2011.01.28.
Csurka István: Történelemhamisítás
Nyugat-Balkán – átstartolás
A hétfői nap jól
indult. Régen nem hallott, de jól ismert hangot hallottam meg
reggel hatkor a Kossuth rádióban, Csűrös Csilla, a hosszú
mellőzéstől és az első fellépéstől kissé elfogódott beszédét.
Egy magyar asszony újra műsorvezető! Nagyon megörültem és
szurkoltam neki, mielőbb vetkőzze le elfogódottságát, s
legyen a régi okos, mosolygós, önmagát, elkötelezettségét,
mértéktartását híven átadó műsorvezető. Hát, mégiscsak
történik valami jó ebben a nyomorult második médiaháborúban.
Íme, egy szakaszgyőzelmet már arattunk.
Amit elsők között
tudtul adott, az is a várakozásnak megfelelő volt: öt pacákot
már letartóztattak a szombat esti három leány halálát eredményező
bulit rendezők, a felelősök közül. Magasabb sarzsit egyelőre
még nem, de már annak a felelősségét is megpendítették. Láttuk,
amint az Országgyűlésben Bajnai Gordon, az Európai Unióra
hivatkozva előadta, miért kell egyszerűsíteni a kereskedelmi vállalkozások
működésbe lépésének engedélyezését. Akkor az Országgyűlés
nem természetes többsége, hiszen az SZDSZ már kilépett a koalícióból,
de üzletileg még támogatta a kormányt, megszavazta, hogy a
kereskedelmi vállalkozásoknak csak regisztráltatni kelljen a vállalkozásukat,
és már el is kezdhetik a működésüket. A kormány eltekintett
attól, hogy megfelelnek-e a működés elemi egészségügyi,
jogi, építésügyi, tűzrendészeti feltételeinek, és egyúttal
egyszerű kereskedelmi tevékenységnek ismerte el a diszkóműködtetést
és a szórakoztatás közben folyó kábítószer-kereskedelmet
is. Mert tulajdonképpen ez volt a fontos a Wallis-kormánynak.
Ez volt a rendelet kiváltója. A drogbárók, a volt
olajszőkítők, dörömböltek a kormány ablakán: itt áll a
rengeteg lopott pénz a fiókjainkban, a serdületlen ifjúság
pedig alig várja, hogy ellássuk. A magyar nemzet legfogékonyabb
részének erkölcsi, fizikai és szellemi leterítése nem várhat
tovább, mert jön a Fidesz-kormány és akkor már késő lesz.
Feljelentünk benneteket az IMF-nél vagy még feljebb a Sorosnál,
ha nem agyaltok ki valamit, hogy azonnal elkezdhessük a 12-14-18
éves korosztály halaszthatatlan mérgezését. Mert az idősebb
réteg már nem fogyaszt eleget, illetve elhúzódik magánlakásokba.
De a serdületlen ifjúságban még óriási üzlet van. És
Bajnai lépett.
Három ártatlan
halott a kábítószer-terjesztés rovásán. A jól indult nap
egyre sötétebb lett. Másról már alig volt szó. Hirtelen
megnyilvánult a Lady Dianás részvét, amelyből annak idején a
cigányok által meggyilkolt román kézilabdázó is kapott, megérdemelten,
és az iskolába kivonultak a pszichológusok. Állítólag azért,
hogy segítsék feldolgozni a történteket a diszkózó ifjúságnak.
Beszéltek és beszéltettek. A dolog menthetetlenül elindult a képtelenséggé
felfejlődés irányába. Mert nem hiszem, hogy egyetlen lélektanász
ki merte volna mondani: gyerekek, ne járjatok diszkóba, hanem
tanuljatok keményebben és sportoljatok, ha nem bírtok az energiáitokkal.
Percről percre felfejlett, mennyire beteg és menynyire alárendelt
ez a magyar társadalom. Maffiáknak van alárendelve.
