2011.10.21.
Csurka István: Történelemhamisítás
A költségvetés körülményei
Talán soha nem készült
magyar költségvetés kiterjedtebb és veszélyesebb nemzetközi
bizonytalanság közegében, mint az Orbán-kormány 2012-es költségvetése.
Az egész világgazdaság, és benne különösen az európai,
recseg-ropog, inog, váratlan és kierőszakolt összedűlések, még
nagyobb pénzügyi válságok keletkezhetnek. Meghasonlottá teszi
Európát és Amerikát és ezeknek kormányait – tisztelet a
kivételnek –, hogy a világ két legnépesebb országa és ezek
közül is a nagyobbik, Kína, nemhogy nincs válságban, hanem fényesen
halad, és fölébe kerekedni készül az euro-atlanti államok
gazdaságának.
A liberális
piacgazdaság, amelyet áterőltettek Európára a szociális
piacgazdaság helyett, sem a meghirdetett formájában, sem a
gyakoroltban nem felelt meg Európa igényeinek, szellemének, történetének.
1989–90 után pedig, amikor a közép-európai országok kikerültek
a szovjet fennhatóság alól, a liberális piacgazdaságnak az az
erőszakos, gyarmatosító, piacfoglaló formája valósult meg,
amelyet David C. Korten írt le a harmadik világra nézve „A tőkés
társaságok világuralma” című korszakalkotó művében. A
liberális piacgazdaság – a már a fogyasztóiság végső állapotába
jutott rendszer – a maga végső, kimeneti állapotában jutott
hozzá a szovjetnek valóban ellenálló és a forradalmak sorát
felvonultató európai közép államaihoz és durván lerombolta,
meghódította azokat. Ez különböző mértékben sikerült, függően
az egyes nemzeti ellenállásoktól. A legteljesebb sikert
Magyarországon érte el. Amerikába és a hódító liberális,
cionista központokba bekötött része tálcán kínált mindent,
ami magyar. Mindent – ez a kiárusítás egészen mostanáig,
Orbán kétharmados győzelméig – elzárt minden nemzeti
kibontakozást, kultúrában, gazdaságban, társadalmi életben.
A magyar kormányok a Világbank, az IMF és aztán az Amerikával
versenyt hódító európai államok és rosszul eresztékelt Unio
– Maastricht! – bábkormányai lettek. A közbeiktatott négyéves
Orbán- kormányzást a liberálisok és a bolsevikok által
hirtelen felnövelt Torgyán-féle kisgazda szövetséges tette
lehetetlenné, miközben ez a párt hatalmas magyar gazda- és
paraszti tömegeket csapott be, ringatott bele gazdamítoszba.
Kína eközben szépen,
csendesen írta történelmét. Kína csak technológiát, tudást,
módszert importál évtizedek óta. Egy sokrétű nép elkezdett
tanulni. Amit ellesett, amit behoztak az olcsó munkaerő piacára,
abból hamar kínait csinált. Hamar saját nagyobbat, még
fejlettebbet, saját munkán alapulót épített rá. Puszta léte
ma élő cáfolata az egész kozmopolita liberális piacgazdaságnak.
Kína ma elsősorban termel, dolgozik, teremt, mégpedig egy állam
vagy a párt következetes irányításával. Végső soron az állam
irányítja a gazdaság mindkét részét, a tőkést is és a
szocialistát is. A világgazdasági és pénzügyi bizonytalanságnak
és a teljes kiszámíthatatlanságnak részben ez az oka: a
Nyugat vezetői több váltás óta pontosan tudják, hogy
elvesztették a mérkőzést, mégpedig magával az állammal
szemben, de hogy ez a saját társadalmaik előtt ne derüljön
ki, válságból válságba, s akár végső romlásba képesek dönteni
saját gazdaságaikat.
