2014.05.23.
Vélelmezhető,
hogy a megvalósult bűncselekményben Gaudi-Nagy felbujtó
szerepet vállalt
A nyomozás elindításához nem szükséges Pásztor úr följelentése,
mert közvádra üldözendő köztörvényes bűncselekményről
van szó
Őrizetbe vették
a rendőrök azt a nőt, aki május 6-án, azon a Kossuth téri
rendezvényen, aminek Morvai Krisztina, a Jobbik EP-listavezetője
volt a főszónoka, leköpte Pásztor Istvánt, a Vajdaság Autonóm
Tartomány Képviselőházának elnökét ,a Vajdasági Magyar Szövetség
(VMSZ) elnökét. A BRFK közölte: a nő ellen nyilvános rendezvényen
elkövetett garázdaság megalapozott gyanúja miatt indult eljárás.
Május 10-én erre a hírre Gaudi-Nagy Tamás bandájával együtt
akasztófát ácsolt, amelyre egy bábut lógattak. Gaudi-Nagy,
akit Morvai szakértőként vinne magával Brüsszelbe,
kijelentette: így jár minden hazaáruló.
A május 6-ai gyalázatos
esettel kapcsolatban csak az elkövetőt vonják felelősségre,
vagy azt is, aki a tüntetést szervezte, és ráadásul megafonon
keresztül megszólította meg a Vajdaság Autonóm Tartomány Képviselőházának
elnökét? Hiszen éppen erre az úszításra reagáltak alpári módon
a tüntetés résztvevői – kérdezem
Dr. Völgyesi Miklóst a Legfelsőbb Bíróság
nyugalmazott tanácselnökét.
–A gyülekezésről szóló törvény lehetővé teszi,
hogy a hatóságnak történt bejelentés után, a megjelölt területén
tüntetésre, gyűlésre kerüljön sor. Ott a tüntetők bármit
kiabálhatnak, de a verbális erőszakon túllépni tilos. Abban a
pillanatban, amikor a tüntető fizikai erőszakra vetemedik,
akkor saját magát az őt megillető emberi, politikai szabadságjogok
alól kivonta. Mindez vonatkozik a bejelentési kötelezettség alá
eső rendezvényekre, és az úgynevezett villámcsődületekre
is. A nyomozás során tisztázni kell azt is, hogy miért éppen
az alakuló ülés napjára csődítette oda ezeket az embereket
Gaudi-Nagy. Azért is, mert egy bűncselekménynek nem csupán elkövetője,
hanem felbujtója, bűnsegédje, bűnpártolója is lehet. Meg
kell vizsgálni a jogszabályok tükrében, hogy itt voltak –e
felbujtók, bűnsegédek. Véleményezem, hogy Gaudi-Nagy villámcsődületet
szervezett a Parlament épülete elé, s nem előzetes bejelentés
alá eső rendezvényt. Ugyanis arra, biztos vagyok benne, hogy
nem kapott volna engedélyt. Nehéz olyan villámcsődületet elképzelni,
mikor molinókkal, hangos beszélőkkel szerelkeznek föl. (A villámcsődület
tipikus esete az volt, amikor 2006. szeptember 18-án reggel– az
őszödi beszéd nyilvánosságra hozása után – az emberek az
ország minden részéről tódultak a Parlament épületéhez.)
Tehát, ha a május 6-ai eseményeket vizsgáljuk, már eleve kétséges
a helyszíni gyülekezés módjának jogszerűsége. Ezt a nyomozóhatóságnak
tisztáznia kell. Arra a lényeges körülményre is fel kell hívnom
a figyelmet, hogy aki közterületi rendezvényre embereket
toboroz, a rendezvény rendjéért felelősséggel tartozik.
Amikor először az Operaház elé a szociálliberálisok
megszervezték a rendezvényüket, és ott megjelentek azok, akik
nem szimpatizáltak a szervezőkkel, és elfajultak az események,
a baloldaliak felrótták a rendőrségnek, amiért nem lépett föl
a rend helyreállítása érdekében. Akkor a rendőrség azt válaszolta,
hogy a szervezők felelőssége a rend fenntartása. Amikor, és
amennyiben ez számukra nem lehetséges, akkor kérhetik a rendőrség
beavatkozását. Tehát esetünkben Gaudi-Nagyot súlyos felelősség
terheli azért, mert a Kossuth téren Pásztor Istvánt inzultálták,
leköpték. Gaudi-Nagy állítólag azért vitt egy hőbörgős
csoportot az Országház elé, hogy a földtörvény ellen
tiltakozzon. De mi köze mindehhez a jogszabályhoz Pásztor Istvánnak?