Mindenki csak félt,
csak magyarázkodott, sírt és a történtek egyre messzibb kerültek
a társadalmi valóságtól, a nemzeti tragédiától, annak a
belvíznek a kérdésétől, ami az agyakat önti el. A kollektív
elhülyülés, ami a West-Balkánokban kezdődik és a filozófiában
– egy bizonyosban – folytatódik, körülbelül egyenlően
fenyegeti az európai emberiséget, mint bennünket, vészesen
fogyatkozó magyarokat. De mi az emiatti kimúláshoz mégis
sokkal közelebb vagyunk. Most már három ártatlan áldozattal
is. Itt ugyanis, ha nem sikerül felszámolni a West-Balkán
rendszert, holnap már nem lesz változtatási lehetőség: ha a
most tizenéveseket eldiszkózzák, bezárul minden. Ha a pusztító
rendszer nem változik meg és maradunk a kábítószer-maffiák
és a pénzemberek és a pénzemberek filozófusainak áldozati bárányai,
mert nem ismerjük fel a dolgok mélyén rejlő veszélyt, meg is
érdemeljük a sorsunkat.
Estére már többszörösen
végig volt tárgyalva az eset és már arról beszéltek az Estében,
hogy hogyan lehet és lehet-e egyáltalán megfékezni a blogolást,
az interneten való bűnbakkeresést és azt, hogy a fél ország
jelentkezzék szemtanúnak. Ez a tömeghisztéria veszélyes
terjedését jelenti. Ugyanakkor egyetlen árva szót sem szóltak
arról, hogy miért történhetett meg mindez, kellenek-e ezek a
szórakozások, kell-e a kábítószer-terjesztésnek ez a formája,
miért hagyja egy nemzet elrontani legfogékonyabb ifjúságát.
Emellett, s ez talán még fontosabb, nem szóltak arról egyetlen
szót sem, hogy miért történt ez éppen most, mi állhat a háttérben,
nincs-e valamihez kötve, nem rendezte vagy nem rendeztette-e ezt
valamilyen akarat, szerv, és esetleg külhatalom. Ezekre a kérdésekre
még csak nem is céloztak egész nap sem. Elfelejtették, hogy
volt itt egy Aranykéz utcai robbantás, volt itt egy móri
bankrablás, amelyben leégett az akkori egész bűnüldözés és
igazságszolgáltatás, a bíróság elítélte Kaiser Edét és társát,
noha semmi nem szólt a jelenlétük mellett, és amikor megkerült
véletlenül a két valódi tettes, a főbűnös öngyilkos lett a
börtönben. Pedig ez a szomorú esemény is egybeesik valamivel,
nem is akármivel.
Ne
kerteljünk, mondjuk meg, mivel, kikkel. A diszkótragédia – már
ez a neve, a címkéje már megvan – egybeesik a magyar és a
nemzetközi zsidóság két legnagyobb nemzetközi és magyarországi
kezdeményezésének, a médiaháború számukra való becsődülésével
és az ehhez szorosan kapcsolódó filozófuskör lelepleződésével.
Egy húsz, huszonöt, harminc, de másként számítva akár
nyolcvan éve fennálló uralmi rendszer csődállapotával.
Ennél kisebb
jelentőségű lelepleződések már történtek. Közvetlenül a
választást vagy a kormányra lépést követően ilyesfélét
rendezni a kétharmados többség miatt, önleleplező lett volna
és elsöprő tiltakozást váltott volna ki. Egy magyar 2001.
szeptember ll-e eseményekre való ráborításának ideje most jött
el. El sem lehet dönteni, hogy az uralmon lévő kaszt – mert
persze megint csak nem az egész magyar zsidóságról van szó!
– szempontjából melyik lelepleződés, melyik kudarc a
nagyobb, a médiabeli vagy a filozófusoké. Számukra
elviselhetetlen mindkettő.
A történelem
azzal a tanulsággal szolgál, hogy az efféle kudarcokból csak
nagy, bombasztikus figyelem- eltereléssel lehet kikecmeregni. A társadalmat
erőteljesen át kell tematizálni. Ehhez vér kell, halál kell.
Minden ép lelket megmozgató tragédia.
Történtek itt már
hasonló próbálkozások, figyelmet elterelő gyilkosság
sorozatok, azokkal azonban a várható és előrelátható választási
vereséget akarták elkerülni és kisebbé tenni. A faluszéli
cigánygyilkosságok azonban nem váltottak ki semmit a társadalomból.
