2012.09.07.
IN MEMORIAM CSURKA ISTVÁN
Csurka István: Magyar
szemmel
Miközben
egyre harsányabb és tolakodóbb minden, amit ránk kínálnak,
életünk értelme, nemzeti tartásunk, egymás iránti részvétünk
lassan elszivárog. A nagyhét telítve volt különböző fajsúlyú
eseményekkel, amelyek közül a többség észre sem vett néhányat,
mígnem másokat fülszaggatóan adtak tudomására.
Először
az új katolikus érsek ült le a nyugállományú főrabbival,
megbeszélni, hogy mi lehet a közös a húsvétban és a pészahban.
Majd, már korábbról áthozva, nagy sajtótüntetést szerveztek
egy kis vidéki múzeum kiállítása ellen. Ezt aztán be is záratták.
A feljelentő a Mazsihisz volt, a feljelentett az ország egyik
legkiválóbb régésze, a múzeum igazgatója, Bakay Kornél, aki
mert megrendezni úgy egy kiállítást, hogy nem köpdöste le a
kiállításnak azokat a tárgyait, amelyeket a feljelentők
szerint kötelesség lett volna leköpve kiállítani.
Miközben egyre elégedetlenebb
a világ az Izrael parancsára végrehajtott amerikai–angol háborúval
és a készülő következőkkel, idehaza egyre nyomakodóbb a
magyarországi holokausztban viselt magyar felelősségre való
emlékeztetés. Ez nemcsak „kutyaharapást szőrivel”-technika,
hanem itt, Magyarországon, több annál: egy nemzet gerinctörésére
irányuló szándék, és a kultúra átszerkesztése. Társadalmi
erőszakcselekmény, mert a holokausztért viselt magyar felelősség
vádló emlegetése hat-hét évtizeddel az események után csak
jelenidejű politikai és kulturális cél lehet, és olyan időben
történik, amikor éppen az az amerikai és vele az izraeli erőfölény
válik világossá, amelyik az öngyilkos merényleteket leszámítva
nemcsak teljes biztonságot nyújt a zsidóságnak, hanem
ellenfelek vagy ellenségnek kikiáltott népek, társadalmak
sorozatos leigázására is képes. Amerika szövetségesei eddig
is tartottak Amerikától, de ma rettegnek.
Ezeknek
a sokszor csak a sajtóban történő eseményeknek, híreknek és
híreszteléseknek egyetlen tényszerű üzenete van: elkezdték
az új magyar világ immár nemcsak politikai, hanem kulturális
átszerkesztését, kétpólusúvá tételét. A szálláscsinálás
befejeződött, elkezdődött a berendezkedés. Kétkultúrájú,
kétidentitású társadalom lesz itt? Eddig a zsidó a magyarban
volt benne, és azt nyilvánították antiszemitának, aki ezt nem
fogadta el, most már párhuzamosság van, és kétpillérűség.
Egyelőre.
Ehhez
történelmet kell írni és átírni. Azok, akik ezt megtervezték,
s akik a belső építkezést kialakítják, pontosan tudják,
hogy nem elegendő csak a politikai felszínt, a hatalmi
viszonyokat elrendezni, új kultúrát is kell telepíteni. Az
egyiket, a régit, a magyart el kell feledtetni, a másikat, az újat,
az övékét elfogadottá kell bűvészkedni.
A
magyarság sorsát megpecsételő okmányt Athénban, az
Akropolisz tövében egy ügynök és egy savanyú pártfunkcionárius
írta alá. A szálláscsinálás jelesei. A rendszerváltás és
az európai demokrácia nagyobb dicsőségére Európa politikai
elitje úgy nézte, tűrte ezt a gyalázatot, mint annak idején,
amikor Bang Jensen meggyilkolása után, New Yorkban levették a
magyar ügyet az ENSZ napirendjéről, és elfogadták a hóhér Kádár
posványos rendszerét. Mégpedig létező, európai rendszernek.