Ez hihetetlenül
gonosz program. Egy állandóan válságból válságba, recesszióból
kis kilábalásba, majd újra visszaesésbe lökdösött gazdaság
és társadalom ebben az állapotában sokáig birtokolható és
kihasználható, míg ellenben, ha elismeri, hogy legyőzték és
éppen az az állam, a nemzetállam győzte le, amelyet szétvert,
akkor a jobbat, az életképesebbet kell bevezetni és a romokon
át kell adni a hatalmat a népnek. A saját népi-nemzeti erőknek.
Minthogy Amerikában ilyen már csak vékony, földalatti erekben
található, hiszen ezt a társadalmat rá lehet bolondítani arra
is, hogy az változást jelent számára, ha a liberálisok és a
fővonal egyik kézben tartott alakját választja meg elnöknek,
aki történetesen fekete, ma már arra nem lehet számítani,
hogy az amerikai társadalom kilép a fogyasztói médiabutításból,
a liberális konszenzusból. Amerika robbanni fog. De hogy ne
robbanhasson, kap válságot, válság után válságot.
A senki által meg
nem választott befektetők uralkodása folytatódik. De Európában
elkezdődhet a választottak és nemzetállamok korszaka. Ebben
most, és ez szinte hihetetlen, Orbán Viktor Magyarországa jár
élen. Ez a közelmúltunk történetéből nem következik, ez
csoda. Magyar csoda. Még egy. A befektetők pedig oda jutnak,
hogy szégyenszemre dolgozniuk kell.
Még ugyanehhez a
kérdéskörhöz tartozik annak a tisztázása, hogy kik is hát
azok a befektetők. Mert, hogy ma a befektetők uralkodnak a
nyugati világ felett, az kétségtelen, de az is az, hogy személyesen
nem tudjuk, kicsodák-micsodák ők. Sok ember még életében nem
látott befektetőt és talán nem is fog. A befektető személytelen
hatalom. A híradásokból csak azt halljuk, hogy a befektetők
elpártoltak egy-egy országtól, kormánytól, részben azért,
mert a hitel- és kockázatminősítő intézeteik eltanácsolták
őket az ottani befektetésektől. Addig, amíg az illető ország
és kormány el nem nyerte újra a befektetők jóindulatát és a
hitel- és kockázatminősítők kegyét, nem történik befektetés.
Az ország éhenhal, a kormányt elkergetik és akkor újra jönnek
a jókedvű befektetők és beterítik befektetési papírokkal a
romokat. A nép pedig elégedett az új kormánnyal, amely a
befektetők kormánya.
De hát, mégis,
kik ezek a befektetők? Sok pénzük van és a befektetés a mániájuk.
Befektetés nélkül egy percig nem tudnak ellenni. Nem csupán
egyénenként, hanem halmazban is befektetnek, befektetési
alapokba állnak össze és célzottan öntik a pénzt azokba az
államokba, amelyeket később magukra hagynak. Nagyon valószínű,
hogy amikor befektetésekkel benyomulva némi virágzást idéznek
elő, már tudják, mikor fognak – hitelminősítőik tanácsára
– kivonulni, és romokat hagyni maguk után. Egy-egy állam, földrész
állandó virágzása, növekedése ugyanis nem is lehet a céljuk,
mert az a végüket jelentené. Egy gyarapodó ország nem szorul
befektetőkre, sőt maga is befektetővé válik. Lásd: Kína.
Ma már elég világosan
kitetszik: a befektetők a fél világ urai. Csak azt nem látjuk,
kicsodák személy szerint és együttesen. Bankárok és bankok?
Politikusok, kik a nagytőkéből érkeztek a politikába,
hadseregtábornokok, akik befektetői székekbe ültek bele,
zsarnokok, akik előbb magukba nyelték a befektetéseket, aztán
átvitorláztak vele egy másik régióba és rászoktak a
befektetésre. Avagy egyszerűen csak a bankok és a bankárok a
befektetők, de nem mindig nevezik magukat bankárnak. A befektető
sokkal személytelenebb.
A tőke, a pénz
és kezdetben az áru személytelenítését részben a zsidó
kereskedők találták ki már a középkor vége táján, amikor
a Közel-Keletről Velence felé vitorlázó hajóikat a törökök
és a máltai lovagok kifosztották, ha megtudták, hogy zsidó.