A Jobbik vezetősége úgy nyilatkozott, hogy
Gaudi-Nagy már nem tagja a pártnak, nem is képviselő, így
elhatárolódnak a Kossuth-téri incidenstől. De a téren ott
volt Morvai Krisztina, a Jobbik EP-listájának vezetője, aki azt
mondta, nem határolódik el Gaudi-Nagytól, mert „nem a Tomi köpte
le Pásztort, hanem valaki a tömegből".
–Súlyos kérdés, hogy miért
maradt védtelenül Pásztor István, aki az államfő VIP-vendége
volt, miután távozott a Parlament épületéből. Erre választ
várunk. Követelünk!
A Vajdaság Autonóm Tartomány Képviselőházának
elnökének nem jár személyes védelem?
–Természetesen járna, s ezt diktálja a józan ész is.
Elnök urat védeni kellett volna, s az a legszomorúbb, hogy
senki sem sietett a segítségére.
A VMSZ elnöke nem tesz feljelentést az őt ért
atrocitás miatt, de meglepőnek nevezte, hogy a Parlament előtti
téren senki nem volt, aki meg tudta volna védeni az inzultustól.
–Pásztor
úr nagyon korrekt nyilatkozata nagyon jól rámutat erre a szégyenteljes
eseményre. Amikor kilépett az Országgyűlés épületéből,
akkor Gaudi-Nagy felfigyelt rá, és a megafonban azt ordította,
hogy Pásztor István hazaáruló. Ezzel heccelte az azokat,
akiket ő vitt ki a térre. Ezért vélelmezhető, hogy a később
megvalósuló bűncselekményben ő felbujtó szerepet vállalt.
Ezt is meg kell vizsgálnia a nyomozó hatóságoknak. Tehát egy
folyamat végkifejlete az, amikor az őrjöngő emberek szabad
mozgásában akadályozzák Pásztor Istvánt, és egy asszony leköpi
őt. A nyomozás elindításához nem szükséges Pásztor úr följelentése,
mert közvádra üldözendő köztörvényes bűncselekményről
van szó. Minimum a garázdaság bűncselekményének minősített
esetéről beszélhetünk, mert az új Btk. 339. paragrafusa
kimondja: „Aki olyan kihívóan közösségellenes, erőszakos
magatartást tanúsít, amely alkalmas arra, hogy másokban
megbotránkozást vagy riadalmat keltsen, ha súlyosabb bűncselekmény
nem valósul meg, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel
büntetendő.” Azonban már három évig tartó szabadságvesztéssel
büntetendő, ha mindezt csoportosan, nyilvános rendezvényen és
a köznyugalmat súlyosan megzavarva követik el. A garázdaság védett
jogi tárgya a köznyugalomhoz fűződő társadalmi érdek. Tehát
garázdaság valósult meg május 6-án, s akik ebben részt
vettek, véleményem szerint, mind tettestársak, míg a köpködő
nő a tettes.
Morvai Krisztina felelősségét is meg kell vizsgálni. Ő ravaszul
tagad, azt mondja, nem látott semmit. De a nyomozás során kiderülhet
az ő közreható, szándékerősítő tevékenysége.
Morvai Krisztina is tettestárs?
–Morvai Krisztina felelősségét
is meg kell vizsgálni. Ő ravaszul tagad, azt mondja, nem látott
semmit. De a nyomozás során kiderülhet az ő közreható, szándékerősítő
tevékenysége. A nyilatkozatai pedig tovább gerjesztik a
Gaudi-Nagy által kiváltott pszichológiai hatást.
Az ügy kapcsán lehet-e gyűlölet-bűncselekményről
beszélni, mikor feljelentést nem csak a konkrét sértett, hanem
bárki tehet, aki a sértett közösségébe tartozik? Esetünkben
a magyarság közösségébe?
De milyen ügyvéd az, aki azt nyilatkozza: „Pásztor
István örüljön, hogy ennyivel megúszta, mert a hazaárulók a
lámpavason szoktak lógni”?
–
Ez egy – s most finoman fogalmazok – eszement kijelentés.
