2014.06.06.
In
memoriam Csurka István
Trianon
Valójában nem
tudjuk, hogy a történelem megannyi elpusztult, másikban vagy több
másikban feloldódott népe közül hány választotta – a kor
tudatossági szintjének megfelelően – önkéntesen, beletörődve
a felolvadást és a beolvadást, a néphalált. Meghajolva egy
nagyobb erő parancsa előtt, megérezve, hogy az eredeti közösség
vesztes és védhetetlen. A saját élet, a nemzés mindig
mindenek fölött áll. Hány kisemberi kiegyezés történik meg,
amikor egy sztyeppei ember megtanulja egy másik törzs nyelvét,
odaadja barmait, vagy éppen lányait, anyaöleit. Sokféle néphalál
volt már.
A lényeg semmit sem változik az évezredek alatt.
A jól termő föld üresen nem marad. A vezetőket lefejezik vagy
elüldözik, népbíróság elé állítják vagy B-listázzák, a
népet más szokásokra tanítják és különleges adókat vetnek
ki rá.
Két különbséget
azonban észre kell vennünk. Az őskori népirtásokat és
beolvasztásokat nem övezte ennyi tárgyalás, mint napjainkban.
Alapszerződéseket sem kötöttek tömeges karóbahúzás előtt.
Az ölést, a nőrablást, a rabszíjra-fűzést annak kellett végrehajtania,
aki jött, kemény vassal a kezében. Ma több emberről lévén
szó mindkét oldalon, a folyamat lassúbb, áttételes, mindent
szakközegek végeznek és a népbomlasztás beépített ügynökökkel
történik. Ez a másik különbség. Ettől a dolog erőszakmentesnek
látszik. A felszámolandó nép maga kéri a beolvadást, és
maga veti ki magából azokat, akik az ősök törvényeit akarják
megtartani.
A következő
statisztikai bizonyítása a történelemnek a népirtás hiábavalósága.
Ha az irtás hatásos volna, örmények már nem léteznének.
Zsidók se nagyon.
A népirtásnak
valójában semmi köze sincs ahhoz a fogalomhoz, amit ma közönségesen
nacionalizmusnak neveznek. A népirtás és a beolvasztás, a meghódoltatás
már a kezdeti időkben is területfoglalás volt. Már a kocsikerék
felfedezése előtti körülmények között élő népek, törzsek
is létrehoztak maguknak valamilyen államszervezetet, amellyel
birtokukban és rendszerükben tartották azt a területet, ahol
éltek. Nemzeti tudatnak még a nyoma sem volt, amikor a népek már
tudtak magukról az élettér birtoklása, megvédése és közös
kihasználása következtében. Az egyén, a család, a nemzetség
számára ez a közös birtoklás és szervezettség szavatolja a
létezést.
A történelem további
tapasztalata az, hogy mind a népirtást, mind a beolvasztást
mindig az erősebb végzi vagy végezteti el. Az erősebb nem szükségszerűen
nagyobb, tömegesebb, de mindenképpen szervezettebb és erősebb
állammal rendelkezik. Erőszakra különösen akkor van nagy szükség,
ha a beolvasztó kultúrája és civilizációja fejletlenebb.
Ha Trianon mai
problematikáját a maga teljességében akarjuk látni és az összes
mai következményével számolni akarunk, akkor ezekig a mélységekig
és alapokig, a történelem egyszerű tényeiig kell
visszatekintenünk. A népek most is területekért harcolnak,
helyért irtják egymást, múltakat álmodnak, hazudnak és írnak
meg maguknak, hogy történelmi jogot formáljanak, és a másik történelmét
eltörölve igazolják hódításukat. A beolvasztás, az igába
hajtás még az marad, ami, attól, hogy nem hunok, gótok, gepidák
közt történik, s az eredmény nem sok-sok avar temető.
Jelenleg népirtás folyik Boszniában, Csecsenföldön, több
helyütt Afrikában és jóváhagyott népbeolvasztás a Kárpát-medencében.
Ennek mi magyarok vagyunk az alanyai, mégpedig Trianon következtében,
de önhibánkból is.