Ezért fiktív nevekkel próbálkoztak először, majd szépen
kialakították a személytelenített tőkét, árut, váltóval,
hitellevéllel, bemutatóra szóló kötvénnyel személytelenítve
pénzüket. Ez mára a befektetők személytelenségévé változott.
Országra szóló
befektetést nem illendő személyesen tenni. De hát ne köntörfalazzunk:
a befektetők maguk a bankok és a bankárok. Csak a bankoknak és
bankáraiknak áll rendelkezésükre annyi pénz, amennyi a fél
világ befektetéseihez kell.. A bankok vásárolják fel a kibocsátott
kamatozó államkötvényeket, s a bankok szervezik meg magukat a
kötvénykibocsátásokat és aukciókat is, s nem restek diktálni
a kibocsátandó kötvény kamatát, lejáratát, vagyis a saját
hasznukat. A bankok szerveznek maguknak hitelminősítő intézeteket,
tulajdonképpen állampofozó intézményeket, és a bankok indítanak
el óriási karitatív akciókat, ha egy-egy terület nagyon éhezik
vagy egy állam nagyon nagy bajba került – miattuk. Ez beteg,
önemésztő rendszer, jelenlegi patológiás esete Görögország,
de tágabban véve egész Európa. Igen ám, de az önemésztés
immár nemcsak a befektetők nyűge alá került népekre és államaikra
érvényes, hanem a bankárokra is. Mert már nem tudják szabályozni
sem a bedöntendő, sem a talpon hagyandó államok sorát
és egyes államokhoz még Európában és Dél-Amerikában is
nehezen férnek hozzá. Több a baj, nagyobbak a költségek,
hevesebb a népek ellenállása, több a kalóz máltai lovag és,
ami a legnagyobb baj: több a török. Ezt persze nem csak magára
a török népre kell érteni. A rendszer kiszámíthatatlanná vált.
A befektetés elveszhet. Ezt megelőzendő kell a válságokat állandósítani
és az egyes állami rendszerekből minél több pénzt átparancsolni
a befektetők bankjaiba és elvonni a néptől.
Meg kell tiltani
az egyes államoknak az önálló, saját hatáskörben való pénzkibocsátást.
Se aranyból ne verhessenek tallért, se papírhúszezrest ne
nyomtathassanak bizonyos célszerű beruházásaik fedezésére,
hanem csak kamatos pénzből legyenek kénytelenek gazdálkodni.
Kamatos pénzből, amiből mindig annyi van, amennyit ők
megszabnak. Ez egyszerűen ördögi.
Kína nem ezt
tette. A maoizmus őrületétől megszabadulva, az új vezetés
elkezdett józa-nul építkezni és teremteni. Senki nem tudja,
hogy ehhez mennyi jüant bocsátottak ki és mennyi és milyen kölcsönt
vettek fel, s milyen feltételekkel. A kommunista Kína saját pénzkibocsátását
senki nem ellenőrizhette. Mindenesetre az éhínséget fel
kellett számolni és a kínai parasztot érdekeltté kellett
tenni a rizstermelésben. Mindenesetre, ha ezekben az időkben súlyos
kamatterhek nyomták volna a rendszert, képtelenség lett volna
megindítani a fejlődést. És ma? Kína az USA legnagyobb
hitelezője, legalábbis a saját nagybankjain és FED-jén kívül.
Az USA azonban a FED-en keresztül szintén pénzt nyom, az állam
azonban a FED-nek, azaz egy magánbanknak kamatot fizet azért a
dollárért, amit a rendelésre leszállít. Így roppant mennyiségű
semmivel sem fedezett papírdollár forog a piacokon, Kína már
intette is az Egyesült Államokat, hogy ezzel a birtokában lévő
dollárt is hígítja.
