2012.08.31.
Csorja Gergely: A vegytiszta rasszizmus
14 éves koromban
vidéki, félfalusi környezetből kerültem az egyik budai
elitgimnáziumba. 16 éves koromban már rendszeresen látogattam
az akkori nevén Moszkva teret, amit az antik bútorokkal gazdagon
felszerelt lakásokból kiszökő budai csemeték Kalefnak hívtak.
A Széll Kálmán téren az óra alatt találkoztak a tinédzserek.
Az óra alól indultak ki az ivászatok, és az ivászatok ürügyéül
szolgáló esti programok. A környéken rendszeresen lehetett találkozni
kopaszokkal. A kopaszok túlnyomó többsége egyszálbél tizenéves
volt, fekete bomberba és fehér fűzős bakancsba öltözve. A
bokájukon röhejesen összeszűkölő Martens bakancsban feszítettek.
A Moszkva tér ifjú közönségének jelentős része meg nem értett,
szenvedő kamaszból állt, akik Jim Morrison reinkarnációinak képzelték
magukat. A másik fele pedig vegyesen punkokból és skinheadekből.
A kopaszok között feltűnően sok volt a furcsaarcú, vékony,
vagy éppen tohonyán elhízott gyerek.
Cigányoztak, zsidóztak,
agresszívek voltak, persze leginkább csoportosan. Teljes értetlenséggel
szemléltem ezt a társaságot. Ahonnét érkeztem, ott ugyan
gyakori volt a verekedés, az agresszió, de az mindig egyéni indíttatásból,
mindig valamilyen saját vélt vagy valós sérelem megtorlását
célozta. Csoportos verekedések még a cigányok között sem
nagyon fordultak elő. A verekedés lényege mindig az erő, az ügyesség,
a bátorság, az elszántság és természetesen a suttyóság
fitogtatása volt, nem pedig csak az önmagáért való agresszió.
Első valódi találkozásom
a kopaszokkal a Kétlyukú fedőnevű kocsma előtt történt. Az
egyik Jim Morrison reinkarnációt, akivel különben jóban
voltam, állták körül öten. Nem derült ki, hogy miből indult
a konfliktus, valószínűleg semmiből, de az egyik 170 centinyi,
60 kilós gyerek lefejelte az ismerősömet. Addigra már többen,
lányok, fiúk vegyesen odaérkeztek. A lányok – szokás
szerint – hangos sivitozással próbálták kimenteni Jim
Morrisont, aki a programszerűen hordott palesztin kendővel törölgette
vérző száját. Miután ismerősöm többször megalázkodott,
illetve a lányok korholásának eredményeként szétnyílt a
kopaszok alkotta gyűrű, ki-ki folytatta saját útját.
Különösen a
megalázkodást viseltem nehezen, el is indultam a gyűrű felé,
hogy mégis csak pofán kéne vágni ezeket a nyikhajokat. Még
egyedül sem lettem volna esélytelen, a mellettem álló iskolatársammal
pedig nagy valószínűséggel megleckéztettük volna a gyatra
fizikumú társaságot, de szerencsére a lányok utunkat állták.
Az amúgy is megdöbbentő
és zavaros incidenst még érthetetlenebbé tette, hogy az öt
bakancsosból három teljesen egyértelműen zsidó származású
volt. Különösebb genealógiai ismeretek nélkül, sőt anélkül,
hogy a zsidók egyáltalán foglalkoztattak volna is felvetődött
a kérdés: mit keresnek zsidók a nácik között.
A
fenti történet Szegedi Csanád lelepleződése miatt jutott
eszembe. Szegedi és az egész Jobbik – a korábbi számokban már
leírt szempontokon túl – ugyanezt a kérdést veti fel kissé
árnyaltabban. Mit keresnek zsidók – méghozzá a vezetésben túlsúlyban
– egy pártban, melynek központi és lényegében egyetlen valós
témaköre a faji alapú szapulás, elsősorban a cigányok, másodsorban
a zsidók szapulása. Pardon, a párt hivatalosan nem szapul, nem,
csak a párt mellett, a párt, illetve mint kiderült az EU pénzén
fenntartott oldal.
A választ a Népszabadságból
kaptam meg. Kecskeméti Kozma György mélyen megérti Szegedi
Csanádot. A következőket írja: Kamasz koromban és huszonévesen
dühítő volt a felnőttek hazugságra épülő világa (70-es évek,
Kádár-kor). A nyugati turistadisszidálásom betegség miatt nem
sikerült. Hazajövet egy olyan társasághoz csapódtam [a később
balesetben meghalt Hajas Tibor költő, Bódy Gábor rendező vagy
a skizoid poéta „Dixi” (Gémes János) és a punkzenész Molnár
Gergely körei], ahol a „főnök” (Hajas) börtönben ült,
mert horogkereszteket rajzolt az utcán. A többiek csak maguk között
„zsidóztak”. Lévén félig zsidók, vágytak a többségi
elfogadásra talán. Csodálkoztam, hogy páran nem állnak szóba
velem, mert kopasz vagyok. Ja, és fekete csizmát hordok, magasszárút
meg bőrdzsekit. Olyan egyszerű volt végre a világ: lehet
tudni, hogy mindezért a zsidók felelősek. Akik persze szintén
folyton hazudnak. Vagyis Isten maga felelős, akit a zsidók találtak
fel, ugye. Olyan könnyen férfiasnak érezhetem magam ebben a
szerepben. Hajas a pere során tudta meg szüleitől az igazságot.