A roma polgárjogiak túlságosan gyorsan rárepültek a dologra
és a szálak hamar elvezettek Izraelbe, ahol az egyik főkolompos
másfél évig dolgozott állítólag egy kibucban. Tatárszentgyörgy
és a Jobbik, az ő Balóné Morvai Krisztinájával is éppen
ennyire hamis volt, és mi ugyanezeken a hasábokon idejében
mutattunk rá az eredőkre, a hamis történelem ácsolatára. Máig
senki nem adott rá magyarázatot, hogy hogyan lehet indítékot
szerezni egy izraeli kibucban, csendes fügeszedés közben faluszéli
cigánygyilkosságokra. Ugyanígy máig nem kaptunk választ arra,
hogyan volt lehetséges, hog izraeli alakulatok masíroztak a
magyar rendőrség egyenruhájában, azonosító szám nélkül,
2006. október 23-án, miközben gumilövedékkel lőtték ki a békés
tüntetők szemét. És volt itt egy gyanús tévéostrom, majd több
napig tartó utcai randalírozás is – befejezetlenül, azaz az
eredők, indítékok feltárása nélkül.
A
rendőrség még nem fejezete be a nyomozást, csak annyit közöltek,
hogy a három áldozat vérének egyikében találtak kábítószert.
Háromból egy. Ugyanakkor Pintér Sándor, miközben elrendelte a
szigorú vizsgálatot, kilátásba helyezte a Bajnai
Gordon-rendelet azonnali eltörlését és a diszkók szigorú hatósági
ellenőrzését. Nyilvánvaló, hogy a rendőri jelentés a törvényszéki,
orvos-tani boncolások eredménye és kontrollja nélkül,
valamint az összes lehetséges körülmény megvizsgálása nélkül
nem jelenhet meg. Az érzelmileg túlfeszített társadalom, mivel
három lány pusztult el, a legkisebb rendőri hibáért is az egész
Fidesz-kormányt büntetné, végzetesen. S erre megy ki ez a nagy
játszma. A rendőrséget, Pintér Sándort első perctől hibába
akarják hajszolni. Helyzetük nem is reménytelen, mert a
kommunikáció túlsúlya még a kezükben van. Egyelőre ki
tudnak tartani azon állításuk mellett, hogy a három lányt
agyontaposta a tömeg. Csak az a baj, hogy egyelőre rajtuk kívül
tyúkszemsérültet se találtak. A helyzet tehát az egész
magyar sors és a kétharmados kormány számára is drámai. Veszélyesebb,
mint amennyire annak látszik. Ilyenkor a türelmetlenség és türelmetlenül
hozott ítéletek a bűnösök kezére játszhatnak.
Estére a dolgok mégis
sötét irányba fordultak. Először a szülők alakítottak,
Isten tudja, milyen kezdeményezésre, civil ellenőrző testületet.
Szándékoznak szombatonként rajtaütésszerűen meglátogatni a
diszkókat, amelyben csemetéik csápolnak és szívnak, hogy
rendben van-e minden. Ahelyett, hogy azt mondanák a kölyöknek:
nincs pénz, fiam, lányom, nem mész sehová. Különben is unjuk
anyáddal ezeket a szórakozásaidat. Ezek téged tönkretesznek.
Meg kell értened, hogy becsapnak, és mire felnősz, ugyanolyan
becsapott nyáj-ember leszel, mint mi. Nem lesz családod se,
boldogtalan leszel, mert már most sem tudod fegyelmezni magad.
Nem lehet minden ösztönödnek kiélést engedni. De nem ezt
mondják, mert őket, a szülőket is ez a kor nevelte, ki vannak
szolgáltatva a kábítószermaffiás, imperialista bankár-világrendnek
és a filozófusainak. Csak eddig erre nem is gondoltak. Azt se
tudták, hogy vannak ebben az országban filozófusok, méghozzá
hatalmon vannak.
Bizonyára
feltűnt az olvasónak, hogy már másodjára biggyesztem oda egy
mondat végére a vádlottak sorába a bankárok után a bankárfilozófusokat.
