2013.08.17.
Indul a paprikát népszerűsítő kampány:
a fogyasztás növelése a cél
„A magyar konyha
elképzelhetetlen magyar paprika nélkül", a most kezdődő,
a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás
növelése - jelentette ki Fazekas Sándor Budaörsön, egy bevásárlóközpontban.
A vidékfejlesztési
miniszter a kampány nyitórendezvényén hangsúlyozta: a paprika
"nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része", a
népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt
helyet foglal el, de a magyar mezőgazdaságban is jelentős
szerepet tölt be. Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb
részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg.
Magyarországon évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés.
Magyarország az unión belül az ötödik legnagyobb
paprikaexportőr.
Dominique Ducoux,
az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: az Auchan
érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget
kíván teremteni a magyar beszállítóknak. Ezért vesz részt a
paprikát népszerűsítő kampányban az Auchan Magyarország
Kft. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán
a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka
magyar termék. Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói
fórum eredményeként 20 új magyar zöldség-gyümölcs beszállító
csatlakozott az Auchan beszállítóihoz.
Farkas Sándor (Fidesz) országgyűlési képviselő, a
parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának
elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta
termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik
a magyar paprika jelentős hányada. Reményét fejezte ki, hogy a
paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő
akció is.
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi
Szervezet (FruitVeB) elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés
mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát
mutat. Emlékeztetett arra, hogy a korábban még évi 200 ezer
tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni. A
mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe,
ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő. Már
működik egy fejlesztési program, amely ezer hektár területű,
új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza. Ennek
eredményeként a mostani 170 ezer tonnás éves paprikatermelést
Magyarországon 250-270 ezer tonnára lehet növelni - tette hozzá.
A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és
világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából
készített ételkülönlegességeket - közöttük lecsót - kóstolhattak
a vásárlók és az esemény résztvevői.
(MTI)
|