Hogy zsidó.
Megdöbbentem,
amikor kicsivel ezután, anyám halála után én is megtudtam,
hogy egy egész rabbidinasztia van mögöttem.
Majd később…
Értem, hogy azok,
akik nem képesek beleérezni magukat egy másik ember helyzetébe,
és klisékben látják a „fundamentalista szektákat”, azok
gyanús politizálást látnak abban, hogy a jobbikos exalelnök máris
megtalálta a lubavicsieket és Köves Slomót.
De azt gondolom,
hogy ártalmas a zsidóság egészére, hogy a baloldaliak gyakran
nem képesek észrevenni a nácikban a lelki sérült énrészt,
aki „növekedési pánikban” van (freudi kifejezéssel), s aki
segítségért kiált a provokációival, mint egy (általában erőszakos
családban felnőtt) rossz gyerek.
Szegedi Csanád
fel van mentve. Zsidó oldalról Szegedi Csanád pedigréje –
fel tud mutatni egy Auschwitzot megjárt nagymamát – elegendő
ahhoz, hogy a zsidó közösség és különösen a lubavicsiek
odahúzzák a buksiját magukhoz, hogy te szegény, téged is a többségi
társadalom tett nácivá, sikkasztóvá, hazuggá. Mi ez, ha nem
maga a rasszizmus?
Waldapfel Eszter
egy katolikus iskolákat végzett zsidó család sarja 1930 és
1940 között listákat készített a kommunistaellenes és zsidóellenes
művekről, illetve szerzőikről. Waldapfel listája mindenre
kiterjedt, nem kellett ahhoz valódi antiszemitának lenni, hogy
valaki felkerüljön a listára. Ekkor még holokauszttudatról szó
sincs, Waldapfel Eszter valami miatt mégis azt érezte, hogy
ezeket a szerinte zsidóellenes műveket és embereket ki kell
irtani ( Dési János a Népszavában már listázta az Orbán-éra
felelőseit).
A második világháború
után aztán eljött az idő. Rákosi, Gerő, Péter Gábor és a
többiek, akik a vörös hadsereg árnyékában kiépítették a
kommunista diktatúrát, és akiknek – láss csodát – kétharmada
szintén zsidó származású volt, Waldapfel listái alapján jártak
el. Az eredményt ismerjük, az Andrássy út 60. borzalmait sok
listán szereplő tapasztalhatta saját bőrén. De Waldapfel
Eszternek, Gerőnek, Péter Gábornak, Rákosinak, Farkas
Vladimirnak, Himler Mártonnak és a többinek meg kell bocsátani.
Ugyanis, a fenti logika szerint, ők is a többségi társadalom
áldozatai. Egyrészt ugye a holokauszt, másrészt meg kell értenünk
a lelki sérült énrészt, aki „növekedési pánikban” van
(freudi kifejezéssel), s aki segítségért kiált a provokációival,
mint egy (általában erőszakos családban felnőtt) rossz
gyerek.
A kép világos,
az erőszakos család mi vagyunk, a magyar társadalom. Rákosi
pedig segítségért kiáltott. Aztán jött a provokáció, minek
eredményeként egy komplett társadalmat nyomorítottak meg, de
ezt meg kell értenünk. Ha Szegedi Csanád karóba húzatott
volna néhány cigányt, feltehetőleg az is része lett volna a
provokációnak (freudi kifejezéssel). Világos.
Neki meg kell bocsátanunk,
mert végül is, mi magyarok (svábok, tótok, románok, szerbek,
cigányok) vagyunk a hibásak. Mi okozzuk ezt a szörnyű frusztrációt,
minek eredményeként a zsidók egyik része kommunista lesz, a másik
része náci, a harmadik meg elcikkezget az előbbi kettő okozta
szörnyű helyzetről, és megállapítja, hogy a kilengésekért
(freudi értelemben) mi vagyunk a hibásak (a többi zsidóról
meg nem hallani semmit). Aki ugyanis zsidó, az nem lehet hibás.
Azt, mint tékozló fiút, visszafogadja a zsidó közösség, és
egyben szimpátiacikkek sokaságát jelentetik meg.
Ez a faji alapú
szimpátia maga a vegytiszta rasszizmus. Itt ugyanis semmi más
nem számít, csak és kimondottan a leszármazás, a génállomány.
Ha zsidó volt az édesanya, oderaber a nagymama, akkor minden
rendben van. Akkor a náci/kommunista, esetleg tömeggyilkos
mivolt csak a holokausztnak és a frusztrációnak tudható be.
Akkor meg kell érteni szegényt.
Ha nem, ha az illető véletlenül magyar, akkor bizony nincs mese. Akkor
körömletépés, akasztás, szerencsésebbeknek életfogytig tartó
száműzetés. Megbocsátás még a halál után sincs. Nota bene:
Nyirőt nem lehet újratemetni.
|