Ezek
a magyar költségvetés valós körülményei. Magyarország kénytelen
a pénzpiacról élni, miközben saját érdekében mindent el
kell követnie államadóssága csökkentésére, mert az előző
rendszerek szándékosan, a befektetők sugallatára és érdekében
felhalmozott adósságának a kamatai is iszonyú terhet
jelentenek, és ráadásul be kell tartania számos olyan európai
szabályt, a hiány mértékét, a pénzforgalom szabadságát
illetően, amelyek gúzsba kötik. Nem kérheti és nem utasíthatja
a saját Nemzeti Bankját, hogy teremtsen neki X milliárd
kamatmentes forintot, amelyből a földkéreg adottságait kihasználva
geotermikus energiát termelhet és Y mennyiségű munkást
foglalkoztat tisztességes bérért. Vagy ha éppenséggel úgy
tetszik neki, a legmagasabb képzésben részesíti a nép egyszerű
gyermekeit és ifjait egy új kollégiumi hálózat megszervezésével.
A világnak, az életnek ez volna a természetes menete, elrendezése,
egy független állam önálló élete, de ez nem lehetséges,
mert az uralkodó, főáramú közgazdasági elméletek, a bankárok
által szorgalmazott elméletek ezt tiltják. Voltaképpen a
befektetők tiltják. A világ felének urai tiltják. A máltai
rablók elől menekülő hajósok utódai tiltják.
Ezek a magyar költségvetés
körülményei. Ebben a helyzetben csak védekező és csapáselhárító
és rendkívül takarékos költségvetést lehet készíteni.
Ellenségek, durva tekintetek, ostorcsapások között kell
meztelenül elvonulni a magyar költségvetés leányalakjának,
mint egy Jancsó-filmben. A belső ellenzékecs-ke pártocskái
természetesen a befektetők megbízásából teszik megjegyzéseiket
és szervezik meg az egyelőre vérszegény tiltakozásokat. Ki
van adva: most mindenki követeljen. Ha a kormány nem ad, népnyúzó.
A befektetők utasítására
az ellenzék úgy tesz, mintha nem látná a világgazdasági körülményeket,
nem látná az egész követelés képtelenségét. Mindenért az
alig másfél éve kormányzók a felelősek és az ország példátlan
kirablása az elmúlt nyolc év alatt már önmagában is nem
tenne lehetetlenné egy gondosan szociális költségvetést és
elosztást. Most követelni kell, mert így lehet zavarba hozni a
kormányt, amely alkotmányozott, amely élenjáró harcot
folytatott a befektetők, a bankárok ellen, s amelyet a fent leírtakon
kívül számos más körülmény és maffiás pénzügyi-befektetői
fenyeget. Most derült ki, hogy a Magyarországon működő külföldi
bankok a devizahitel-ügybeli sértettségük miatt egyszerre
emelték meg forinthiteleik kamatát. Ez már háború. Ebben
azonban béke-költségvetésre van kényszerítve a kormány.
A befektetők terve, szándéka világos: most az elégedetlenség növelésével
meggyengíteni a kormányzatot, hogy ne tudjon erős nemzetállamot
teremteni. Rohamra, fiúk, a magyarság ellen! Csak nem képzelik,
hogy akármennyire a végóránkat éljük, megtűrünk egy magyar
nemzetállamot Európa közepén? Az a követelőzés, az a gátlástalanság,
amit a befektetők megbízásából ma mindhárom ellenzéki párt
és a hozzájuk kapcsolódó, magát szakszervezetinek mondó tábor
tanúsít, most egyszerűen magyarellenesség. Ha nem is ugyanazon
a hangon szól, mint Kertész Ákos, arról a tőről fakad. A szél
onnan fúj, de ez a szél büdöset hoz. A magyar nép tanult államalkotó
nép volt és még mindig azzá emelheti magát. Megérzi a talmiságot.
Átvészeli a nehéz időket és elszámoltatja a befektetők gátlástalan,
magyarellenes, erkölcstelen és beteges megbízottait. Voltak itt
már nehéz napjaik az ávósoknak.
|