2013.01.01.
A belföldi vendégéjszakák száma első
alkalommal lépte át a 10 milliós határt
A magyar turisztikai kínálat annyira széles, és sokszínű,
hogy bármelyik úti céllal felveszi a versenyt
A 2012-es év első
hét hónapjában dinamikusan, nyolc százalékot meghaladó mértékben
emelkedett a Magyarországra érkező külföldi vendégek száma.
Tavaly pedig rekordévet zárt a magyar turizmus. Ha a német
desztinációt figyeljük, akkor tíz éves folyamatos csökkenés
után sikerült elérni, hogy immár több mint egy éve
emelkednek a számok. A siker okairól és a további teendőkről
Maráczi Gábort, a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai és
marketing igazgatóját kérdezem.
–A német piac meghatározója a magyar beutazó
turizmusnak, hiszen közel 20%-ot meghaladó részesedéssel bír.
Az elmúlt tíz évben folyamatosan csökkent erről a piacról a
hozzánk érkező turisták száma, s ez a tendencia 2011 második
felében változott meg, és azóta folyamatos a német desztinációról
a beutazók számának növekedése. 2011 rekordév volt a
turizmus szempontjából, hiszen 20 milliót meghaladó vendégéjszaka
számot regisztráltunk. Ez azért is jelentős, mert a belföldi
vendégéjszakák száma első alkalommal lépte át a 10 milliós
határt. 2007-2008-ban vette kezdetét a gazdasági válság, s ez
nagyon rossz hatással volt a turizmusra, és tavaly végre sikerült
visszatérni a válság előtti időszakok mutatóihoz.
A mai napig él egy sztereotípia, miszerint a hazai, s főleg
a balatoni árak alig alacsonyabbak például a horvátországiaknál,
ráadásul nálunk a minőség, a színvonal is alacsonyabb. Önök
mit tudnak azért, hogy ez a kép megváltozzon?
–A Magyar Turizmus Zrt. nagyon nagy hangsúlyt fektet a
belföldi turizmus promotálására. Tény, hogy a belföldi utazás,
nyaralás presztízse a kelleténél alacsonyabb. Gondoljunk bele,
sokszor szégyellik az emberek bevallani azt, ha belföldön
nyaralnak. Pedig a magyar turisztikai kínálat annyira színes és
sokrétű, hogy bármelyik úti céllal felveszi a versenyt. Nem
ismerjük kellőképpen hazánkat, és a Magyar Turizmus Zrt.
egyik feladata éppen az, hogy felhívja a figyelmet arra, érdemes
felfedezni Magyarországot. Így a belföldi utazás presztízsét
is növelhetjük. A következő szinten a termékkampányaink
pedig az évszakhoz igazodva mutatják be a turisztikai kínálatot.
Erre egy példa: szeptember-októberben a bor-és gasztronómiai
kampányunk zajlott, és közben azokra a régiókra hívtuk fel a
figyelmet, ahol a szüreti időszakban a borral és a gasztronómiával
kapcsolatos események zajlottak. Most, a téli hónapok idején
pedig a gyógy-és welnessturizmus kampányelemeit láthatjuk az
utakon, járműveken. És az Élmény Itthon magazinunk középpontjában
is az a kínálat áll, amit a nevezett termékcsoport tud
Magyarországon nyújtani.
Medveczky Attila
|