2013.01.18.
IN MEMORIAM CSURKA ISTVÁN
Csurka István : Idegen célok és magatartások elemzése
Soros György bejövetele
Meghívóm, Eörsi
István is a pontos helyére manőverezte magát. 1992. október
29-én Összefüggések címen cikket írt ellenem a Magyar
Narancsban. Ezt én most a Tallózóból idézem, amely azóta kimúlt.
92-ben azonban hetente jelent meg, összegyűjtve minden vidéken
és a fővárosban, a rádióban és a tévében napvilágot látott
nemzetellenes és akkor értelemszerűen Csurka-ellenes írást,
jelképezve és növelve is azt az irdatlan média- fölényt,
amellyel a Bilderberg-oldal akkor rendelkezett. Természetesen
megjelentették időnként a Magyar Fórum írásait is, avagy a védelmemben
adott interjúkat is, mint például Lezsák Sándorét, amire már
hivatkoztam. A fölény azonban kétségtelen volt és nyomasztó.
Csokorba gyűjtve, egymást erősítő szerkesztésben tálalták
hetente, mintegy beleprintelve az olvasó agyába a kormány, a
kereszténység, a magyarság elleni támadásokat és így
teremtették meg azt a közhangulatot, amely 1994-ben Horn Gyula
szociálliberális restaurációjához és végül a Bokros
csomaghoz, azaz minden magyar vagyon kiárusításához és a végső
eladósodáshoz vezetett. Eörsi imígyen szólott:
Csurka István nevezetes irományában háromszoros
zsidó ügynöknek nevezte a Magyar Köztársaság elnökét
(hiszen az ő értelmezésében Párizs, New York és Tel-Aviv
politikai szempontból egyaránt Zsidóország fővárosa). Október
23-án pedig az a csoda esett meg vele, hogy éppen ő igazolta
Marxot. A csurkai elmélet ugyanis behatolt a csurkai tömegbe és
anyagi erővé vált. Miért ne tüntessenek egy idegen (pláne háromszorosan
zsidó) ügynök ellen a tősgyökeres magyar fiatalok?
A mondatokat,
amelyek kiemelve szerepeltek a Tallózó címlapján 1992.
november 5-
én zsigeri gyűlölet
hatja át. Elemzésemet, amely országos mozgalmakat hívott életre,
amelyet akkor már a washingtoni Kongresszusban is megvitattak,
hasonló gyűlölködés és lekicsinylés közepett Eörsi
„irománynak” nevezi. Ez kicsinyes elvakult sértési szándékot
és hitelrontást testesít meg a kolléga részéről, aki Soros
segítségére sietett azzal, hogy engem is meghívott arra a
bizonyos vacsorára. Persze,
tudom, minden író művei között, különösen, ha sokat ír,
akadnak irományok. Eörsi, a meghívóm azonban tudatosan minősít.
Nyilván tudja, hogy igazságtalanul. De már nem számít, már
nincs haverság, nincs kollegalitás és hol van már a közös ügy,
hol van már 56. Már csak a Bilderberg érdekszolgálat van, a
magyarság egyik képviselőjével szembeni kíméletlen harc. Megértettem.
Eörsi vitairata a
Magyar Narancsban egyébként tele van piszkos kis csúsztatásokkal.
Tanulmányomban New York, Párizs, Tel-Aviv tengelyről, tehát
nem egy topográfiai tényről, hanem egy ideológiai és
politikai szövetségről írtam, ő pedig Zsidóország fővárosáról
beszél, aminek következtében én hülyének látszom. De van
ennél árulkodóbb fordulata egykori vacsora meghívóm tollának.
A „csurkai elmélet” ugyanis behatolt a „csurkai tömegbe”
– írja – és anyagi erővé vált. Ezzel arra céloz, hogy az
október 23-án a Kossuth Lajos téren összegyűlt tömeg, amely
kifütyülte Göncz Árpádot nem a magyar nép, hanem egy általam
manipulált tömeg és ráadásul ez a tömeg tett valamit. Ez nem
igaz, ezek zömmel idős ötvenhatosok voltak, akik nem tettek
semmit, csak kifejezték a véleményüket a Nyílt Társadalomban.