Ilyen érvelés egy jogállamban egy ügyvéd szájából nem
hangozhat el! Az meg legyen a Jobbik gondja, hogy mindez jár-e
szimpatizánsveszteséggel. Hiszen Pásztor István a délvidéki
magyarság egyik legitim vezetője, a Vajdaság Autonóm Tartomány
Képviselőházának elnöke. Az általa vezetett párt nem csak,
hogy bekerült a belgrádi törvényhozásba, hanem megnövelte képviselőinek
számát. Így lehetősége van arra, hogy a szerbiai magyarság
sanyarú helyzetét orvosolja. Persze vannak, akik a „pálya széléről
ordibálnak”, de annak nincs semmi haszna. Sőt csak ártanak
ezzel a cselekedettel! Csak az tud érdemben cselekedni a magyarság
ügyében, aki hiteles személyiség, s ezért mandátumot kap a délvidéki
magyaroktól. Ezért lenne Pásztor úr , mint pártelnök hazaáruló?
Emlékszünk, hogy a gyalázatos kimenetelű kettős
állampolgárságról szóló népszavazás előtt a gyurcsányisták
és a baloldali médiumok azzal kampányoltak, hogy a határon túli
magyarok nem csak hogy elveszik a munkát a magyarországiaktól,
de itthon sem élveznek nagy népszerűséget. Nem érzi, hogy
Gaudi-Nagy Tamás, és az általa felhergelt csőcselék
cselekedetei éppen ezt a kijelentést támasztják alá?
–Sajnálatos és szégyenteljes, hogy így összeérnek
a szálak. Még 2006 novemberében azért hoztuk létre kezdeményezésemre
a héttagú Civil Jogász Bizottságot, hogy kivizsgáljuk a szörnyű
eseményeket. Akkor felhívtam Morvai Krisztinát, akit addig csak
látásból ismertem, hogy itt az ideje annak, hogy civilként –
hiszen akkor már nyugdíjas voltam –, nem politikusként
végezzünk el vizsgálatokat és hozzunk nyilvánosságra olyan
jelentést, amelyben az akkori kormány embertelenségét mutatjuk
be. Nem tudtam akkor még arról, hogy három emeritus alkotmánybíró
–Dr. Herczegh Géza, Dr. Terstyánszkyné Dr. Vasadi Éva, Dr.
Zlinszki János – alkotmányjogi vizsgálatot végez a rendőri
brutalitásokkal kapcsolatban. Megalakulásunkat az is indokolta,
hogy a Gönczöl-jelentés semmi lényegeset nem tartalmazott,
csak annyit, hogy Gyurcsányt nem terheli semmilye felelősség.
Mi arra tettünk fogadalmat, hogy pártoktól függetlenül,
jogászi eskünknek megfelelően a büntetőjog tudományát
alkalmazva értékeljük az eseményeket. Morvaival addig állt
fenn jogászként a kapcsolatom, míg ő és Gaudi-Nagy nem döntött
úgy, hogy a politika mezejére lépnek. Abban a pillanatban Dr.
Juhász Imre, aki jelenleg alkotmánybíró és Dr. Horváth
Attila, aki most a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Állam- és Közigazgatás-történeti
Tanszékének vezetője, és jómagam kijelentettük: nem másítjuk
meg eredeti elképzeléseinket. Változatlan a szemléletem, s a
rendszerváltás után értem el a legmagasabb ítélkezői bírói
méltóságot, s nem vagyok hajlandó semmilyen jellegű politikai
tevékenységben részt venni.
A szinte napi rendszerességgel folyó kivételekre a Szöőr
Anna birtokában lévő bankkártya használatával került sor.
Ő volt az, aki Morvai Krisztina anyagi igényeit elégítette ki.
Morvai Krisztina viszont azt követelte öntől, számoljon
el azzal a pénzzel, ami az Október 23. Alapítvány számlájára
folyt be, s így folytatta „minden gondolkodó ember számára
világos, honnan is fúj a szél, amikor az egész ország nyilvánossága
előtt végzett Civil Jogász Bizottság–beli munkámat kívánja
utólag befeketíteni a Fidesz rajongó Völgyesi.” Milyen pénzekről
van szó?
