2011.11.25.
Csurka István: Történelemhamisítás
Café Ascher-Hanti
Megszaporodtak és
elaljasodtak a személyem elleni támadások. Sértegetések és
aljas célzatú lejáratások, a nácizás és az írásaim
hitelességét, tényszerűségét kétségbevonó odaköpések járják.
Mivel emellett kiderült az is, hogy akár akarom, akár nem, immár
nemcsak magamat képviselem, hanem személyemben a magyarság egyáltalán
nem elhanyagolható részét, magyar keresztény nagyságrendjét
is támadás érte – ezt a mellénk álló művészi-értelmiségi
felsereglés is bizonyítja –, árulásszámba menne, ha nem állnék
ki újra a pástra. Kötelességem megvilágítani, mi van a háttérben.
Újra elolvastam
október 20-án megjelent, Ascher Café című írásomat, amely
felháborodást váltott ki az érintettekből, és többeket gyalázkodó
lekicsinylésekre és „komplett náci alapvetés” kitételekre
vezetett. Nos, a fenti, idézőjelbe tett kifejezést az a
Debreczeni József használta az Országgyűlésben 1992.
augusztus 20-i, Néhány gondolat című írásom jellemzésére,
aki most a Gyurcsány-féle új SZDSZ egyik alelnöke. Akkor még
az MDF liberálisa volt. Micsoda életív! (Hogy beszoptuk/tam.) A
Néhány gondolat megjelenése megváltoztatta a dolgok menetét.
Engem kizártak az MDF-ből, új mozgalmat és pártot alapítottam.
A dolgozattal Debreczeni szellemében foglalkozott Tom Lantos az
amerikai képviselőházban, világméretű támadás célpontja
lettem, fő antiszemita. Pedig hát mi történt? Megneveztem néhány
dolgot és jelenséget, megjósoltam az MDF kikerülhetetlen bukását,
ha nem változtat a politikáján. Mindez bekövetkezett.
Az Ascher Café című
írás az Új Színház kinevezett vezetésével és velem szemben
felsorakozott Demszky-brigád és a liberalizmus jelenkori módszereinek,
összetételének elemzése, és kétségtelen bukásának
beharangozása. Nem teszek mást abban az írásban, mint tényszerűen
bemutatom az ellenem felsorakozottakat, megnevezem őket, a
legnagyobb magyar keresztény filozófusra hivatkozom, Molnár Tamásra,
dokumentumokat mutatok be. Az írás végén ugyanúgy
figyelmeztetem a fékevesztett liberálisokat, mint annak idején
az MDF-et, hogy ne égessenek fel maguk mögött minden hidat.
Azóta számos
sorsdöntő dolog történt, de közülük is kiemelkedik Sárközy
francia elnök és Obama beszélgetése, amelyet abban a hiszemben
folytattak, hogy nem hallja senki. De hallották, és kikerült a
világhálóra. Mindketten Netánjahu izraeli miniszterelnököt
szidták, sőt Obama bevallotta, hogy Bibi mindennap a nyakára jár
és parancsolgat neki. Ez az egyszer közölt beszélgetés feltárja
a nyugati világ egyik képtelenségét, az Egyesült Államok alárendeltségét
és rámutat arra a végtelen erőszakos etnikai összetartásra,
amely minden megegyezés akadálya. Rámutat, mit gondol és mit
mond a világ két vezető politikusa, amikor nem erőlteti magára
a „politically correct” álarcát. Valami olyan erőszakosságra
világít rá ez a néhány őszinte mondat, ami az Ascher Caféban
és a Demszky-brigádban is megnyilvánul, de ami végső soron
tarthatatlan.
A legfőbb baj
azonban ezzel az írással és más írásaimmal is, hogy
megnevezek valamit, amit nem szabad megnevezni. A
megnevezhetetlenség ugyanis a globális hatalom, a Netánjahu-központ
legfontosabb privilégiuma. Sem céljait, sem módszereit, sem összetételét,
sem személyi összefüggéseit, sem kiválasztási módszereit
nem szabad megnevezni. Mert egyedüliként a világon neki joga
van a rejtőzködésre és ugyanakkor a mások minősítésére.
Az Ascher Cafénak
nevezett szóbeli gerillák szociológiai és politikai elemzése
filozófusi alátámasztással, tények felsorakoztatásával, fényképekkel
is dokumentálva jelent meg. Csak tán nem antiszemitizmus az, ha
bemutatom a Mazsihisz mai vezetőjét munkásőr egyenruhájában?
