2011.09.02.
Csurka István: Történelemhamisítás
Bevándorlás – kivándorlás
Deák Ferenc, amidőn
a zsidó emancipációt törvényerőre emeltette, mindjárt
1867-ben a Kiegyezés nagy törvényei sorában, azzal a feltétellel
tette ezt, hogy a bevándorlás különösen a Lengyel- és
Oroszország, Galícia felől nagy rajokban beáramló zsidók
tekintetében korlátoztassék, szabályoztassék és ellenőriztessék.
Ennek a bevándorlási törvénynek a mielőbbi meghozatalát ajánlotta
az Országgyűlésnek mindjárt az emancipáció mellé. Mindenki
helyeselt. Ez a bevándorlási törvény azonban soha nem született
meg. Hogy mennyi magyar tragédiát, és később mennyi zsidószenvedést,
mennyi, a kérdésre adott rossz választ, erőszakot és mennyi
magyar kivándorlást okozott ez a mulasztás, annak a puszta
felsorolása is többszörösen betöltené az itt most rendelkezésünkre
álló kereteket.
A
zsidó bevándorlás ma egy ismeretlen, sehol hivatalosan nem tárgyalt
jelenség. Mi itt ezeken a hasábokon többször is szóba hoztuk,
nem ismervén el tabu téma mivoltát, de ez semmit nem változtatott
a tényen: a magukat zsidónak valló emberek vagy ugyanabból a régi
irányból, vagy más irányokból ellenőrizetlen módon és
mennyiségben érkeznek és távoznak országunkból. Azért, mert
Izrael Államnak, veszélyeztetett, frontország helyzetére és a
nemzetközi terrorizmusra tekintettel saját határellenőrzése működik
magyar felségterületen. Ez amellett, hogy egy állam függetlenségét
megkérdőjelezi, egyszerűen megalázó. Ismeretes Joav Blum kettős
izraeli – magyar állampolgárságú egyén esete, aki ennek a
helyzetnek a kedvezményezettje és aki nyilván bennfentes információk
révén hirtelen hozzájutott egy nem túlságosan értékes ültetvényhez
Pest megyében, amely a leendő 4-es út nyomvonala mentén elterülve,
kisajátítás révén többszörös értékűvé nőhetett volna,
ha egy újabb bennfentes információ, amely kinek járna, ha nem
egy kettős állampolgárnak, nem léptette volna elő
csereingatlanná a kivágásra ítélt gyümölcsöst. De Joav
Blum és a mögötte megbízóként álló Zsidó Világszövetség
és annak is a vezetője, a kaszinót felépíteni szándékozó
St Lauder különleges bevándorlói jogokra épülő bombaüzlete
megfeneklett a Velencei-tavi lokálpartrióták ellenállásán és
most majd elkezdődik szeptemberben Gyurcsány Ferenc mentelmi ügye
az Országgyűlésben, de még mindig kérdés, hogy ezt a magyar
függetlenséget sértő alaphelyzetet érinti-e majd. Márpedig
egyszer meg kell kérdezni, hogyan juthat ennyi bennfentes információhoz
egy kettős állampolgár és meddig tartható fenn az a kivételező
állapot, ami a magyar határon, történetesen Ferihegyen fennáll?
Ezt a kérdést nem lehet a felvető antiszemitizmusával
letakarni, mert egyszerűen nem arról van szó, hanem a magyar érdek
súlyos csorbulásáról.
A
bevándorlás, a hol itt lakás, hol ott lakás, a vagyonszerzés
és nagy értékű ingatlanfejlesztés, a plazaépítés vagy a
lakópark-létesítés ma is ellenőrzést kívánna, de a legtöbbször
még a tulajdonosi háttér sem ismert és az sem, hogy hol és
milyen csatornákon érkezik be a tőke, amely épít és vajon
ugyanez a beérkező pénz előzőleg nem innen vándorolt-e ki,
off shore cégben vagy zsebben, Nokiás-dobozban. Meddig lehet még
a Magyar Nemzeti Bank elnöke olyan ember, aki ezt a gyanús körforgást
a maga off-shore cégeivel is működésben tartotta és nem adózott
becsületesen? Nem függ-e össze az MNB elnök adóelkerülése a
magyar határellenőrzés feladásával? Kinek és hová dolgozik
ez az ember és a stábja?