Közülük jónéhányan
természetesen októberben már olvasták az én tanulmányomat és
véleményt is alkottak róla, meg talán az elle-nem indított
hajszáról is. Egy írás – „iromány” elolvasása és véleményezése
azonban a nyílt társadalom egyik természetes, nem gátolható
folyamata. Az idősödő ünneplők tehát nem voltak „csurkai tömeg”,
hanem az átlagnál többet szenvedett és most is szenvedő
emberek voltak, magyarok. Ez volt elviselhetetlen. Ez váltotta ki
Eörsiből és a többiből a Gerő Ernői minősítést, a csőcseléket,
amely most bakfis hajnalpírral bevonva csurkai tömegként bukott
ki a száján.
Ez nekem, mi tagadás,
nagy elégtétel volt.
Mert ugyan miért
másért bukna ki Eörsiből utoljára a „tősgyökeres magyar
fiatalok” kifejezés, ha nem az ősi
gyűlölet, valamint a bilderbergesség miatt. Mi hát az
örök ellensége minden bilderbergesnek? A tősgyökeres magyar.
Már se lát, se hall Eörsi és szitokszónak használja. Ez a végpont,
az igazolás. Meghívott és bemutatott iskolatársának, Sorosnak
mint egyikét a tősgyökereseknek, majd néhány év múlva le is
akart döfni – mint tősgyökerest.
Mint micsoda?
Ez itt természetesen
most nem utólagos vita egy már válaszolni nem tudó, meghalt íróval,
hanem egy jelenség elemzése. A magyarellenesség lelepleződésének
elemzése, az idegen célok és magatartások elemzése. Egyetlen
igaz állítás sincs a Tallózó első oldalára feltolt
mondatokban. 1992. október 23-án a Pofosz tagjai, idős börtönviselt,
keserű emberek fütyülték ki Göncz Árpádot, kétségkívül
a médiaháborúban elfoglalt álláspontja miatt, a nagy sérelem
miatt, amit okozott nekik és néhányan közülük azért is,
mert ismerték. Például ugyanabban a börtönben sínylődtek,
mint az elnök úr, de más elbánásban részesültek. Ez a része
annyira piszkos és igazolhatatlan a dolognak, hogy érinteni sem
szabad. Tény azonban, hogy a börtöntársak szemében, akik
nagyon nehezen éltek 1992-ben és nem jutottak hozzá semmilyen
érdemleges politikai szerephez és el kellett viselniük, hogy
soraikat teletűzdeljék olyan ál-politikai foglyokkal,
akik a másik, a verő oldalon álltak ötvenhatban és utána,
Göncz Árpád már nem volt tisztelt személy. Nem volt sorstárs.
SZDSZ-hez való feltétlen kötődése, függetlenül a börtönbeli
magatartása vélt vagy csak híresztelt mivoltától
ellenszenvessé tette őt a volt rabtársak tömege előtt. Ez tehát
csak annyiban volt, lehetett volna csurkai tömeg, amennyiben
magam is ettem rövid ideig rabkosztot Kistarcsán, de Göncz Árpád
létezéséről csak hosszú évek múlva szereztem tudomást,
amikor az írószövetségben nagy eredménynek könyveltük el,
hogy ötvenhatos létére megtehettük a műfordítói szakosztály
vezetőjévé. Ott a munkáját szerényen, megbecsülten és
korrektül látta el.
Az egész paktum
politikára, az egész Bilderberg uralomra elviselhetetlen csapás
volt 1992. október 23-a, amelyről ma már alig tud valamit a közvélemény.
Kifütyülték a legfontosabb paktum embert, méghozzá azok, akik
az elmúlt rendszer áldozatai, a legtöbbet szenvedett emberei
voltak. Ezt nem lehetett elviselni és annyiban hagyni. A Pálfy
kezéből akkor már kiütött Híradó és az SZDSZ-es
ellenhíradó, az Egyenleg, nyomban be is mutatott a tér sarkában
skinheadeket, náci egyenruhás és Árpádsávos suhancokat, akik
üvöltöttek. Később ebből az egész ügyből elhúzódó per
lett, mert mások bizonyítani tudták, hogy ezeket az embereket a
filmgyárban öltöztették fel és nem az MDF avagy a Belügyminisztérium
szervezésében jelentek meg a téren. Végül az igazság soha
nem derült ki, de tény, hogy a teret ötvenhatosok töltötték
meg és a nemtetszés-nyilvánítás Göncz ellen spontán volt,
amivel, minthogy nem fajult „anyagi erővé”, csak kiabálás,
véleményformálás maradt, nem lehetett mit kezdeni. A tanulmányom
augusztus 20-án jelent meg a paktumpolitika ellen és október
23-án helyettem, kéretlenül már legyőzte – erkölcsileg –
ezt a paktumpolitikát tízezer pofoszos, és ötvenhat szelleme.
