2013.10.04.
Újabb közterületi trükkök
Budapesten jövet-menet
óhatatlanul eszébe jut az embernek, hogy bizonyos baloldali vagy
liberális erők szánt szándékkal, előre megtervezve akarják
lejáratni a városvezetést, a kormányt és a kormányzó pártot.
Különben hogyan fordulhatna elő, hogy az itt lakókat vagy akárcsak
áthaladókat olyan vegzatúrának teszik ki egyes, látszólag
Fidesz vezetésű önkormányzatok, mely vegzatúra értelmetlen,
káros és egyértelműen a vezetés ellen hangol. A IX. kerület
ebből a szempontból bizony irányadónak tekinthető. Az itteni
közterület felügyelet lényegében mindent megtesz, hogy az
emberek megutálják a kerületi és esetleg az országos vezetést.
De más kerületek
sem szűkölködnek az ostoba, öncélú keménykedésben, a
parkolási rendszerről vagy a tömegközlekedés bizonyos jelenségeiről
ne is beszéljünk. Ne legyünk igazságtalanok, ezeket a
rendszereket nem a mostani vezetés alakította ki, ezeket megörökölték.
A kérdés csak az, hogy milyen megfontolásból nem szüntetik
meg a vegzatúrát.
Legutóbbi és
kicsit önös – merthogy a szerkesztőségünkhöz közel eső
– példa egy várakozni tilos tábla esete. Hogy a IX. kerület
ezen kies részén miért kell reggel nyolctól este nyolcig
parkolást fizetni; vagy hogy a 2-es villamosra felszállva hol is
lehetne jegyet venni a Zsil utcai megálló 300 méteres körzetében,
azt már meg se merjük kérdezni. De azért az aljas pénzlehúzásnak
is vannak határai.
A Kinizsi utcán,
a Ráday utca sarkától húszonegynéhány méterre kint van egy
várakozni tilos tábla (1. képen) a táblától pedig úgy tíz
méterre fel van festve két parkolóhely. A várakozni tilos tábla
alatt pedig kiegészítő tábla található, hogy a tábla után
húsz méteren keresztül tilos a várakozás. Ezért aztán az átlagsofőr
nem is hiányolja, hogy miért nincs a két felfestett parkolóhely
kezdetén a várakozni tilos táblát feloldó valamilyen jelzés.
És itt a nagy trükk. Ugyanis a teljesen szabályosan, tehát a környék
összes parkolóhely-felfestésével azonos kinézetű felfestés
(2. kép) csak kb. 10 méterre van a táblától. Az éber közteres,
kerékbilincses haverjával pedig ott vár és a gyanútlanul megálló
sofőr autóját a parkolás után néhány, de inkább 1 perccel
lebilincseli. Ehhez hasonló trükkel máshol is élnek, a Fiumei
úti gázművek parkolójától a városligeti lombok mögé
rejtett tiltótáblákig. A kérdés az, hogy miért.
Az
önkormányzat szempontjából bevételnek ez elenyésző. A kerékbilincses
cég nyilván nagyot kaszál, de lehet ez szempont? Ráadásul a
kerékbilincs maga az ellentmondás. Ha az autó zavarja a
forgalmat vagy bármi mást, akkor minek bilincselik oda. Hogy
lehetőleg még tovább zavarja? Ha nem zavar semmit, akkor miért
tilos ott megállni.
Fontos
megjegyezni, hogy szerkesztőségünk egyetlen tagját sem
bilincselték le. Sőt miután egyik munkatársunk összetűzésbe
keveredett a közterület felügyelet munkatársával – aki hozzá
kell tenni az átlagnál jóval megértőbb volt – másnap sárga
festékkel bekenték a padkát (1. kép). Ettől persze a megtévesztő
felfestés még ugyanolyan megtévesztő marad.
A fenti csak egy példa.
Az igazi kérdés, hogy ki és miért gondolja azt, hogy az
emberek vegzálása jó. Ki és miért hagyja, hogy az embereket
vegzálják?
SZ.
|