Bevándorlási törvényre
tehát ma is szükség volna, amikor látszólag felhőtlen a
magyar ég, hiszen ünnepeken és hétköznapokon ma százával
teszik le az állampolgári esküt magyarok és kapják meg a
magyar útlevelet és ezzel a haza védőhatalmi pajzsát és valóban
szépen haladunk a trianoni igazságtalanság jóvátétele irányába.
Ezt az állampolgári eskütételt sokfelől támadják. A liberálisok
és a Joav Blum üzletkörébe tartozó hazai lakóparkosítók külföldi,
elsősorban szlovák ellenségeinkkel összekarolva nacionalizmust
és irredentizmust kiáltanak és az itt adót nem fizető erdélyi
vagy délvidéki magyarok választói jogának megadása miatt
vannak felháborodva. Ez az ismertté vált teleküzletek fényében
különösen csinos kis felháborodás.
Azok
a megható megnyilatkozások, amelyeket azok a magyarok tesznek,
akik átveszik magyar útlevelüket, bántóan szembenáll
nem-csak a teleküzletek kedvezményezettjeinek, kivételezettjeinek
gőgjével és haszonlesésé-vel, hanem azzal a könnyedséggel
is, amellyel egyelőre még csak magyar állampolgárok, elsősorban
fiatal emberek, a hazát elhagyni készülnek. Egyes fiatal
orvosok, helyesebben orvos jelöltek, mai kifejezéssel élve
„rezidensek” – régebben nem ennyire finomkodva nevezték
meg őket – idegenben való munkavállalásáról van szó.
Ez a kérdéskör
sok körszeletből áll. Az első, hogy ezek a fiatal orvosok valóban
megalázóan kevés fizetést kapnak. Megélni nem lehet belőle,
arra pedig, ami éppen életkoruk sajátja volna, a családalapításra
végképpen nem elég. Helyzetük több mint kilátástalan. Ha
eltöltenek is éveket ebben a szűkösségben, fizetésük a mai
előrejelzések szerint akkor sem fog elfogadható szintre
emelkedni, látják az idősebb kollégák végtelen kihasználtságát
és látják azt is, ami keserűséggel tölti el őket, hogy egy
felső orvosvezető réteg, amely már a múltban is a hatalmi
osztály része volt, mennyire őrzi ezt a felemás helyzetet –
és a privilégiumait.
Az is világos,
hogy egy most huszonéves fiatalemberben, aki az elmúlt húsz évből
szülői által oltalmazott és védett gyermekként töltött el
másfél évtizedet és akit a szülői ösztönzések és áldozatvállalások
juttattak az orvosi tanulmányok lehetőségébe, és akiket az a
kor nevelt fel, amelynek túlnyomó részében a nemzetbe tartozás
„nem volt téma”, nem lehet olyan forró a vágy az odatartozás
iránt, mint az elcsatolt magyarok nagy részénél, akik most
megkönnyezik a befogadást. A rezidenstől nem várható el, hogy
higgadtan áttekintse megalázóan kis fizetése eredőit. Nem várható,
hogy áttekintse, miért, milyen történelmi környülállások következtében
jut neki csak ennyi? Mert nem úgy nevelték fel. Nem úgy nevelte
az óvoda, a középiskola, a család és főleg, nem úgy nevelte
az egyetem. Nem magyarnak nevelték. Világpolgárnak nevelték.
Hogyan láthatná meg, hogy ez összefügg a fentebb tárgyalt bevándorlással,
az off-shore cégekkel és a kivételező határellenőrzéssel.
Ez
a magyar fiatalember, akár orvos, akár más foglalkozású, nem
magyarnak van nevelve és ez nem az ő hibája. Harminc év óta
ez a mostani az első kormány, amelyik megpróbálkozik ezzel. S
most beleütközik a megoldhatatlan feladatba: többet, sokkal többet
kellene adjon a fiataloknak. De miből? Mi nincs még elrabolva?
Elkaszinózva és elválságozva?
Most nemcsak a
kormánynak nincs pénze, hanem a magyarságnak nincs saját pénze,
mert a magyarságtól akkor vonták el, akkor helyezték ki
off-shore cégekbe a magyar munka eredményét, amikor ez a kormány
még ellenzékben volt, vagy még korábban, amikor kis pártként
oldalról figyelte az eseményeket és esetleg csak annyira tisztán
látta a dolgokat és az összefüggéseket, mint most a
rezidensek. A pénz elszedése a magyarságtól, a föld népétől
és az elbocsátott munkástól, a tanártól és a paptól már
akkor elkezdődött, amikor az orvosnak még jól ment, mert sok
beteg, ha mással nem, hát egy hízott kacsával állított be a
rendelőbe – gyomorpanaszaival. Honnan tudná a rezidens, hogy a
mai pénztelenség egy hosszú folyamat eredménye. Azt is
eltakarták előle, hogy a kifosztás egy privilegizált felső réteg,
egy jól tömörített idegenséget kiszolgáló kaszt műve. Egy
hamis történelem fejleménye. De akármennyire eltakarták is előle
a valódi történelmet, felelőssége azért akad ebben a kérdésben.