Nekem a Kossuth téri
tüntetéshez semmi közöm nem volt, jelen sem lehettem, mert másutt
tartottam előadást. (Egyesek azonban láttak és meg is írták,
hogy ott járkálok felbujtóként. Vidéken voltam.) Az előtte
való napokban azonban kétségtelenül résztvevője, szervezője
és szónoka voltam egy média tüntetésnek a Szabadság téren,
amely Göncz Árpád alá-nem írásai és Hankiss–Gombár
egyoldalú döntései elleni tüntetés volt, s azon valóban
jelen voltak sokan az október 23-án odavonulók és Gönczöt fütyülők
közül. Göncz Árpád makacs, egyoldalú SZDSZ-kiszolgálása
miatt és a taxisblokád elkövetőinek, szervezőinek, felelőseinek
általa nyújtott amnesztia óta folyamatos volt az elégedetlenség,
a düh és be-csapottság. S ezt csak fokozta a nyomor, a privatizáció,
a Bilderberg-előnyomulás. Kétségtelen az is, hogy ez a botrány,
a rendszerváltás egyik legjellegzetesebb, leleplező jellegű
botránya a Néhány gondolat, a „náci alapvetés” megjelenése
és elterjedése után robbant ki. Eörsi pontosan tudta, miért köt
össze engem az eseményekkel, s miért tesz meg fővádlottá.
A vita természetesen
az Országgyűlésbe is begyűrűzött. Támadták a belügyminisztert,
aki akkor már Boross Péter volt, hibáztatták Antallt és természetesen
felelőssé tettek engem, mint az antiszemitizmus kirobbantóját.
A skinheadek, az árpádsávos egyenruhák, a zászlók, a
karszalagok arra kellettek, hogy antiszemitizmussal lehessen megvádolni
a szervezőket, a rendőrséget, amely eltűrte. Már vád alatt
állt a kormány, amelynek nevében engem „náci alapvetéssel”
vádoltak, s ellenég volt az egész MDF is, amely ki sem állt
mellettem. A Bilderberg- akció megfeneklett.
Úgy látszik,
mindig október 23-án feneklik meg.
Felszólaltam az országgyűlésben.
Október 23-án a
Kossuth Lajos téren nem a köztársasági elnöki intézmény és
nem is csak az elnök személye, hanem egy népidegen,
posztkommunista politikai kurzus lepleződött le.
Ott állt több tízezer
ember előtt a Magyar Köztársaság elnöke, egyszál maga
kiszolgáltatottan és szánnivalóan, szembesülni kényszerülve
azzal a ténnyel, hogy az „ünneplő közönség” nem annak látja,
aminek ő hiszi magát. De ez a népidegen politikai kurzus 1989
óta álságos politikai akciókkal, blokádokkal, alkuk révén
szerzett politikai pozícióinak önkényesen alkotmányellenes
kiterjesztésével, a sajtóban és a tömegtájékoztatásban
birtokolt monopolhelyzetének felhasználásával végeredményben
egy akármilyen jelzővel ellátható kommunista restaurációt készít
elő.
Hiába igyekszik
ez a politikai kurzus az európaiság, a demokrácia, a
liberalizmus eszméinek kisajátításával a nép természetes
igazságérzetét elnyomni, immár nagyon széles körben nyilvánvaló,
hogy az új rend, a kialakuló piacgazdaság kulcspozícióinak
megszerzéséről és megtartásáról van szó. Ez a hatalom a
kulturális intézményrendszer és a tájékoztatás pozícióinak
megtartásán és kiterjesztésén alapszik.
Most már nyilvánvaló,
hogy a mi négy-öt éve elindult csendes forradalmunk még nem
fejeződött be és most már az a kérdés, hogy mi lesz az eredménye.
Megvalósul-e vagy elhazudják.
Ez a drámai kérdés
jelent meg drámai módon október 23-án a Kossuth Lajos téren.
