vissza a főoldalra

 

 

 2013.06.07. 

IN MEMORIAM CSURKA ISTVÁN

Csurka István: Dr. Fejér Lajos és a Zsidóság

Az antiszemitizmus kérdéskörével a Lámpás tanfolyamok, előadások anyagaiként felvilágosítás és ismeretterjesztés céljából foglalkozunk, és mellesleg igyekszünk elfeledett, félretett tudományos, történeti és szociológiai munkákat, szerzőket és sorsokat is bemutatni. Ilyenként mindjárt élre kívánkozik egy zsidó származású magyar szerző, dr. Fejér Lajos, aki már a hitleri korszakban írta meg Zsidóság című, nagylélegzetű művét, és aztán a mauthauseni koncentrációs táborban pusztult el, annak ellenére, hogy a magyar jobboldal képviselői, köztük a később kivégzett Kolozsváry Borcsa Mihály közbenjártak a kiszabadítása érdekében. Fejér Lajos az egyik utolsó képviselője annak az irányzatnak, amelyik még ok-okozati összefüggésekben tárgyalja ezt a számára is súlyos kérdést, és munkájában majdnem kizárólag zsidó származású írók, történészek elemzéseire támaszkodik. Később ugyanígy jár el az orosz–zsidó viszony tárgyalója, Alexander Szolzsenyicin is.

Manapság, és különösen azóta, amióta az antiszemitizmus mint olyan, úgyszólván a legfontosabb témája lett mindennapi és politikai életünknek, a társadalmi, politikai, gazdasági kérdések tárgyalásából a kauzalitás teljesen hiányzik. Oka már semminek sincs. Csak okozat van, tény, amit ha keserves is, el kell fogadni, évtizedek óta az „ez van” világában élünk. Csakhogy ez nem élet, hanem talajt nem érő függés a semmiben, tudatsorvadásos kiszolgáltatottság, amire csak azoknak van szükségük, akik az okság nélküli létezésünkből busás hasznot húznak.

Az antiszemitizmusnak, a véres és eléggé el nem ítélhető pogromoknak, természetesen – és nemcsak Fejér szerint, hanem azok szerint is (mint például Heinrich Graetz, a zsidóság legnagyobbnak tartott történetírója), akik a kérdésről írnak – oka van. Először a kozákok kergették el az őket kiuzsorázó, kiszipolyozó zsidókat életterükből a XVI. században, és egyes források szerint több mint 200 ezer embert öltek meg a Hmelnyickij-féle felkelésben. A felelősség megállapításakor minden szerző megegyezik abban, hogy az adva lévő korszak és a hely urai, földbirtokosai, Ukrajna és Fehéroroszország területén a lengyel főnemesek és nagybirtokosok is bűnösök, akik kényelmük érdekében kiadták az adóbeszedést, a kocsmanyitási és pálinkafőzési engedélyeket a zsidóknak, akik aztán élve ezekkel a lehetőségekkel, rettenetesen kiszipolyozták a föld egyszerű (prosztoj – paraszt) népét. Működésük nyomán, különösen rossz termések idején, éhínségek törtek ki, mert a gabona-uzsora keretében még a vetőmagot is elszedték a jobbágyoktól. Az éhező népben tehát gyilkos indulatok gyülemlettek össze, és ezek törtek ki kegyetlen formákban. Táplálta az indulatokat a népben a zsidók idegen vallása és zárt, elkülönült életformája. Az a zsidóság, amellyel szemben az éhséglázadás kitört, nem a világnak Krisztust adó és aztán őt keresztre feszítő ószövetségi nép volt, hanem a talmudizmusba fagyott, végtelenül kegyetlen, és csak a pénzszerzésnek élő, minden más embert, urat és parasztot, keresztényt és pogányt megvető, magát kiválasztottnak tartó és felsőbbrendűnek érző kahal zsidóság. A talmudista kettősség, amely megtiltotta a zsidó becsapását, megkárosítását, de megengedte a goj bármilyen eszközzel való kifosztását, minthogy az a felsőbbrendűek szemében nem volt emberszámba vehető. A Talmud számos része nem más, mint agytorna a gojok kifosztásának módozataira és természetesen a zárt gettóéletforma fenntartására.

