2011.05.13.
Csurka István:Történelemhamisítás
Az alapproblémánk
Akármerre járok,
a csüggedtség hangjait hallom. Nem történik itt semmi, mert már
mindenről lekéstünk. Ez a társadalom már mozdíthatatlan. Ha
bedeszkázott üzletek sora előtt halad el az ember, ha vakká vált
vendéglőkbe nem tud betérni, ha utcasornyi eladásra felkínált
ház és telek ürességébe bámulhat bele és halotti csendű,
megdermedt falvakon halad át, bizony nem tud kitérni ez elől a
végső kilátás elől. Van, aki az ellenzéki és bolsevik
hangolású médiumok hatására a kormány számlájára írja
mindezt, mások méltányolják a kormány intézkedéseit, de éppen
ezekkel együtt látják bizonyítottnak a végzet elkerülhetetlenségét.
Ennek a lehangolódottságnak
a mélyén nem politikai felismerések állnak, hanem a sors üzenetének
az akár tudat alatti felismerése dübörög. A rádöbbenés.
Kevesen vagyunk. A demográfiai tény, amelynek a kimondását az
elmúlt rendszer büntette, az ellene való cselekvéseket és intézkedéseket,
amelyek akkor még valamelyest fordíthattak volna az irányon,
eltörte, de helyzetünk tragikuma közérzületté és kétségbeesésen
túli kétségbeeséssé ez csak mostanra vált. E mellett létrejött
egy olyan önző liberális, csak önmagának élő része a társadalomnak,
amelyet liberál-bolsi kormányok és az ő médiumaik, és egész
szellemiségük hívott életre és kedvezményezett rogyásig,
amely része a társadalomnak, közönyösen áll szemben a
nemzethalál tényével, de nagy befolyással rendelkezik ma is.
Hatalmon van, ha tetszik, a rossz hangulatot ez is fokozza.
Mivel ez a liberális
politika eddig csak a választáson szenvedett vereséget, de az
életben hat és rombol, sőt régi kiváltságaiért küzd és
fenyegetőzik is, ha kell, és mindenre fittyet hányva küzd a
magyar megmaradás ellen és támogatást kap Nyugatról is, a sötéten
látók még sötétebben látóbbakká lesznek. Ha például a
kulturális politikát nem hatja át a magyar megmaradásért való
küzdés, márpedig nem hatja át, ha engedményeket tesz a
liberalizmusnak, akkor voltaképpen a magyar megmaradás ellen
hat. És a reménytelenséget növeli. Ha az önzők, a csak
maguknak élők teret kapnak, akkor a családosok mellőzöttnek
érzik magukat. A magyar sok rúgást kibír, Ady szerint, aki
egyszer rúgott a magyarba, kedvet kap új rúgásokra, és meg is
teszi, a magyar kibírja. A magyar csak a mellőzöttséget nem bírja.
Az ellen a legszegényebb hétszilvafás is kardot ránt – ha
megtalálja.
Sokféle
vélekedés napvilágot látott a Kádár–Aczél-rendszer és az
ezt felváltó liberális hegemónián alapuló demokrácia
magyarsághoz való viszonyát illetően, ám a közös nevező kétségtelenül
a magyarság mellőzése. Magyarságát hangsúlyozva, a magyar érdekért
küzdve már Antall korszakában sem vihette sokra senki. Már
akkor elkezdődött a magyar mivolt pótcselekvésekben való
kifejezése. Az igazságtétel elmaradásában is a magyarság
mellőzése valósult meg. Nem lehetett megbüntetni sortüzekért,
akasztásokért, az egzisztenciák tönkretételéért felelősöket.
S ezzel végeredményben a szenvedő magyarság vált mellőzötté.
A győztes liberalizmus pedig a maga nagylelkűségének a számlájára
írta, és a demokrácia érvényesülésének tudta be és így
mutatta be a saját őseinek felmentését, gyakorlatilag a
magyarság mellőzését. Végül a magyarságot mindenből kiszorították.
Óh, mily szép volt az enyhülés, a tolerancia érvényesülése
és mily szépen nyomultak az önzők, az egoisták, a szabad színtjátszók.
