2011.03.18.
Csurka István: Kultúra
Az
előző részben kifejtett álláspont lényege az, hogy a
Magyarországon „letelepedett” kereskedelmi televíziók
amellett, hogy haszontermelő vállalkozások, valójában és lényegileg
politikai, hatalmi központok, embergyártó nagyüzemek,
amelyeket külföldről, a globalizáció és a nemzetközi zsidóság
szempontjai szerint irányítanak. Szemben állnak minden nemzeti
törekvéssel, kibontakozással. Végső céljuk az ország földjének
bekebelezése és merőben más arculatú, kevert társadalmú
telephely létesítése. Kevés embernek legyen ezen a telepen szülőföldje
és a szülőföldhöz tartozó önazonosítása, sokan legyenek
gyökértelenek. A minél kisebb létszámúra lefogyatkozott
magyarság ezen a telephelyen csak az egyik jelenlévő, a
hatalomból csekély mértékben részesedő serpa nép legyen. A
kevert állományú lakosság felett egy erős faji összetartozás
tudattal bíró kisebbség korlátlanul tudja érvényesíteni
akaratát. Ha neki úgy tetszik, még személytelenné is tudja
tenni hatalmát. A sugárzott műsor szerint ezt a globalizációs
célt a TV2 gátlástalanul, az ATV és a Klub rádió nyílt
talmudizmussal, az RTL Klub lágyan és engedményeket is téve képviseli.
Az
eddig feltárt alaphiba tehát az, hogy a médiatörvény nem
ebben a hatalmi minőségében, hanem, „médiaszolgáltató”-ként
kezeli mindegyiket. Minthogy azonban erre részben az EU kényszeríti
a magyar államot, mint másodrendű tagállamot, csak annyit
lehet (az összes körülményeket figyelembe véve) – gazdasági,
pénzügyi kiszolgáltatottság, hatalmas túlerő – felróni a
készítőknek, hogy nem is utalnak erre a helyzetre és kísérletet
sem tesznek a kikezdésére. Bele sem harapnak, hanem az időre bízzák
ennek a nemzeti sorskérdésnek az eldőlését. Ez a halogató
taktika bátorította fel a globalistákat az eszeveszett háború
megindítására. Ők nem harapnak, hanem vicsorogva marnak.
Ne
tévesszen meg senkit az a veszettkutyamarás, amivel itthon és külföldön,
éppen az EU színpadain ezt a médiatörvényt tépik, cibálják.
Ez pontosan azért történik így, mert a törvény szelíd és
fogatlan, de benne van valamilyen sejtelemként, hogy mást akar,
mert kilenc évre szóló megbízatása van. Ha harapna, akkor
Daniel Cohn-Bendit és menyasszo-nya, illetve menyasszonyai, mivel
Göncz Kinga is ide tartozik, nemcsak a kissé már elvirágzott
filozófusnő, nem marnák ennyire kitartóan és vicsorogva. Ez a
vicsorgás a magyar kultúrának szól. A magyar kultúrában
eddig megszerzett anyagi és irányítási fölényről, a pénzről,
a politikailag leváltott rendszert maradéktalanul kiszolgáló
„alkotók” szerepben, javadalmazásban, meghatározó hírnévben
hagyásáról. A status quo-ról. A liberális, részben zsidó
hegemóniáról, amit hatvan év alatt, magyar keresztény alkotók
félretételével, bebörtönzésével, éhkoppon tartásával és
elhallgatásával szereztek meg.
A
folyamatot a ma élő és vezető pozícióban lévő értelmiség
sem látja át a maga valójában, hiszen egyes jelenségeivel nem
is találkozott, áldozatairól nem hallott. Nem is élt még,
amikor történt, majd amikor fel-felbukkant előtte egy-egy könyv,
film, egy-egy visszatérés, azt már inkább liberális eredményként,
kicsit a saját küzdelme eredményeként fogta fel. Az űrt a
nemzeti kultúra folyamatosságában nem érzékelte. Mert a történelem
egyébként így működik.
