet sem fogadja el ezt a minősítést, sőt
tiltakoznak ellene. És a képlet tényleg sohasem olyan egyszerű,
hogy a gonosz a jó ellen támad, sőt legtöbbször a látszat
csal. Tagadhatatlan, hogy létezik öncélú terrorizmus is, amely
ellen tényleg a leghatározottabban kell küzdeni. De ez is csak
azt bizonyítja, hogy a terrorizmus ugyanolyan társadalmi jelenség,
mint bármi más. Talán csak összetettebb, ezért a vizsgálata
és értékelése is körültekintő és összetett (ha úgy
tetszik, interdiszciplináris) vizsgálatot igényel. Mi több,
sokszor éppen azok követik el a tényleges terrorizmust, akik a
leghangosabban elítélik, s ürügyként használva a saját állításaikat,
másokat támadnak. A legtöbbször az iszlám terrorizmusról
hallunk, mintha más nem is létezne, pedig mára a terrorizmus az
állami, államközi, sőt a nemzetközi politika eszközévé vált.
A példák közismertek. Mindenekelőtt éppen az Egyesült Államok
Angliával, Izraellel és időnként más szövetségeseivel együtt
gyakorolja – szemben a nemzetközi joggal – az államközi és
a nemzetközi terrorizmust. A terrorizmus elleni harc ürügy a
személyi szabadság korlátozására nemzeti keretekben, de egyre
inkább világméretekben is, végső soron – de lehet, hogy nem
is nagyon távoli jövőben – az egyre többet emlegetett világkormány
létrehozását segíti elő. Mindezek okán jelenleg nincs is rá
remény, hogy sor kerüljön a terrorizmus világméretekben
elfogadott meghatározására, bármennyire is kívánatosnak tűnik.
Abban azonban
egyet lehet érteni, hogy senki nem születik terroristának, vagy
szélsőségesnek, hanem mások által teremtett kényszerítő körülmények
teszik azzá. Ezért csak mosolyogjunk a politikában ma már
szinte napi divattá vált naiv kijelentéseken – akármilyen
magas szinten hangzanak is el – amelyek az eligazodás helyett
nagy hangon elítélik a terrorizmust, harcot hirdetnek ellene. Az
iraki, afganisztáni és egyéb sokasodó tények ellenére sem látják,
hogy terrorizmus ellen erőtlen a terror, hogy a terrorizmus, a szélsőség
– okozat, kivédésük csak a kiváltó okok és ezen okok előidézőinek
felfedésével és semlegesítésével érhető el. Értelmezzük
ezt hazai példán is. Nem a sok becsületes, a közös érdekek
elősegítésére tenni akaró hazafit befogadó Magyar Gárdát
(azaz, nem a valóban kételyeket ébresztő kezdeményezők köréről,
hanem a sok ezer hazafiról van szó), vagy a csapatáért
valamilyen tiszteletben tartható oknál fogva a kelleténél
jobban szurkoló B-középet, de még csak nem is az egyre agresszívabb
kisebbségeket és másságokat kell kezelni, hanem e jelenségeket
kiváltó okokat és ezen okokat előidéző körülményeket és
személyeket kell ártalmatlanítani. Akkor is, ha ez jóval
nehezebb feladat. Szilárdan és tartósan a most meghirdetett
nemzeti együttműködés rendszere is csak ezúton teremthető
meg. A köznapi és a megélhetési terror, a korrupció, a csalás,
a lopás, a közvagyon elherdálása terrorizálja azt is, aki nem
korrupt, nincs is lehetősége, de nem is akar sem csalni, sem
lopni, hanem a két keze munkájából él meg, s egy élten át gürcölve
nem kuporgat össze annyit, mint egyesek erkölcstelenül magas
havi fizetése. Ő ennek az elmúlt két évtizedben felerősödött
terrorizmusnak az áldozata. És ez a terrorizmus nemcsak eredményesnek
bizonyult, hanem lényegében folytatódni is fog, ha nem kerül
sor a választási ígéretek között szereplő és a társadalom
által elvárt elszámoltatásra, közös vagyonunk viszszaszerzésére,
amíg nem késő. A nemzeti vagyonunkkal szemben elkövetett bűnök
ugyan nem évülhetnek el, de minél tovább halasztódik az elszámoltatás,
annál kevesebb eredménnyel kecsegtet.
A
világméretű terrorizmusellenes manipulációtól nyilván nem függetlenül
a közelmúltban nálunk is létrejött egy terrorizmus elleni központ.
Remélhetőleg nem a mindenhová befurakodott nemzetidegen háttérhatalom
dönt a működési irányáról. Ma sok országban ugyanis a kormány,
vagy egyéb hatalom szolgálatában álló hivatásos „önterroristák”
készítik elő az akciókat, s ugyanők hirdetik az ellenük való
harcot és alapítják a terrorizmust kivizsgáló intézményeket
is. A sokszor nem is létező terrorizmus, vagy önkényesen
terrorizmusnak minősített jelenségek ellen vakon folytatott
harc legtöbbször a politikai erkölcs és elemzőképesség hiányát
is tükrözi, nem veszi figyelembe, hogy a helyes megítélés
mindig nagyon függ a konkrét helyzettől. A hazájukat, népüket,
létérdekeiket, nemzeti méltóságukat védő, más eszközökkel
nem rendelkező erők esetében a terrort sokkal árnyaltabban, sőt
adott esetben egészen másképpen kell megítélni. Ahogy a
politikában, úgy a terror tekintetében sincs két egyforma
helyzet. A megítélésben mégis mindig a misztikus „felsőbb”
érdekek döntenek: a különböző – általában szembenálló
– erők egy és ugyanazt az akciót teljesen másképpen ítélik
meg. A fő történelmi szempont azonban az emberi élethez való
jog és a nemzetek önrendelkezési jogának a szentsége. Ha ebből
indulunk ki, tévedés nélkül megítélhetjük és értékelhetjük
az adott esetet.
Az eligazodásra, az állásfoglalásra szükség is lesz,
mert a terrorizmus nem szűnik meg. A tőke ugyanis, a természeténél
fogva, csak erőszakkal képes kezelni a problémákat. Kezelni,
de nem megoldani. Ezért mindaddig, amíg a finánctőke
uralkodik, erőszak is lesz: a tőke állandósult és mindent átfogó
„csendes” terrorizmusa, illetve az erősödő „hangos” tőkeellenes
mozgalom, amely esetenként a terrorizmus formáját ölti. Készülnünk
erre kell.