Teljességgel hiábavaló, mesterséges és alantas ezt a vélemény-nyilvánítást
néhány – egy mindannyiunk által elítélt korszak jelvényeit
viselő – fiatalember művének tekinteni. És ezáltal a nemzet
széles köreiben megjelenő elégedetlenséget és vélemény-nyilvánítást
diszkvalifikálni. Ez a módszer Gerő Ernő emlékezetes október
huszonharmadiki rádióbeszéde óta ismeretes. Volt ez a nép már
bűnös nép, csőcselék, söpredék,és fasiszta horda, miközben
a vérfürdőket rendező ávósokat kitüntették és bitorolt
vagyonokhoz juttatták. A trükk most is ugyanaz. Ragadj ki az egészből
egy kicsiny szeletet, nagyítsd fel, hitesd el a közvéleménnyel,
hogy az ő törekvései azonosak a kicsiny csoportéval. És végül
fojtsd el az ellened felkelt népmegmozdulást, hallgattass el
mindenkit, aki a teáltalad meghatározott önző és részrehajló
módon akarja a demokráciát, aki nem tartja igazságosnak a te
gazdasági és politikai hatalombitorlásodat.
Ezeket a
fiatalokat már üldözték azért, mert hosszú volt a hajuk, azért
mert szakállt növesztettek, azért mert felvonultak március
tizenötödikén, azért mert saját zenei vonzalmaik vannak, s
most azért mert egynehányuk ruházata nyilas vagy háborús német
egyenruhákra emlékeztet. Ez sajnálatos, szomorú, de veszélyessé
csak akkor válik, ha ezeket a fiatalokat továbbra is a társadalom
peremére taszítjuk, ha továbbra sem kezdünk velük párbeszédet,
és nem látjuk be, hogy ezért a jelenségért – amely egyébként
világméretű – demokratikus intézményeink gyengesége a
felelős.
Üdvös volna, ha
a Kossuth téri esetből mindenki levonná a tanulságot és észre
térne. A Göncz Árpád-elrekesztésért, amely a Duna elrekesztésé-vel
egy időben történt, azok felelősek, akik a fentebb vázolt
restaurációs politikát kierőszakolják.
A kormány és a köztársasági
elnök mögött álló erők szembenállása október 23-a óta
letagadhatatlan tény. Ez önmagában is különös veszélyekkel
terhes botrány, amely veszélybe sodorja az egész társadalmat,
a demokratikus kibontakozást, a magyar jövőt. De ennél sokkal
többről van szó. Ha ez így folytatódik, a jövőben nemcsak
ezen törésvonal mentén szakad ketté a magyar társadalom,
hanem sokkal tragikusabb választóvonal mentén. Máris kétségtelen
jelei vannak annak, hogy az elégedetlen, súlyos terheket viselő
nép visszahúzódik, hátat fordít az intézményeknek, olyan életkereteket
rak maga köré, amelyben nem alakítja, hanem elszenvedi a történelmet.
Ezek a passzív rezisztenciák végül egy a magyar történelemben
sajnos már unalomig ismert képlet kialakulásához vezetnek,
amelyben van egyfelől az összeszövetkező hatalmi elit és van
másfelől a sorsába beletörődött kisember, aki kénytelen
kiskapukat keresni, a csendes szabotázs eszközeit kialakítani,
csak az egyre nehezebben fenntartható otthon számára dolgozni
és várni. Ez nem demokrácia, ez nem sorsváltozás, ez annak a
lehetőségnek az elherdálása, amely a magyarság számára világméretű
változások következtében megnyílt.
A Kossuth Lajos téri
elrekesztés ez ellen a végzet ellen emelte fel a szavát. A legsúlyosabb
figyelmeztetés mindenki számára. Hogy így nem mehet tovább.
A felelősség
pedig innentől kezdve azoké, akik önző érdekeik által vezérelve
nem hallják meg ezt a figyelmeztetést.
Megvédtem tehát a kormányt, magunkat és minden hátsó szándék nélkül
tettem, egyáltalán nem reméltem, hogy a belső támadások
megszűnnek ellenem, s azt meg különösen nem, hogy a kormány működése
megváltozik. Nem is változott. Folytatódott a kiszorításom, mégpedig
azok érdekében azok kérésére vagy követelésére, akiktől
megvédtem a kormányt.
|