Hogy kerül a csizma az asztalra? Megmondom: amikor az elszámoltatási
kormánybiztos a Magyar Bálint minisztersége alatti aktákat
vizsgálta, ráakadt egy csomagra, egy valószínűleg jól átkötött,
jól beburkolt csomagra, amely előzetes vizsgálatai szerint egy
kb. ötszáz milliós panamát tartalmazott, s papírvágó késével
szétnyiszálta – egy zsidó bűnszövetkezet bukott ki belőle.
Töményen. A legvédettebb személyek együttese terült szét az
íróasztalon, korrupciótól bűzhödten. Szegény kormánybiztos,
ha tudja, hogy így lesz, talán inkább kihajítja a papírvágó
kését az ablakon, de már késő volt, mert a szag szétterjedt.
Az összeg nagy volt, sokan látták, meg kellett fogalmazni a
feljelentést.
A magyar, keresztyén
értelmiség 1945 óta most először kapott egy olyan mellbevágó
tájékoztatást, amelyet eddig vonakodott elhinni, és inkább bélyegezte
szélsőségesnek azt, azokat, akik karrierjük és szakmai létük
kockáztatásával céloztak, utaltak ennek fennforgására, vagy
nyíltan megírták. Hogy lényégben mi folyik ebben az országban
– filozófia, privatizáció és pénzelosztás örve alatt.
Mint csekélységem.
Akinek 1989-ben játszották utoljára állami színházban drámáját,
egy kivételével, amelyet – Döglött aknák – a Turai Ida
magánszínház mutatott be kiválóan, Újlaki Dénes és Koncz Gábor
ragyogó főszereplésével. Ezt az előadást, amikor a Turai Ida
színház vezetőnőjét soproni igazgatónak is kinevezték, ott
is műsorra tűzték. De közben 22 év óta semmi – ellenben
virágzott a filozófia. A nevem sem írják le, mint szerzőét.
Sebaj, nem panaszkodom, csak magyarázom a helyzetet, a filozófusterrort,
amely a színházakra is átterjedt és a bemutatásokból zsidókérdést,
illetve „antiszemita vagy-e”- kérdést csinált. De ez magánügy,
abba is hagyom.
A filozófuslebukás
természetesen nem antiszemita szándékból történt. De mert véletlen
volt, mert a felnyitott csomagból csak zsidók és csak zsidó ügyek
buktak ki, a rendszer legnagyobb lelepleződése lett. Lehet, hogy
nagyobb, mint a médiakudarc, amellyel természetesen szorosan összefügg.
A véletlen mindig a történelem nagy mozgatója, csaták, háborúk,
nemzeti sorsok eldöntője. A véletlenben mert a fizikai erő
jelenik meg. Egy ügy kapcsán, egy minisztérium aktáinak átvizsgálása
közben, az elszámoltatási kormánybiztos megbökött egy
csomagot, egy kb. ötszáz milliósat, a burok és a csomagolás
felszakadt és kibuktak a filozófusok, a rendszer oszlopai: mind
zsidó. Köztük van olyan is, akinek a nevéhez számottevő
teljesítmény, nemzetközi elismertség fűződik. Ő Heller Ágnes.
Vannak könyvei, magyarul, angolul, tanított a messzi Ausztráliában
is. De a többi? Csak zsidó. Ha felsorolnám a filozófiainak
mondott tanulmányok címét, amikre a pénzeket kapták, a modern
hochmecolás alapesetei villannának elő, persze csak a filozófiai
irodalomban valamelyest jártas emberek szeme előtt. Inkább azt
mondom el, mivel nem foglalkoztak ezek a filozófusok. Magyar kérdésekkel,
magyar gondolkodókkal. Még úgy sem, hogy a hibáikat kimutatták
volna. Németh Lászlóval, aki megírta a minőség forradalmát,
ami azért mégiscsak filozófia és irodalom egyszere. Erre ügyet
sem vetettek. Nem létezik a számukra. Szabó Dezső Az egész látóhatárával
együtt, összes indulatával és magyar sorsféltésével együtt
nem érdekelte őket. A tavaly elhunyt Molnár Tamásra, a világhírű
katolikus filozófusunkra, aki megírta „A liberális hegemóniá”-t,
az Én simacchust, a Pogány kísértést vagy az „Atlanti kultúra
kibontakozását” és még sok-sok filozófiai alapművet,
amelyek ismerete és tanítása nélkül nem lehet a világról ma
képet alkotni – ügyet sem vettek. Nem azért ültek tehát ott
a filozófiai intézetben, hogy létrehozzák, hanem hogy elfojtsák
a gondolkozást.