A szellemi terror
A történelmi tapasztalatok bizonyítják azt is, hogy a
terrorizmus törvényszerűen együtt jár a szellemi terrorral,
azzal a törekvéssel, hogy egyrészt igazolja, másrészt alátámassza
a terrorizmust, elősegítse a terrort gyakorlók gazdasági, pénzügyi,
kulturális, etnikai, stb. érdekinek érvényesítését. Hazánkban
a hasonló célokat szolgáló szellemi terror vészes, a közéletünkben
évtizedek óta folytatódó már-már szellemi diktatúrává vált
megnyilvánulása a magyarellenesség. Főleg abban fejeződik ki,
hogy a magyarokkal szemben máris előjogokkal rendelkező kisebbségek
és másságok egyes ajnározott képviselői, további előjogok
szerzése céljából, alaptalanul nacionalizmussal, magyarkodással,
rasszizmussal, antiszemitizmussal, cigányellenességgel, stb. vádolnak
bennünket a saját hazánkban. A rendszerváltás óta
csatlakoztak hozzájuk a multinacionális tőke hazai és külföldi
lobbistái is. E megalapozatlan, de állandósult vádaskodás által
teremtett légkörben a valódi nevükön szinte már meg sem
nevezhető kisebbségek és másságok még azt is megtehetik,
hogy az általuk elkövetett sorozatos és szinte állandósult
visszaéléseket, törvénysértéseket, sőt gyilkosságokat gúnyolódva
úgy tüntetik fel, hogy mindezt nem „kisebbségi, vagy mássági
minőségben” követték el, hanem mint állampolgárok, viszont
a magyarok mindig mindent magyarként, sőt magyarkodóként
tesznek. A szocialista-neoliberális kormányok alatt dühöngött
ez a magyarellenes etnikai terror, amely erősen öszszenőtt a
szociális terrorral, nem érvényesült az alkotmányos rendelkezések
ereje, amelyek pedig pontosan meghatározzák az emberek jogait és
kötelességeit másokkal szemben. E kormányok még azt a célt
is kitűzték, hogy a rendőrségben és a hivatali karban növelni
kell a cigányok számát, azaz rasszista alapon akarták
szervezni e testületeket. Más kisebbség pedig – anélkül,
hogy ezt hirdetné – gyakorlatilag elfoglalt minden pénzügyi
és hírközlési kulcspozíciót és ezek birtokában gyakorolja
a szellemi terrort. Mindkettő tévút. Az általános képzettségi
színvonalat kell emelni, s aki eléri a szükséges szintet, s kész
tenni Magyarországért és a magyar nemzetért, a származásától
függetlenül alkalmazni kell a megfelelő helyen. E vonatkozásban
talán még érdemes is lenne követni a világ által elítélt,
de a magyar politikusok által istenített Izrael példáját,
ahol éppen most vezették be azt a rendelkezést, hogy minden nem
zsidónak, aki izraeli állampolgár akar lenni, kötelezően hűségesküt
kell tennie a zsidó államnak. Nálunk szinte fordítva volt
eddig: a magyarokat akarták arra kényszeríteni, hogy hűségesküt
tegyenek a velünk élő kisebbségeknek és másságoknak, s többek
között ebből erednek az önterrorizmus később tárgyalandó túlélő
jelenségei is.
A szellemi terror
beszédes példája a Magyarországon megkérdőjelezhető módon
letelepedett a B’nai B’rith Budapest Páholy (a „Szövetség
Fiai”, az egyik legbefolyásosabb nemzetközi zsidó szervezet)
elnevezésű, önmagát nyíltan nemzetidegenként minősítő intézmény,
amely ennek ellenére szinte hatósági jogokkal rendelkezik. Többek
közt “Antiszemita közbeszéd Magyarországon” címmel magyar
és angol nyelven időszakonként könyvet ad ki, amelyekben
nemcsak befeketíti Magyarországot külföld előtt, hanem magyar
személyiségek célzott szellemi likvidálásra buzdít. Fenyegető
szóhasználatuk azt sugallja, hogy szívesen le is számolnának
velük. Az első, a 2000. évről szóló kötetben (14. old.) ki
is mondják: „Egy azonban már most is bizonyos: a szavak nem szállnak
el, hanem megmaradnak, fennmaradnak, s évek múlva is
visszakereshetőek, vagy – ha úgy tetszik – számon kérhetőek.”
Hihetetlen, a legrosszabb rákosista hagyományokat felelevenítve,
koncepciós eljárást készítenek elő magyar személyiségek
ellen. És még ma is akadálytalanul működnek – amivel az
illetékes kormányszerveknek már régen foglalkozni kellett
volna!
A kívülről jövő
szellemi terror is legtöbbször a belső „terroristáink”, a
nemzet ellen áskálódó idegenszívűek bizonyítható kezdeményező
közreműködésével történik és szinte mindig zsigeri
magyarellenességet takar. A legújabb példa is ezt mutatja. Az
ENSZ Emberi Jogok Tanácsa októberben bírálta hazánkat a növekvő
antiszemitizmus és a romák rossz helyzete miatt. A környező
országokban évtizedek óta még a létüket is veszélyeztető
pogromok és súlyos sérelmek érik a magyar kisebbségeket, de
önmagától erre még figyelmet sem fordít, mert senki nem tálalja
számára témát. Az antiszemitizmussal és a cigányellenességgel
vádaskodást pedig már hallani is unjuk, mert mondvacsinált vádak.
A mostani magyarellenes kirohanás sem véletlen, hanem a nemzeti
érdekeink védelmére tett kormánylépések elleni koordinált
folyamatba illeszkedik. Némi köze annak is lehet hozzá, hogy
Mohácsi Viktória volt SZDSZ-es európai parlamenti képviselő,
az USA-ban tartózkodása alatt amerikai segítséget kért, mondván,
hogy „Magyarországon napjainkban is folytatódik az a gyilkosságsorozat,
amely 2008-ban kezdődött” a romák ellen. (Ld. az október
25-i lapokat). Legfőbb ideje, hogy az országunk ellen áskálódó
ilyen megnyilvánulásoknak is kemény kézzel vessünk véget.
Egyrészt, mert nem igaz, másrészt, mert még mindig nem tisztázódott,
hogy az említett eseményekhez kiknek volt köze, harmadrészt,
mert közismerten a romák gyakorolnak terrort sok településen
és követnek el gyilkosságokat, olyan méretekben, hogy már a hírközlő
eszközeink sem mernek mindegyikről tudósítani. A cigányság
magatartásában történelmileg mindig voltak kisebb problémák,
amelyekkel a magyar társadalom békében együtt élt. Ezt az új,
alaptalanul követelődző, erőszakos, terrorista magatartást éppen
az SZDSZ erőltette rájuk. Aki azonban, annak tudatában, hogy
nincs igaza, idegen erőket igénybe véve akarja érvényesíteni
a politikai akaratát, az alkotmányellenesen jár el, terrorizálja
az országot, ezért a büntetőjog kategóriájába esik, legyen
akárki.
A hírközlő eszközök
többségének megkérdőjelezhető tevékenységén belül sokan
jogosan kiemelten szellemi terrornak minősítik a Hetei Hetes tevékenységét.