Ha
már a hamis történelem gépezete bejáratottan működik, torkába
bele lehet táplálni a múlt nagy alakjait, az igaz történelem
krónikásait, megemészti őket is. A kultúrát csak új
rendszer, új gép változtatja meg. Ez a médiatörvény még nem
új rendszer, de a liberálbolsi szimat azt szagolja benne. A
hamis történelem része volt az is, amikor több évtizednyi szünet
után kiadták, mondjuk, Kodolányi János nagy műveit, de nem építették
vissza a nemzeti kultúra szervezetébe. Nem kellett róla kollokválni
az egyetemen, vagy ha netán igen, csak úgy, ahogy Szabolcsi Miklós
elvárta. És a gimnáziumban sem beszéltek róla, legfeljebb bágyadtan
ajánlották olvasásra. S így múltak el évtizedek. Először
akasztottak, bebörtönöztek, internáltak, száműztek, emigrációra
kényszerítettek és elhallgattattak írókat, leparancsoltak a
színpadról színészeket, színigazgatókat, könyvkiadókat,
zenészeket, óriási magyar tehetségeket, majd liberálisként
visszaemelték azokat, akik valahogy átvészelték a nehéz időket
a tiltottból a „tűrt” állapotba. S ezt nagy eredménynek tüntették
fel – természetesen büntetlenül. A nemzeti kultúra
alapemberei kaptak esetleg szép díszkiadásokat, engedélyeztek
számukra bemutatókat. A könyveikhez, az élenjáró kommunista
elmélet szerinti elő-vagy utószóírás privilegizált műfaj
lett. Minden nagy regény előtt ott volt a hochmetz, hogy hogyan
kell érteni. Elolvashatod, de ne úgy értsd! Így hívtak vissza
az aktivitásba írókat, történészeket, filozófusokat, óriási
művészeket. Miután aztán megtörtént a rendszerváltás és
felszakadtak a zsilipek, már csak a pénzügyi megfojtás és az
egész kultúra, az olvasás kultúrájának a lesüllyesztése és
mindennek szigorúan üzleti alapra helyezése maradt a kezükben
a nemzeti kultúra ellen. Nagy cégek alakultak, amelyek az ő íróikat,
művészeiket eltartották, a magyar szellem számára pedig
megmaradt a honorárium nélküli kiadás, a korlátozott terjesztés,
a szegénység – és a dac. Több írószövetség alakult, nagy
könyvüzletek jöttek létre, egy kis kör, amely híven kiszolgálta
a nemzetellenes politikát a napon sütkérezett, és a külföldi,
elsősorban német kiadások –esetleg innen hazulról finanszírozott
– hasznában lubickolt, mindent megkapott, ami „gut und teuer”,
a másik maga által kovácsolt fringiákat és ha elhunyt, a
Himnuszt a temetőben. A liberális, nemzetellenes emésztőrendszer
zavartalanul működött tovább.
Most
pedig arról beszélek, hogy még ma is így működik. Az egész
mai kultúrpolitikát – amennyiben egyáltalán van – áthatja
a saját liberalizmusának bizonyítására való törekvés.
Minden percben felmutatja személyi igazolványát a liberális
ellenőrző pontokon, mint a gázai palesztinok. Üzenetekkel,
kinevezésekkel, gesztusokkal, és a pökhendi sértések eltűrésével
minduntalan azt akarja bizonyítani, hogy nem él a kétharmados
országgyűlési többsége felhatalmazásával, párbeszédes állapotot
akar teremteni, tűr, sőt támogat. A mai kultúrpolitika
doromboló cirmos a liberális Aczél György-i mancsokban. Arra vár,
hogy a gazdi, ha eljön az ideje, megint falhoz csapja.
És
ez bizony meg is fog történni, mert ez a törvényszerű. A
doromboló cirmos sorsa bolsevik kézben mindig ez. A jelenség
azonban, mielőtt példákkal is igazolnánk, mélyebb elemzést kíván.