Amikor most önhibát
említünk, akkor valamit nyomban tisztázni kell, mert e körül
van a legtöbb ferdítés, tudatos hazugság és hamisítás. Még
ma is. Trianon, a Magyar Királyság szétdarabolása nem önhibánk.
Már több mint százötven éve állítja a pánszláv indíttatású,
Masaryktól Benesig és napjainkban Eörsi– Konrádig terjedő
magyarellenes propaganda, hogy a magyar tragédia a kisebbségek
elnyomása miatt szükségképpen következett be, mert az Osztrák–Magyar
Monarchia a „népek börtöne” volt, és különösen a magyar
részén bántak a gőgös, konok magyarok kegyetlenül a
birodalmukban élő nemzetiségekkel. Aztán amikor a jóhiszemű,
de európailag balkezes presbiter, Woodrow Wilson amerikai elnök
idetelepítette a „népek önrendelkezési jogát”, akkor
egyszerre kiderült a magyarságnak ez az ősi hibája. A trianoni
ítélet erre a primitív trükkre épült. Ettől látszott a békeszerződés
igazságszolgáltatásnak, holott merénylet volt, méghozzá egész
Európa ellen. Trianonban tehát igazságot szolgáltattak
megannyi kis népnek, a magyarokkal szemben, állítja ez a módszeres,
következetes és világméretű propaganda. S ezek szerint ez
volna a mi Trianonhoz vezető önhibánk. Mi most nem erről az önhibánkról
beszélünk, mert ez alapjában véve egyszerűen hazugság. Az önhibát
szerintünk helyesebb abban látni, hogy a magyarság nem ismerte
fel ennek az ellene irányuló uszításnak a jelentőségét, és
nem védekezett ellene kellő eréllyel. Mindennél súlyosabb önhiba
a magyar vakság és hiszékenység, a saját érdek nem kellő
tudatossággal és határozottsággal való képviselete.
Magyarország
feldarabolása az „önrendelkezési jog” alapján azért történt,
mert az első világháborúban győztes nyugati hatalmak Németország
tönkretétele mellett ennek lehetséges jövőbeli szövetségeseit
is el akarták lehetetleníteni. Ha egyetlen államszervezetben
marad meg az a terület, amelyet a Kárpátok karéja övez s délen
a Duna alsó folyása határol, akkor az újra erőre kapó Németországnak
van a keleti hátában egy gazdaságilag, katonailag európai
jelentőségű támasza. Ez annál inkább így van, mivel ez az
ország, a magyarság immár ezeréves lakóhelye, élettere olyan
szerves képződménye a természetnek, ami párját ritkítja. Ezért
kellett feldarabolni. Ha ebben a vonatkozásban magyar hiba
fennforog, az éppen ellenkező: a magyar államvezetés hanyag
volt, nem törődött eléggé a saját népével, nem támogatta
és ugyanakkor elnézte az ellene irányuló, bomlasztó politikát,
hagyta, hogy a kisebbségek nacionalizmusa külső, túlnyomórészt
pánszláv szítású legyen, és burkoltan területi igényeket
is jelenthessen. 1910-ben az Erdélyben élő románoknak háromezernél
is több román anyanyelvű elemi iskolája volt, tehát több,
mint a román Királyságban élőknek. Sok hibája volt a kiegyezés
utáni magyar társadalomnak, tele volt öröklött betegségekkel,
a megkésettségétől is mohóbb kapitalista fejlődés igazságtalanságaival,
szociális nyomorral, ezek azonban nem voltak kirívóak, nem irányultak
a nemzetiségi proletár ellen, és semmi esetre sem indokolták
az ország feldarabolását. A határok átszabása és az új államok
megteremtése egyáltalán nem szabadította fel a Kárpát-medence
szlovákjait, románjait, szerbjeit. Még csak különösebb örömet
sem lehetett tapasztalni az új, saját keretek közé került népek
körében. A szlovákok esetében például cseh kommandósok által
előbb el kellett hurcolni és tönkre kellett tenni Hlinka pátert,
az akkor még mélyen vallásos szlovák nép parasztpáti vezérét,
aki féltette népét a cseh uralomtól. A két nyelv minden
hasonlósága ellenére nem jött létre a csehszlovák nép.