A humor ürügyén a szocialista-neoliberális téveszmék és a
multikulturizmus védelmét, s alattomos magyarellenes orvtámadást
látnak benne. Sajtóhírek szerint e műsor üdvöskéje a piacon
felháborodottan kérdezte, miért írják ki egy termékre, hogy
magyar. Először is, az EU-ba belépésünk nem nyilvános, de
kegyetlenül végrehajtott előfeltétele volt a magyar mezőgazdaság
és élelmiszeripar szétverése, s emiatt ma már még a hagyományos
termékeink jó részét is importáljuk. Ezért célszerű a
magyar termékek népszerűsítő külön jelölése. Másodszor,
felháborodás helyett inkább megköszönhetné az udvariasságot,
hiszen figyelmeztetik rá, hogy a termék nem kóser.
A
szocialista-neoliberális kormányok alatt odáig jutottunk, hogy
bizonyos teljesen normális szavak, mint pl. élettér, szebb jövő,
nemzeti szocializmus, stb. használatát, amelyekhez negatív történelmi
események köthetőek, eleve kerülni kell, mert valakik (ezek általában
ugyanazok, akikről eddig is szó volt) illetéktelenül és
alaptalanul azonnal valamilyen izmusnak nyilvánítják. Ezzel
korlátozzák az életterünket és növelik a sajátjukat, önmaguknak
készítik elő a szebb jövőt, amely nem lesz magyar. Ezek az erők
működtek már a múlt rendszerben is, a rendszerváltáskor és
működnek ma is. Már a rendszerváltáskor támadták az MDF-t,
azt állítván, hogy a „magyar” jelző alkalmazásával másokat
eleve kirekeszt. A magyar szó azóta is „gyanús” nekik, ha
elhangzik, eleve magyarkodásnak tekintik. Kiteljesedett erőszakos
és kifinomult magyarellenes szellemi terrort folytatnak.
A Kossuth rádióban
egy magyar (magyar?) újságíró „bunkó és ízléstelen országnak”
nevezi hazánkat, s a riporter enyhén rosszalló kérdéseire ezt
még el is ismételgeti néhányszor, hogy mindenki jól értse,
ő bizony ilyennek tartja a hazáját. De a szellemi terror jele
az is, hogy a Kossuth rádiót a hazafiasságnak még a látszatát
is kerülő módon, a nevetséges MR1 elnevezéssel illetik. Az
meg különösen, hogy megszüntették a Kossuth-nótás szünetjelet!
Valószínűleg egyik sem tetszett a kizsákmányolóknak, sem a
betelepülőknek – akik nagyrészt ugyanazok. Talán a rádió
vezetői a szellemi terror nyomása alatt elfeledkeznek róla,
hogy a Kossuth rádiónak nem is ezekhez, hanem a magyarokhoz kell
(kellene) szólnia és főleg igazodnia. De egyre sűrűbben találkozunk
olyasmivel, hogy, amikor őneoliberálissága, őkisebbsége, vagy
őmássága meglátja, vagy meghallja azt a szót, hogy magyar,
azonnal felháborodik, és sorolja-sorolja, hogy a magyarkodás
okozta 1848-at, 1919-et, Trianont, a Don-kanyart, 1956-ot, –
mindent, mindent.
A választási
eredmények eddig még nagyon kevés változással jártak a kultúra
és a hírközlő eszközök irányításában. A tudatipar döntő
többségét ma is a neoliberális és álszocialista erők uralják,
és ezzel nem szabad megbékülni, mert akadályozzák, aláássák,
a tőkés körülmények szabta korlátok között, de ezen belül
most mégis a helyesebb irányban beindult fejlődésünket. E
neoliberális hátország felszámolása nélkül – ami érezhetően
kihat, pl. a külpolitikai lépéseinkre és megnyilvánulásainkra
– nehéz lesz továbbhaladni. Természetesen, senki nem gondol a
demokrácia és a szólásszabadság korlátozására, de a
magyarellenes, a természetellenes és az értékalatti befolyásolás
megszüntetésére égető szükség van. A hírközlő eszközök
helyes mederbe terelése mellett döntő jelentőséget kell
tulajdonítani annak, hogy az oktatás és a nevelés is
visszakapja a nemzeti jellegét. Az oktatásban, nevelésben, hírközlésben
a közelmúlt folyamatos és szándékos tudati szennyezését, az
álszocialista-neoliberális szellemi terrorizmusát kell legyőzni.
Azonnal és egyszerre mindegyik területen. A hírközlő eszközök,
főleg a tv szórakoztatás címén azonban továbbra is erőszakra
neveli a nézőket, pszichológiai terror alatt tartja őket. Ma már
bűnösen megszokott természetességgel (azaz, szenzációs hírként,
nem pedig elítélően) naponta tudósítanak a terror döbbenetes
megnyilvánulásairól, mondhatnánk azt is, hogy népszerűsítik.
Az eredmény a szellemi bűnözés elősegítése. A terrort
elfogadottá, sőt szinte divattá tették. Már a kiskorúak között
is. Mindenki emlékszik a közelmúltbeli esetre, amikor „Két
srác megölt egy harmadikat, aztán betértek a diszkóba
flipperezni. Nem is tudták, mit tettek. Mert már nem tudnak különbséget
tenni a jó és a rossz között, valóság és képernyő között.
Mert már annyira magányosak a sok szórakoztatásban és a lelküktől
idegen műsor-térben és kapcsolt részeiben, hogy nem tudnak különbséget
tenni az élet és a halál között.” Csurka Istvánt idéztem,
aki azok közé tartozik, akiknek nemcsak fáj, hanem az okokra rámutatva,
harcol is e vészes jelenség ellen. Itt pont áll a mondata végén,
de akár felkiáltójelet is tehetnénk, számtalanul! Mert immár
önmagunkat sodorjuk veszélybe.
Jellegében eltérő,
de jellemző példa a szellemi terrorra, amikor a fentiekhez közelálló
ismert erők akadályozzák, hogy Petőfi Sándor állítólagos
csontváza és az édesanyja exhumálásával járó DNS-vizsgálattal
megállapíthassák az azonosságot, vagy kizárják a rokonságot.
Miért ez a vonakodás, netán valakik félnek egy magyar nemzeti
ereklye keletkezésétől? A kegyeletsértésre hivatkozóknak is
inkább csak ellenérveik nem pedig ellenbizonyítékaik vannak.
Ellenérveik tagadhatatlanul nyomósak, de nem tagadható, hogy a
másik oldalnak is vannak nyomós érvei. De mi az igazi kegyeletsértés,
a költő édesanyja sírjának a feltárása, vagy a nemzet méltóságát
és önbecsülését sértő hanyagság? Ha minden kétséget kizáróan
bebizonyosodna, hogy nem Petőfi földi maradványairól van szó,
meg lehetne indítani a kutatást Segesvár környékén. Ezt már
régen meg is kellett volna tenni, hogy a nemzet megadhassa a végtisztességet
nagy fiának, s ereklyeként térjen vissza közénk, támaszunk
legyen az ellenünk irányuló szellemi terrorban. Nehéz
szabadulni a gondolattól, hogy bizonyos erők, amelyeket másképpen
is meg lehetne nevezni – s amelyeknek ma már aránytalanul sok
emlékhelye van országunkban, főleg a fővárosban, egyre újabbak
tűnnek fel, és még újabbakat terveznek – éppen ezt akarják
elkerülni.
