2012.05.04.
In memoriam Csurka István
Csurka István: Támadás a nemzeti erők ellen
Valamely nemzet
igazi nagyságát nem a kiterjedés, nem is a létszám és még
nem is a gazdagság teszi, hanem a rendszerteremtő képesség. Képes-e
a többi számára is használható ország- és társadalomszervezési
módot felmutatni, egyszerűbben szólva: képes-e olyan saját
utakat építeni, amelyeken mások is járhatnak.
MA
MÁR NEHÉZ MEGÁLLAPÍTANI, hogy vajon Lenin és Sztalin alapvetően
bűnöző lelkialkata, vagy pedig a bolsevizmus marxista gyökereinek
osztályharcelmélete a ludas az állandó ellenségteremtésben,
amely végigkíséri ezt a folyton más és más álcában
megjelenő rombolást. Számunkra most nem is ez a fontos, hanem
az új megjelenési formák, közöttük a Konrád Györgyék-féle,
mindig nyájaskodó liberalizmus, a Horn–Vitányi-féle vattakabátos
aczélos liberalizmus, meg a partizánliberalizmus közös nevezője
az ellenség feltalálásában. Természetesen mi vagyunk az
ellenségük, a magyarok, azok a nemzeti szellemiségű, keresztény
magyarok, akiket ki kell küszöbölni a közéletből, a politikából,
majd természetesen az életből is, no, immár nem valamiféle
Sztalin-szadizmussal, hanem egyszerűen azért, mert míg életben
vagyunk, nehéz a helyünkre lépő újakat is üldözni, márpedig
üldözés nélkül nincs liberalizmus. Kell a hely.
Igen,
erről van szó, kell a hely a hatalomban, a kultúrában, a pénzvilágban,
a rádióban és a televízióban, mindenütt.
1945
ÓTA ÍGY MEGY EZ, folyamatosan. Mindig a nemzeti szellem az
ellenség. Azt kell üldözni „reakció”, „klerikális
reakció”, „kulákság”, „kispolgárság”,
„Horthy-fasizmus”, „narodnyikság”, „nagypolgáriság”,
majd „ellenforradalmiság”, „söpredék”, „csőcselék”,
„huliganizmus” és még sok minden képében, amelyek közül
természetesen nem mindegyiknek, sőt csak kevésnek van nemzeti
jellege, tartalma, ellenben mindegyik alkalmas arra, hogy összeházasítsák
vele, és aztán a nemzeti szellemű politikai és közéleti erőket
tegyék felelőssé a „huligánok garázdálkodásáért”,
most éppen a bőrfejűekért, akiket most éppen fasisztaként,
rasszistaként üldöznek.
A
módszer semmit sem változott a szovjet megszállás kezdete óta.
A győztes baloldal, élén a „virtigli” kommunistákkal
mindenekelőtt a minősítő pozíciókat szerezte meg. Azt a
lehetőséget és azt a hatalmat, hogy maga mondja meg, ki
micsoda.
Révai
és kultúrhóhér bandája, majd Aczél és kultúrbugris
sameszai azonnal torkon ragadták a nemzeti kultúrát, a hagyományt,
feltalálták a „haladó hagyomány” fogalmát, hogy mindent,
amit nem gyömöszöltek bele ennek a zsákjába, kidobhassanak.
Minél előbb felejtse el a magyarság élete értékeit.
Ez
a kulturális, szellemi vérbíróság négy évtizeden át hozta
rémes ítéleteit, és iszonyú rombolást végzett a magyar életben.
Nemzedékek sorát fosztotta meg a tiszta tájékozódás és az
önazonosítás lehetőségétől. Hála a magyarság rendkívüli
történelmi tanultságának, a török idők óta folyó
alkalmazkodásának és szívósságának, nem sikerült teljes
munkát végezniük. A mag megmaradt a hó alatt.
Ha
új és más, a nemzet igényeit valóban kielégítő életet
akar teremteni magának a nép, akkor az ocsút el kell választani
a tiszta búzától.