Csak tán nem bűn, ha feltárom az összefüggést a Café összetétele,
mai tettei és gyűlölködése között? Obama nem erről beszél?
Vétkes akkor volnék, ha nem volna részükről gyűlölködés,
csak rájuk fognám.
Egyetlen állítás
vagy inkább feltételezés maradt bizonyítatlan az írás végén:
Ascher odesszai eredete, askenázi mivolta. Ezt most pótolom. Az,
hogy Odesszában a XVIII. században askenázi zsidók éltek és
a város lakosságának legalább a felét adták, nem szorul
bizonyításra. Ezek között az askenáziak között nagy számban
voltak zsidó értelmiségiek, meghatározó személyiségek, jóval
később például egy kiváló író, a lóbolondként bolsevik
Bugyonníj katonája a bolsevik forradalomban, Iszaak Babel, a kitűnő
Lovashadsereg szerzője, akit Sztalin gyilkoltatott meg a Gulagon.
A XVIII. század végén azonban élt és írt ott egy másik
jeles, felvilágosult zsidó szerző is, akit Ashernak hívtak. Ez
a szerző egy erőteljes irodalmi műben ostorozta ortodox
hittestvéreit elmaradottságuk, a terjedő felvilágosodás eszméinek
figyelmen kívül hagyása miatt. Emiatt aztán távozni is kényszerült
Odesszából, és bejárta Európát, Londont, Frankfurtot és Párizst,
mindenütt könyveket publikálva. Nemzetközi elismertségre vergődött
fel. Az ős Asher kétségtelen tehetsége és a mi (egy „c”-vel
is gazdagodott) Ascher Tamásunk (ezt II. Józsefnek köszönheti)
nemzetközi karrierje, hajlamai között feltételeztem én a
rokonságot. Nem állítottam, csak feltételeztem. Mert minden
családban vannak ilyen vérvonalpatakok, esetleg búvópatakok.
De ha nem, hát nem. A dolog akkor is érdekes. Talán egyszer
majd megírja valaki az Asherok történetét Odesszától
Demszky-Budapesten át a világszínpadig. Egy bizonyos, ez csak
askenázi történet lehet. Még szefárd is nehezen, akiknél az
askenáziak többre tartják magukat, s Izraelben is övék ma a
hegemónia.
Meg Amerikában
is. Mert ne hagyjuk már figyelmen kívül azt a lelepleződést,
amely Sárközy francia elnök és Obama amerikai elnök között
óvatlanul lezajlott, és amelyet egyszer a hírügynökségek még
Magyarországon is közzétettek! Ebben a nyugati világ két főembere
elmondja, hogy mennyire utálja az erőszakos Netánjahut –
askenázi –, és Obama még azt is felpanaszolja, hogy mindennap
a nyakán van és, mi tagadás, parancsol neki. Az eset fölött
nem lehet szó nélkül elmenni. Az önfeledt eszmecsere, amelyben
a résztvevők azt hiszik, maguk vannak, a mai nyugati világ
szerkezetére, hatalmi viszonyaira vet rendkívül éles fényt.
Ki uralkodik a nyugati világ felett? A legnagyobb katonai és
gazdasági hatalom elnöke? Nem. Netánjahu. Akit utálnak. S
mindez az ENSZ közgyűlésében azonnal igazolódik is, Netánjahu
pökhendien szembemegy a közgyűlés óriási többségével és
bejelenti, hogy folytatja a telepes központok építését a
palesztin területeken. Nincs béke, nincs palesztin függetlenség,
mert az USA Netánjahu parancsára megvétózza a Biztonsági Tanácsban.
Mi változott?
Egyelőre semmi. De rosszul ítélik meg a saját helyzetüket és
a világhelyzetet, akik azt hiszik, hogy ez a kicsi és azóta
gondosan elföldelt és válasz nélkül hagyott elszólás –
beismerő ténymegállapítás – nem kezdete a világliberalizmus
bukásának. A nyugati történelem mindenképpen bekövetkező átrendeződésének.
Most válság van és semmire nincs pénz, de egy igazság véletlenül
a felszínre bukkant. Ascher Café című írásomat is ezzel a jóindulatú
figyelmezetéssel zártam. Nem hallották meg.
De térjünk rá
hazai ügyeinkre! Ez a Netánjahu-pimaszság nyilvánul meg abban
a levélben , amelyet a Magyar Ellenállók és Antifasiszták elnöke
hozzám, az emberszámba sem vehető gójhoz intézett, és
amelyet múlt számunkban közöltünk.