Mindezeken a vádaskodásokon
egyrészt könynyedén túl kell lépnünk végre, rámutatva,
hogy e szellemi terrorista vádaskodások, a „tematizálások”,
de még a divathóbortok mögött is szinte mindig magyarellenesség
húzódik meg, másrészt megalkuvás nélküli szellemi és
politikai harcot kell folytatni ellenük. Mára Európában az is
bebizonyosodott, hogy a multikulturális modell erőszakolásával
az európai országok is önmagukat terrorizálták és a saját
fejükre hozták a bajt, mert a modell megbukott és inkább a
civilizációk versenye – egyes helyeken harca – kezd uralkodóvá
válni. Mindezt jól példázza, hogy Sárközy elnöknek
Franciaországból ki kellett telepíteni az antiszociális
magatartást tanúsító cigányokat (és a minket bírálók
meghajoltak előtte), Németországban pedig Merkel kancellár
szavai szerint felismerték, hogy a multikulturizmus megbukott,
mert amint Thilo Sarrazin nagysikerű könyvének címe mondja,
ezen az úton haladva „Németország szétveri önmagát”.
Felmerül
a kérdés, kik képesek ma Magyarországon szellemi terrort
gyakorolni? A válasz magától értetődik: ugyanazok, akik
leginkább rendelkeznek a gazdasági, pénzügyi és hírközlési
eszközökkel. Nem kell sokat gondolkodnunk azon, hogy személyesen
kik ezek, s azt is látjuk, hogy alapvetően ugyanazok, akik
mindig is elfoglalták a gazdasági-pénzügyi és a hírközlési
kulcspozíciókat. Ezért helyeslendő, hogy a jelenlegi kormány
alapvető feladatnak tekinti, hogy ezeknek az eszközöknek a többségével
minél előbb a nemzeti érdekek védelmét vállalók
rendelkezzenek.
Ahol nem a mi eszméink
uralkodnak, oda idegen, vagy ellenséges eszmék hatolnak be és
fognak érvényesülni, s megakadályozzák nemcsak az ügyeink
normális intézését, hanem még azt is, hogy kimondhassuk, amit
ki akarunk mondani. S „hála” az információs technológiának,
ezt akár egyetlen rosszindulatú egyén, vagy szervezet egy
pillanat alatt megteheti, mert olyan eszközökhöz juthat,
amelyekkel a hazai, de még a világpolitika menetét is befolyásolni
képes. A számítástechnika ezen az úton ámítástechnikává
válhat, mert a szinte követhetetlenül fejlődő informatikából
hiányzik az inform-etika. Ha nem állunk minden tekintetben, főleg
a politikai akarat terén készen a tőlünk idegen és ellenséges
eszmék visszaverésére, védekezésre már nem jut idő. A tudatért
folyó harc a legalapvetőbb fontosságú, ezért a hírközlő
eszközökért folyó küzdelemben következetesen támadó
szellemben kell fellépni, akármilyen rágalmakkal is áll elő
az álszocialista-neoliberális ellenzék. Ugyanis hosszú évtizedek
óta éppen a hírközlő eszközökben folyik a magyarságnak a
szellemi terrorizálása. Emellett még törvényt is hoztak azzal
a céllal, hogy állandó védekezésre kényszerítsenek bennünket,
s önmagunk előtt is tagadjuk meg a magyarságunkat. Át akarják
írni a tudatunkat, ki akarják irtani a magyarságtudatunkat. Ha
ezt elérik, jöhet a sokak által kívánt, tervezett és előkészítés
alatt lévő magyar nemzethalál. Senki a világon nem vitathatja
el azonban, történelmi jogunk, hogy a Trianon után megmaradt
csonka országunkban mint magyar nemzet éljünk és tevékenykedjünk.
Ezért a szellemi harcban sem lehet meghátrálni, mert azzal pozíciót
engedünk át az ellenfélnek, melynek birtokában újabb és újabb
követelésekkel áll elő. Hiába kezdjük mostanában kevesebbet
lobogtatni az Árpád-sávos zászlót, mert ha lemondunk e történelmi
ereklyénkről, utána a nemzeti trikolór ellen fognak hadakozni,
s legvégül, akkor már minden pozíció birtokában, a magyar
nyelvet is betiltják. A politikában átmenetileg, jól átgondolt
taktikai célokból lehet kompromisszumot kötni, de a
szellemi-ideológiai harcban nem. A szellemi terrorizmus nyomása
alatt egy lépést sem szabad hátrálnunk. E harcban még a jóindulatú
semlegesség is hiba.
Az önterror
Az önterrorra a legjobb példát 2001. szeptember 11-i
amerikai, a maga módján világtörténelminek is nevezhető szégyenletes
önprovokáció nyújtotta. Azóta kiderült, e terrorakcióban
pontosan azok voltak a legérdekeltebbek, akik ellen látszólag
irányult, akkor is, ha ezt a magyarországi hírközlő eszközök
– tisztelet a néhány kivételnek –, de még a politikusok
sem hajlandók, vagy merik tudomásul venni, holott erről már
magában az USA-ban is, de más országokban, egy sor NATO-országban
is, több tucatnyi leleplező könyv és film született. E források
szerint CIA-Moszad terrorakcióról volt szó, amelyről az
amerikai kormányzati körökben is tudtak, s azért találták
ki, hogy az ürügyén beindítható nemzetközi terrorizmus
elleni harc eredményeképpen az egész világot rendőrállammá
alakíthassák, s a gazdag államok féken tarthassák a kizsákmányolt,
de egyre inkább lázadó szegényeket. Erre az önprovokációra
már olyan bőven vannak egyre szaporodó mind politikai, mind műszaki
és egyéb bizonyítékok, hogy nyilvánosságra kerülésük nem
lehet véletlen, hanem fordulatot jelez. Az összeesküvők már
nem is akarják titkolni tettüket, ellenkezőleg, láttatni akarják
a világgal, ők olyan erősek, hogy mindent megtehetnek. Mindez
vagy nem jut el a továbbra is antiterrorista harcot vakon hirdető
hírközlő eszközeinkhez és politikusainkhoz, vagy önmagukat
terrorizálva, szemet hunynak a tények felett.