Mert ő most lázad, amikor kivándorol. Ha viszont lázad, akkor
köteles tájékozódni. Egy értelmiségi fiatalembernek, amióta
világ a világ, egy lázadással nemcsak a saját helyét,
helyzetét kell megváltoztatni. Hátha nem a kivándorlás, hanem
a belső helyzet megváltoztatása volna a megoldás. Ezt a harcot
valamilyen formában, más-más erővel az előtte járó nemzedékek
is lefolytatták, vagy ha nem, most ennek a nemzedéknek kell a
fejükre olvasni.
Ma
már lehet tájékozódni és megszerezhetők azok a tényismeretek,
amelyek révén egy gondolkodó fiatalember dönt abban a kérdésben,
hogy elhagyja a hazáját, mert az mostohán bánik vele, vagy
megváltoztatja azokat a viszonyokat, amelyben rosszul bánhatnak
vele.
Túlságosan
egyszerű, túlságosan nemzetközies az a megoldás, amelyet most
a rezidensek egy része választ és amelyeket a médiumok hírül
adnak. Furcsa olajozottsággal megy ez a dolog. Mintha szervezné
ezt valaki, vagy valami.
Kétségtelen,
hogy a világháló mindenkinek rendelkezésére áll, s kiválaszthat
magának célállomást, szerződhet, útra kelhet, de ennél több
sejthető. Állhat e mögött az orvos-szerző akció mögött üzleti
érdek, szervezhetik ezt nemzetközi fejvadászcégek, végül is
nem rossz üzlet más társadalmak költségére kiképzett
szakembereket, viszonylag olcsókat, elszerződtetni. Szép jutalék
járhat érte. Amellett feltételezhető politikai szándék is,
ha valakiknek az áll kézre, hogy az orvos utánpótlás nélkül
maradó társadalom éppen emiatt meghódítható, gyorsabban ürülő
területű legyen. És egy nemtetsző kormányzat, egy elfojtandónak
ítélt nemzeti törekvés megrekedjen. Egy másik Joav, nem Blum,
hanem Berg most fejvadászatban utazik? Mindenesetre gyanús.
A rezidens persze
erről mit sem sejt. Ha kiérkezett, akár tízszeresét is
megkapja annak, amit itthon keresett. Vele jót tettek. Hamar
elfelejti, mivel eddig sem tudta, hogy hány kisnyugdíj, hány kényszervállalkozás,
és menynyi kínlódás volt még abban a havi százezerben is,
meg az ő szép, családilag is nyújtott egyeteméveiben is, amit
otthagyott. Neki szerzett joga volt, vélte még itthon, hogy
hosszú tanulása révén tisztességes fizetést kapjon, s ez
igaz is, de arra már nem terjed ki a figyelme, hogy miért is nem
kapja meg ezt a tisztességes bért. Ki a hibás? Vajon azok-e,
akik most kormányon vannak és semmire sincs pénzük, mert
minden el van „telek-panamázva” és „vörös-iszapolva”?
Sajnálom az elvándorló
rezidenseket, mert nem lesznek boldogok. Az a nemzetköziség, az
a nemzetiség nélküli élet, amely most ígéret számukra, nem
fog bekövetkezni. Az európai nemzetek szigetként, magukba tömörülve
fognak élni, mert a nemzetköziség csak egy múló epizód a történelemben.
Hazavárjuk őket kint született gyermekeikkel, akikből majd
magyar rezidenseket fogunk nevelni ebben a még mindig szegény,
de mégis árnyékoltan derűs hazában.
********
Német nyugdíj
a pesti gettó túlélőinek
Kiegészítő nyugdíjat kaphatnak a német államtól azok
a túlélők, akik munkát végeztek a pesti gettóban, majd legalább
öt évet dolgoztak a háború után is – tudta meg lapunk. A
Mazsihisz régóta szorgalmazta ezt.
