2012.09.07.
Milliárdok érkeznek Sóstóra
Ez a támogatás is cáfolja a szocialisták azon kijelentését,
hogy Kelet-Magyarország mostohagyerek
A
Fejlesztési Kormánybizottság augusztus elején döntött a benyújtott
kiemelt turisztikai projektekről, és országosan 34 pályázatot
támogatott összesen 46 milliárd forinttal.
A döntés alapján több mint kétmilliárd forint pályázati támogatást
költhet a nyíregyházi önkormányzat a városhoz tartozó Sóstógyógyfürdő
turisztikai szolgáltatásainak fejlesztésére, illetve az üdülőhely
funkcióbővítésére. A város önerő nélküli pályázati
forrást, 2 milliárd 104,5 millió forintot használhat fel arra,
hogy tovább erősítse Sóstógyógyfürdő idegenforgalmi
vonzerejét. Szerkesztőségünk vendége dr. Kovács Ferenc,
Nyíregyháza polgármestere.
Tisztelt polgármester úr! A szocialisták nem egyszer
arról beszélnek, hogy Kelet-Magyarországot a kormány
elhanyagolja. Ez a több mint 2 milliárd forintos támogatás az
ellenkezőjét bizonyítja.
–Nem csak ez a támogatás, hanem ezen kívül sok
minden más is cáfolja a szocialisták azon kijelentését, hogy
Kelet-Magyarország mostohagyerek. Ami lényeges a korábbi időszakhoz
képest, hogy egy megalapozott, jól végiggondolt fejlesztési
programot szeretnénk megvalósítani. Ezt azért emelem ki, mert
korábban az volt a jellemző, hogy 50%-os önerővel pályáztak,
és a beruházási folyamat közben jöttek csak rá, hogy valamit
elszámoltak, és hitelből kellett kiegészíteni a fejlesztést.
Mi ebben a 2,1 milliárdos fejlesztési tervben hét területet
jelöltünk meg, és a terv lényege, hogy az eddigi pontszerű
fejlesztéseket szeretnénk egy rendszerbe foglalni, egy olyan
rendszerbe, amelyik jobban bemutatja a helyszíneket.
Az ilyen felújítások alkalmával mindig attól
szoktak tartani a helyiek: olyan drága lesz az új fürdő, hogy
csak külföldiek tudják megfizetni.
–Ez nem igaz, mert még tavaly, amikor az élményfürdőt
és a parkfürdőt egybenyitottuk, úgy döntöttük ezeket
egyazon jeggyel lehet látogatni. A nyíregyháziaknak pedig
jelentős engedményt adunk a jegyárakból.
Az egyik cél, hogy Nyíregyházát még vonzóbbá tegye
a turisták számára. Gondolom, mindezzel munkahelyeket is
teremtenek.
–Így van: közvetve és közvetlenül is munkahelyet
teremtünk. Az idei év az, ami „kijelöli”
a jövő feladatát, a szálláshelyteremtést. Hála Istennek
minden szállás teltházas, olyan sokan jönnek a turisták a
szomszédos országokból és Lengyelországból, sőt még nagy
tartalékok is vannak. Szeretnénk a szezonalitást is kibővíteni;
a szállásfoglalás alapján tavaly 6%-kal nőtt a nyáron Nyíregyházára
látogató turisták száma, és 2011-ben 19 %-al több fürdővendég
pihent Sóstón mint az azt megelőző évben. Arra törekszünk,
hogy ne csak nyáron jöjjenek hozzánk vendégek, hiszen egész
évben olyan attrakciókat kínálunk, amelyekre megfelelő
marketing segítségével, több tízezer turista csalogatható.
A marketingmunka most sem lehet annyira rossz, hiszen
ahogy olvasom, már júliusban meghaladták a fürdő tekintetében
100 ezres vendégszámot.
–Mindennek már
tavaly leraktuk az alapjait. Olyan tudatos marketingkampányról
van szó, amiben kiemelt szerepet szántunk lengyel testvérvárosunknak,
Rzeszownak. Mi náluk bemutattuk a nyíregyházi lehetőségeket,
prospektusokat vittünk ki, és ennek megvan az eredménye, mert
nagyon sok lengyel rendszámú autó látható nálunk. A következő
szezon elején pedig egy adott célközönségre alapozó
programsorozatot szeretnénk megvalósítani. Az augusztus 20-ai
ünnepségünk díszvendége a rzeszowi polgármester úr lesz.
Elegendő-e önmagában egy teljesen modern gyógyfürdőlétesítmény,
vagy szükséges, hogy a város mellé más attrakciókat is kínáljon?
–Természetesen nem
elegendő. Szerencsések vagyunk, mert a Sóstógyógyfürdőn lévő
állatpark évek óta attrakciót jelent – 2010-ben meghaladta
az 500 ezres látogatószámot. A fürdőlétesítményben pedig
parkfürdő, élményfürdő, a gyógyászati célú fürdőház
és a tófürdő szolgáltatásai vehetők igénybe. A falumúzeum
pedig több ezer látogatót képes fogadni a rendezvényeken.
Arra törekszünk, hogy ezeket a lehetőségeket együttesen
szerepeltessük, kínáljuk. Ez azt jelenti, hogy ide legalább három
napra érdemes eljönni, ez bevételt hoz a városnak, s természetesen
közben a turista is jól érzi magát.
Mit tudnak tenni annak érdekében, hogy a városba látogató
turisták minél több helyi értékkel, a helyiek, környékbeliek
kézműves-munkáival megismerkedjenek?
–Ez a munka tavaly kezdődött meg a TDM-iroda megnyitásával.
Az irodát májusban nyitottuk meg, és olyan sikeres volt, hogy a
2011-es év TDM szervezete a nyíregyházi lett. Turisztikai
szakembereink külön figyelmet fordítanak arra, hogy az ajándéktárgyak
megfelelő színvonalúak legyenek, és azokat ne csak Nyíregyházán
mutassuk be.
Említette a Rzeszow-val való kapcsolatot. Elképzelhető,
hogy lengyel vállalkozók jönnek Nyíregyházára, és fordítva?
–Igen, mert már most is működik Rzeszowban nyíregyházi
vállalkozás, és nálunk is van lengyel kapcsolat. Ha a két város
segíti a vállalkozók egymásra találását, akkor nagy lehetőséget
látok a gazdasági együttműködésben. Városunk ismert,
kedvelt hely a lengyel turisták számára, és sokat számít
hogy élhető, megfelelő infrastruktúrával ellátott település
legyen az, ahová megtelepszik egy adott vállalkozás.
Medveczky
Attila
|