A mellőzötteket
ma már azonban egyre kevésbé elégíti ki a csak maguknak élők
sikere, jóléte. Nem elégíti ki, de tettekre, ellenállásra,
odavágásra nem sarkallja. Ezzel szemben ma az egyáltalán nem
mellőzött Tamás Gáspár Miklós értekezik valahol a kétharmados
rendszert elsöprő forradalom – kardrántás – szükségességéről.
Ez nevetséges. A pénzzel, ranggal kitömött és felékesített
filozófusok fogják megdönteni – UZI géppisztolyaikkal – a
saját hatalmukat?
És vajon a minden
ízében kreatúra, balliberális teremtmény és oda szolgáló
Jobbik tegnapi sikereiben nem ez a magyar mellőzöttség dübörög
– egy nagy félreértés keretében? Nem a mellőzött kisember
és a proliként is mellőzött dologtalan, a „volt-ez”,
„volt-az”, a volt régi rendőr, volt régi portás, a hőbörgésből
hallgatásra kényszerült kisgazdapárti – nem gazdálkodó
kisgazda! – ment ki a tatárszentgyörgyi porba: no, most mellőzzetek?
S ezek így együtt,
vajon nem egy végső nemzeti, népi kifáradás termékei? Bizony
azok. Egyre kevesebben vagyunk mindenre. A választáson legyőzöttek
médiumai pedig még mindig képesek a legádázabb betartásokra.
Semmiképpen se szaporodjék a nemzet. Az önzés életformája
pedig uralkodjék tovább.
Talán Nagypénteken,
talán a következő napon, mindenesetre a kereszténység ünnepi
égre feltekintésének a közegében az egyik nagy kereskedelmi
televízió, a saját csúcsidejében, a keresztény ünnepről és
a lengyel pápa közelgő Boldoggá avatását és az angol királyi
pár egybekelésének ceremóniahíreit
is közreadó híradója előtt egy rövid
materialista-hedonista reklámot közvetített. Egy szép fiatal nő
és egy hozzáillő férfi egy kanapén ölelgették egymást még
felöltözve. A szöveg pedig azt tudatta velünk, hogy a nő,
keresztnevén szólítva nagyon szereti a szintén néven nevezett
férfit és éppen ezért, mert ennyire szeretik egymást,
mindenekelőtt a fogamzásgátlásról kell gondoskodniuk. Természetesen
mindjárt meg is nevezte a reklámozott tökéletes hatású eseti
védőszert, amelyet be kell venni a nőnek a szerelmi beteljesülés
előtt, hogy az aggálytalanul beteljesülhessen. Mert ha
elfelejti bevenni, a fogamzás kilátása megzavarhatja felhőtlen,
szerelmi élvezetét. Ártatlan kis reklám – mondhatnók. Való
igaz, milliók használnak ilyesféléket. Az előállító cégnek
joga van a reklámra. A tévé abból él, hogy reklámoz. Az egész,
becsúsztatva a Húsvétba, mégis keresztényellenes. Mert az a férfi,
akit a Golgotán keresztre feszítettek és aki harmadnapon
halottaiból feltámadott, az Atyaisten szűznemzéssel létrejött
fia. Őt az Isten teremtette. Kívül van az eredendő bűnön, férfi
és nő gyönyörrel teljes nemzésének az emberiséget örökkévalóvá
emelő folyamatán, de ugyanakkor megváltja azokat a férfiakat
és asszonyokat, akik belül maradva ezen, hisznek őbenne. Jézus
a kereszten éppen a gyönyörteljes nemzésért halt meg. Minden
szerelemért és minden nemzésért. Nyilván rémes bigottság és
korlátoltság volna azt állítani, hogy a mai keresztény
emberiség minden tagja, minden percben tisztában van ezzel a
keresztény tanítással és minden összeborulását a nemzési
szándék vezérli. Sohase volt így, a középkorban sem és
semmikor. A gyönyörszerzés, a vad érzéki szenvedély, a vágy
mindig is eltöltötte a férfit is, nőt is. De a gyermekáldás
elleni eszelős és ártalmas kémiai védekezés liberális reklámozása
éppen Húsvétkor mégis merénylet. Egy önmagából kifordult
és egy önmagát elpusztítani készülő rendszer terméke, eszköze.