A mélyben a demokrata mivolt igazolásának kényszerképzete áll.
Aki jobboldali, aki nemzeti és keresztény, az nem lehet
demokrata, ez a kényszerképzet lényege. Kifejlesztésén a
jakobinus idők óta dolgoznak. Sikerrel. A kétharmados magyar
keresztény győzelem, akármennyi nem keresztény, egykor liberális
szemléletű polgár épült is bele, kezdettől azzal a vádolással
néz szembe, hogy van egy születési hátránya: nem demokrata.
Nevezték populistának, autokratikusnak, de itt-ott nacionalistának
és szélsőségesnek, sőt imitt-amott náci gyanúsnak is. Jól
kiszámítottan, nagy gyakorlattal tették ezt. Támogatta őket
ebben egy hatalmas nemzetközi ellenőrző hálózat, amely
azonban nem a demokráciát védte és védi ma is, hanem a globális,
zsidó hatalmat. Maga az EU is. Külön szervezet őrködik a
magyar zsidóság szabadsága, jóléte, szabad érvényesülése
fölött.
A
kultúrában ez különös fontosságú, súlyú, tekintettel az
eltelt időkre, amikor a kultúrát sorrendben Révai József,
moszkovita bolsevik zsidó, Szirmai István, cionizmusért igazságtalanul
bebörtönzött párttitkár és Aczél-Appel György irányította
és a fontos pozíciókat megbízható káderei között osztotta
ki. A rendszerváltás után sem volt másképp a dolog. Az első
kultuszminiszter, Andrásfalvy Bertalan, aki rövid ideig töltötte
be a tisztséget, mert Antall leváltotta, azokkal a titkárnőkkel
kellett elkezdje a munkát, akiket az előző garnitúrától örökölt,
s akik minden szavát nyilván jelentették. (Ma viszont, úgy hírlik,
Hiller István volt titkárnője ül Szőcs Géza előszobájában.)
A
demokratikus mivolt igazolása tehát kényszer, amely rá van erőszakolva
az egész szervezetre. A pártokra, a hivatalok vezetőire, az egész
működésre. Járulékai: a szélsőségektől való elhatárolódás,
a kisebbségek pozitív diszkriminálása, minden ütközéstől
való tartózkodás. A kulturális vezetés gondolati középpontjában
a holokausztmítosznak való megfelelés tömörödik. Szorgalmas
megjelenés a zsinagógában és végül minden sértés és
akna-munka eltűrése. És ennek megfelelően engesztelő kinevezések.
Lásd filmipar. Tolerancia minden mennyiségben. A személycseréktől
való tartózkodás. Alföldi Róbert marad.
Az
egész életet, politikástól, kultúrástól, megmaradásostól
és mindenekelőtt evidensen úgy kell felfogni – mondja a
jobboldal által hallgatólagosan elfogadott liberális doktrína
–, hogy az kétosztatú. Két egyenrangú és egyenjogú, osztozásra
kötelezett félből áll. A liberál-bolsevik Kádár–Aczél múlthoz,
a rendszerváltás utáni SZDSZ-hez és az MSZP-hez kötődő,
nemzetközi és globális félből és az óriási többségű
nemzeti, keresztény, népi és polgári félből. A felek status
quo-ra vannak kötelezve, hogy a liberális fél megmaradjon a
gazdagságban, a magyar meg a szegénységben. Az idők végezetéig.
Mert ez a dolgok rendje, mert így alakult ki már az 1930-as években,
a zsidótörvények idején, valamint a „felszabadulás” után,
amikor a zsidótörvények meghozóit felakasztották, majd a
forradalom után, amikor egyes véletlenül fel nem akasztott személyeket
visszaemeltek a kútból a kútkávára. Száradni.
A
mai kultúrpolitika egy beteg pszichózis.