–Amikor a Civil Jogász Bizottság munkájának támogatására
pénzadományokat ajánlottak föl, olyan gazdasági szervezetet
kellett létrehoznunk, egy alapítványt, ami garantálja a törvényes
pénzmozgást. Ezért az MKB Banknál folyószámlát nyitottunk,
s én lettem az alapítvány kuratóriumának elnöke. A kuratóriumban
benne volt még Dr. Szöőr Anna is. A számlánkra befolyt összegből
kellett gazdálkodnunk. Mivel Gárdonyban élek, s hogy ne kelljen
a kettős aláírás miatt szinte naponta felutazni a bankba, ezért
azt a megoldást választottuk, hogy két bankkártyát igénylünk,
napi meghatározott limittel. Az egyik kártya nálam, a másik Szöőr
Annánál volt. Miután nem utazgattam, így az én kártyámról
pénzkivétel nem történt. A szinte napi rendszerességgel folyó
kivételekre a Szöőr Anna birtokában lévő bankkártya használatával
került sor. Ő volt az, aki Morvai Krisztina anyagi igényeit elégítette
ki. A két nő közti barátság később megromlott, s kiderült,
hogy számlát, ha adott is valamiről, azt is késlekedve tette
meg Morvai. 2007 végére világossá vált számomra, hogy nincs
rendben az alapítvány pénzügyi tevékenysége. Mikor sikerült
a reális számokat megismernem, lemondtam az elnöki tisztségemről,
és azt átadtam Szöőr Annának. Ha valaki ebben az ügyben
elszámolási kötelezettséggel tartozik, az nem én vagyok,
hanem Morvai Krisztina.
A másik témánk: részben megszüntette az eljárást a bíróság
a Sándor-palotára felmászó Együtt-PM aktivistákkal szemben,
a négy fiatal közül kettőt marasztaltak el jogszerű intézkedéssel
szembeni engedetlenség miatt, amiért első felszólításra nem
adták át a rendőröknek az oromzatról leszedett nemzetiszín
és európai uniós lobogókat. A történtek miatt ön is följelentést
tett. Mennyire elégedett a Budai Központi Kerületi Bíróság döntésével?
–Felháborodott és nem megelégedett vagyok a
bírósági döntés miatt. Szerintem felveti a terrorcselekmény
elkövetésének gyanúját az, hogy az aktivisták a zászló
visszaadását követelés teljesítéséhez kötötték. A
feljelentés alapján a nyomozást a Központi Nyomozó Főügyészség
megtagadta, de az iratokat továbbította a bíróságra azzal,
hogy a cselekmény a garázdaság szabálysértését vetheti fel.
Mi az, ami ön szerint konkrétan utalhat a
terrorcselekmény elkövetésének gyanújára?
–Tudom, hogy furcsán
hangzik a terrorcselekmény kifejezés. Ha valaki ilyet hall,
akkor terrorista merényletekre gondol. Mi is történt? 2014.
február 9-én egy demonstráló csoport által magával hozott létrát
használva három aktivista a Köztársasági Elnök hivatali székhelyét
és egyben lakását magába foglaló Sándor Palota homlokzati
erkélyére felmászott. A zászlótartó eszközről eltávolították,
és birtokukba vették Magyarország állami, valamint az európai
uniós tagságunkat szimbolizáló másik lobogót. Az erkély
vaskorlátjára ezután politikai követelést tartalmazó előre
elkészített két molinót helyeztek ki. A három fiatal később
a társaik által biztosított létrán hagyta el a köztársasági
elnöki székház erkélyét, de magukkal hozták a két zászlót.