Ellenben létrejött a minden szempontból gyenge Közép-Európa,
mesterségesen kialakított államokkal, amelyben a népeknek nem
volt önrendelkezési joguk. A kiszolgáltatottság pedig szinte
százszázalékossá vált. A térség önként kínálta magát
mindenféle hódításra. Mert a vákuumot mindig betöltik.
A népbeolvasztásnak,
az államteremtésnek s végeredményben a népirtásnak egy sajátságos,
legújabb kori formája volt az, amit Versailles-ban végrehajtottak.
Államokat hoztak létre mondvacsinált indokokkal, népek fölött
tolták át a határokat, gazdasági egységeket, történelmileg
kialakult szerves kapcsolatokat vágtak szét pillanatnyi
nagyhatalmi igények szerint.
Alkotásaik
Finnország és a balti államok kivételével, ahol nem a benesi
rablószellem, hanem a természetes etnikai igények szerint történt
a határvonás, egyáltalán nem sikerültek, az eredmény: pangás.
Közép-Európa régi és új államai bizonyos kibontakozási,
felzárkózási kísérleteiktől eltekintve, anyagi, természeti,
népi és kulturális adottságaik mögött kullognak s így
tehertételei az európai fejlődésnek.
Az 1920-ban létrehozott
új államok közül a legkardosabb propagandisták, Masaryk és
Benes Csehszlovákiája, s a legindulatosabb bajkeverők, a
szarajevói merénylet kiagyalói és elkövetői, a szerbek
Jugoszláviája nem érte meg a század végét. Románia megkapta
Erdélyt, és lezüllesztette. A zsidók és a németajkúak kiárusítása
után lényegében a két és félmilliós magyar kisebbségnek köszönhető,
hogy Erdély még mindig nem süllyedt le a Kárpátokon kívüli
ősi román területek színvonalára. A román nép ma Európa
egyik legelnyomottabb, keleti despotizmussal fegyelmezett és önző,
konok nacionalizmussal leginkább átitatott népe. Eközben az
erdélyi magyarságot erőszakosan asszimilálják, kultúráját
lerombolják, történelmét elveszik, s önrendelkezéséről még
beszélni sem hagyják. Így lett Versailles nagy „rendező
elve”, a népek önrendelkezési joga önmaga karikatúrája. Ámde
ez csak a versailles-i számla apróbetűs és filléres tétele.
A nagy tételeket
jelölhetjük névvel vagy társadalmi rendszerrel, mondhatjuk:
Sztalin, Hitler, bolsevizmus, nácizmus, mindenképpen a II. világháborút
adják mint végösszeget.
Ami azután következik,
azt már csak azért nem lehet közvetlenül Versailles számlájára
írni, mert akkor, amikor Sztalin csapatai megérkeznek Berlinbe,
új időszámítás kezdődik és új könyvelési technika. Véget
ér a történelem tízes számrendszerben való összeadás-kivonása,
és elkezdődik a kettes számrendszerben való mérlegkészítés.
A rakéták robbanófejeinek mindig egyenlegben kell lenni a fej nélküli
milliókkal, s megszerkesztik a bemenet-kimenet csőrendszert. Népeket
dug be az input oldalon Joszif Viszarionovics, majd Brezsnyev elvtárs
egy tagban, történelmükkel együtt, hogy néhány évtizednyi
csőélet, vakondélet után kijöjjenek törmelék gyanánt, megőrölve,
történelmük nélkül az outputon. A kimeneti oldalon éppen
demokrácia van és fogyasztói társadalom, nem tudnak mit
kezdeni a törmelékkel. Nincs neki vásárlóereje.
A Párizs környéki
békékben az a katasztrofális, hogy a létrehozó történelemhamisítás
folyamatos világelrendező tényezővé vált, és magyar
viszonylatban belső méreggé is. Hiába látszik úgy évtizedek
múlva, egy-egy forradalom hősies fellángolásának fényében,
hogy megszakadt a hatásuk, hogy új korszak kezdődött a nemzet
életben, mindig kiderül: senkit nem engednek kibújni az egykori
rossz döntés szorításaiból. Trianon folyamatos, mint a
nikotinmérgezés.
1995. június
4.
(Folytatjuk)
|