vissza a főoldalra

 

 

 2013.10.04. 

Garantált minőség

Nagyon nehéz volt visszaszerezni a piacai partnerek bizalmát

Magyar Termék Nagydíjat nyert a Gyulahús Kft. Gyulai kispáros kolbász terméke. Az átadó ünnepségen a kft. képviselői mellett részt vett dr. Kovács József országgyűlési képviselő, Gajda Róbert országgyűlési képviselő és dr. Görgényi Ernő polgármester is.

 A Gyulahús Kft. február óta működik. Számítottak arra, hogy ilyen magas kitüntetésben részesítik terméküket? – kérdezem Daka Zsolttól, a Gyulahús Kft. ügyvezetőjétől.

 Nagyon örülünk annak, hogy a zsűri méltónak találta a termékünket, díjazta, ami az elmúlt időszak szakmai munkájának dicsérete számunkra. Reménykedtünk benne, hogy a Magyar Termék Nagydíj tovább növelheti a Gyulahús ismertségét, elismertségét.

 Miért pont a Gyulai kispáros kolbásszal pályáztak? Mi ennek a terméknek a különlegessége?

 –A célunk az volt, hogy egy igazi minőségi termékkel pályázzunk és úgy gondoltuk, hogy a Gyulai kispáros kolbász az, ami öregbítheti cégünk hírnevét. A hagyományos gyulai kolbász alapjaira készül ez a termék, de aprítottságában eltér a hagyományos gyulai kolbásztól. Az új termékben nagyobb szalonna és húsdarabkák láthatóak, ezáltal az érési folyamat során más íz világ alakul ki. Egy kisebb kiszerelésű termékről van tehát szó: míg a Gyulai kolbász 250 g-os, addig a kispáros 180 g , és mint mondtam, nagyobb a szemcsézettsége. Sikerült elérni célunkat, hogy egy ilyen prémiumtermékkel erősíthetjük marketingtevékenységünket és a piacon való részvételünket.

 Latorcai János, az országgyűlés alelnöke szavait idézem: „A legjelentősebb bővülést felmutató ágazatok egyértelműen azok, ahol az innováció és a termékbiztonság egyaránt kulcsfontosságú.” Február óta – amikor Gyulahús Kft. –ben elindult a termeléscégük milyen újításokat tudott bevezetni, tudják-e színesíteni a kínálatot?

 –Képesek vagyunk az újításokra; elkezdtük az együttműködést a Mintamenza Programmal, s e program elvárásainak megfelelően 11 termék fejlesztését kezdtük el. Csökkentett só, illetve zsírtartalmú termékeket állítunk így elő.

 Magyarországon több cég állít elő májast, kolbászt, hurkát és sonkát. Könnyű a termékeikkel bejutni a multikhoz? Hiszen több konkurensük is igyekezett elfoglalni azt a piaci rést, amelyet a Gyulai Húskombinát hagyott, amikor nem tudott mindenhová szállítani.

 –Februárban szembesültünk azzal az örökséggel, amit a húskombinát ránk hagyott. A Gyulai Húskombinát működésének utolsó időszakában nem tudta kiszolgálni sem mennyiségben, sem minőségben az üzleti partnereket, ezért jelentős részük elfordult a gyulai termékektől és pótolták a polcukról kieső árukat. Ezért eleinte nagyon nehéz volt visszaszerezni a piacai partnerek bizalmát. Mára ez a folyamat kedvező irányba fordult, bár a húskombinát néhány korábbi partnere még nem kötött velünk szerződést. Azon dolgozunk, hogy az ő bizalmukat is elnyerjük, higgyenek bennünk, s bízzanak benne, hogy a Gyulahús Kft. hosszútávon kiszámítható és biztos partnerük lesz.

A gyulai prémiumtermékek iránt mely külföldi piacokon mutatkozik érdeklődés?

 – Több országba is exportálunk jelenleg prémium termékeket. Szállítjuk a Gyulai kolbászt és prémium termékünket az angol piacra, Csehországba, Szlovákiába, Németországba, Romániába, Svédországba, valamint a Távol-Keletre. Az orosz piacon legkedveltebb termékünk a Gyulai Turista kolbász, mely a maga kategóriájában kiváló minőséget testesít meg.  Érdeklődés mutatkozik az említett piacon egyéb, paprika nélküli termékek iránt is.

 A cég 2013-ra 5,3 milliárd forint árbevételt tervezett, ebből az export 1,7 milliárd forint. Hogyan látja, meg tudnak megfelelni az anyagi elvárásoknak?

 –Ahogy említettem, sajnos még vannak olyan potenciális vevők, akik még nem kötöttek velünk üzletet, bár induláskor számítottunk rájuk. Így elmaradásunk van a mennyiségi oldalon. Viszont az anyagi mutatóink egyre jobban alakulnak. Nincs még vége az évnek, s bízunk benne, hogy a következő három hónapban még jobban felélénkül a gyulai termék iránt a kereslet.

 

Medveczky Attila