Ez
a botrány még nem szűrődött le a köztudatba, főként a mélyebb
rétegekbe, az iskolákba és az egyetemekre. A vidék, a belvízzel
van elfoglalva. De, ami késik, nem múlik. És akkor megkezdődik
a rendszer azonosítása és az a teljes elszámoltatás, ami nélkül
semmilyen társadalom nem létezhet. Ebben az elszámoltatásban
sem lesz semmilyen antiszemitizmus, csak kérdések lesznek. Mi címen?
Mi jogon? Miért vagy te kivétel? Bűnszövetségben élsz? Nem
lesz benne antiszemitizmus, mert nem azért fogják felelősségre
vonni, immár nemcsak a filozófusokat, mert annak születtek,
amik, hanem azért, amit elkövettek, amihez törvénytelenül, bűnszövetségben
–privatizáció – hozzájutottak. Ez a vég számukra. Megszűnt
a menedék, az utolsó adu kivágása: te azért vádolsz, mert
antiszemita vagy. Váratlanul megszületik a törvény előtti
egyenlőség, származási felmentés nélkül. Tehát meg lehet
érteni a filozófuspánikot, mint a West-Balkán fölsőházát.
Nem lehet élni tovább az antiszemitizmus pajzsának a feltartásával.
Nem lehetbetakarózni a holokauszttal. Nem tudom, hogy nem ez-e a
nagyobb csapás a filozófus-színházi-film- és médiaértelmiségre
nézve. Ez nekik Waterloo.
Tenni kellett
valamit. Ezt tették. Most mindenki csak erről beszél, és
kitartóan keresi a felelősöket, akik azonban csak eseti felelősök,
ha nem éppen tudatlan, a saját mohóságukba fulladt áldozatok.
Majd kapnak pár évet. Később, persze.
S a dologról
sokat, sokat, nagyon sokat kell beszélni, hogy beleveszszen a
megmagyarázhatatlanságba és unja is meg mindenki. Csak a három
lány tragikus halálával lehet elérni, hogy a filozófusbotrány
és a médiaháború egyidejű veresége ne süllyedjen le a a
keresztény értelmiség után a tanyákra és a dolgozó emberek
közegébe. Egy nagyon erős ütésre volt szükség, amely
mindent töröl, mint ahogy az a WTC-tornyok esetében történt.
De a dolog persze
nem működik olajozottan, nem mindenki tudja, mit kell mondania,
s nem volna-e jobb hallgatnia. A debreceni MODEM KULTÚRKÖZPONT
Gulyás nevű filozófusa (de sok Gulyás van, s egy se hortobágyi…),
aki a város pénzén épült ház megnyitójára fénykép alapján,
titkon készült szoborral lepte meg főnökét, a város polgármesterét,
és nem lett elmozdítva azonnal, most cikket jelentetett meg a
filozófusok védelmében, állítván, hogy leleplezésük
antiszemitizmus. Gulyás úr, a pénzzel kitömött filozófusok
neveltje, a magát ennek ellenére jobboldalinak beállító filozófus
– püff neki! – el van maradva egy brosúrával. Be kellene fáradnia
debreceni TEVÁ-ba,
a privatizált Biogál helyén működő zsidó gyógyszergyárba
és kérni valami gyorsítót. Csak annyit mond, „zsidó önvédelem”
és odaadják. De ő nem ezt tette, hanem elállt a régi mesével
– antiszemitizmus –, és ezzel leleplezte az egész ügyet. Így
ma már, Joav Blum után, nem lehet védekezni. Megvan a
holokauszttagadást tiltó törvény, de senki nem beszél róla,
mert az emberek csak anyagi ügyeket tárgyalnak, meg diszkótragédiákat.