Az ellenük foganatosított rendőrhatósági intézkedést a
helyszínen bevárták, és a hatósági személyeknek, valamint
az elektronikus és írott sajtó képviselőinek a cselekményükről
azt nyilatkozták, hogy a Paksi Atomerőmű bővítéséről az
Országgyűlés által hozott törvénnyel összefüggésben a két
zászlót mindaddig nem hajlandó visszaszolgáltatni, amíg a köztársasági
elnök meg nem tagadja a kifogásolt törvény aláírását. Sajtótudósítás
szerint a három demonstráló közül Barabás Richárd
kijelentette, hogy a Sándor Palota nem méltó arra, hogy rajta
legyen a nemzeti lobogó, ameddig Áder János köztársasági elnök
vissza nem küldi a törvényt a Parlamentnek, vagy nem ír ki népszavazást
a paksi bővítés ügyében. Kijelentették, hogy a következményekkel
számoltak, és azokat vállalják. A jelenlévő újságíróknak
tett nyilatkozatában Szabó Rebeka független országgyűlési képviselő
ugyancsak felszólította a köztársasági elnököt, hogy ne írja
alá a Paksi Erőmű bővítéséről szóló törvényt. Értelmi
és érzelmi azonosulásáról szólva kifejtette, hogy aktivistáik
a zászlókat a megelőző csütörtöki napon elfogadott törvénnyel
Magyarország függetlenségének sérülése és az Európai Uniótól
távolodásunk miatt, e törekvésekkel szembeni tiltakozásuk
kifejezése végett távolították el a köztársasági elnök székhelyének
épületéről, és maga is megerősítette: a lobogókat addig
nem adják vissza, amíg a köztársasági elnök nem küldi
vissza a törvényt a Parlamentnek, vagy nem ír ki népszavazást
a paksi bővítés ügyében. A lobogókat birtokba vevő három
személy felszólítások ellenére sem volt hajlandó a lobogókat
visszaadni. Akaratukkal ellentétben azok visszavételére készenléti
rendőrségi intézkedéssel került sor. Amikor ugyanis a három
demonstráló őrizetbe vételét követően rendőrségi gépjárművel
elszállításukra került sor a még ekkor is magukkal vinni szándékolt
lobogók a gépkocsikba nem fértek be. Tehát a két lobogó rendőrségi
kényszerintézkedés eredményeként került vissza a Köztársasági
Elnöki Hivatal tulajdonába. Televíziók híradásai és az írott
sajtó közleményeiből ismert, hogy a név szerint megnevezett
Barabás Richárdot, Simándi Szelimet és Rózsa Milánt a XII.
kerületi Rendőrkapitányságon állították elő, ahol garázdaság
és nemzeti jelkép megsértése bűncselekmények miatt került
sor meghallgatásukra. Rövid időn belül ugyancsak előállították
azt a negyedik társukat, aki a létrát és annak használatát
biztosítva közreműködött a már erőszakos bűncselekmény
elkövetésében. A történeti eseményeknek büntető anyagi
jogi szempontból kiemelten vázolt történeti eseményeit az írott
és elektronikus sajtótudósítások egybehangzóan közlik. Álláspontom
szerint a sajtóból megismert rendőrhatósági eljárás nem a
megfelelő hatáskörrel és illetékességgel rendelkező szerv
előtt folyt le. De az eljárásban nem került értékelésre,
hogy az elkövetők a nemzeti és az uniós zászló visszaadását
ahhoz a feltételhez kötötték, hogy a köztársasági elnök
haladéktalanul írjon ki népszavazást a paksi bővítés ügyében,
vagy küldje vissza a Parlamentnek a múlt héten elfogadott
jogszabályt. Társai nevében is Rózsa Milán aktivista és Szabó
Rebeka országgyűlési képviselő ezeknek a vagylagos követeléseknek
a teljesítésétől tette függővé a lobogók visszaadását. A
büntető anyagi jog szabályai és a jogtudomány elvi tézisei
alapján azonban az elkövetési magatartások a Btk. 314. §-a
[1] bekezdése a) pontjában meghatározott terrorcselekménynek a
törvényi tényállásban meghatározott minden lényeges elemét
kimerítik. A széles körben közfelháborodást kiváltó elkövetési
magatartásnak büntető anyagi jogilag minden lényeges elemére
kiterjedő sajtóinformációk elégségesnek mutatkoznak a
terrorcselekmény megvalósulásának alapos gyanújára hivatkozásnak.
Tekintettel arra, hogy a Btk. 314. § [1] bekezdése a) pontjába
ütköző terrorcselekmény megvalósulásának alapos gyanújára
kell következtetni, és annak megtörténtében országgyűlési
képviselő jogállású személynek legkevesebb szándékerősítő
részesi magatartása alappal merül fel -, ezért – a Be. 30.