Akasztófáival együtt. Az aláírók Kádár-szolgák. De hát
mit panaszkodjunk? A lengyelekét szintén volt párt- és KISZ-fészekaljbeliek,
a szlovákokét úgyszintén, és a csehekét legalább felerészben.
Az aláíratók pedig volt eurokommunisták, kibukott szociáldemokraták,
pontosabban létező szociáldemokraták. Chirac pedig egy olyan
jobboldali, aki trockistákkal és a kommunistákkal szövetkezik,
Tony Blair pedig olyan munkáspárti, akit a konzervatívok
mentenek meg. Európa tehát úgy és annyira kézben van tartva,
mint még soha. Bizonyos, hogy itt egymás elleni, tehát
francia–német háború vagy magyar ifjak által és pesti srácok
által megvívott szabadságharc belátható időn belül nem
lesz, de az is bizonyos, hogy nemzetek sem lesznek, amelyekből a
véráldozat árán való változtatás igénye, bátorsága
kipattan. A hősiesség kora elmúlt. Európában béke lesz, miközben
haldokló, sorvadó európai nemzetek fiai szerte a világ
harcterein fognak vérezni vagy vérengzeni.
Most
ilyen Húsvétunk volt, hogy aki látott, aki mert látni, az
ezeket a szörnyű terheket cipelte a maga Kálváriáján. Az értelmes
élet a huszadik század során világháborúnként egyre
lehetetlenebbé vált. Eltűnt az értéktisztelet nagy része. Méltóság,
szótartás, egyenesség, méltányosság? Ugyan! Horthy Miklós még
átkiáltatott csatahajója fedélzetéről az emlékezetes cattarói
tengeri ütközetben, amikor sebesülten irányította a csatát,
hogy „Vigyázat, lövünk”, védjék magukat, most pedig ezrek
életét kioltó merényleteket szerveznek tábornokok, titkosügynökök,
kormányemberek. A hatalom gondoskodik róla, hogy a népek soha
ne tudják meg az elkövetők és főleg a kitervelők és felbujtók
nevét. Amiért tartásos embernek érdemes volt élnie, annak a
java az első világháborúban, maradéka pedig a második világháborúban
égett el. Minden, amiért érdemes volt élni. A másodikban, különösen
a végére, a harcot olyanok vívták, akik nem is te-kintették
embernek az ellenséget, sem a szembenálló katonát, sem a
letaposott civilt, a nőt és a kultúrát. De 11 évre rá mégis
kitört a legtisztább forradalom és szabadságharc, és az
oroszok a Nyugat szeme láttára lőtték szét a még a második
világháború bombázásainak nyomát is viselő Budapestet. Most
Bagdad népe fosztogat. Ó, Istenem, láttunk már ilyet, nemde,
aláírók! A második világháború az emberi értékek
legnagyobb máglyája volt, minden elégett benne, természetesen
zsidó életek és értékek is, de nem ez volt az egyetlen
borzalom.
Az
egész együtt, a minden emberiből való kivetkőzés teljességével,
a megbecstelenített nők millióival és a háborút követő
bosszúhadjáratokkal, a nürnbergi perrel és az ismételten
rossz békével, az ideiglenes megszállással együtt volt Európa
halálának kezdete. Vagy maga a halál.
A
feltámasztás első kísérlete, a megbékélés és a gazdasági
összefogás, amely az ötvenes években kezdődött a Montánunióval,
tehát helyes volt. Nagylelkű, tiszta és hősies. De ami ma történik,
annak semmi köze sincs a kezdetek tisztaságához, a szembenézéshez.
A most alkalmazott kettős mérce a rossz békeszerződések
folytatása, a megosztottság stabilizálása – hódítás háború
nélkül.
Ebben
a csatlakozásban nincsenek egyenlő esélyek, mint egy gyarmaton.