Ha
ezt a minősítő-ítélő pozíciót a nemzet vissza tudta volna
szerezni a ’45 óta folyamatos baloldaltól, akkor nem volna kérdés,
hogy van-e Magyarországon antiszemitizmus. Mert a természetes igényt
az öntisztulásra nem lehetne elnyomni, és amit a nemzet lényegében
nem tapasztal, arról nem lehetne ennyit beszélni.
KITŰNŐEN
KIDOLGOZOTT HADITERVEK szerint cselekszenek. A vagyonátmentésre
kiagyalt társasági törvény és a spontán privatizáció révén
az anyagi alapokat már ’88–89-ben megszerezték, a paktummal
pedig politikailag biztosították ennek az ítélő-minősítő
intézménynek a kezükben maradását. Az összes vidéki
napilap, az országos lapok túlnyomó része, a rádió és a
televízió, az egyetemeket elözönlő marxista oktatók, az Akadémián
sündisznóállásba vonult veteránok, a Budapest városállamban
liberalizált, azaz változatlanul hagyott kulturális élet, egy
önmagában is irdatlan méretű nemzeti vagyon fölötti
rendelkezés, amelyet aztán még a Soros-befecskendezések is dúsítanak,
hatalmas túlerőt jelent, és így képes arra, hogy tetszés
szerint rajzoljon fel ellenségképet, majd ezt meg is töltse
eleven alakokkal.
A
magyar közvélemény terror alatt van tartva.
Kicsiben
kezdték, de módszeresen. Előbb a közönség sznobizmusára számítva
„mucsaizni” kezdtek. A legrosszabb pesti flaszterösztönt ébresztették
fel, amely mindig is hajlamos volt a paraszt lenézésére. Aztán
ezt a Gugyerák-kabarékkal már rossz hírbe kevert, valóban
természetes, „vidéki Magyarország”-ízű társaságot
finoman összekeverték a Horthy-világ úri magatartásformáival,
belső ellentét csíráit hintve így el. Közben állandóan és
következetesen folyt a baloldali „értékmentés”, a
megbukott, a baloldaliságát is feladó egykori alakzatok feldicsérése,
nosztalgiába burkolása, Kádáréknak olyatén bírálgatása,
hogy abból valójában hamis kép, egy humanista megbocsátható
eltévelyedése kerekedjék ki.
Finoman,
dallamosan adták ki a jelszót, miszerint nem illik kommunistázni,
merthogy az nem demokratikus. Nem visz előre, ha mindig a múltba
nézünk. Jó, jó, megtörtént, de most már felejtsük el!
Olyanok jártak élen ebben a „felejtsük el-kampányban”,
akiknek az apukájuk mondjuk körömletépő volt, vagy legalábbis
több köpönyeggel liberalizálódott pártfunkcionárius.
Nagyon
fontos volt, s ma is az, hogy a nagy baloldali liberális
kommunista nyilvánosságban, az egyeduralomban egyetlenegy
nemzeti, keresztény kezdeményezés se maradjon megtorlatlanul,
hogy a közönség érezze a korlátlan hatalmat, az erőt, a
hetedízigleni megtorlás elszántságát.
A
MINDENKI NEVELÉSÉNEK igényét ők soha nem adták fel, mert ez
gazdagságuk, pénzhez jutásuk, privatizációs előnyszerzésük
alapja. Csak az általuk nevelésileg kézben tartott tömeg
viseli el a holdingjaikat. Csak az hajlandó félni az
antiszemitizmus terjedésétől, miközben az ország kirablásáról
kellene szót ejteni. Csak akkor nehéz felmérni, ha a közvélemény
közben álproblémákkal viaskodik, s a magyarság védekezik a rágalmak
ellen.
A
demokráciát kell védeni a szélsőségesektől, a szélsőjobbtól,
a nácizmus feléledésétől.