Most
az a kérdés, hogy gyógyítható-e? Talán. Ha ezt a beteges
megfelelési kényszert kiűzzük magunkból. (Itten a többes szám
első személy használata megtévesztő, azt üzeni, hogy netán
e sorok írója is szenved ebben a megfelelési kényszerben, de
ez – mint a föntebbi fejtegetés is bizonyítja, talán –
nincs így. Én egészséges vagyok.) A mostani kormányt
demokratikus körülmények, sőt az előző rendszer választási
törvényei közepett választották meg, sem múltja, sem jelene,
sem semmilyen erkölcsi és politikai kényszer nincs rajta, hogy
demokratikus mivoltát minden percben igazolja. Ha a mai kulturális
politika azokat, akik a magyarságot kultúrája megteremtésében,
földje megtartásában akadályozzák, és ma már nem is palástoltan
ellenségként viselkednek és a magyarságról csak „ a
magyarok”-ként beszélnek helyzetbe hozza, táplálja, nem
demokrata mivoltát, hanem alkalmatlanságát bizonyítja. Miért
kap katedrát és állami fizetést az, aki az 1968-ban Párisban
a katedrára szaró Daniel Cohn-Benditet hívja segítségül a
magyar kultúra ellen? Mért kap kinevezést, aki ezeket védi? Büntetlenül
lehet nemzetközi ártó erőket segítségül hívni a magyar együttműködés
ellen?
Alapfeltétel
tehát, hogy ezt a kisebbrendűségi és mindenáron való
megfelelési kényszert kiirtsuk, száműzzük, ad akta tegyük
abból a politikából, amelynek másik szárnyán elszámoltatási
kormánybiztos működik, és amelynek olyan világraszólóan bátor
tettei vannak, mint a bankadó, vagy a „pá-puszi intés” az
IMF-nek.
Kulturális
elszámoltatási ügy nincs, kormánybiztosság sincs. Pedig
lennie kellene. Az úgynevezett filozófusok anyagilag vannak elszámoltatva,
egy sajátságos pénzelosztási módszer gyakorlásával vannak
megvádolva. Azt, hogy mi címen oktatnak erősen marxista-lukácsista
idejétmúltságokat, kibontakozásunkat akadályozó filozófia-féleségeket,
az nincs megkérdezve. Ezzel a filozófiával Heller Ágnes és
Vajda Mihály nyisson inkább egy füstölőüzemet, ott ugyanis a
fűrészport célszerűen fel lehet használni. Ez az elszámoltatás
az egész egyetemi oktatásra ki kell terjedjen. És aki ezt
szeretné elérni, az miért van megtámadva belülről? Rengeteg
tankönyv, jegyzet, előadás van forgalomban, választhatóként
és kötelezőként, amely felett elmúlt az idő, amit nem szabad
tovább tanítani. Ezekhez figurák tartoznak, akiknek múltjuk
van és helyeket foglalnak el. Védi őket egy szakszervezet, védi
az a bizonyos rendszerváltáskori békés átmenet, az a legendás
„békés átmenet”, amely egyáltalán nem volt békés. Ott
fent igen, a magas posztokon, a pártból a bankokba átvonulásban
az volt, de a mindenét elvesztő munkásnő, a magára maradt
panellakó és a földtelenné vált földműves, a falu számára
öngyilkosságokkal, családi drámákkal, elme-elborulásokkal
terhes volt. Bizony, bizony megvágták néhány évvel a
kis-„megélhetésit” és premizálták bőven a nagy-„megélhetésit”.
Békésnek lett hazudva, s éppen ez volt benne a hamis és ehhez
nem lehet ma igazodni.
Ennek
a nyilvánvalóan bűnös politikának irodalma, történetírása
tankönyvkiadása, színháza és mozija, televíziója és kultúrája
volt. S éppen az a baj, hogy van is. Az a politika, s különösen
az elmúlt nyolc év politikája, az eladósítás világrekordjára
törő politika nem kulturális alátámasztás nélküli politika
volt. Sokan éltek belőle és sokan élnek belőle ma is. Ezután
is meg akarnak élni belőle, ha nem itthon, akkor Berlinben,
kihasználva a mai kormány kultúrpolitikájának a dorombolási
komplexusát.