Az angolok, a legjobb gyarmatosítók mindig nyújtottak is
valamit. Csináltak szervezett közigazgatást, szabályokat
alkottak, építettek, még barátkoztak is, a teljes kibontakozást
és a függetlenséget nem engedélyezték. De 1948-ban mégis,
meggyilkolva, holtában is győzött Gandhi, s jött Nehru és a
Nemzeti Kongresszus, és India független lett.
Mi,
magyarok, most az 1948 előtti India állapotában vagyunk, csak
sajnos, az erőszakmentes ellenállás, a nemzeti engedetlenség
ethosza hiányzik belőlünk. Az azonosság abban áll, hogy a
gyarmati elit bevitte a magyarságot az unióba, a
gyarmatbirodalomba, de a nagyobbik rész, az ötvenhat százalék
távolmaradásával tüntetve kint maradt. Ez pislákoló ellenállás.
A magyarságra megint ráerőszakoltak valamit. Idegen szabályokat
akarnak bevezetni az életében, kultúráját megkettőzik, s a
hagyományos sajátot elsorvasztják, oktatását kilúgozzák,
használhatatlanná liberalizálják, újfajta félést oltanak
belé. De már tartózkodik. Mikor lesz ebből Nemzeti
Kongresszus? Új nemzeti ébredés és végül ellenállás, amely
győz?
Ne
mondjunk időt. Bizonyosan lesz. Feltámadunk.
Most
a győztes kormány lármázik, mert zavarban van. A vesztes nép
hallgat, de nincs zavarban. A dolgok rendbe rakódtak. Vannak
egyfelől a gyarmatiak, és másfelől a nép, meg aki szívből
hozzátartozik. Később még jobban elválik majd a magyar a nem
magyartól. A kormány megint és megint megbízást teljesít.
Szervezze meg az új kétarcú magyar társadalmat, játssza el,
hogy hatalmon van, árulja ki, ami még megvan, hozzon törvényeket,
amelyeknek a fortélyos félelem fenntartása a célja. És a sajtót
ne adja ki a kezéből. Teremtse meg a lelki feltételeit a
gyarmatosítottság elfogadásának. Szórakozva féljen a magyar.
De ne nagyon tudja meghatározni, mitől. És azt sem természetesen,
hogy min nevet.
Az
intézményeket csak liberális szempontból megbízható emberek
vezethetik, sőt a születés szerinti kiválasztás elve is érvényesül,
de ezt nem szabad észrevenni. Aki észreveszi, bűnös, szélsőséges,
holokauszttagadó. Az oktatásnak,
az átnevelésnek és a kultúrának kell azonban
odahatnia, hogy senki ne vegyen észre semmit, vagy ha észrevett
valamit, azt nyelje le.
Ez
a hamis európai egyesítés, amiről annyi nagy, fellengzős szót
elmondanak, erről szól. Ez mindannak a tarolásnak, rombolásnak,
nihilnek, amit a két világháború hozott a világra, a végső
elboronálása. Ez voltaképpen már nem közvetlen pusztítás,
hanem az előző pusztítások jóváhagyása. Minden bele van téve
egy elmúlt, szétesett, megromlott demokrácia keretébe. Mostantól
semmi sem valódi.
De
a távolmaradás az. Tény és alap. Mi, magyarságunkért,
megmaradásunkért élő, dolgozó magyarok, erre építjük fel
gyarmatosítástól való megszabadulásunk programját. Azt is
mondhatnám: „hosszú menetelését”. Hosszú, kemény gyaloglás
áll előttünk. Ez maradt, a talpunk és a talpunk alatt még a föld,
amit nem adhatunk. Bejárjuk, menetelünk. „Gyalogolni jó”
– írta Móricz Zsigmond. Mert begyalogolta az országot. –
Most minden az övék, de mi elindultunk, elindulunk Móricz
Zsigmond útjain, a szabadság gyalogösvényein.
(Elhangzott
2003. április 24.)
|