Egyre több adat
utal arra is, hogy Budapesten a TV ostroma ugyancsak az akkori
kormány önprovokációja volt. Bizonyítja ezt a járműveken,
kincstári alakzatban érkező szélsőségesek (értsd hivatásos
provokátorok, akik közül egy rendőr le is lepleződött) és a
mellékutcákon, ugyancsak járműveken hadrendben, de tétlenül
várakozó rendőrök, majd kődobáló fiatalok elítélése
szinte statáriális eljárásban, akkor, amikor a nemzet és az
ország ellen elkövetett súlyosabbnál súlyosabb gaztettek büntetlenül
maradtak. 2006. október 23-án pedig sor került az állami
terror szégyenletes alkalmazására: provokálták a nemzetet, s
egyre több jel mutat rá, hogy még a polgárháború gondolatával
is játszottak.
De ki látott már
valami olyan konkrétumot, amely egyértelműen bizonyítja a
Magyarok Nyilai nevű misztikus szervezet létezését? És rá
hivatkozva, mégis mennyi ellenintézkedés született az előző
kormányok alatt. De ha megnézzük, hogy a gyakorlatban kik ellen
irányultak ezek az intézkedések, könnyen arra a következtetésre
juthatunk, hogy a Magyarok Nyilainak se híre, s hamva, csak ürügyül
szolgált ugyanazon magyarellenes erőknek. A feltűnően hosszú
idő elteltével fokozatosan csepegtetett és a bizonyosság
helyett inkább gyanút keltő „bizonyítékok” is a kételyeket
szaporítják.
Az önterror légkörének
a kialakítását hívatott elősegíteni a „ne politizáljunk”
első pillanatra tetszetős jelszó is. Az ezt hangoztatók
azonban valójában nem általában a politikát akarják tiltani,
hanem egy bizonyos politikát. Jól példázta ezt, amikor a
Gyurcsány-kormány azon erősködött, sőt intézkedéseket is
tett annak érdekében, hogy „ne politizáljon az utca”. A
politika nem a politikusok kizárólagos joga, hanem a nép előjoga,
sőt az alkotmány még az is kimondja, hogy minden hatalom a népé,
a kormány csak szolgál. Ez nálunk a közelmúltban nem dívott,
sőt maradi nézetnek próbálták beállítani, de ettől még az
igazság megmarad igazságnak. Követelték, hogy a politikai pártok
ne vigyék az utcára a politikát, de maguk lépten-nyomon ezt
tették – és teszik ma is –, indoktrinálást végeztek az
utcán, sőt erőszakot is alkalmaznak. Mi több, külföldre is
kivitték a politikájukat, arra utasítva a nagyköveteinket,
hogy fejtsék ki a koalíció álláspontját a fogadóország
vezetőinek és marasztalják el az ellenzéket. Ilyesmi a diplomáciában
tilos; a nagykövetek nem pártok, hanem az ország érdekeit képviselik.
A ne politizáljunk követelés nem tekinthető reálisnak, hiszen
az Országgyűlés nem működhet légüres térben, a társadalomtól
elzártan. És hol politizáljanak a parlamenten kívüli
politikai pártok? Demokratikus lenne-e kizárni őket a politikából?
Mi több, ha a politikai pártok ehhez tartanák magukat, akkor már
választási kampányt sem folytathatnának. S ami különösen
elfogadhatatlan, a nép kívül maradna a politikán, s el kellene
tűrnie, hogy a választási ígéreteiknek az ellenkezőjét végrehajtók
bitorolhassák a politikát. – Ezért különösen méltányolandó,
hogy a Fidesz mindezzel szemben országos szintű nemzeti konzultációk
szervezést vette tervbe és jelentette be. Fontos, hogy ez valóban
megtörténjen, ellenkező esetben a politika nem kap tömegtámogatást.
A tőke és a
szolgálatába szegődött hírközlő eszközök önterrorizmusa
abban nyilvánul meg, hogy a nemzeti érdekek érvényesítésére
irányuló minden tudatos, vagy ösztönös megmozdulást szélsőségnek,
terrorizmusnak minősítenek, nemzeti és nemzetközi szinten
harcot hirdetnek ellene. Ez azonban nem más, mint a hazai és a
világközvélemény manipulálása, mert elrejtik a közvélemény
elől, hogy e jelenségeket éppen az általuk kialakított szélsőséges
helyzetek szülik. Mélyebb okaik vannak tehát, mint el akarják
velünk hitetni, vagy mint a felületes szemlélőnek tűnhet.
A
szocialista-neoliberális kormányok szinte rákényszerítették
az emberekre azt az önterrort, hogy mindent a szűk egyéni érdek,
az önmegvalósítás szempontjából, csak számszakilag értelmezzenek
és értékeljenek. Az öncélú fogyasztás és szórakoztatás
útjára tereltek bennünket, amivel kapcsolatban Olaf Palme, (nem
véletlenül) meggyilkolt svéd miniszterelnök szögezte le: Ha
egy nép a gazdasági jólétét többre becsüli, mint a szabadságát,
előbb-utóbb mind a kettőt el fogja veszíteni. És éppen ez
volt az említett kormányok kitűzött célja. Külföldi erőkkel
szövetkezve – amelyek között akad olyan is, amely nyíltan
bejelenti, hogy felvásárolja Magyarországot, s teszi is, másokkal
együtt, akik nem beszélnek róla, de ugyancsak igyekeznek –
nemcsak eljátszották a függetlenségét, és majdnem végleg
megfosztották az anyagi lehetőségeitől, hanem igyekeztek
elfeledtetni a történelmi múltját, lerombolni a kultúráját,
szétzúzni az oktatását, nevelését, s a nyelvét is.
Magyarország e személytelen globalista világbirodalom gyarmatává
vált. Szándékosan, külföldi megbízásból tették azzá, tehát
kimerítették a hazaárulás tényállását. Arra készültek,
hogy elrabolják népünk utolsó menedékét, az anyaföldet,
benne a stratégiai jelentőségűvé váló édesvíz készleteit.
Vezetőik, immár ellenzékben, még ma is bűnre serkentenek,
akadályozzák a kibontakozást, s hihetetlen politikai
cinizmussal úgy tesznek, mintha éppen nekik nem lenne semmi közük
azokhoz a súlyos problémákhoz, amelyeken most úrrá kell lennünk.
Az előző hatalom által szervezett terror, és a folytatódó
provokációk nyomása alatt, s a globális terrorizmus keltette félelem
és a manipuláció légkörében – bármennyire is
hihetetlennek is hangzik – lassan polgárjogot nyert az önterror.
Sajnos, értelmiségünk egy része, de különösen egyes
politikusok, politológusok, azzal terrorizálják és manipulálják
önmagukat, hogy nem a saját érdekeinkből indulnak ki, hanem
eleve csak arra törekszenek, hogy mások érdekei ne
csorbuljanak, „politikailag korrektek” maradjanak, s még véletlenül
sem érthessék félre a szavaikat. A szó legszorosabb értelmében
cenzúrázzák önmagukat, nehogy kimondják az igazságot, vagy
nevén nevezzék a dolgokat, még kevésbé valakiket, de főleg
azokat, akik felsőbbrendűnek tartják magukat és elvárják,
hogy mindenki istenítse őket. De ha valaki már a legnyilvánvalóbb
dolgokat sem meri kimondani, vagy nyilvánvalóan indokolatlan alázatosságot,
szolgalelkületet mutat – olyan fórumokon is, ahol talán el
sem várják tőle – ez már az értékalattiság megnyilvánulása.