Megkésett az antiszemitizmus vádja a Demszky-féle villamos- és
Metro-tenderek, milliárdos veszteségek után. Vicc, Gulyás úr.
A hol a pénz kérdésére kell most válaszolni. Keresik a pénzt
az emberek és földcseréket, kaszinókat és filozófiai traktátusokat
találnak – zsidó elkövetőkkel.
Ugyanezért
nemigen lehet a sajtószabadság kérdését érvényesen
felvetni. Akár az ATV-csomagot, akár a Heti hetes-csomagot szúrná
ki akárki, mindenütt Lukács Györgyöket és preszokratész
pasziánsz-filozófusokat találna. Amit ezek megengednek
maguknak, az példátlan és még ők ordítanak. Akárhová nyúl,
akárhová ér a sajtószabadság kutatója, csak marxistákat talál,
csak milliók közt trónoló filozófusokat talál.
Nem ezért kellett
három esetleges magyar anyának kiteríttetnie a West-Balkán elé?
Lehet ma másról beszélni, mint erről a borzalomról? Nem
lehet. De ők, akik rendezték, éppen ezt akarták. Csak ez a
megoldás kínálkozott számukra. S most mindenki döbbenten áll.
A filozófusbotrány és ugyanennek a körnek a médiakudarca
majdnem el van felejtve, három lány halála, kiterítve a
West-Balkán elé, mindent felűlírt. Ezt akarták, az országot,
a társadalmat három lány halálával átstartolták, áttematizálták.
A vereségüket legalábbis elodázták. S kit lehet majd mást vádolni,
ha sem a rendőr-ség, sem senki nem tud elfogadható magyarázattal
szolgálni, mint a tehetetlen kormányt, amely mindazt, amit itt
– természetesen egy tőlünk megszokott összeesküvés-elmélet
keretében – felvázoltunk, el sem mondhatja. Meg se hallhatja.
Rajta szárad az egész azok lelkén, akik kezdeményezték a médiatörényt
és kétharmaddal elfogadták. Már nem íratják a West-Balkán
sajtómunkásokkal, rendészekkel, hogy rossz a médiatörvény,
hanem, hogy antiszemitizmus van, mert üldözik a filozófusokat.
Schiff András zongoraművész be sem teszi többet ennek az
antiszemita csőcseléknek az országába.
Este
aztán a Magyar Televízió Estéjében végképpen besötétült
minden. Feltették a kérdést, hogy a ki a felelős a halálokért,
a szervezők, a tulajdonosok vagy a pánikkeltők? A közönség
állítólag megválaszolta a kérdést. De mindegy, mit válaszolt,
mert nem azok. A bűnelkövető maga a rendszer, amelyben a kormányváltás
óta a kormány szándéka, akarata és kemény munkája ellenére
is élünk – a meghamisított történelem rendszere, amelyet
csak évtizedek szívós munkájával és csak egy minden diszkó
és minden népbutítás és kábítószerezés nélküli
rendszerben lehet majd megszüntetni. A lényeget tudniillik, hogy
minek is vannak ezek a diszkók és kábítószerpartik egyáltalán
és miért kell lenniük, úgy kerülték, mint macska a forró kását.
Mintha természettörvény és demokrácia kérdése volna, hogy a
szervezőknek mindenképpen, ha szigorúbb feltételek között
is, lehetővé kellene tenni, hogy pusztítsák a magyarságot,
butítsák a serdületlen fiatalságot, hogy kivonják és kitaszítsanak
nemzedékeket a normális, közösségi létezésből. A fiatalságnak
szórakoznia kell. Tanulni nem annyira. Az apukák és anyukák
pedig eljárnak ellenőrizni, hogy tisztességesen megkapta-e
adagját a csemete.
Ami Csűrös Csillával
reggel elkezdődött, az estére elhomályosult. Már senkit nem
érdekelt, hogy az értelem és a figyelem képességének a
kikapcsolása a legfogékonyabb korszakában az emberi létezésnek,
amikor egész életre szóló kapcsoló-dások, szerelmi irányulások,
barátságok, vállalkozások, és a közösségi magatartások
kialakulnak bennünk, trükkökkel, csábítással, aljas médiával,
politikával és kábítószerrel kiüresítik és elállatiasítják
az ifjúságot. Mint a heringek a dobozban tapadnak egymáshoz a
testek, és elvész minden, ami az embert emberré teszi. Haszna
pedig csak a kábítószer-maffiának van belőle.