(A KISZ-es olvasó
táborokban még íróként) Tisztelt Csurka Úr! El lehet képzelni
ilyen megszólítást Európában? El lehet képzelni ilyen megszólítást
végtelen gyűlölet és megvetés nélkül? És végtelen öntelt
fölényérzet nélkül? Nem, nem lehet. Ez a Netánjahu fölényérzete.
Ez egy zárt világban élő, elsötétült elme fölényérzete,
mindenáron való sérthetnékje.
Amellett nem is
igaz. Valakivel összetéveszt Hanti úr. És fogalma sincs, hogy
milyen helyzetű magyar állampolgár voltam én akkor, a
KISZ-olvasótáborok idején. Nos, Hanti úr, úgy is mint
MEASZ-elnök, akinek szövetségében sok bedolgozás folyt a BM
munkájába, amely akkor úgyszintén a fasizmus és az
ellenforradalom visszatérése ellen harcolt, olyanynyira, hogy
semmilyen személyes közreműködést sem lehet kizárni, és sem
a BM-ben, sem a MEASZ-ban nem volt alapkövetelmény a magyar
helyesírás ismerete, csak a megbízhatóság. Én akkoriban célszemély
voltam, Hanti úr! A Zsoké fedőnevű bizalmas nyomozás célszemélye,
akinek a lakásába poloskát építettek be, állandóan ügynökökkel
követtették, jelentések készültek minden megnyilvánulásáról
és magánéletéről is. Így esett meg, hogy amikor 1987 télutóján
az öntől semmiképp távol nem álló Kis János-féle
demokratikus ellenzék a Társadalmi Szerződés és a Kádárnak
mennie kell című kijelentés velünk való egyeztetés nélküli
nyilvánosságra hozásával provokált bennünket, magyar-keresztény
ellenzékieket, akkor valahol az Andrássy úton a másik célszeméllyel,
a Bojtár fedőnevű bizalmas nyomozás célszemélyével, Für
Lajossal elhatároztuk a saját táborverést. Úgy véltük, hogy
Új Szárszó gyűlés megtartását fogjuk javasolni barátainknak.
Ebből lett Lakitelek, ami a rendszerváltoztatás első és
leghatározottabb lépése lett.
Érti, Hanti úr/elvtárs,
ahogy tetszik? Más az én múltam. Én az Antifasiszták és a BM
és a Pártközpont által ellenőrzött, üldözött személy
voltam, s közben híres író. És mint a mai történések
igazolják, üldözött és elítélt, kirekesztendő vagyok ma
is, noha most nem az állam és nem a magyar titkosszolgálat
ellenőriz, szervez ellenem tiltakozásokat, hanem talán Netánjahu
és az ön közös földalatti titkosszolgálata. Mert célszemély
koromban mint Zsoké fedőnevű megfigyelt megtanultam, hogy „szél
fúvatlan nem indul”, azaz szervezés, irányítás, titkosszolgálati
háttér nélkül ilyen tiltakozási hullám létrejöhet ugyan,
mert benne van a génekben, de azért szervezni is ajánlatos. Ha
nem szerveznék, ugyan miért tűnt volna fel ön az Új Színház
előtti tüntetésen, amikor az isteni deszkákhoz, a helyesírása
a tanú rá, semmi köze. Én már 1992-ben tudomásul vettem,
hogy kis kihagyás után ismét célszemély lettem. Már valószínűleg
nem Zsoké a fedőnevem, hanem valami más, ami antiszemitát is
jelent. Egyik tanulmányomban „doktor Utólag”-nak neveztem
magam. Lehet, hogy Utólag most a fedőnevem mint célszemélynek?
Nemcsak a Horn Gyula alatt újjáépült és aztán Gyurcsányék
nyolc éve alatt megerősödött magyar titkosszolgálat figyelt
– amelynek fele most előzetesben van –, hanem az ide betelepült
titkos, de néha felszínre bukkanó Netánjahu-féle magyarországi
rezidentúra is. Persze, nem csak engem, hanem sok más magyar
keresztényt is, még olyanokat is, akik közben világhírre vergődtek
a tehetségük révén. Tudom én ezt, és megnyugtat, hogy most már
Obama is tudja. És elviseli.