Ugyanakkor hatalmas teljesítmény, egy szétszórtságba került nép megmaradásának és genetikai adottságainak évezredeken át való megőrzése – és jelenleg világhatalmi pozícióba juttatása. Ellentmondást nem tűrő belső parancsuralom, esetenként a saját néptömegek tudatos feláldozása. Csak azért, hogy a kemény mag és a pénz megmaradjon a kahal vezetői – a ma bankárai? – kezében. Internacionalizmus és kozmopolitizmus kifelé, minden nacionalizmus üldözése, ha az más nemzetek nacionalizmusa, és faji összetartás befelé. Pontosan így írja le ezt a folyamatot Bartha Miklós, az elemző magyar szociográfiai irodalom gyöngyszemében, a Kazárföldönben a XIX. század végének kárpátaljai viszonyait, a ruszin nép kiszolgáltatottságát együttérzőn bemutatva. A könyvecskét 1945-ben azonnal indexre tették, és csak a Magyar Fórum adta ki először 1996-ban.

Természetesen sok más művet is indexre tettek, és sok írót, művet, alkotást zárnak ki a nyilvánosságból, hallgatnak el mélyen és következetesen ma is, és ennek következtében a ma élő nemzedékek, s különösen a plazákban ődöngő tömegek történelmi ismeretei módfelett fogyatékosak. Ők már nem is látják, hogy az okság kérdése ki van iktatva az agyukból. Mert okságnak nem szabad lenni, különben a nép belelátna a kártyákba. Nem arról van szó tehát, hogy a galíciai pogromokról vagy a beáramlásról vagy egy rituális gyilkosságról azért nem szabad beszélni, mert az sérti a mai, felülre került zsidóság önérzetét, hanem azért nem, mert lassanként minden okságon alapuló világos elemzés tiltva van, éspedig az uralomgyakorlás érdekében. Nem a szégyenről van szó, hanem a pénzről, a hatalomról és adott esetben a privatizációról. Inkább nekünk, magyaroknak is megadják a lehetőséget, hogy válasszunk a múltunk méltóságosabb és szegényesebb elemei között, hirdessük magunkat a legősibb mezopotámiai népnek, sumérnak, és vessük el a „halszagúnak” mondott finnugor nyelvrokonságot. Holott nyilvánvaló, hogy a magyarság történetében, hosszú századokon át tartó vándorlásában, kultúrája és nyelve megteremtésében mindkét ág jelen van, mert jelen kell lennie. De ha van valamely nép, testvérnép, amelyet nekünk csak a legnagyobb tisztelettel szabad említenünk, akkor az a finn nép, amely 1939-ben a Téli Háborúban szembeszállt az orosz medvével, sikeresen megvédte tőle hazáját, és ma virágzik.

Ezzel azonban csak a manipuláció körmönfontságára mutattam rá, és nem a sumér–magyar kérdésben, vagy Árpád-házi királyaink és a Szent Korona kérdésében akartam igazságot tenni. Mint ahogy ennek az írásnak és a többi hasonlónak sem az igazságosztás a célja, hanem csak szerény hozzájárulás a kérdések elfogulatlan és tisztázó megítéléséhez. Antiszemitizmus? Beszélni róla anélkül, hogy a gyökereire rámutatnánk? Rávezetni egy társadalmat egy lápra anélkül, hogy csáklyát adnánk a kezébe, és dereglyéket bocsátanánk rendelkezésére? Az okság minden mögül feltörő kérdése nélkül, a történelmi nemzettudat és a befogadott népekhez való viszony kérdéseinek megvilágítása nélkül nem lehet élve maradni a globalizmus lápvilágában.

Antiszemitizmusró,l mint a második világháború előtt és alatt felcsapó és Európán átsüvöltő, ok nélküli, egyes nemzetek – különösen a németek és a magyarok – bűneként felróható jelenségről beszélni csak akkor lehet, és egyes csoportokat, személyeket, alkotókat ma ennek nevében kiszorítani a közéletből, a tudományból és az irodalomból csak akkor lehet, ha az okság törvényeit kivesszük a gondolkodásból, és történelmi emlékezetünket kiköpjük, mint egy íztelen rágógumit.

 

(Folytatjuk)