És ez egyenes út
a nemzethalálhoz.
Este már senki
nem vetette fel, hogy mi értelme van engedélyezni ezeket a pusztító
szórakozásokat. Csak fogadkozások történtek, hogy ennek nem
szabad megismétlődnie. De azt, hogy miért kell nekünk olyan társadalomban
élnünk, amelyik nem képes meghitt, akár vágyra vagy beteljesült
szerelemre, táncra és csókra szóló közösségi alkalmakat
teremteni a saját gyerekeinek, nem vetette fel senki? Az életre
felkészítés szóba sem került. A nemzeti együttműködés
megfeneklett a West-Balkán trgédiában. Az élet, szeretet és
szenvedés – szóba sem került.
Filozófusaink,
akik az életidegen Lukács György köpönyegéből bújtak ki,
aki nagyon gazdag bankárfiúként, milliomos családból származván
1919-ben kommunista lett és a Vörös Hadsereg szolnoki egységénél
lett komisszár, természetesen katonai kiképzés és pláne
frontszolgálat nélkül, mint komisszár-szökevény parasztkatonákat
végeztetett ki. Magyar parasztokat, akik meg akartak szökni,
mert jöttek a felfegyverzett románok, közülük meg csak minden
harmadiknak volt puskája. Lukácsistáink akkor utat nyitottak a
román hadseregnek Budapestre való bevonulásához és az ország
módszeres kirablásához. Aztán emigráltak, kijelentették,
hogy ide be nem teszik többet a lábukat. Mint Schiff András.
Filozófusaink azonban most a rendszer végbotrányát szolgáltatták
– Lukácsukhoz méltóan. A rendezés és a lebonyolítás valószínűen
nem is az ő dolguk volt. De nem is az eseti rendezőké, noha
természetesen ez nem csökkenti eseti felelősségüket. Ha csak
ezerrel kevesebb embert engednek be, már nem tud megtörténni ez
a tragédia. Ki és mi, hogyan és miként érte el, hogy érdekeik
ellenére túlfeszítsék a húrt? Egyelőre nem tudjuk. Felsőbb
helyen lett ez kitalálva, időzítve, megszervezve, itthon dőlt
el, vagy máshonnan érkezett a parancs, még nem tudjuk. Az, hogy
ide öreg szobatudósoknál és könyvmolyoknál gyakorlatibb
emberekre volt szükség, az kétségtelen. Ehhez az eseményhez
hatalmas, fegyelmezett lebonyolító apparátus kellett. És kell
még mindig a ködösítéshez.
A
sorozat önmagáért beszél: Aranykéz utca, Mór, Tatárszentgyörgy,
Jobbik, Gárda, cigánygyilkosságok, 2006. október 23., Morvai
Krisztina, a rendőrök közt magyar egyenruhában menetelő
izreaeli egység, gumilövedék, átstartolás Ferihegyen és most
három lány kiterítve a West-Balkán elé.
Ha nem terítették
volna ki szegényeket, arcátlanul, talán rá sem jöttem volna,
miről van szó. De ők kiterítették mindhármójukat. Miért? Két
okból. Nekem először a magyar sors József Attila-i utalása
jutott eszembe: „kiterítenek úgyis”. Tudja meg minden diszkós
és nem diszkós magyar, mi a sorsa és hol és hogyan fogja végezni.
A nyomeltüntetés bűnügyi indoka csak azután. Kelljen keresni
a haláluk pontos helyét is. Hol és hogyan és mi által. Ha a
helyükön hagyják őket, sokkal gyorsabb és több bizonyossággal
szolgáló lehetne a nyomozás. Számomra most már csak az a remény
marad, hogy végső kétségbeesésükben, a háborúvesztésük
beismerése helyett választották a kiterítés végső, ószövetségi,
Káin-i kegyetlenségét.
(Megjelent a
Magyar Fórum január 20-ai számában.)
|