A Zsidó Igények
Konferenciája (Jewish Claims Conference, JCC) elérte a német
kormánynál, hogy szélesebben értelmezzék a holokauszt túlélőinek
azon körét, amely jogosult lehet kiegészítő német nyugdíjra.
Formailag erre a „gettónyugdíjról” szóló törvény (ZRBG)
ad lehetőséget. Magyar szempontból áttörést jelent, hogy immár
a budapesti gettó túlélői is jelentkezhetnek. Amennyiben
valaki (vagy azóta elhunyt házastársa) 1991 utolsó napjáig már
adott be kérelmet, és most ezt újra megteszi, akár 1997 júniusáig
visszamenőleg is megkaphatja a nyugdíjat.
Ez a kárpótlási
forma nem azonos azzal a tízmilliárd márkás programmal,
amelyet Németország a nácizmus idején dolgoztatott rabszolga-
és kényszermunkások javára hozott létre. A ZRBG „önkéntes
munkának” nevezi azt a tevékenységet, amelyre a kiegészítő
nyugdíjat fizetik. A „szabad akaratból”, illetve a
„rosszabb bánásmód elkerüléséért” végzett munka
tartozik ide, feltéve, hogy elvégzője legalább minimális
ellenszolgáltatást (akár többletélelmiszert) kapott érte a
gettóban nem dolgozókhoz képest.
Országonként eltérő,
hogy milyen hoszszan kellett végezni a gettómunkát a ZRBG
szerint ahhoz, hogy az igénylő most havi 135 vagy 270 euró (33,
illetve 66 ezer forint) kiegészítő nyugdíjhoz jusson. Egy
tipikus esetet véve: ha a pesti gettó túlélőjének a vészkorszak
előtt vagy után akár Magyarországon, az Egyesült Államokban,
Kanadában, Ausztráliában vagy Izraelben legalább öt év
munkaviszonya volt, akkor mindegy, hogy mennyi időt dolgozott a
gettóban. Ezen országokkal (és tizenkét továbbival) ugyanis Németország
külön társadalombiztosítási egyezményt kötött. Hatvanszázalékos
özvegyi nyugdíjat kaphatnak jogosult, ám közben elhunyt házastársuk
után mindazok, akik most legalább 45 évesek, és nem házasodtak
meg újra. (Egyes esetekben a 45 év alattiak is.)
A magyarországi
kifizetéseket egy formai akadály hátráltathatja, a jogvitákat
legalábbis nem lehet kizárni. A JCC tájékoztatása szerint a német
nyugdíj a „saját országban” kapott nyugdíjat nem érinti
ugyan, de a német jogosultságot megszünteti, ha valakinek a
„saját” nyugdíjába beszámították a gettóban töltött
időt. Márpedig a magyar társadalombiztosítás ezt beszámította,
ha az igénylő kérte. (Izraelben vagy az Egyesült Államokban
nem.) Lydia Griffin, a JCC szolgáltatási aligazgatója kérdésünkre
azt mondta: értelmezése szerint a pesti gettó magyarországi túlélői
nem zárhatók ki emiatt a kárpótlásból. A Magyarország
vonatkozásában illetékes német társadalombiztosítási
hivatal erfurti központjában lapzártánkig nem tudtak válaszolni
arra a napokkal ezelőtt feltett kérdésre: ők hogyan értelmezik
a ZRBG ezen paszszusát.
A nyugdíjigénylők
közvetlenül a német társadalombiztosításhoz fordulhatnak. A
visszamenőlegesen, illetve házastársuk után igénylőknek
mindenképp be kell tartaniuk a június 30-i határidőt. A JCC
szerint kezdetnek elég egy egyszerű szándéknyilatkozatban megírni
a lakcímet (nyilván németül vagy angolul) egy általános
berlini címre: BFA, Ruhrstrasse 2., irányítószám: 10 709.
(További részletek angolul olvashatók a www.claimscon.org
honlapon, German Pensions címszó alatt, Acrobat Reader-program
segítségével.)
A budapesti gettót
1944. december 10-én zárták le, 1945. január 17-én szabadult
fel, és egyszerre 70 ezren éltek benne a legtöbben. – A
magyar zsidóság vezetői a nemzetközi fórumokon régóta
szorgalmazták, hogy a túlélők ilyen kárpótlást kapjanak –
mondta Zoltai Gusztáv, a Mazsihisz ügyvezető igazgatója.
(Szőcs László
– Népszabadság archív)
|