2013.11.22.
In
memoriam Csurka István
Csurka István: Az út
A fogyasztói társadalom
mint a liberális piacgazdaság végterméke, mára túlélte magát.
Az egykor felszabadító erejű liberalizmus a tiltások önkényes
rendszerévé vált. A liberalizmus gazdag részvényesei,
menedzserei, közgazdászai és médiaszakemberei bezárkózva, őrzött-védett
lakóparkjaikban élnek. Félnek azoktól a népektől, amelyeknek
egykor egyenlőséget és a zsarnok király, a zsarnok állam és
a zsarnok egyház alóli felszabadulást ígértek. Tiltások,
korlátozások bevezetésén törik a fejüket. Értelmetlenné vált
az életük. A liberális lakópark a vár középkori védettségébe
szervezte magát, annak tekintélye nélkül, és úgy tesz,
mintha rémülten várná a populisták és a szélsőségesek
ostromát, holott a legtöbb szélsőséges csoportot maga
szervezi, mert valójában a középosztály, a nemzeti értelmiség
támadásától tart.
A végletekig
manipulált világban egyetlen szélsőséges csoport, törő-zúzó
utcai anarchista erő sem veszélyes a rendszerre. A tálibok is
messze vannak és az ismeretlen hegyek közt játsszák el a mumus
szerepét. A liberalizmus maroknyi haszonélvező rendszerének
egyetlen gondja van, hogyan kerülje el a nemzeti értelmiségek
újjászerveződését. Ha sikerül, új ostromlandó helyeket,
pogrom célpontokat, intézményeket az utcai hőbörgés számára
kijelölni, és egymás ellen tudja hangolni a nemzeti értelmiség
egyes csoportjait, nyert ügye van. Még a kezében van a média,
a tömegtájékoztatás és a reklám, azaz a teljes manipuláció.
Ha kiderül, hogy a rendszere megbukott, ezeket elveszti és
minden elveszett számára.
De reménykedhet más
körülmények fennforgásában is: liberalizmus ellen fellépő tömegnek
még nincs, vagy megint nincs vezetője, nincs eszmeadó értelmisége,
törzskara. Fel-fellépnek írók, építészek, gondolkodók,
szociológusok, s néha politikusok is, de sikerül őket a liberális
elitnek, a lakóparkok kasztjának elszigetelni. Egyre több ember
látja ugyan a liberalizmus végét és a fogyasztói társadalom
pusztító voltát, a helyzet tarthatatlanságát, de nagyon
kevesen adják fejüket bátor cselekvésre. Molnár Tamás Liberális
hegemónia című művében, amelyben éppen ennek a hegemóniának
a végét írja le, ezt az értelmiségi gyávaságot, avagy
tehetetlenséget így látja: „A nyugati értelmiség nem feltétlenül
ért egyet Rawlsszal – a liberális status quo amerikai apologétájáról,
egy istenített filozófusról van szó –, de azon a gondolkodási
kereten belül, amelyet az uralkodó liberális ortodoxia szabott
meg, nincs más lehetséges megoldás. Ennek az értelmiségnek
minden tagja fél az ismeretlentől, ámde a közelmúlt alapján
fel tudja mérni a jövőt és az általa nyújtott alternatívákat.
Miután az összes alternatívát elvetették, az eredmény az,
hogy kényelmesebb fenntartani a jelenlegi állapotot megszerzett
pozícióival együtt. Némelyek tisztában vannak ugyan a
liberalizmus folytatódásának veszélyességével, de nem akarják
elsőként megkongatni a vészharangot. A fent említett értelmiség
következésképp a nem hivatalos, az ortodoxián kívül álló
átalakulások ellenzékévé szerveződik. Tagjai ily módon
dupla presztízst élveznek: támogatják a liberális status quót,
amely szinekúrát, pénzt és tekintélyt biztosít számukra, és
közben azt a látszatot keltik, hogy harcolnak ugyanezen
ortodoxia ellen, tartalmatlan, de divatos fogalmak ellenében. És
ez biztosítja nekik, hogy eredeti és bátor újítóként
tiszteljék őket…”
Ha valamiről a
magyarság mai helyzetében éles kritikát kell mondani, erről a
kétszínű játékról mindenképpen. A magyarság veszélyeztetettségében
ez a bújócska megengedhetetlen. A liberalizmus világméretű összeomlása
egyenes, bátor kiállást kíván és harcot, szembenállást
tesz, ha nem is veszélytelenné, de rövid távú hátrányúvá,
elviselhetővé. A második világháború utáni liberális, zsidó
vérengzés, bosszú, a bolsevizmussal szövetkező és Európát
elpusztítással fenyegető roosevelti politika nem lehetséges többé.
A liberalizmusnak nem lesznek többé népbíróságai, internáló
táborai, jégbe fagyott hullahegyei a tundrán, fennmaradásának
egyetlen reménye már csak a holokauszt tagadás elleni küzdelem
mindenáron való fenntartása és az értelmiségi egzisztenciák
fölötti rendelkezés.