Az ünnepi televízióban pedig egy, a néző tudatalattijára ható
elleninjekció. Egy csöpp materializmus és egy rejtett, becsempészett
ellenlöket a Húsvét szentségének. Azt csempészi be a
tudatba, hogy csak a pillanat és az élvezetek maradéktalansága
számít, mert csak ez az egy földi életünk van és nincs megváltás
és nincs örök élet. Csak addig vagyunk, amíg élvezünk.
Esetleg amíg privatizálunk.
Népesedési
gondjainkat, kiáltó, más szorongásunkat okozó emberhiányunkat
csak keresztény hittel és gondolatokkal, valamilyen felsőbb
akarat követelményeinek teljesítésével lehet megoldani. A jó
családhoz kell a hit fegyelme. Hinni akármilyen egyszerű és
egyéni módon lehet, és a kereszt fegyelme nem korlátozó
fegyelem – de fegyelem. Talán még templom is kell, mert minden
templom közösségi élményt ad, s kicsit megüzeni, mekkorák
vagyunk az Úrhoz és az ő általa teremtett világhoz képest.
Akármilyen sokra vittük az életben és akármilyen sokat tudunk
a világról, a templom, a zsoltár, a liturgia és az elcsendesedés
kiolvaszt belőlünk sok gőgöt, sok magányt. E nélkül az alázat
nélkül a pokol szabadul rá a világra, mígnem ez az alázat
felemeli és megvédi az embert – önmagától.
Most a nép
fennmaradásának gondjai más vonatkozásban is szóba kerülnek.
Ausztria és Németország megnyitotta a munkaerőpiacát, amely
voltaképpen eddig is nyitva volt. Sokan megijednek, hogy kiáramlik
az itt kiképzett munkaerő, mások ettől nem tartanak. Senki nem
tudja azonban, hogy mit eredményez évek múlva számunkra és egész
Európa számára ez a lehetővé tett vándorlás. Mennyi
elkeveredést bírnak ki a nagy lélekszámú nemzetek, meg azok,
amelyek már nem is rendelkeznek asszimiláló képességgel. Ezek
között előkelő helyen állunk. Nagyobb veszély fenyeget bennünket,
mint akárkit. Ugyanakkor komoly lehetőség, esély nyílt előttünk,
mivel ez a népáramlás kelet-nyugati irányú. Tőlünk keletre
beolvadás előtt álló, de még magyar szórványok élnek,
amelyeknek magyarkénti megmaradását csak igen csekély mértékben
tudjuk előmozdítani. Ezek a java részben földművelő magyar
szórványok most még a magyar állampolgárságot sem veszik
fel, mert nem is tudnak róla eleget. Elesettebbek annál, de még
valamennyire magyarok. A magyar állampolgárságot többnyire
csak az egy tömbben és a megőrzött magyar kultúrában élők
veszik fel. Ideje leszámolnunk a szórványmagyarság sorsát
illető illúziókkal. Ezek a tízezrek, esetleg százezrek, ezek
az árva és nyomorult körülmények közt élő, a magyart már
törten beszélők egy darab föld ígéretével, egy kis jobblét
reményében felszállnának a kelet-nyugati irányú áramlás
vonatára. Ezt először is meg kellene vizsgálni.
Tudom, nehéz ügy.
A szülőföldből kitépetni tragédia még akkor is, amikor ez a
szülőföld már ellenséges, meg akkor is, amikor a magyar már
nem is tudja, hogy mennyire az. De talán minden megfordul, ha egy
darab földdel és egy ölelő hazával várjuk őket. Ők
dolgozni még bizonyosan nem restek. Látjuk ezt ide érkezett és
hatalmas energiákkal otthont teremtő testvéreiken.
Ha a bedeszkázott
falu megmozdul, minden más lehet az országban. A csüggedtség
felszáll, mint a köd, ha rásüt a nap.
|