2013.12.06.
TALÁLÓS KÉRDÉS
Vallásos zsidó buzizhat-e, ha jobbikos muszlimmal segélyt oszt
a cigányoknak?
Még mielőtt a
Schwezoff Dávid mögötti illusztráció miatt nekünk esnének:
a montázs mondanivalója nem az, hogy minden homoszexuális zsidó,
vagy fordítva. Csak a sajátosságokban bővelkedő magyar közélet
egyik legbizarrabb történetét szerettük volna megjeleníteni.
Történt, hogy a
MAZSIHISZ és a Magyar Iszlám Közösség élelmiszert és ruhát
osztott Csenyétén a cigányoknak. Az akcióról az Index számolt
be. Mivel a ruhákat nem egyenként adták oda, némi dulakodás
alakult ki. Az Index a felvett anyagot a dulakodásra kihegyezve vágta
össze, így aztán az interneten szörföző polgár habitusától
függően jót mulathatott, vagy elborzadhatott, hogy ezek a
szerencsétlen cigányok már megint mit művelnek. Ezenkívül még
azt tudhattuk meg a videóból, hogy Csenyéte azért nem kap pénzt,
mert MSZP-s érzelműek. Hogy akkor vajon korábban miért nem
kaptak pénzt és a nyomortelepnek beillő soron miért
roskadoznak a házak, arra természetesen nem tért ki a tudósítás.
Azaz az Index videója a legalja bulvárszemét színvonalán tudósít,
de ezt már megszokhattuk.
Ki kell térnünk
a meglepő párosításra. A Magyarországi Zsidó Hitközségek
Szövetsége és a Magyar Iszlám Közösség közösen jótékonykodott.
Ez különösen meglepőnek hat, ha ismerjük a Magyar Iszlám Közösséget.
A szervezet vezetője Bolek Zoltán, aki villanyszerelőből lett
polgárőr, majd vallási vezető, testi-lelki jó barátságban
volt Rózsa-Flores Eduárddal. Sőt kapcsolatban volt a Jobbik
vezetőivel is. Rózsa-Flores Eduárdot a magyar közéletbe Kepes
András robbantotta be, amikor Különös történetek című, a
magyar televíziónak gyártott sorozatának egyik része a később
Bolíviában agyonlőtt figuráról szólt. Rózsa-Flores a
kilencvenes évek vége felé a MIÉP-et is megkörnyékezte.
Csurka István erről később így írt: A MIÉP-nek természetesen
ellensége volt a zsidó-muzulmán (értsd: az apai ágon zsidó
származású, de időközben muszlim hitre tért) Rózsa-Flores:
mint ügynök dolgozott ránk, be akart épülni. Már 2000 elején
felkeresett a Parlamentben az akkor még MIÉP-es és annak ifjúsági
tagozatában tevékenykedő Novák Előd, hogy járuljak hozzá és
támogassam őket, fiatalokat, mert katonai kiképzésben szeretnének
részesülni, és egy szabadcsapatot megalakítva, egy igazi
katona vezetésével fel akarják szabadítani a Délvidéket.
Kiderült, hogy Eduardo Rózsa-Flores a kiképzőjük és a csapat
toborzója. Csurka István akkor leállította Novákékat, akik
nem sokkal később nekiláttak a MIÉP szisztematikus szétveréséhez.
De térjünk
vissza az eredeti történethez. Bolek Zoltán, tehát mint Rózsa-Flores
barátja, és imám, a MAZSIHISZ-szel, ezen belül Feldmájer Péter
fiával, Feldmájer Mátéval élelmiszert és ruhát oszt a Csenyétei
cigányoknak.
A dulakodásba
torkollt ruhaosztás után Schwezoff Dávid a MAZSIHISZ tagja
javaslatot tett, hogy a rosszul szervezett osztást ítéljék el.
A javaslat nem tetszett Feldmájer Máténak, ezért a következőket
írta a szervezet közel száz tagjának eljuttatott üzenetében:
Nekem egy olyan ember, aki homoszexuális..., közben érinti a Tórát,
olvas belőle, kántorkodik, és még a közgyűlés tagja is, ne
tegyen javaslatokat.
Feldmájer Máté
– a levél tanúsága szerint – a szokásos citromsárga
maccabis pulóverében tehát nem tartja összeférhetőnek, hogy
valaki homoszexuális és vallásos zsidó is egyben. Csakhogy néhány
nappal később lemondott és közleményt adott ki, hogy nem is
ezt akarta írni, hanem éppen az ellenkezőjét. Tehát hogy a
homoszexuálisoknak helyük van a zsidó hitéletben.
Most aztán igazán
nehéz eligazodni. Talán kérdezzük meg Szegedi Csanádot.
Csorja Gergely
|