Ezért most a
megmaradásért folyó harc táborának és a kibontakozás tervezőinek
elsősorban önmagukkal, saját elszántságuk fokával és harckészségükkel
kellene tisztába jönniük. Akarják-e a rendteremtést, a
hatalom- és pozícióbitorló liberális álelit eltávolítását,
a komprádorok megfegyelmezését, akarják-e a hatalmat. Tudják-e,
hogy most nem lehet kompromisszumot kötni?
Ez a dolgozat elsősorban
befelé vizsgálódik, mint valami önátvilágítás. Milyenek
vagyunk, milyenekké lehetünk és milyenekké kellene válnunk?
Rendelkezünk-e saját belső vagyonleltárral, vagy elhisszük,
hogy minden ész, tudás, vezetési tapasztalat, készség odaát
van. Holott csak egy tény nyilvánvaló: nincs annyi pénzünk,
mint nekik. Eszköztelenek vagyunk és a pénz még odaát fial hírnevet,
hatalmat, vagy ha úgy adódik, leereszkedős népbarátságot, bájolgó
karitászt. A liberalizmusnak több mint egy évszázadnyi az
uralmi előnye a magyarsággal szemben és ebből 45 év a szovjet
bolsevizmussal karöltve gyakorolt nemzetpusztítás.
Lendvai István írta
az 1920-ban kiadott A harmadik Magyarország című gyűjteményének
előszavában az alábbi keserű, de nagyon pontos és ma is égetően
igaz szavakat. „Két hamis Magyarország játszotta halálos regényét
a magyar élet politikai, gazdasági és irodalmi területein.
Egyik sem minket jelentett, mindegyik jelentett belőlünk
valamit, s a fajiság legmélyebb érzéseivel, a hivatottság öntudatával
tudtuk és láttuk, hogy mi jelenthetnénk mindent. De némákká
és tehetetlenekké ítélt a dolgok fonáksága, és összeomlás
volt ránk alkudva annak fizetségéül, hogy a szánk parazsát végre
szavakká szórhassuk és gúzsainkat szétdobhassuk. Az egyik
Magyarország, amelyről 1867 óta mindent elneveztek, s amely
olyan kérkedve, olyan öreges hetykeséggel viselte a történelem
nevét akkor, amikor a történelmet már régen nem ő csinálta
– apáink Magyarországa volt. A másik, amely 1867 óta egyre bátrabban
és tornyosabban mozgatta vakondtúrásait, de csak 1918 októberében
merte nyíltan magáénak vallani és vállalni 1867 óta csinált
magyar történelmét, s tépkedte izgult mohósággal a hosszú
évek aranyalmáit, az idegenek Magyarországa volt. Két névbe
foglalom össze a két országot, minthogy a két név viselője
jelentette is: Tisza István gróf és Jászi-Jakobovits Oszkár
nevébe.”
Lendvai István az
egyik legképzettebb fajvédő ideológus, író, kritikus, pompás
tollú publicista. A harmincas években megindult Magyar Nemzetnek
Nomád írói nevű tárca- és vezércikkírója. 1945-ben
nyomtalanul eltűnt. A magyar fajvédelem és a „harmadik”
Magyarország megteremtésének szükségességét már korábbi,
a világháború előtt és alatt közreadott írásaiban is
hangoztatta. Egyéni sorsában, mindig részrehajlás nélküli kiállásaiban
és az egész fajvédelmi mozgalom fogadtatásában, időnkénti
üldöztetéseiben, az értelmiségi közép meg nem értő, gyáva
fogadtatásában a magyar sorstragédia szele süvölt fel. Az,
ami most történik velünk.
Az ember s a
mozgalom, amely véréből való vérnek tudja az úri
Tisza-nemzedéket és kérlelhetetlenül megnevezi az idegenséget,
soha nem jutott hatalomra Magyarországon. Megtűrt többször
lehetett, nem mindig üldözték, ennyi volt a sorsa. Amikor az
„öreg hetykék” a Tiszák, a Bethlenek és a Kormányzó úr
volt hatalmon, akkor a Jakobovits bankárjaival való alkuk, végeredményben
a bankárok pénze akadályozta meg, hogy Szabó Dezső, vagy barátja,
Lendvai István fajvédelmi gondolatai érvényesüljenek. De a
Molnár Tamás által leírt alkalmazkodási kényszer – amely
Amerikában íródott –, a gyávaság is oroszlánrészt vállalt
a magyar kultúra, a magyar felvilágosodás ezen részének az
elhallgatásából. Amikor pedig Jásziék közvetlenül és
szovjet segítséggel kerültek hatalomba, Rákosi, Kádár, Aczél
és később a rendszerváltás után Göncz Árpád és Kis János
vagy Haraszti Miklós és Konrád György idejében, már Lendvaiéknak
a nevét sem lehetett kiejteni. Mind a faj, mind a védelme tiltva
volt, és gyakorlatilag tiltva van ma is.
Elhangzott 2009
novemberében
(Folytatása következik)
|