De valami
elmozdult. Végzetesen és visszavonhatatlanul. Most már nem elég
a megfigyelés és a számontartás, az antiszemitázás, olyan
tekintélyeket is fel kell vonultatni, akik művészi, irodalmi
tevékenységükkel, teljesítményükkel komoly hírnevet
szereztek maguknak. Legutóbb Bereményi Géza, a Hídember és más
filmek alkotója, az író nevezett ki a magyar antiszemitizmus
alapemberének. Ez más eset, mint a Hanti-féle. Az írónak
ugyanis kötelessége számba venni a körülményeket, és Bereményi
ismeri a múltamat és az ellenem felhozott vád alaptalanságát.
Az író nem nyilatkozhat a másik íróról csupán a Café
pillanatnyi érdekei vagy az etnikai összetartás igazságtalansága
alapján. Bizonyos abban Bereményi, hogy megcsinálhatta volna a
Hídembert, ha annak idején én nem vagyok Zsoké fedőnevű célszemély?
Azt hiszem, nagy igazságtalanság volna, ha ezért az íróhoz méltatlan
támadásért megkapná a Thália Színházat, mintegy ellentételeként
annak, hogy mi megkaptuk az Új Színházat. Egyet a magyaroknak,
még egyet a cafésoknak?
Nagyon érdekes
volt Bereményi fejtegetése. Azt mondta, hogy az egyetlen hiteles
magyar film Szőts Istvánnak az 1940-es években Velencében
nagydíjat nyert Emberek a havason-ja volt. Ez a meghökkentő
bevezetés kellett az én antiszemitizmusom elé. Szőts István műve
valóban páratlan remekmű. Szőts utána soha nem csinálhatott
filmet Magyarországon. A film írója pedig az a Nyirő József
volt, akinek Dél-Amerikába kellett menekülnie, tekintettel
arra, hogy tagja maradt a nyilas országgyűlésnek, noha maga nem
volt nyilas, de nem tudta feladni a harcot a szovjet ellen. Műveit
csak a legutóbbi időben kezdték kiadni. Ez a történelmi elemzés
is azt bizonyítja, hogy a művelt Bereményi látja az öszszefüggéseket,
mégis, valamilyen kényszer alatt, íróhoz méltatlanul megvádol
egy másik írót, aki soha nem ártott neki. Ez is a fentebb már
elemzett Netánjahu-kényszer fennállását jelzi.
Ez a színházi
belharc messze túlmutat önmagán. Része egy társadalmi hasadásnak.
Az Ascher Café Demszky-brigádja szembe akarja fordítani a
magyar zsidóságot a nemzet többségével, és sértett félként
lép fel, holott a kulturális hatalom túlnyomó részének
birtokosa. A Demszky-brigád a magyar alkotmányos rendszer megdöntését
tűzte ki célul. Ez a jelenlegi európai helyzetben, a szétlopott
országban rendkívül veszélyes. A kétharmados többséggel
rendelkező alkotmányos rend megdöntése csak erőszakos eszközökkel
és a magyar zsidóság egy jelentős részének a többséggel
való szembeállításával és magyarellenes nemzetközi támogatással
lenne elérhető. Ezt a szétszakítást nem én kezdtem. Senkit
nem bántottam, senkit nem kezdtem leminősíteni, Dörner szabályos
pályázaton nyerte el a kinevezését, én pedig a saját újságomban
évtizedek óta folytatom elemzéseimet. Mostanában a történelemhamisításról
beszélek. Az ellenünk folyó támadás: történelemhamisítás.
A dolgok és a jelenségek néven nevezését pedig fenntartom.
Antiszemita színházat
pedig ha akarnék se tudnék csinálni, mert ahhoz antiszemita
darabokra volna szükség, ilyenek pedig nincsenek.
Az Emberek a
Havason sem volt az, miként azt Bereményi is megállapította.
Huszonöt darabot írtam Zsoké korszakomban, amelyek sikerrel
futottak, ha némi huzavona, eltiltások után színre kerültek.
Melyik volt antiszemita? Most, vénségemre még két drámát írtam,
amelyeket támadóim valószínűleg nem is olvastak, pedig
megjelentek könyv alakban. Ha nem kapunk együtt hárman színházat,
ezeket soha sehol nem mutatja be senki. Ha Isten engedi, még
leteszek a magyar asztalra egyet-mást, és élettapasztalatom
viszem be a színházba. Miért akarnak ebben megakadályozni?
Nem, rosszul írtam
ezt. Fordítva van: ebben akarnak megakadályozni. A magyarságot
akarják megakadályozni a kibontakozásban.
|