2014.08.29.
Európa ki akarja tépni keresztény gyökereit
Szent István sziklára
építette a magyarság hazáját
„Aki hallgatja
szavamat, és tettekre is váltja, az okos emberhez hasonlít, aki
sziklára építette a házát. Szakadt a zápor, ömlött az ár,
süvített a szél, és nekizúdult a háznak, de nem dőlt össze,
mert szikla volt az alapja. Aki hallgatja ugyan tanításomat, de
nem váltja tettekre, a balga emberhez hasonlít, aki házát
homokra építette. Szakadt a zápor, ömlött az ár, süvített
a szél, és nekizúdult a háznak. Az összedőlt és romhalmazzá
vált.” (Mt 7, 24–29)
Szent István
olyan építkező volt, aki sziklára alapozott, amikor házat,
hazát épített. Ez az alap maga Jézus Krisztus. Személyében
is, művében is a krisztusi tanítást tekintette olyan értéknek,
amelyért érdemes egyénnek élnie, és egy nemzet közösségének
hősies, történelmet formáló tetteket és életvitelt megvalósítania.
Egyéni elkötelezettsége,
sziklaszilárd keresztény hite alkalmassá tette őt arra, hogy
egy országnak évszázadokra példát adjon, törvényeket és
ezer évekre szóló döntéseket hozzon. De nemcsak egy nép, egy
ország, ennek a hazának az ügye állt a szeme előtt, hanem Európa
sorsa is. Már akkor megformálódott az a meggyőződés, és a
gyakorlatban is hamarosan kiderült, hogy az általa alapított
keresztény állam nemcsak befogadást nyert az európai keresztény
népek családjába, hanem annak védelmezője, támasza lett a
keleti pogány népek támadásaival szemben.
Amikor a Szentet
ünnepeljük, és róla megemlékezünk, nemcsak nosztalgiázunk,
nemcsak a dicső múlt eseményeit idézzük, hanem az ő sodró
erejű példájára tekintünk, amely irányt szab és orientációt
sugall a mai kor magyar emberének és közösségeinek.
De milyen üzenetet
hordoz ma Szent István Nyugatra is tekintő, megfontolt és előrelátásról
tanúskodó külpolitikája?
Mai szemmel nézve
meglehetősen naiv idealistának tűnik az a személy vagy
politikus, aki a mostani, a csupán az önző érdekeket néző
modern világunkban Szent István-i ábrándos eszmékkel próbálkozna
érvényesülni saját személyében, vagy eredményesen országot,
közösségi intézményt vezetni. Európa ki akarja tépni
keresztény gyökereit. Ebben a környezetben annyira
anakronisztikusnak tűnik egy kis nép, a mi népünk, a magyarság
erőfeszítése, hogy a Szent István-i hagyományt érvényesítse
az új pogánnyá vált Európában!
Szent István
viszonylag könnyű helyzetben volt abból a szempontból, hogy
egyértelmű volt számára, milyen erőkkel kell számolnia. Adva
volt az európai, nyugati kereszténység, és adva volt a magyarság
elhagyott múltja, a keleti pogányság. A két erő között
kellett megtalálnia a magyarság hivatását, gondviselés által
meghatározott feladatát.
A ma élő magyarságnak
nem ilyen egyszerű a helyzete. A most működő, az Európát
meghatározó erők igyekszenek leplezni igazi természetüket. Az
új pogányság különböző álruhákban jelentkezik. Hol vörös,
hol barna, hol zöld inget ölt magára. Az embereket hipnotizáló
varázsló időnként a bolsevizmus, majd a liberalizmus köntösét
ölti magára. A megfogalmazás mindig finomodik, a lényeg változatlan.
A krisztusi értékeket akarja kiirtani a köztudatból, a nemzeti
öntudatot megtörni, és a népeket akarat nélküli csordává
silányítani, és azokat maga alá gyűrni. Mostani slágere az
általa megfogalmazott demokrácia maszlagja, amely szerint
mindenkinek egyformán van joga és szabadsága, de arról nem
beszél, hogy a szabadságot igazából csak azok élvezik, és
azok érvényesíthetik hatalmukat, akiknek tele van a zsebe. A többiek
szabadon éhezhetnek, nyomoroghatnak, és álmodozhatnak a gazdagságról.
A forradalom exportja mint bolsevik kreálmány, ma már a múlté.
De itt van helyette a „demokrácia exportja”, amelynek következménye
milliók megnyomorodása, népek közötti ellentétek kiújulása,
milliók száműzetésbe való kergetése, keresztények százezreinek
üldözése, pusztítása, kegyetlen kivégzése. Az álruha most
is eltakarja az igazi bűnösöket, azokat, akik az események hátterében
állnak. Mindig mások a bűnösök, mint akik annak látszanak,
azok csak mellékszereplői a történéseknek.
Van még egy lényeges
különbség a mai magyarság és a Szent István-i nép helyzete
között. Szent István tudta, hogy kik a nép és a kereszténység
ellenségei, kik azok, akik a magyarságot vissza akarják taszítani
a pogányságba, és így abba az örvénybe veszejteni, ahol a
letűnt népek süllyedtek el. Koppány nemcsak Szent István
hatalmát veszélyeztette, hanem azt a fenséges elképzelést is,
amely népének felemelkedését és megmaradását biztosította
volna. Szent István a kornak megfelelő eszközökkel és módon
bánt el vele. Ma a magyarság számos belső ellensége
szorgoskodik azon, hogy pusztuljon el Szent István öröksége. A
demokrácia lehetetlenné teszi, hogy Koppány módjára felnégyeljék
azokat, akik a magzatölést propagálják és művelik, akik
nemcsak akadályozzák az új élet megszületését, hanem a
megszületett megrontására esküdtek fel, akik a természetellenes,
ferde hajlamot propagálják és dicsőítik, akik a munkátlanságot
díjazzák, és a naplopást előnyben részesítik, és népünket
számos egyéb eszközzel irtogatják. A belső ellenség ráadásul
hihetetlen anyagi és szellemi előnyökkel rendelkezik. Kezében
van gyakorlatilag majdnem az egész tájékoztatás, a médiumok
kilencven százaléka, és a romlott Nyugat korlátlan anyagi segítsége.
Ilyen külső és
belső nehézségekkel számolva, a krisztusi tanítás, a keresztény
igazságok szerint alakított élet anakronisztikusnak tűnik a
napi érdekek láncait nyögő, csupán önző érdekeit tekintő,
anyagiak által megkötözött ember és közösség szemében. De
az egyszerűen csak racionálisan gondolkodó ember számára is
reménytelennek látszik édes hazánk jövője. Szent István királyhoz
– az Ő ünnepén – ezért kétségbeesett, erős fohásszal
fordul hazánk népe: „Hol vagy, István király, téged magyar
kíván!” Bárcsak Szent István égi közbenjárása és példája
megmutatná számunkra a kivezető utat szorult helyzetünkből!
Különös és
nagy vigasztalásunkra szolgál Szent Pio atya jövendölése:
Magyarország
egy olyan kalitka, amelyből egyszer még egy gyönyörű madár
fog kirepülni. Sok szenvedés vár még rájuk, de egész Európában
páratlan dicsőségben lesz részük. Irigylem a magyarokat, mert
általuk nagy boldogság árad majd az emberiségre. Kevés
nemzetnek van olyan nagyhatalmú őrangyala, mint a magyaroknak és
bizony helyes lenne erősebben kérniük hathatós oltalmát országukra!
Padre Pio
(1887–1968)
P. Reisz Pál OFM,
a Sümegi Ferences
Domus Filialis házfőnöke
|