Ennek eredményeképpen az MSZP-SZDSZ hatalmi évei alatt olyan
lehetetlen helyzetnek voltunk alanyai és tárgyai, hogy
gyakorlatilag a magyarságot üldözték a magyarságáért a saját
hazájában. Egyre-másra kicsinyelték le, próbálták nevetségessé
tenni, szorították háttérbe, vagy akár semmisítették meg a
magyarságunkra, történelmünkre utaló emlékeket, és telepítettek
a kisebbségekre és a másságokra utaló emlékműveket, s
hoztak olyan törvényeket és rendelkezéseket, amelyek nekik
biztosítottak előjogokat az államalkotó magyarsággal szemben.
Ez a mindent átfogó hazaáruló terrorizmus nem volt hatástalan,
s következményeképpen megrendültek a nemzet szellemi, lelki és
erkölcsi alapjai is. Megrendültek, de nem semmisültek meg, mert
több mint egy évezred tanúsítja, hogy megsemmisíthetetlenek.
Bizonyította ezt a 2010 áprilisában és októberében szavazófülkékben
végmenet forradalmi jellegűnek minősíthető változás is,
amely – az eddigi jelek szerint – ha egyelőre meg nem is állította
meg, de lefékezte e káros folyamatot, s ennek köszönhetően a
magyar politika jó irányban mozdulhatott ki, már amennyire ez a
tőkés társadalmi rendszer kereteiben megvalósítható. Nemcsak
remélnünk, hanem személyesen mindannyiunknak és minden nap
tennünk, sőt áldoznunk is kell annak érdekében, hogy
visszafordíthatatlanul ezen az úton haladhassunk tovább.
Önterror a külpolitikánkban
Sajnos, az önterror káros hajlamának a folytatódásától
nem mentes a mai külpolitika sem. Így, akarva-akaratlanul, de
bizonyos tekintetekben szemben áll a forradalmi jellegű
belpolitikai változásokkal. E hipnotikus állapot túlélését
példázza, hogy a külügyminiszter még ma is olyan kijelentéseket
tesz, miszerint „nem tudjuk mik az érdekeink”(?!), ezért inkább
értelmezhetetlen „értékalapú külpolitikát folytatunk”,
Szerbia csatlakozása az EU-hoz „magyar nemzeti érdek”,
mindent megteszünk Horvátország, Szerbia és Törökország
EU-csatlakozásáért, stb. (Folyóiratunk szeptemberi számában
„Lesz-e magyarabb külpolitikánk?” címmel bővebben is
foglalkoztunk ezzel a témakörrel). Azaz, ha e kijelentéseknek
hinni lehet – márpedig a gyakorlat is egybeesik velük –, a
mai magyar külpolitika a szocialista-neoliberális kormányok
nyomdokain haladva, nem kíván, például, a magyar kisebbségek
érdekében feltételeket szabni más országok csatlakozásához,
ami pedig még az EU-ban is hallgatólagosan elfogadott gyakorlat.
Az EU soros elnökségét 2011 januárjától fél éven át
Magyarország tölti be, s ezzel kapcsolatban a külügyminiszter
október 11-i nyilatkozata (“a magyar elnökségnek szerénynek
kell lennie”) a szocialista elődje, Kovács László „merjünk
kicsik lenni” szellemiségének folytatódását sejteti. Az április
11-i és október 3-i szavazófülkés forradalmi fordulatot
megvalósító kétharmad azonban azt várja el a Fidesz-kormánytól,
hogy az idegen, multinacionális, amerikai és izraeli érdekek
helyett a magyar érdekeket képviselje és érvényesítse minden
erejével a külpolitikájában is, ahogy a legnagyobb természetességgel
teszik ezt más tagállamok.
A külügyminiszter
azt is közölte, hogy a soros magyar elnökség idején megkezdi
működését a budapesti székhelyű Népirtás és Tömeges
Emberi Jogsértés Megelőzési Központ. Az intézmény a Soros
György féle „nyílt társadalom” téveszméjét (a rendszerváltás
népellenes végrehajtását) terjesztő Közép-európai Egyetem
támogatásával jön létre. De az intézet létrehozását még
Göncz Kinga külügyminiszter kezdeményezte, tehát a mai külpolitika
e kérdésben is a szocialista-neoliberális vonalon halad. Az intézet
célja egyebek mellett “a világban kialakuló konfliktusok előrejelzése
lenne”. Pedig mi sem nyilvánvalóbb, mint hogy a megelőzés
legjobb módja nem a majdan bekövetkező konfliktusok előrejelzése,
hanem a meglévő konfliktusok körültekintő és szakszerű
kezelése, mint pl. a magyar kisebbségek helyzetének rendezése,
vagy a palesztin nép harcának segítése a saját államának létrehozására,
amire már félévszázada van nemzetközi határozat, mégsem
tartja be senki.
Minden tiszteletünk,
és a pozitív lépések elismerése mellett, sajnos, ebbe a sorba
illeszkednek a köztársasági elnökünk októberi romániai látogatásának
egyes vonatkozásai is, melynek során arra szólította fel az
ottani magyarságot, hogy legyenek jó (román) állampolgárok.
Kijelentette, Magyaror-szágot és Romániát közös értékek kötik
össze, talán soha ilyen jók nem voltak kapcsolataik, mint most,
és Magyarország európai uniós elnökként mindent el fog követni,
hogy segítse Romániának a schengeni övezethez való csatlakozását
– ismét minden feltétel nélkül. Ezt olvasva, nem árt emlékeztetni
rá, hogy 1958-ban Kádár János vezetésével magyar párt- és
kormányküldöttség járt Romániában és Marosvásárhelyen
olyan kijelentést is tett, hogy a román elvtársaknál jó
kezekben van a magyarok ügye, mire a hallgatóság bekiabálással,
a transzparensek földhöz vágásával és a magyar zászló még
magasabbra emelésével válaszolt. Pedig ekkor még megvolt a
Magyar Autonóm Tartomány. Azóta az is megszűnt, falurombolásra
és ezernyi magyarellenes intézkedésre, köztük véres pogromra
került sor. Ettől váltak volna mára a magyar-román
kapcsolatok olyan jókká, mint soha? Egy jól sikerült látogatás,
amelynek a megszervezése szomszédunknak sohasem okozott gondot
(Grósz Károly elhamarkodott látogatásakor is ugyanez történt),
nem törölheti emlékezetünkből a történelmi tényeket és
tapasztalatokat. Ezért, anélkül, hogy a kapcsolatokat éleznénk,
megfelelő formában és fogalmazásban minden további nélkül
igényelhetnénk engedményeket, akár autonómiát is. Mivel ez
az eljárás nem lenne ellentétes az EU eddigi gyakorlatával,
fel kell tenni a kérdést: Mire való az apparátus, ha ennyire
nyilvánvalóan téves értékeléseket ad a vezetőink szájába?
