2011.07.01.
Csurka István: Történelemhamisítás
Az első válság (II. rész)
A válságnak az
első részben tárgyalt jelensége – amely a nép és a kormány
elhidegülésében fejeződik ki, s amelyet a kormány ugyan
igyekszik leküzdeni, de mindhiába, mert minden mögött a pénztelenség
és az anyagi terhek változatlan súlya áll – után, most a válság
másik elemét, az ellenséges beszivárgást és a magyarellenesség
sokszor nem is lopakodó, hanem nyílt előretörését vesszük
szemügyre.
Egy példával
tesszük a dolgot szemléletessé:
2002-ben, még a
gyanús körülmények között szerencsétlenül járt pécsi
kommunista polgármester idejében, a Pécsi Tudomány Egyetem
kiadott egy Münchenben írt, Festschrift című tudományos
Volksbund-mentő emlékkönyvet, amelyet most kilenc évvel később
Albert Gábor egy kitűnő tudományos alaposságú történeti
munkában elemzett.
KIÉRT SZÓL A
HIDASI HARANG...? – avagy a történelembe vetett ember felelőssége
címen. A mű tulajdonképpen leleplezés tudományos eszközökkel,
és folytatása az 1985-ben kiadott, s a hazai németség sorsával
foglalkozó szociológiának. Amit persze a hazai németség müncheni
kutatói és a tanácsadójukul szegődött mai maszkil – ezt
majd megmagyarázzuk – nem ismer. Idézünk tehát Albert Gábor
könyvéből egy rövid részt, amelyet ő maga is idéz a
Volksbund harmincas évekbeli tevékenységének igazolásául,
felmentéséül szolgáló Festschriftből.
„A
Bleyer utáni ifjabb generáció a német mozgalom múltbeli
kudarcai alapján már nem látott lehetőséget a magyar kisebbségi
kormányzattal való együttműködésre, és úgy látta, hogy a
németség identitásának további eróziója csakis a ma-gyartól
teljesen elszakított népi német identitás erősítésével valósítható
meg. A Volksbund számára csak a magyar törekvésekkel nyíltan
szembemenő, a saját megmaradásáért erőteljes harcot vívó
identitás volt legitim. Ehhez a segítséget pedig egyértelműen
attól a Németországtól várta, amely időközben
nemzetiszocialistává változott. S a hazai német kisebbséggel
az identitás megőrzésében való segítkezésen túl további
tervei voltak.”
A dolog világos,
félreérthetetlen. A magyar Dunántúl bekebelezése Volksbund-
alapon meg is kezdődött, megjelentek térképek, amelyek már német
élettérként ábrázolták az országrészt. Akadt azonban néhány
magyar író, aki felemelte szavát
a német terjeszkedés alapjául szolgáló magyar egyke ellen és
kérték a kormányt, hogy magyar érdekű birtokpolitikával állja
útját a magyarság kiszorulásának és a német elem túlterjeszkedésének.
Ez történt a
harmincas években, de most „2002-t írunk, Göncz Árpád a köztársaság
elnöke, még a Fidesz van kormányon, de már elvesztette a választást,
Pé-csett és Baranyában az MSZP regnál és az egyetem kiadja a
Festschriftet. A müncheni szerző két már nem élő magyar írót
támad meg és tesz felelőssé a háború utáni német kitelepítésért.
Illyés Gyulát és a zengővárkonyi református lelkészt, írót,
Fülep Lajost. Azt írja, hogy a háború utáni német kitelepítésnek
tulajdonképpen Illyés és Fülep az okozója, mivel ők kezdték
magyar fajvédő módra bolygatni a német helyfoglalást, ők
azok, akik nem tűrték meg a kisebbségi identitást a még
magyarnak mondott,
de már németek által birtokolt dunántúli földeken. Nem
tetszett nekik a térkép, amely már német élettérként ábrázolta
a Dunántúlt. A két magyar rasszista a bűnös.
Az egyetem azonban
tanácsadót, közreműködőt is rendel a müncheni szerzők mellé.
A müncheniek mellé rendelt ifjú tudós, – a maszkil – súgja,
sugalmazza nekik az Illyés rasszizmusáról szóló gondolatokat.
A sugalmazó, akit az imént maszkilként említettünk, ma,
2011-ben is fontos közéleti szereplő és mint ilyen, tényezője
a tárgyalt válságnak. Meg kell azonban állnunk egy pillanatra.
Ki az, mi az a maszkil? Kik voltak a maszkilok?
Ezt ma már bizony csak a Volksbund-ellenes tábor
judaisztikailag műveltebb rétege tudja, még sok zsidónak sincs
róla fogalma. A maszkilok a XVIII.–XIX. század fiatal vidéki
zsidó értelmiségiei, tanítói voltak, akik fellázadtak az
emancipáció ellen és kiálltak a héber nyelv használata
mellett, a jiddissel szemben, és sokszor szembeszálltak a
megalkuvónak tartott rabbikkal is, akiket a hitközség mindenütt
eltartott – őket meg nem. Csak nem mindig beszélték szépen,
jól és helyesen a hébert, amelyért küzdöttek, mint ahogy a
mi maszkilunk sem ismeri a ma-gyar irodalmat – vagy nem akarja
ismerni.