§ [1] bekezdésére is figyelemmel – az ügyészre irányadó
hatásköri és illetékességi szabályok alapján az ügyben
nyomozati cselekmények elvégzésére a Központi Nyomozó Főügyészségnek
van hatásköre és illetékessége. Mindezekre, valamint a Büntetőtörvény
anyagi jogi rendelkezéseinek értelmezésére alapozva a sajtóközleményekből
megismert személyek és csoportos elkövetés okán akkor még
ismeretlen társaik ellen a Btk. 314. § [1] bekezdése a) pontjába
ütköző terrorcselekmény miatt büntetőjogászi meggyőződésem,
egyben törvényben előírt kötelezettségemnek (Btk. 317. §)
is eleget téve, ellenük büntetőfeljelentéssel éltem. A közbiztonság
elleni bűncselekmények sorában kitüntetett helyet foglalnak el
a 314. § [1] bekezdésében meghatározott cselekmények. Közülük
esetünkben az [1] bekezdés a) pontjában felvett törvényi
diszpozíció követelményelemei teljesülése vizsgálandó. A bűncselekmény
passzív alanya – amennyiben az elkövetők követelést is
megfogalmaznak – a követelés címzettje így állami szerv is
lehet. Állami szervnek minősülnek az Alaptörvényben felsorolt
intézmények. A köztársaság elnöke azonban nem csupán a
legmagasabb rangot betöltő hivatalos személy, de önmagában önálló
jogintézmény is. Nagyszámú jogosultsága és kötelezettsége
sorában az Országgyűlés által meghozott törvények alapjogi
szempontból bírálata egyike legfontosabb jogosultságainak,
amelyeket a közjó érdekében pártatlanul, befolyásolástól
mentesen kell végeznie. A köztársasági elnök akaratának bármilyen
módon befolyásolása, megkísérlése jogsértő cselekmény.
Ennek a bűncselekménynek elkövetési tárgyai a más tulajdonát
képező jelentős anyagi javak. Az anyagi javak értéke azonban
nem csupán pénzbeli értéket hordozó vagyontárgyak -, azonban
a törvény alkalmazása szempontjából a jelentős anyagi javak
körébe tartozik az olyan vagyontárgy is, amelynek értéke
alacsony, vagy akár pénzben nem fejezhető ki, de „eszmei értéke”
kimagasló. Ide sorolandó a jelen esettel érintett két lobogó
is, amelyeknek „eszmei értéke” – például nemzeti jelkép
megsértésének bűncselekménnyé nyilvánításával –
teljesen független azok előállításával felmerült dologi költségekkel
szemben. A feljelentett három fiatal férfi jogellenesen vette
birtokba „túszul ejtette” a két lobogót. Bűnös cselekményük
célcselekménye a köztársaság elnökénél követelés kikényszerítése
olyan módon, hogy az elkövetők a lobogókban megtestesülő
javak visszaadását követelésük teljesítésétől teszik függővé.
A követelés az elkövető igényének felszólítás formájában
történő kifejezésre juttatása, amely megvalósulhat szóban
vagy írásban; tartalmi sajátossága pedig az, hogy a címzettnek
az elkövető akaratának megfelelő magatartást kell tanúsítania
a hátrányos következmények elkerülése érdekében. A követelés
lehet jogos, jogosnak vélt, illetve jogtalan. A követelés címzettjének
– e törvényi fordulat szerint – állami szervnek kell
lennie. A már említettek szerint a köztársaság elnöke
hivatalos személy és önálló jogintézmény. A terrorcselekmény
immateriális bűncselekmény, mivel valaminek a megtétele, meg
nem tétele, megtűrése stb., azaz a követelés teljesítése
„nem törvényi tényállási elem”. A terrorcselekmény
alanya tettesként bárki lehet. Ez a bűncselekmény csak szándékosan
követhető el, és annak valamennyi alakzata célzatos deliktum.
Esetünkben annak a célzatnak van jelentősége, hogy az elkövetők
állami szervet – jelen esetben a köztársaság elnökét –
hivatalos eljárásában arra kényszerítse, hogy valamit tegyen,
ne tegyen, vagy eltűrjön. Egyértelmű, hogy a feljelentett személyek
ezt a követelésüket egyenes szándékkal valósították meg.
Áder János köztársasági elnök úr pedig nyilatkozatában közölte:
„Magyarország mindenkori köztársasági elnöke esküjével az
alkotmányos rendelkezések betartására vállal kötelezettséget.
Megválasztásom óta minden döntésemnél magam is ezt
tekintettem kizárólagos mércének. A jövőben is így teszek.
Ettől sem petíciók, sem utcai demonstrációk, sem zsarolás,
sem nemzeti zászlónk „túszul ejtése” nem téríthetnek
el.”
Lesz ennek az ügynek folytatása a
magasabb bírósági szakaszban?
Medveczky Attila
|