Vagy inkább azt kérdezzük, hogy a vezetőink miért nem támaszkodnak
a szakapparátusra?
Az ember nem szívesen
látja azt sem, de elnézi, ha egy politikus, vagy diplomata a pályája
egyengetése érdekében taktikázik. Ha azonban úgy hozza a
sorsa, hogy magas beosztásban népünket képviselheti, akkor
ennek megfelelő méltósággal járjon el. E helyzetben ő
Magyarország szuverenitását, a magyar nép méltóságát képviseli,
és nem teheti azt, amit az egyéni beállítottsága, vagy a
pillanatnyi elképzelése diktál, avagy amire a régi, vagy fals
nótát fújó apparátusa rá akarja venni. Talán az ENSZ fórumán
mondott szűzbeszédében sem kellene olyasmit bejelenteni, hogy a
magyar nép érdekében édeskeveset tett Tom Lantosról (inkább
az dokumentálható, amit Románia érdekében tett, de főleg az,
hogy mindenkit lenácizott, aki nem támogatta Izrael agresszív
és népirtó politikáját) elnevezett intézetet hoztunk létre,
amelynek célja „különösen a kisebbségi jogok előmozdítása
és a toleran-cia értékrendjének elterjesztése”. Ilyen
helyen a mondandóját ne a kisebbségek már egyébként is eltúlzott
jogai képezzék – ami ismét csak az önterrorizmus túlélésére
utal –, hanem a magyar nép jogainak a képviselője legyen. Egy
intézet létrehozása egyébként sem az ENSZ fórumára való téma,
hanem kétoldalú kérdés, illetve, adott esetben háromoldalú,
mert formálisan magyar-amerikai ügy ugyan, de valójában egyedül
Izrael benne az igazi érdekelt fél. A külügyi apparátusnak
arra is fel kellett volna hívni a figyelmét, hogy ne vigyen kitüntetést
a sajtóhírek szerint viharos múltú bártündérből lett
egykori budapesti amerikai nagykövetnőnek csak azért, mert a
missziója alatt az amerikai kormány enyhített valamit az ellenünk
irányuló, minden szempontból jogellenes, a kölcsönösséget
semmibe vevő beutazási diszkrimináción. Nevezett – az elődjeihez
és az utódjaihoz hasonlóan, és az izraeli elvárásoknak
megfelelően – egyébként is sok negatívot összehordott rólunk,
s beavatkozott a belügyeinkbe. A politikai melléfogáson túl ez
még diplomáciai baklövés is, hiszen a nagyköveteket általában
a missziójuk befejezésekor tüntetik ki még a fogadóországban,
és a megfelelőségi kényszerből fakadó önterrorizmus szülte
gesztusként nem viszik helyükbe később a kitüntetést. Főleg
nem államfői szinten! Ismét a tolakodó kérdés: mire való a
Külügyminisztérium és az Elnöki Iroda apparátusa, ha nem
veszik igénybe az évtizedek alatt felhalmozódott tapasztalatait
és szakmai tudását, avagy ez az apparátus ma már nem
szakapparátus és a legalapvetőbb kérdésekben sem készíti
fel, vagy – feltételezni is borzasztó – eleve félrevezeti a
vezetőinket!?
De mi más, mint
az önterror beszédes példája az a márványtábla, amelyet
2009 júniusában a magyar-osztrák határ NDK állampolgárok számára
történt megnyitásának évfordulójára állított Balázs Péter
akkori külügyminiszter a minisztérium Bem-rakparti falán ezzel
a szöveggel: „A határok 1989 évi megnyitása után Magyarország
független állammá vált …” Nyilván nem maga a külügyminiszter
fogalmazott így, hanem a nyilvánvalóan nem szakapparátus, az
viszont nyilvánvaló, hogy ő hagyta jóvá. Ezért lehetne élcelődni
rajta, hogy hol és kitől tanulta a történelmet, hogy egy
teljes évezredet eltüntet Magyarország történetéből.
Pontosan ez az, amit egyes szomszédjaink – no és egy bizonyos,
messze nem szomszéd ország – el szeretne valójában tüntetni
Európa történelméből. Miért játszunk a kezükre, vagy mi más
célt szolgál a hasonló önterror. (Ráadásul, ami a függetlenségünket
illeti, a jelezett dátum óta történelmileg éppen az ellenkező
irányban haladtunk; a szocialista-neoliberális koalíció és külföldi
támogatóik gyakorlatilag gyarmati sorba taszították országunkat.
Béke van, de a függetlenségünk ritkán volt ekkora veszélyben.)
Egyébként a
nemzetközi politikában ez a messze nem szomszéd ország kivételes
előjogokat kényszerít ki magának, figyelmen kívül hagyja a
nemzetközi jog általánosan elfogadott normáit, cinikus hidegvérrel
sérti meg a legalapvetőbb emberi jogokat, s mindezzel még
terrorizálja is a világ népeit és országait. Ennek megnyilvánulása
a Spiegel közelmúltbeli cikke, amely Konrád Györgyre és Tamás
Gáspár Miklósra hivatkozva azt állítja, hogy Budapest legfőbb
jellemzője ma az antiszemitizmus. Azt viszont a Spiegel és a
magyar sajtó zöme is elhallgatta, hogy Izrael egyik legtekintélyesebb,
a kormány politikáját is meghatározó rabbija a televízióban
éppen ebben az időben kijelentette: „A gójok csak azért
vannak a világon, hogy szolgáljanak minket, kiszolgáljanak bennünket,
s ha erre nem hajlandók, nincs helyük ezen a világon. Csak azért
vannak, hogy szolgálják a zsidó népet”! Ilyen körülmények
között bizony azon is joggal csodálkozik az utca emberétől
kezdve a vezető politikusokig mindenki, hogy az óbudai zsinagóga
megnyitására érkezezett rabbi küldöttséget a köztársasági
elnök a protokoll szerinti magyaros ebéd helyett kóser étellel
lepte meg, amit arra alkalmas személyek szolgáltak fel, de főleg
azon, hogy az ország nyilvánossága előtt nem utasította
vissza az arcátlan beavatkozást a belügyeinkbe, mikor a Jobbik
elleni intézkedésre szólították fel.
Megkérdőjelezhető,
mert az önterrorizmus jelenségét erősíti az is, hogy ilyen körülmények
között a honvédelmi miniszter és a vezérkari főnök Izraelbe
látogat, amikor országunk számára sokkal fontosabb helyekre még
nem látogattak el. A katonai diplomáciánk más tekintetben sem
legyen tévedésben: Afganisztánban minket tekintenek terroristának
– főleg azután, hogy a szocialista-neoliberális vonalat követve,
növelni szándékozunk a harcoló alakulataink számát – ahogy
mi is terroristáknak tekintenénk az afgánokat, ha fegyveresen
ide jönnének és a saját rendjüket akarnák hazánkra kényszeríteni.
