vissza a főoldalra

 

 

 2013.08.17. 

Indul a paprikát népszerűsítő kampány: a fogyasztás növelése a cél

„A magyar konyha elképzelhetetlen magyar paprika nélkül", a most kezdődő, a magyar paprikát népszerűsítő kampány célja a fogyasztás növelése - jelentette ki Fazekas Sándor Budaörsön, egy bevásárlóközpontban.

A vidékfejlesztési miniszter a kampány nyitórendezvényén hangsúlyozta: a paprika "nemzeti büszkeségünk, a magyar identitás része", a népművészetben és a gasztronómiában is egyaránt kiemelt helyet foglal el, de a magyar mezőgazdaságban is jelentős szerepet tölt be. Kitért arra, hogy a magyar paprika legnagyobb részét a Dél-Alföldön, Szentes környékén termelik meg. Magyarországon évente 160-170 ezer tonna a teljes termelés. Magyarország az unión belül az ötödik legnagyobb paprikaexportőr.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója elmondta: az Auchan érdekelt abban, hogy a vevők vásárlóereje nőjön, és lehetőséget kíván teremteni a magyar beszállítóknak. Ezért vesz részt a paprikát népszerűsítő kampányban az Auchan Magyarország Kft. Tájékoztatása szerint az Auchan zöldség-gyümölcs osztályán a beszállítók 80 százaléka magyar, és az eladott áruk 95 százaléka magyar termék. Megjegyezte: egy közelmúltban megtartott beszállítói fórum eredményeként 20 új magyar zöldség-gyümölcs beszállító csatlakozott az Auchan beszállítóihoz.

 Farkas Sándor (Fidesz) országgyűlési képviselő, a parlament mezőgazdasági bizottsága kertészeti albizottságának elnöke arról beszélt, hogy Szentes környékén évszázadok óta termelik a paprikát, ebből a dél-alföldi régióból származik a magyar paprika jelentős hányada. Reményét fejezte ki, hogy a paprikatermesztés bővülését segíti a mostani népszerűsítő akció is.

 Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet (FruitVeB) elnöke ismertette: a magyar paprikatermelés mennyisége jelenleg 170 ezer tonna, és növekvő tendenciát mutat. Emlékeztetett arra, hogy a korábban még évi 200 ezer tonnás mennyiség 2000-2005 körül kezdett el csökkenni. A mostani mennyiségi emelkedés illeszkedik a világtrendbe, ugyanis a paprikafogyasztás és -termelés lineárisan nő. Már működik egy fejlesztési program, amely ezer hektár területű, új fóliasátor és üvegház létrehozását célozza. Ennek eredményeként a mostani 170 ezer tonnás éves paprikatermelést Magyarországon 250-270 ezer tonnára lehet növelni - tette hozzá.

 A kampánymegnyitót követően Ambrus György olimpiai és világbajnok mesterszakács, valamint kollégái által paprikából készített ételkülönlegességeket - közöttük lecsót - kóstolhattak a vásárlók és az esemény résztvevői.

 

(MTI)