Ehhez
persze esetekre van szükség. Kezdetben a hordóval próbálkoztak,
majd jött rá mindjárt a korbáccsal megütött asszony
antiszemita meséje, aztán jött a Szent Korona-ügy kontra
koronagyalázás, a lapbetiltások és a cigánygyilkosságok
sorozata. Végül az egész október 23-ába, Göncz Árpád fújolásába
torkollott, és a turul alatti rendőrkordonban végződött.
Valamely
nemzet igazi nagyságát nem a kiterjedés, nem is a létszám és
még nem is a gazdagság teszi, hanem a rendszerteremtő képesség.
Képes-e a többi számára is használható ország- és társadalomszervezési
módot felmutatni, egyszerűbben szólva: képes-e olyan saját
utakat építeni, amelyeken mások is járhatnak.
A
magyarság az Árpád-házi kezdetektől a mohácsi katasztrófáig
vitathatatlanul ilyen nemzet volt, de az erdélyi fejedelemség még
ez után is ilyen tudott maradni, sokkal kisebb kiterjedésben. A
megfogyatkozott, önállóságát vesztett nemzet azonban soha nem
mondott le a történelmi útépítésről, noha az idők folyamán
arra kényszerült, hogy ezt a jogát forradalmakkal és szabadságharcokkal
szerezze vissza.
Az
utolsó útépítési kísérletet 1956. november 4-én verték
le. Akkor olyan nyomorult társaságot ültettek a nemzet nyakára,
amelyik lemondott a saját magyar út megépítéséről, de még
a karbantartásáról is, és az azon való közlekedésről. Elvállalta,
hogy idegenek szolgálatában vezet, kábít és „boldogít”,
tesz „másodrendűvé” egy népet, elvállalta, hogy szellemi
és anyagi koldussá teszi, olyanná, amelyik elfogadja azt, amit
eléje löknek.
Kádárék
hazaáruló, galád vállalkozása azonban mégsem sikerült, noha
iszonyú károkat okoztak a lelkekben. Nem sikerült, mert a
magyarság teremtő ösztöne és akarása mégiscsak túlélte őket,
és ez a nép, amikor lehetősége nyílt rá, mégiscsak a saját
út megépítésére, egy új honteremtésre szavazott.
Számunkra
csak egyféle rendszerváltozás létezik: hozzá tud-e látni a
magyarság a saját útja kijelöléséhez, és elkezdhet-e rajta
közlekedni.
A
Kádár–Aczél-rendszert tehát minde-nestől el kell takarítani
az útból, mert amíg itt van, addig mi nem tudunk létezni.
Mert
a békés átmenetnek, a magyar „bársonyos forradalomnak” az
volt a lényege, hogy a régit nem váltották le, hanem csak
rendelkezési állományba tolták vagy vonták hátra. Ma is mit
érzünk? Azt, hogy itt vannak a hátunk mögött, hol gáncsot
vetnek, hol a gallérunkat ráncigálják, s nem engednek haladni.
Mi
nem mondhatjuk azt, hogy különbek vagyunk és minden tekintetben
tiszták, akiket nem terhel semmi felelősség a történtekért,
hanem csak azt mondhatjuk, hogy mi felismertünk valamit, azt,
hogy ez így nem mehet tovább, és ennek a felismerésnek a jegyében
hajlandók vagyunk a végsőkig küzdeni. Mert mást nem tehetünk.
A
rómaiak azt tartották, hogy a haza megmentése érdekében
semmitől sem szabad visszariadni. Ezt még Machiavelli is
helyeselte. Mi személyes példák erkölcsi erejével, öntudatos
magyarságmegvallással és kiállással, munkával és tettekkel
akarjuk a hazát szolgálni és az életben maradáshoz szükséges
változásokat kikövetelni és végrehajtani. Ez ad nekünk erőt,
tartást és büszkeséget. Végeredményben a szabadságért küzdünk,
és ennél fennköltebb hivatás nincs.
Isten
segítsen bennünket!
(Részlet a Magyar Út Körök első országos értekezletén – 1993.
02. 03-án – elhangzott beszédből.)
|