Ungváry Krisztiánról
van szó, ő ennek a válságnak egyik maszkilja. Különböző múltfeltáró
intézmények munkatársa, vezetője, eddig titkos listákat fejt
meg és ad ki, leleplezéseket indít el, szerepel és igazságot
oszt. Benne van a dolgokban. Ítél, véleményt mond, sugalmaz.
Mindig független tényezőként jelenik meg, mint a többi
maszkil. Ezért válságjelenség. Ha Albert Gábor nem figyel fel
a 2002-es Volksbund-mentő és Ungváry Krisztián segítségével
magyarellenes jelenségre, ma senki sem látja meg az összefüggést
a mai válság és a válságkeltők módszerei, eszközei és céljai
között.
Mert mi is történt
pontosan? Egy szilárdan kommunista vezetésű városban, egy sok
németlakta megyében az egyetem nyilván baloldali, esetleg zsidó
vezetése kiad egy Volksbund-mentő ünnepi kiadványt, amelyben
rasszistának bélyegzik a század egyik legnagyobb magyar költőjét
és Fülep Lajost, a minden írásában ma-gyar érdeket szolgáló
kitűnő írót, azaz olyan elemekkel, illetve olyan elemek utódaival
szövetkeznek a magyarság, a magyar irodalom ellen, amelyeknek a
44-es zsidó tragédiában nagy szerepük volt.
Lehet itt tehát
szövetséget kötni volt volksbundistával, vagy volksbundisták
mentegetőivel a magyar ellen, még maszkilnak is, akinek a családjában
talán áldozatok is vannak. A kötetet Göncz Árpád elnök ajánlása
is díszíti, kiadásában részt vett a Mazsihisz. Pénzt adott
hozzá. Zsidó – Volksbund-összefogás a magyar ellen. Ehhez képest
mindegy, hogy fő maszkilunk, Ungváry Kriszián milyen származású.
Ő most véleményformáló és ezáltal, hatalombirtokos. Azt sem
tudjuk, hogy azok az urak mit csinálnak ma a pécsi egyetemen,
akik ezt a Festschriftet az egyetem nevében kiadásra elvállalták,
hozzájárultak, s őrzik-e még szerzett jogukat, az egyetemi
autonómiát – meg a nagy fizetést.
El kell egy kicsit
gondolkoznunk ezen a helyzeten. Mi mozgatja azokat a masz-kilokat
és nem maszkilokat, volt SZDSZ-eseket és volt kommunistákat,
akik még a legfőbb ellenségükkel, avagy annak utó-rezgéseivel
is hajlandók összeállni – a magyarság ellen. De továbbmenve,
miért kell a magyar kormánynak türelmesnek lennie ennyire ádáz
ellenséggel szemben? Miért kapnak teret, fórumot, folyóiratot,
egyetemi katedrát, rektori hivatalt, Terror Házát, alapítványt,
intézményt és egyáltalán hangot azok, akik bizonyítottan
magyarellenesek? Miért lehet folyamatosan, céltudatosan hitelét
rontani a szabad és szabályos választáson elért kétharmados
alkotmánynak és megalkotóinak? Miért lehet nemzetközi fellépést
szervezni a magyar állam pénzén a ma-gyar állam ellen?
Megmondjuk: azért,
mert a magyarság – nem először a történelme során – nem
tudja, mivel áll szemben. Fogalma sincs annak az állandó rágásnak,
rágcsálásnak, annak a folyamatos, szívós aknamunkának, a sok
beszédnek és a sok hazug kérdésfeltevésnek és végül annak
a gyűlöletnek a mélységéről, amely ellene és munkája,
megmaradása ellen irányul. A volt Volksbund ereje, hataloméhsége
zsenge úttörő körtánc a liberális, bolsevik masz-kil és a
tegnapi Aczél-káder és hatalombirtokos erejéhez, kitartásához
képest. Már nemcsak a sajtóban, rádióban televízióban
birtokolt aránytalan részükről és roppant hazugságözönükről
van szó, hanem a mindennapokban való beoltásaikról, állandó
elégedetlenségszításukról is. A maszkil egy született
hangulatterjesztő. Megáll melletted, kérdez, sápítozik, példálózik,
sorolja a te sérelmeidet és észre sem veszed, már be vagy
oltva. Már te viszed tovább a rossz hangulatot.
A terep nagyszerű,
az anyagi nehézségek óriásiak, az élet nehéz, de a maszkil
nem is ezen akar felülkerekedni, hanem azt akarja, hogy ne lássad
az összefüggéseket, felejtsd el az okát és terhelj rá
mindent arra, amit tegnap te választottál.
Így aztán a mai
magyarság gyanútlanul nem csak az előző nyolc év terhelését,
az okot és az okozókat felejti el, hanem egész múltját, az
1918-as Károlyi-rombolást, a Károlyi-féle maszkilok uralmától,
a Kun Béla terrorizmusig és a Rákosi–Gerő, majd a Kádár–Aczél
maszkil házitanítók sivár nemzetellenességéig, és észre
sem veszi, mindent összesűrít. A maszkil szerint mindenért a
mai kormány a felelős.
Holott valójában csak egyért: azért, hogy ezt tűri. Hány maszkil
van az államgépezetben?
|