Nem
állítható, természetesen, hogy az a teljesítmény, amelyet
irodalomban, történetírásban, színházban és filmben ez a
globális oldal létrehozott, minden ízében romlott, vagy pláne
művészileg teljesen értéktelen. Nem a tehetségükkel van a
baj, hanem az erkölcsükkel. Haszonélvezők voltak és a magyar
keresztény oldal rovására nőttek sztárrá. Elélték a lehetőséget
a nemzeti oldal tehetségeitől. A kultúra nemzeti része úgy járt,
mint a falu. Szerep, munka és jövő nélkül maradt és sorvadásnak
indult. Kultúránk magyar részét most fáradságos munkával
kell, kellene újjáépíteni. Akkor, amikor semmire nincs pénz
és nincs is tér. De a kulturális politika nemhogy ezen munkálkodnék,
nemhogy legalább szekértáborokat szervezne, törleszkedik.
A
liberális írók nem követtek el jogi úton számon kérhető bűnt.
Még az az összefüggés is csak nehezen számon kérhető, ami
Berlinbe kitelepedésük következményeként most a figyelmes
szemlélő előtt feltárult. Miért és mióta ennyire ellenséges
a német sajtó, velünk, magyarokkal szemben? Nem azóta, amióta
a liberális írók a DAAD ösztöndíjakkal oda kitelepültek,
majd egyesek közülük EBESZ és egyéb állásokba kerültek? Ki
dolgozta meg ellenünk a német sajtó ezen részét? Nem ezek az
ösztöndíjasok, akik közül az egyik a kivándorlását
lengette meg, a másik pedig a legnagyobb ösztöndíjat is
faszolta? Időben ez bizony nagyon összejön.
A
nagypolitika és a kulturális politika kétarcúsága – amit
egyfelől a elszámoltatási
kormánybiztos
és a kormány nemzetvédő intézkedései, mint amilyen a bankadó
testesítenek meg – roppant veszélyt hordoz. Éppen a régi
rendszer sajátossága volt az, hogy egy szájból hideget és
meleget is fújt. Ezt az új rend nem engedheti meg magának. Nem
lehet egyfelől elszámoltatni, másfelől dorombolni. A kétarcúság
jobban aláássa a jövőt, mint sokan gondolják. Ha nem sikerül,
mert „nem akaródik” a lehető leggyorsabban nemzeti-keresztény
alapra helyezni az egész egyetemi oktatást, hogy az egyetemek
liberális fertőzés nélküli fiatal erőket bocsássanak ki,
beleértve a Marx Károly Közgazdasági Egyetemet is, meg az
ELTE-t is, akkor úgy is vehetjük, hogy ez a rendszerváltoztatási
kísérlet sem sikerült. Ha a megújult egyetem nem tudja áthangolni
és a kötelességtudás szintjére emelni a középiskolát,
valamint ha nem sikerül létalapot teremteni a nemzeti
irodalomnak, az újnak, a születőnek, a nemzeti kultúra más műhelyeinek,
színházának, az építészetének, akkor minden szándék meddő
marad. Akkor a nemzeti együttműködés rendszere nem él meg. A
kultúra hozzájárulása nélkül soha nem tudja áthatni a társadalmat.
A politika csak a feltételeket tudja megteremteni, az emberi
lelket áthatni csak a kultúra képes.
Mindez
pedig nem kinyilatkoztatásokkal, nem politikai bejelentésekkel,
hanem csak helyfoglalásokkal, személycserékkel történhet meg.
A kulturális privatizációt is felül kell vizsgálni. Melyik üzlethálózat
miből lett, hogyan lett, miért működik magyarellenes egyoldalúsággal.
Miért nem rokkantnyugdíjas az, aki marxizál vagy lukácsizál?
Ez harc. A hamis történelmet ki kell iktatni a rendszerből. Ez
most sorskérdés.
|