Nagy kár és valamennyien fizetni fogunk érte, hogy az előző
kormányok alatt a politikusaink és a hírközlő eszközeink
ebben a kérdésben is félrevezették a közvéleményünket.
Mi-nek most nekünk fokoznunk az iramot, ha rossz irányba
tartunk? Ellenkezőleg, sürgősen ki kellene vonulnunk, és a saját
legyengített védelmünkkel foglalkozni. A globális katonai
konfliktusokban vállalt szerepünknek csak hátrányai vannak. Értéke,
értelme nincs, és érdekeink sem fűződnek hozzá. Álláspontunk
védhetetlen, amit az is jelez, hogy a Honvédelmi Minisztérium
kitért a társa-dalmi párbeszéd elől, melyet a Magyar Szociális
Fórum kezdeményezett arról, hogy ne küldjenek magyar harcoló
alegységet Afganisztánba, holott a Fidesz-KDNP egyik nyerő választási
jelszava éppen az volt, hogy a nagy kérdésekről társadalmi
konzultációkat szerveznek.
A nemzetközi
politikában nem lehet kényszerűnek, vagy kilátástalannak ítélni
a helyzetet. Az a szokásos „érvelés”, hogy nincs más
alternatívánk, netán ilyen, vagy olyan szerződés kényszerít
rá bennünket – a tehetetlenség, sőt a gyávaság leplezése,
avagy politikai szélhámosság. Trianonban illetéktelenek történelmet,
etnikai és minden ésszerű szempontot figyelmen kívül hagyva döntöttek
egy nemzet világtörténelemben példátlan feldarabolásáról;
olyan veszteséget akartak okozni Magyarországnak, hogy
belepusztuljon. Mégis maradtak alternatíváink, és – ha átmeneti
időszakokra is, de – sikerült az ország adott körülmények
közötti érdekeinek megfelelőt kiválasztani. Ma sincs kilátástalan
helyzet, alternatíva mindig van, csak az a nagy kérdés, hogy az
érdekeinknek megfelelő változatot választjuk-e, vagy pedig –
külső, idegen elvárásokat követve és kishitűségből – úgy
állítjuk be, hogy a másik változatot kell választanunk.
Akik a hazai és a
nemzetközi nyilvánosság előtt – elfeledkezve arról, hogy a
posztjukra a magyar érdekek képviseletére választották és
nevezték ki őket – szinte folyamatosan a fentiekhez hasonló
önterrorizáló és kisebbségi érzéseket tükröző magatartást
tanúsítanak és kijelentéseket tesznek, mondjanak már akár
egyetlen példát rá, hogy román, szerb, szlovák, ukrán, vagy
más partnereik ha-sonló kijelentéseket tettek valaha is a
magyar érdekek védelmében, és aszerint is jártak el. S ha már
elkezdenek kutatni a múltban, nézzenek annak is utána, arra nem
akadt-e viszont példa arra, hogy német, orosz, kínai, indiai,
brazil, lengyel, vagy más részről érzékelhető volt a szándék
a magyar álláspont támogatására, amit viszont „nem
hallottak meg”.
A nemzetközi
politika ábécéje egyébként is a kölcsönösség, az egyenjogúság.
Ennek igényét senki nem veheti zokon. Aki ezt nem fogadja el, az
arrogáns, agresszív, aki pedig önként lemond róla, az megalázkodik.
Az öntagadásra azonban nem lehet külpolitikát építeni. Tegyünk
pontot a másokat kiszolgáló és a magyar érdekekről
elfeledkező ön-terrorizmusunk végére. Adjunk igazat Orbán
Viktor kormányfő kijelentésének – és ezzel önmagunk-nak
– miszerint a magyarok arra vágynak, hogy ismét jó legyen
magyarnak lenni. Ez a kor parancsa számunkra, ezért ezt
mindenkinek és minden szinten be is kell tartani. Főleg vezetői
szinten, ha a kétharmados bizalmat meg akarják őrizni. A nép
bizalma nélkül, ha a maga módján is, de mindenki Gyurcsány és
Bajnai lesz. Ne tévelyegjen hát senki, az idegen hatalmak, a
kisebbségek és a másságok szocialista-neoliberális ihletésű
ajnározásának folytatása, a külföld előtti hajbókolás
nemkívánatos eredményre vezet. Ilyen eltájolódás felelős
posztokon megengedhetetlen, mert a saját országunkat, népünket
is eltájolja, mintegy szellemileg terrorizálja. Az ilyen „példamutatás”
arra neveli, ösztönzi, kényszeríti, azaz terrorizálja a
magyarságot, hogy hasonlóan foglaljon állást, s ha ez bekövetkezik,
tragikus minőségbe csaphat át: a tömeges önterrorba! A
nemzethalálba!
Az előző kormányok
olyan helyzetbe juttattak bennünket, hogy most ezt kell megelőznünk!
Egyértelmű állásfoglalásokkal és tettekkel. Az eseményektől
leginkább lemaradt külpolitikánknak is fel kell számolnia a túlélő
közelmúltat, s a lakosság támogatását élvező forradalmi
jellegű belpolitika útjára kell lépnie. A kormány semmilyen
területen ne hagyja magára a kétharmados többségét, hogy a kétharmados
többség továbbra is megadhasson minden támogatást a kormánynak.
Csak közös erővel, tudatos cselekvéssel haladhatunk tovább a
megkezdett úton, mert külső-belső nemzetidegen erők minden
eszközzel le akarnak téríteni róla bennünket. Fontos az is,
hogy ki mit mond, de mindennél fontosabb, hogy mit tesz. Mégis a
szellemi terror előszele érződik, ha valakik, vagy akár egy
hatalomra jutott párt egyes képviselői azt gondolják, hogy a történelem
velük kezdődik, s egyaránt elfeledkeznek a múltunk
tapasztalatairól és a jövőnk céljairól, s a saját egyéni,
vagy átgondolatlan elképzelésük, a kívülről, vagy esetleg
belülről rájuk kényszerített téveszmék szerint és
elhamarkodottan járnak el. Őrizzük meg a mások iránti barátságunkat,
jóindulatunkat, törekedjünk együttműködésre, de ne a
„fortélyos félelem” önterrorizmusa igazgassa a külpolitikánkat
és a katonai diplomáciánkat, hanem a történelmi tapasztalat
és főleg a józan ész, amire pedig a miniszterelnök is fel
szokta hívni a figyelmet.
A közelmúltunkkal
folytatott politikai harcban a szavaknak is megvan a maguk jelentősége,
ezért a dolgokat a nevükön kell nevezni akkor is, ha igazán
csak a tettek beszélnek.
|